İçeriğe Yönlendir

Gaz Kelebek Sensörü Arızası


Faik İleri

Recommended Posts

Faik İleri

Arkadaşlar aracımı 4 yıldır kullanıyorum. 6 ay öncesine kadar sıkıntı yoktu. Gaz kelebek sensörü arızalandı, çıkma parça ile değiştirdim. 2 ay sonra tekrar bozuldu. Bu sefer de şekli tamamen aynı ve yarı yarıya daha ucuz olan sıfır Escort sensörü taktırdım fakat o da 3 ay dayandı ve bozuldu. Sizce sensörü bozan bir arıza mı var yoksa araba illa orijinal mondeo parçası mı istiyor ne dersiniz yardımcı olursanız sevinirim. 

Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN

oAq06o.jpg

 

Sanırım bahsettiğin şey bu. Benim arabamda da sanırım çalışmıyor. Abimin escortta fişini çekince araba stop ediyor. Benimkinde ise hiç bir değişiklik olmuyor. Sıkıntı yaşamıyorum ama doğru olan abimin arabası gibimi yoksa benim arabamı onuda bilmiyorum.

Sizin arıza dediğiniz tam olarak nedir. arabanız stop mu ediyor yoksa rolanti dalgalanması mı yapıyor?

Tanminim eğer aracınızın hava filitresi iyi değilse yada toz vb. kaçırıyorsa kelebeğin arıza vermesine neden olabilir.

Yorum bağlantısı
Faik İleri

Hayır arkadaşım o değil benim bahsettiğim sensör işaretlediğin yerin solundaki (hortumun diğer ucu) siyah kutunun altındaki kelebeğin hemen yanında takılı olan sensör. Yani üstten bakınca görünmez. Gaza bastığım halde 1-2 sn geç algılıyor, algıladığı anda da silkeleme oluyor.

Yorum bağlantısı
Faik İleri

Başka fikri olan kimse yok mu acaba?

Yorum bağlantısı
Misafir

Hocam arızalanınca ne gibi belirtileri oluyor gaz kelebek sensörünün? Ben de bir arızayı ona yorumluyorum da. 

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

oAq06o.jpg

Sanırım bahsettiğin şey bu. Benim arabamda da sanırım çalışmıyor. Abimin escortta fişini çekince araba stop ediyor. Benimkinde ise hiç bir değişiklik olmuyor. Sıkıntı yaşamıyorum ama doğru olan abimin arabası gibimi yoksa benim arabamı onuda bilmiyorum.

Sizin arıza dediğiniz tam olarak nedir. arabanız stop mu ediyor yoksa rolanti dalgalanması mı yapıyor?

Tanminim eğer aracınızın hava filitresi iyi değilse yada toz vb. kaçırıyorsa kelebeğin arıza vermesine neden olabilir.

İsaretlediginiz sensor maf sensoru. Hava akişmetre olarak da gecer.

Hava filtresinden gelen hava kutlesini olcelerek motora gonderilecek hava miktarini ayarlamaya yariyor. Mk2 de onun fisi cekili iken arabanin cekisten dusmesi gerektigini soylemisti ustalar ve fisi takmislardi. Fis takilinca araba cekisten dusmustu. Bende fisi cekip kullaniyordum. Forumdan arkadaslar o parcanin arizasi yakiti artirabilir demisti ama araci o haliyle sattigimdan cokta tecrube edememistim.

Yorum bağlantısı
Faik İleri

Hocam arızalanınca ne gibi belirtileri oluyor gaz kelebek sensörünün? Ben de bir arızayı ona yorumluyorum da. 

Gaza bastığım halde 1-2 sn geç algılıyor, algıladığı anda da birden ileri atılıp silkeleme oluyor. Yavaşlarken rölanti düşüp tekrar yükseliyor.

Yorum bağlantısı
Misafir

Gaza bastığım halde 1-2 sn geç algılıyor, algıladığı anda da birden ileri atılıp silkeleme oluyor. Yavaşlarken rölanti düşüp tekrar yükseliyor.

Tesekkurler

Gaza basip biraktiginizda belirli bir devirde 1-2 saniye takilip dustugu oluyor mu? Konunuzu isgal ediyorum kusura bakmayin.

Yorum bağlantısı
Faik İleri

Tesekkurler

Gaza basip biraktiginizda belirli bir devirde 1-2 saniye takilip dustugu oluyor mu? Konunuzu isgal ediyorum kusura bakmayin.

