Mehmet Kaya 19 Mart 2015 Paylaş 19 Mart 2015 1- [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] 2- ben rahat rahat geziyorum. 4 yılda 85 bin km ov Mondi ve hiç acımadan yakarım [emoji23][emoji23] 3- Clio ve accent ikisi de alıyor. Megan deme o parayı verip başka araca yönelirim [emoji106][emoji106] Yorum bağlantısı
Önder Özcan 19 Mart 2015 Paylaş 19 Mart 2015 tsi motorlara lpdi bile takılsa tasarrufun sınırlı olduğu,lpg uyumlu motorda sıralı sistemle yapılan tasarruf kadar olmadığı yine bu forumda paylaşılmıştı diye hatırlıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Mart 2015 Paylaş 19 Mart 2015 1- [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] 2- ben rahat rahat geziyorum. 4 yılda 85 bin km ov Mondi ve hiç acımadan yakarım [emoji23][emoji23] 3- Clio ve accent ikisi de alıyor. Megan deme o parayı verip başka araca yönelirim [emoji106][emoji106] Babamın getz'i bile motor ısınınca sessiz gidiyordu. Şimdiki fiesta traktör mesela. Accent'e nasıl sesli diyorsun bilmiyorum. Clio sesli ama ses göreceli. Fiesta'dan ve focus'tan sessiz, megane'dan sesli mesela? 45bin'e cam tavana kadar dolu başka ne alıyorsun dizel? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 19 Mart 2015 Paylaş 19 Mart 2015 Babamın getz'i bile motor ısınınca sessiz gidiyordu. Şimdiki fiesta traktör mesela. Accent'e nasıl sesli diyorsun bilmiyorum. Clio sesli ama ses göreceli. Fiesta'dan ve focus'tan sessiz, megane'dan sesli mesela? 45bin'e cam tavana kadar dolu başka ne alıyorsun dizel? Evet ses göreceli. Ben benzinli araçlarla kıyaslıyorum. 45 Megan almak yerine Mondeo alırım. Dizel [emoji106][emoji106] Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Mart 2015 Paylaş 19 Mart 2015 Evet ses göreceli. Ben benzinli araçlarla kıyaslıyorum. Teknolojisi gereği benzinli kadar sessiz dizel, içeride duyamacağın dizel mercedesl'ler var. Arkadaşımın babasının e250cdi ına bindiğimde kadranı görmesem dizel olduğunu anlayamazdım mesela. Yani yok değil, money talks 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 19 Mart 2015 Paylaş 19 Mart 2015 Teknolojisi gereği benzinli kadar sessiz dizel, içeride duyamacağın dizel mercedesl'ler var. Arkadaşımın babasının e250cdi ına bindiğimde kadranı görmesem dizel olduğunu anlayamazdım mesela. Yani yok değil, money talks Şimdi orta yolu bulduk. Bugün araç bakıma girdi. Usta baya kullandı. Motordan sesmi geliyor dedim. Usta ters baktı. İşte şu ses 5000 devirde gelen ses dedim [emoji35][emoji35][emoji35][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] 1 Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 Renault kullanmadığın ne belli 1- Renault düzgün araç 2- Niye km'den kısayım fütursuzca gezmek varken? 3- Renault'ta içeride motor sesi duymuyorsun. Hyundai'de de öyle. Sen hep ford'un dizellerine baktığın için durum böyle. Ford'ta yalıtım resmen sıfır. Surat yaptığımız Hyundai bile çok daha başarılı. Başka markalara da bakmanı öneririm Valla abi megane hic sessiz degil. Fransizlari bilmem ama sport edition yerli meganenin motoru bildigin iceride calisiyor. Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 (düzenlendi) Renaultlara laf yok[emoji14] Saygılarımla. 20 Mart 2015 tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 Renaultlara laf yok[emoji14] Saygılarımla. Hayırdır [emoji1] Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 Hayırdır [emoji1]Bu aralar nedense cok hosuma gidiyor:)Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 Bu aralar nedense cok hosuma gidiyor:) Saygılarımla. Belli var bir işler [emoji12] Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 Belli var bir işler [emoji12]Şimdilik yok birsey de kader kısmet. Renault hayata dair otomobiller yaratir:)Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 Şimdilik yok birsey de kader kısmet. Renault hayata dair otomobiller yaratir:) Saygilarimla. Sani'yle ekmek yemiş gibi