Raşit Gövercin 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 arkadaşlar merhabalar bir arkadaşımın 2009 tdci focusu var 90'lık ve düşük devirde(1500)vites değiştirerek yakıt tüketimini baya aşağı çektiğini söylüyor.Bu motor için ne kadar sağlıklı olur . Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 arkadaşlar merhabalar bir arkadaşımın 2009 tdci focusu var 90'lık ve düşük devirde(1500)vites değiştirerek yakıt tüketimini baya aşağı çektiğini söylüyor.Bu motor için ne kadar sağlıklı olur . Bence bilakis turboya zararı olur. Çünkü turbo verimli emişi yapamadan vites değiştirmek turboya zarar verecektir. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 Tartışmalı bir konudur, ama 2000 devri geçmeden kullanılırsa çok az yakar. Otomatik dizeller bu devirlerde vites değiştirir. Yorum bağlantısı
Misafir 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 Zamanla kurum dolacak boyle kullanmaya devam ederse. O devirlerde araba bogulur deli gibi. En az 1750 dd olmalı bu devir de zaten max tork veren devirdir Yorum bağlantısı
Okan Tansel 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 ilginç 1800 ile 2200 arası idealdir diye biliyorum ben ? Yorum bağlantısı
Fırat Önal 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 Yakıttan yapacağı 3 kuruşluk tasarrufu birçok motor bölümüne fazlasıyla verecektir. Yorum bağlantısı
Emre Demir 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 Bunun bir tablosu var mı acaba , örneğin benzinli araç da 5. Vites 1800 devir de en iyi ekonomi yapar diye. Yorum bağlantısı
Fırat Önal 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 Tabloya ne gerek var ki..Kullanıcı sesinden kendisi anlar. Benim araç düz yolda 1800 devirde vites değiştirtir. Rampada bu durum değişir. 2500 devirlere çıkar. Yorum bağlantısı
Okan Tansel 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 (düzenlendi) Bunun bir tablosu var mı acaba , örneğin benzinli araç da 5. Vites 1800 devir de en iyi ekonomi yapar diye. zaten araçlarda eko mod var ekranda ok işareti çıkıyor Emrem yani mühendisler incelemiş geliştirmiş ve en idailini eklemiş ona uymak yeterlidir bence 23 Mart 2015 tarihinde Okan Tansel tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Emre Demir 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 5. Vites üzerinden konuşursak - 1700 -1800 -1900 -2000 -2100 -2200 Hangi devirde ne kadar tasarruf eder . Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 Zamanla kurum dolacak boyle kullanmaya devam ederse. O devirlerde araba bogulur deli gibi. En az 1750 dd olmalı bu devir de zaten max tork veren devirdir Doğru.. Alt devirde az yakıt az hava oluşumu ile kurum oluşmunu olmaz, olmamalı Yorum bağlantısı
Okan Tansel 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 (düzenlendi) yol bilgisayarı ve vites değişim çizelgesine yani arca uymak derim ben 23 Mart 2015 tarihinde Okan Tansel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 Doğru.. Alt devirde az yakıt az hava oluşumu ile kurum oluşmunu olmaz, olmamalı Abi hangisi doğru anlamadım şimdi çok düşük devir kurum oluşturur mu olusturmaz mi Yorum bağlantısı
Misafir 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 Benim beynim yanmış bu saate kadar ders olunca Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 İlk dizel kullandığımızda bizde Allah muhafaza kurum bağlar diye bağırta bağırta kullandık. Gerek yokmuş bence. Yorum bağlantısı
Tuna İşgören 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 bende sürekli 2200 rpm kullanıyorum aracı, ilk aldığımda düşük devir kullanıyorum kurum yapmasın diye artık kullanmıyorum Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 Ara sıra devir çevirmek lazım ama yüksek hız yapmadan 1 Yorum bağlantısı
Misafir 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 1750d/d demek aracı olması gerekenden bir vites büyükte kullanmak demek. Bu şekilde kullanımda güç istediğinizde aracın kendini toparlama süresi uzar, devrinde gitmediğiniz için ani hızlanma isteklerinizde daha çok yakıt harcar ve araç devrini bulmadığı için sarsıntılı çalışır. Kısacası 2000 decir düzeyinde gitseniz verimli ve ekonomik kullanırsınız. Ya da 90km hızda 5. Viteste araç hangi devri gösteriyorsa o devirlere artı eksi yakın kullanın. Toleransınız 70 km hızdaki devire kadar olabilir ancak o da çok düz ve güce ihtiyaç duymayacağınız güzergahta olabilir. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 Vites düşürmeye üşenmeyeceğiz , otomatik vites gibi. Yorum bağlantısı
Ersin Uçan 23 Mart 2015 Paylaş 23 Mart 2015 Düşük devirde kullanmak kağıt üzerinde az yaktırıyor gibi gösterir ama örneğin bir DPF tıkanması söz konusu olur ve bir seferde 700 - 800 TL harcarsınız bu da zaten 3 depo yakıt demektir ve bu zararı telafi edecek bir sürüş biçimi yoktur. İnip aracı iterek gezerseniz bir kaç aya kadar sıfıra çıkabilirsiniz Yorum bağlantısı
Recommended Posts