Rica ederim Yunus Emre Bey işgal etmek ne demek, birbirimize yardım edebilmek için buradayız. Sorduğunuz şey şu an yapmıyor. Fakat daha önce o arızayla çok uğraştım. Frene basıp aracı durdurduğum halde devir 2-3 sn kadar yükselip yada olduğu yerde yüksek devirde takılıp daha sonra düşüyordu. Ustam elektrik tesisatındaki bir şaseden dolayı olduğunu tespit etti tesisat değişince problem düzeldi. 1 yıl sonra tekrar başladı. Rölanti valfinin contasından olduğunu ve aradan hava girişi olduğunu fark ettik. Normalde kağıt olan conta klingrit conta ile değiştirildi o günden beri 2 yıldır sorun yok çok şükür. Tavsiyem contaya bir göz attırmanız yönünde. 

Yorum bağlantısı
Misafir

Rica ederim Yunus Emre Bey işgal etmek ne demek, birbirimize yardım edebilmek için buradayız. Sorduğunuz şey şu an yapmıyor. Fakat daha önce o arızayla çok uğraştım. Frene basıp aracı durdurduğum halde devir 2-3 sn kadar yükselip yada olduğu yerde yüksek devirde takılıp daha sonra düşüyordu. Ustam elektrik tesisatındaki bir şaseden dolayı olduğunu tespit etti tesisat değişince problem düzeldi. 1 yıl sonra tekrar başladı. Rölanti valfinin contasından olduğunu ve aradan hava girişi olduğunu fark ettik. Normalde kağıt olan conta klingrit conta ile değiştirildi o günden beri 2 yıldır sorun yok çok şükür. Tavsiyem contaya bir göz attırmanız yönünde.

Cok tesekkur ederim Faik bey. Bu cok.iyi oldu. Ben 300-400 lirayi gözden çıkarmıştım rolantj valfi icin, umarim sadece contadandir. Bir kere sokulup temizlenmisti olma ihtimali var.
Yorum bağlantısı
Faik İleri

Cok tesekkur ederim Faik bey. Bu cok.iyi oldu. Ben 300-400 lirayi gözden çıkarmıştım rolantj valfi icin, umarim sadece contadandir. Bir kere sokulup temizlenmisti olma ihtimali var.

Valla bana neleri değiştirtmediler ki... Rölanti valfi, gaz teli, egr valfi derken toplam işçilik dahil tam 900 TL masraf ettirdiler ama sonuç yok daha sonra tesisattaki şase çıkınca 90 TL ye bitti iş. Güler misin ağlar mısın işte usta var usta var. Siz bence valfi söktürüp kontrol edecekseniz conta sağlam bile olsa yine de klingrit conta kestirip onunla değiştirin çünkü üzerindeki kağıt nasıl olsa zamanla aşınacak, 3-5 TL ye conta işini halledersiniz. İnşallah benim gibi contadan çıkar da en azından çok gereksiz masraflar yapmadan kurtulursunuz bu dertten.

Yorum bağlantısı
Misafir

Valla bana neleri değiştirtmediler ki... Rölanti valfi, gaz teli, egr valfi derken toplam işçilik dahil tam 900 TL masraf ettirdiler ama sonuç yok daha sonra tesisattaki şase çıkınca 90 TL ye bitti iş. Güler misin ağlar mısın işte usta var usta var. Siz bence valfi söktürüp kontrol edecekseniz conta sağlam bile olsa yine de klingrit conta kestirip onunla değiştirin çünkü üzerindeki kağıt nasıl olsa zamanla aşınacak, 3-5 TL ye conta işini halledersiniz. İnşallah benim gibi contadan çıkar da en azından çok gereksiz masraflar yapmadan kurtulursunuz bu dertten.

Cok tesekkur ederim Faik bey, yazdiklariniz ustanin yanina gittigimde büyük bir referans olacak bana.

Yorum bağlantısı
Kemal Öremiş

Bu parca debi metre içindeki elektrikli motor sayesinde hava dengesini kurar araç LPG li ise ve patlatma yapıyorsa bozulma olasılığı daha fazla olacaktır

Ve fişini çektiğinde stop etmesi normal

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Sedat Demircan
On 10.03.2015 at 09:37, Faik İleri yazdı:

Gaza bastığım halde 1-2 sn geç algılıyor, algıladığı anda da birden ileri atılıp silkeleme oluyor. Yavaşlarken rölanti düşüp tekrar yükseliyor.