olmuşsunuz [emoji106][emoji4][emoji12] Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 Sani'yle ekmek yemiş gibi olmuşsunuz [emoji106][emoji4][emoji12]Sani Bey'in uzun suredir megane kullaniyor olmasi benim icin guzel bir referans:) Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 Sani Bey'in uzun suredir megane kullaniyor olmasi benim icin guzel bir referans:) Saygilarimla. Bak bak kendinizi HAKLI Çıkarma yolunda Öncü Sani yani [emoji23][emoji23]Hasan Basri Hocamı referans ALIN [emoji23][emoji23] Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 Valla abi megane hic sessiz degil. Fransizlari bilmem ama sport edition yerli meganenin motoru bildigin iceride calisiyor. Yerliye hic binmedim. Gerci baska megane a daha binmedim. Bi sey diyemem. Fluence lar sessiz mesela. Lodgy miz bile sessiz. Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 Bak bak kendinizi HAKLI Çıkarma yolunda Öncü Sani yani [emoji23][emoji23] Hasan Basri Hocamı referans ALIN [emoji23][emoji23] Hasan Bey'i mondeo konusunda referans aliyorum. Renault fetret devriydi:)Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 LPG yapısı gereği benzinle aynı ısıda patlamıyor, aynı akışkanlığı sağlamıyor maalesef. Bu sebeple yakıtın değişmesi, kitin değişmesi vs, maalesef motor için bir şey değiştirmiyor. Forumdaki başka bir konu için yaptığım açıklamayı burada da paylaşıyorum. Umarım bu bilgiler bazı yanlış bilinenlere yardımcı olur. LPG - benzine göre motora zararlı mıdır ? Bu konu hakkında kısaca bazı açıklamalarda bulunayım. LPG nin yanma sıcaklığı 2000 0C - Benzinin 1977 0C Yanma sıcaklıkları arasında neredeyse bir fark yoktur. Motora zarar verecek sıcaklıktan söz etmek mümkün değildir. LPG nin yanma hızı 0,4 m/sn - Benzinin 0,35 m/sn dir. Yanma hızı ne kadar yüksekse verim o ölçüde artar ve vuruntu ihtimali azalır. Yanma hızı daha yüksek olan LPG için alev uzaması diye bir kavram yoktur. LPG nin alt ısıl değeri 45,75 MJ/kg - Benzinin 44,03 MJ/kg dır. Dolayısı ile 1 kg LPG veya 1 kg Benzin yakma arasında belirgin bir ısı enerjisi de açığa çıkmaz. LPG nin kuru bir yakıt olmasının motorun yağlama sistemine herhangi bir etkisi yoktur. Benzinin yağlama özelliği çok çok düşüktür ve yanma odasında oluşan 2000 0C lerdeki sıcaklıklarda her şey yanar. Motor oktan sayısı (yük altında) LPG de 91,4 - Benzinde 86 dır. LPG ile çalışan motorlarda vuruntu ihtimali daha düşüktür. Bir motorda supap yamulması - üst kapak yamulması - piston erimesi gibi hasarlar vuruntu nedeniyle oluşur. Yüksek ısı vuruntu sonucu ortaya çıkan bir durumdur. Yerden göğe haklı olduğunuz bir konu var. Turbo beslemeli - enjeksiyonlu bir araca sıralı sistem LPG taktığınız anda bu aracı karbüratörlü bir araca çevirirsiniz. Araç yazılımındaki değerler ve algoritmayı aynı şekilde kopyalayıp yeni bir motor yönetim sistemi oluşturamazsanız elbette motora zarar verirsiniz. Piyasada satılan SIRALI LPG sistemlerinin de böyle bir yazılıma sahip olduğunu ve motorda yönetime yardımcı tüm sensörlerle iletişimde olduğunu düşünmüyorum. Kullanılan enjektörler sadece emme manifolduna belirlenen miktarda LPG vermeye çalışıyor. Yüksek güç kullanımında yeterli gelmezse sürekli açık konumda ve benzin takviyesiyle araç çalışıyor. Manifoldta yakıt-hava karışım dengesi sağlanamadığı takdirde düzensiz ve vuruntulu bir çalışma başlıyor. Ortaya çıkan arızaların çoğu aracın yük altındaki çalışması sonucudur. Avans ayarı motorun çalışmasında son derece önemli. LPG takılan araçlarda verim düşüklüğünü ortadan kaldırabilmek için ateşleme avansı biraz daha yüksek tutulur ve bu da vuruntuya neden olur. Bir diğer konu da sıralı sistemlerde kullanılan enjektörlerin emiş manifolduna bağlantı ölçüleridir. Bu ölçünün milimetrik hassasiyette yapılması gerekirken genelde göz kararı gibi bir ölçümle uygulanmaktadır. Halbuki emiş manifoldunda hava ile karışan yakıtın silindir içine geldiği hız çok