MRB.KONU HORTLAYACAK AMA ŞUANDA AYNI ŞEYİ YAPIYOR ARACIM:araç sabit gazda giderken gaz kesiyor sanki gaz pedalı etkisiz hale geliyor bikaç saniye gaza ne kadar basarsan bas arac hiç tepki vermiyor hangi hızdaysa o hızdan yavaş yavaş hızı azalıyor yani ayağını gazdan çekmişçesine aynı,ama 2-3 sn sonra birden kendine gelip aniden seni öne atıyor bianda gaz yemeye başlıyor..sen daha sonra ne yaptın yada sensörü değişir değişmez sorun düzelip bikaç ay sonra mı tekrar geliyordu? parçada pahalı ama olmadı kaç yılların escortunkine bakayım yada önce kablo soket vb mi kontrol etsem

Yorum bağlantısı
Eray Gündoğdu

Benzer konularda benim de sorunum var. Daha önce debriyaja basınca veya boşa atınca devir 4000 e kadar yükseliyordu. Gaz kelebeğini temizleyince düzeliyordu. Ancak 1000 km sonra tekrar oluyordu. Bu şekilde bir süre idare ettim. Gaz kelebek sensörünü değiştirdim. Sorun yine düzelmedi. En son esas tamircim yerine başka bir tamirciye gittiğimde hava filtresinin kanalını sökerken akışmetrenin alt tarafında kalan sensörün kablosu zarar görmüş. Düşük devirde ve motor freninde kerkme yapmaya başlamıştı. Daha sonra kendi tamircim daha sonra bunu lehim yaparak onardı. Aynı zamanda üst kapakta çıkan karter havalandırma hortumunun çıkışını motorun alt kısmına verdik. Bu durumdayken devir sorunum yok oldu. Sadece dalgınlıkla düşük devirde motoru boğunca veya bir süre yüksek devirde kullanınca yapıyordu. Ama motoru stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyordu. 1 hafta önce kontağı ilk çevirdiğimde akü ışığının yanmadığını görünce elektrikçiye gittim. Akünün şarj olmadığını ve şarj dinamosundan tıkırtı ve uğultu sesinin geldiğini söyledi. Şarj dinamosunu söktürdüm. Çıkma parçayla değiştirdim. Sanırım şarj dinamosunu takan usta dikkat etmedi ve akışmetrenin altındaki sensörün kablosu tekrar zarar gördü. Aynı zamanda devir yükselmesi sorunu yine ortaya çıktı. Şuan hem gazda kesiklik oluyor, aracın içinde özellikle camlar açıkken gaz kokusu alıyorum ve çekişte düşme hissediyorum. Aynı zamanda binaların arasından geçerken tekleme gibi bir ses duyuyorum. Sanırım tekrar onarım yada değişim gerekecek. Ben gaz kelebeğiyle bu sensörün bağlantılı olabileceğini düşünüyorum. Devir problemi yaşayanlar bu sensörü de kontrol edebilir yada karter havalandırmasını kontrol edebilir. Onarımdan sonra oluşan değişimleri güncelleyebilirim.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sedat Demircan
On 26.08.2018 at 23:10, Eray Gündoğdu yazdı:

Benzer konularda benim de sorunum var. Daha önce debriyaja basınca veya boşa atınca devir 4000 e kadar yükseliyordu. Gaz kelebeğini temizleyince düzeliyordu. Ancak 1000 km sonra tekrar oluyordu. Bu şekilde bir süre idare ettim. Gaz kelebek sensörünü değiştirdim. Sorun yine düzelmedi. En son esas tamircim yerine başka bir tamirciye gittiğimde hava filtresinin kanalını sökerken akışmetrenin alt tarafında kalan sensörün kablosu zarar görmüş. Düşük devirde ve motor freninde kerkme yapmaya başlamıştı. Daha sonra kendi tamircim daha sonra bunu lehim yaparak onardı. Aynı zamanda üst kapakta çıkan karter havalandırma hortumunun çıkışını motorun alt kısmına verdik. Bu durumdayken devir sorunum yok oldu. Sadece dalgınlıkla düşük devirde motoru boğunca veya bir süre yüksek devirde kullanınca yapıyordu. Ama motoru stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyordu. 1 hafta önce kontağı ilk çevirdiğimde akü ışığının yanmadığını görünce elektrikçiye gittim. Akünün şarj olmadığını ve şarj dinamosundan tıkırtı ve uğultu sesinin geldiğini söyledi. Şarj dinamosunu söktürdüm. Çıkma parçayla değiştirdim. Sanırım şarj dinamosunu takan usta dikkat etmedi ve akışmetrenin altındaki sensörün kablosu tekrar zarar gördü. Aynı zamanda devir yükselmesi sorunu yine ortaya çıktı. Şuan hem gazda kesiklik oluyor, aracın içinde özellikle camlar açıkken gaz kokusu alıyorum ve çekişte düşme hissediyorum. Aynı zamanda binaların arasından geçerken tekleme gibi bir ses duyuyorum. Sanırım tekrar onarım yada değişim gerekecek. Ben gaz kelebeğiyle bu sensörün bağlantılı olabileceğini düşünüyorum. Devir problemi yaşayanlar bu sensörü de kontrol edebilir yada karter havalandırmasını kontrol edebilir. Onarımdan sonra oluşan değişimleri güncelleyebilirim.

teşekkürler ben elm cihazı ile kontrol ediyorum hava akış metre sağlam.gaz pedal sensörü istedim takınca düzelir inş benim sorunum ama bakalım

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Recep Kahriman
Sedat Demircan yazdı:

MRB.KONU HORTLAYACAK AMA ŞUANDA AYNI ŞEYİ YAPIYOR ARACIM:araç sabit gazda giderken gaz kesiyor sanki gaz pedalı etkisiz hale geliyor bikaç saniye gaza ne kadar basarsan bas arac hiç tepki vermiyor hangi hızdaysa o hızdan yavaş yavaş hızı azalıyor yani ayağını gazdan çekmişçesine aynı,ama 2-3 sn sonra birden kendine gelip aniden seni öne atıyor bianda gaz yemeye başlıyor..sen daha sonra ne yaptın yada sensörü değişir değişmez sorun düzelip bikaç ay sonra mı tekrar geliyordu? parçada pahalı ama olmadı kaç yılların escortunkine bakayım yada önce kablo soket vb mi kontrol etsem

Kardeşim aynı problem benim Mondide de var. 1996 GHIA HB (mk1)..

Sorunu çözebildin mi? Anlayan usta da yok!!! Şimdilik böyle devam ediyorum ama trafikte çok can sıkıyor..

Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan

Bu arızanın belirtileri neler mesela? Nasıl anladınız? Benim araçta da ekspertiz raporunda "gaz kelebeği sensörü bakım gerekli" yazıyordu ama ustaya götürdüğümde arabayla şöyle bi tur attık ve "bir şeyi yok" dedi.

Yorum bağlantısı
Recep Kahriman
Ahmet Caliskan yazdı:

Bu arızanın belirtileri neler mesela? Nasıl anladınız? Benim araçta da ekspertiz raporunda "gaz kelebeği sensörü bakım gerekli" yazıyordu ama ustaya götürdüğümde arabayla şöyle bi tur attık ve "bir şeyi yok" dedi.

"araç sabit gazda giderken gaz kesiyor sanki gaz pedalı etkisiz hale geliyor bikaç saniye gaza ne kadar basarsan bas arac hiç tepki vermiyor hangi hızdaysa o hızdan yavaş yavaş hızı azalıyor yani ayağını gazdan çekmişçesine aynı,ama 2-3 sn sonra birden kendine gelip aniden seni öne atıyor bianda gaz yemeye başlıyor.

 

Arkadaşın yazdığının aynısı maalesef..

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan
Recep Kahriman yazdı:

"araç sabit gazda giderken gaz kesiyor sanki gaz pedalı etkisiz hale geliyor bikaç saniye gaza ne kadar basarsan bas arac hiç tepki vermiyor hangi hızdaysa o hızdan yavaş yavaş hızı azalıyor yani ayağını gazdan çekmişçesine aynı,ama 2-3 sn sonra birden kendine gelip aniden seni öne atıyor bianda gaz yemeye başlıyor.

 

Arkadaşın yazdığının aynısı maalesef..

 

 

Tam isabet. Bendeki de bunun aynısı. Hızlanırken sanki bir anda vitesi boşa almışım gibi gaz 1 saniyeliğine kesilip sonra hemen geri geliyor. Şöyle bi silkeliyor arabayı. Bende öyle uzun süreler değil, 1 saniyelik yapıyor. Demek bundanmış, teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...