önemlidir. Göz ardı edilmemesi gereken bir diğer konu da LPG nin buharlaştırıldığı mixer devreleridir. Bu mixerler motor soğutma devresine seri veya paralel bağlanmaktadır. Usta işi göz kararı bağlanan mixerler motor soğutma sisteminde by-pass hatları oluşturmakta - ya da seri bağlı olanları direnç oluşturmaktadır. Bağlantının hidrolik hesapları yapılmadan rastgele yapılması araçlarda hararet ve buna bağlı hasarları ortaya çıkarmaktadır. Bu konu çok uzun ve detaylıdır. Ancak özetlersek: 1- Enjeksiyonlu bir araca sıralı sistem LPG takarsanız - karbüratörlü gibi bir aracınız olur. 2-LPG taktığınız bir araçta aracın sağlıklı çalışabilmesi için güç kaybını peşinen kabul etmeniz gerekir. Hem performans - hem ekonomi ikisi bir arada mümkün değildir. 3- LPG mixer devresi montajlarının aracın devirdaim sistemini etkilemeyecek şekilde monte edilmesi gerekir. 4-Aracın avans ayarlarının son derece hassas yapılması gereklidir. 5-Benzine göre aynı enerji miktarını elde edebilmek için kullanılacak LPG nin daha fazla olması kaçınılmaz. Bu nedenle LPG kullanan araçlar %30 a kadar daha fazla oranda yakıt tüketirler. Usta ağzıyla %10 daha fazla tüketir demek doğru değildir. Az tüketirseniz elde ettiğiniz güç te düşer. Gelelim benim uyguladığım sisteme: Kuga gibi bir araç 15-16 sensör ve bunlardan aldığı değerlere göre motor yönetimi yapar. Hava girişi - yakıt miktar ve basıncı - ateşleme zamanı araç yönetim sistemi tarafından sürekli kontrol altında bulunur. Yaptığım uygulamada bu sistem aynen muhafaza edildi ve araç kendi ECU su tarafından kontrol ediliyor. Aracın kendi enjektörlerinden yakıt silindirlere püskürtülüyor. Sadece yakıt besleme sisteminde birtakım değişiklikler yapıldı. Benzin yerine sıvı fazda LPG pompalanıyor. Gerekli gücü oluşturabilmek için de püskürtülen LPG miktarı benzine göre %25-30 oranında daha fazla. Pratik ölçümlerimden de bu sonucu elde ediyorum. Ancak LPG nin yanma veriminin yüksekliği nedeniyle bu oran düşebiliyor. 5 Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 Bugun renaultun saglamligi konusu gecmisken aksam sanayide gordum:) Belediye otobusu carpmis, kullanici sanayiye gelmis sorun yok yani:) Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Mart 2015 Paylaş 20 Mart 2015 (düzenlendi) çorumlular biraz tutumlu oluyorlar diye bilinir. PAssat tsi benim var. zaten az yakıyor. Daha ne? LPG için tasarlanmamış motora LPG takılmamalı. Sani bey bugün sormuştu geçenlerde şunu buldum bilimsel makale: http://papers.sae.org/2007-01-2050/ http://ijfeat.org/papers/15-Issue-2-2013.pdf "The burning rate of fuel is increased, and thus, the combustion duration is decreased. Therefore, the cylinder pressures and temperatures for LPG are higher compared to gasoline. " öyle biri 1997 diğeri 2000 demek doğru değil. piston kafaları valfler enjektörler niye hep eriyor? 20 Mart 2015 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Kemal Öremiş 22 Mart 2015 Yazar Paylaş 22 Mart 2015 yaptıgınız yorumları da düşünerek böyle bir uygulamanın mantıklı olmayacagı na kannat getirdik teşekkürler. 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Aralık 2019 Paylaş 7 Aralık 2019 %30 tasarrufa ayarlanmış atikfast karma sistem ile benzinden farksız sürüş oluyormuş. 122’lik manueller sakin kullanımda istanbul Şehir içinde 11 litre benzinden aşağı düşmüyor. Lpg düşünülebilir Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Aralık 2019 Paylaş 7 Aralık 2019 Selim Bilgin yazdı: 11 çok yüksek TSi için. İstanbul’da böyle ama. 11lt arkadaşımın. O da şaşırmıştı. Biraz incelemeden aldı ve 11’i görünce noluyor demişti 1.4 motor için. bu da kullanıcıların yazdıkları http://arabamkacyakar.com/volkswagen/tiguan/tiguan-1/1.4-tsi-86784/1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Aralık 2019 Paylaş 7 Aralık 2019 yüksek devirde sürüyordur, tsi 1400 devirde bile rahat yürür. Yorum bağlantısı
Recommended Posts