İçeriğe Yönlendir

Euro 6 Motor Nedir?


Serkan Erden

Recommended Posts

Serkan Erden

merhaba arkadaşlar; yeni kasa focus 3 lerin 1,6 benzinli motorları euro 6 motor, bunların euro 5 den farkı nedir? birde lpg uyumu euro 5 lerle aynımıdır?

Yorum bağlantısı
Onur Bulut
(düzenlendi)

Türkiye’de Euro6’ya geçişin ilk aşaması 1 Ocak 2015 itibarıylagerçekleşecek.  Avrupa egzoz gazı emisyon mevzuatına göre, yeni araçlarda CO2 emisyonu 2015 yılına kadar km başına ortalama 130 g olacak şekilde düzenlenmiş olmalı. Bu oran 2021 yılında ise 95 g/km’ye düşürülmüş olmalı.
Avrupa Birliği’nde taşıtlar için egzoz gazı emisyon standartları belirleyen Euro 6’ya göre, dizel otomobiller de benzinli otomobiller kadar temiz hale getirecek.
Avrupa Birliği ülkelerinde 1 Eylül 2014 itibarıyla yürürlüğe giren mevzuata göre, dizel araçlar artık kilometrede 80 mg’ den fazla nitrojen oksit salamayacak.

Bosch, Avrupa Birliği’nde taşıtlar için egzoz gazı emisyon standartları belirleyen bir düzenleme olan Euro 6’yla ilgili bilgi verdi. Bosch Türkiye Temsilcisi Steven Young Euro 6’nın, dizel otomobilleri de benzinli otomobiller kadar temiz hale getireceğini söyledi. Yeni düzenleme, taşıt emisyonlarındaki partikül ve nitrojen oksitlerde yeni üst sınırlar belirliyor. Avrupa Birliği ülkelerinde 1 Eylül 2014 itibarıyla, dizel araçlar artık kilometrede 80 mg’ den fazla nitrojen oksit salamayacak (benzinli taşıtlar: kilometrede 60 mg). Bir önceki üst sınır kilometrede 180 mg idi. 1 Ocak 2015’ten itibaren satılan tüm yeni taşıtların Euro 6 limitlerini karşılaması zorunlu olacak.

Türkiye’de de zorunlu oluyor

Binek ve hafif ticari araçlar için, yeni tip onayı alacak modellerin, 1 Ocak 2016’dan itibaren Euro 6 emisyon standardına uygun olması planlanıyor. Hali hazırda satışı devam eden sıfır modellerin, Euro 6’ya revize edilerek satışına devam edilmesi için ise araç üreticilerine 1 Ocak 2017’ ye kadar süre tanınması gündemde.

Ağır ticari araçlar için Euro 6’ya geçiş ise 3 aşamalı olarak planlanmış durumda. Bu aşamalar Euro 6A, Euro 6B ve Euro 6C şeklinde adlandırılıyor. Yeni tip onayı alacak araçlar 1 Ocak 2015’ten itibaren ilk aşamada istenen normları (Euro 6A) ve 1 Ocak 2016’dan itibaren ise üçüncü aşamada (Euro 6C ) istenen normları karşılamak durumunda. Halen satışı devam eden yeni modellerin revize edilmesi için ise aynı şekilde üç aşama söz konusu. 1 Ocak 2016’dan itibaren ilk aşama normları karşılanmalı, 1 Ocak 2017’den itibaren ise araçlar üçüncü aşamaya uygun olmalı.

Avrupa’nın egzoz gazı emisyon mevzuatının amacı nedir?

1993 yılında Euro 1 düzenlemesinin hayata geçirilmesinden bu yana, karayolu trafiğinden kaynaklanan emisyon değerlerinde yüksek oranda bir azalma sağlandı. Bosch tarafından sunulan gelişmiş otomotiv teknolojisi; araçlardaki CO2, nitrojen oksitler ve partiküller gibi maddelerin emisyonunun azaltılmasına katkıda bulunuyor.Güç aktarım organlarındaki teknik ilerlemeler de etkisini gösteriyor: 1990 yılından bu yana, dizel motorların partikül emisyonları yaklaşık yüzde 99 oranında azaltılırken, günümüzdeki dizel araçlar 1990’ların başlarındaki benzer taşıtlara kıyasla yüzde 98 daha az nitrojen oksit salınımı gerçekleştiriyor. Güç aktarım organlarında elektriğe geçişteki ilerlemenin sürmesiyle birlikte, bu emisyon değerleri daha da düşecek.

Otomobiller için Avrupa Birliği tarafından yapılan düzenlemenin ardından belirlenen hedefler şu şekilde sıralandı;

-          Yeni araçlarda CO2 emisyonu 2015 yılına kadar km başına ortalama 130 g olacak şekilde düzenlenmelidir.

-          Bu oran 2021 yılında ise 95 g/km’ye düşürülmelidir.

-          Bu değerler ortalama olarak belirlenmiştir. Araç ağırlığına bağlı olarak bu değerler belirlenen bu oranlara bağlı kalacak şekilde değişebilir.

Otomobiller artık daha mı pahalı olacak?

Euro 6’ya uyumlu modellerin fiyatları, genellikle Euro 5 uyumlu benzer modellerin fiyatları ile aynı aralıkta kalıyor. Kimi Euro 6 uyumlu modellerin, örneğin farklı bir şanzıman veya farklı lastikler gibi, ek özelliklere sahip olması fiyatları artırabiliyor. Bu ekstra özelliklerden kaynaklanan ek maliyetler çıkartıldığında, Euro 6 modellerin fiyatında halen kayda değer bir artış bulunmuyor.

Euro 6  dizel taşıtların teknolojisini nasıl değiştiriyor?

Dizel taşıtların Euro 6 ile belirlenen düşük emisyon limitlerini karşılayabilmek için mükemmel şekilde ayarlanmış bir egzoz gazı arıtma sistemine ihtiyacı bulunuyor. 1.700 kilograma kadar olan araçlar için, düşük maliyetli bir NOx depolamalı katalitik konvertör yeterli oluyor. Ağır taşıtlarda, sadece AdBlue özellikli bir SCR katalitik konvertör bunu yapabiliyor.  AdBlue özellikli SCR katalitik konvertör sistemi, AdBlue adlı kokusuz üre çözeltisi ile nitrojen oksitleri zararsız su buharına ve nitrojene dönüştürüyor. AdBlue, belirli aralıklar ile araç bakımlarında yeniden dolduruluyor.

Euro 6 Türk sürücüler için neleri değiştiriyor?

Euro 6, Türkiye’de hâlihazırda otomobili olanlar için hiçbir değişiklik getirmiyor. Bu kişiler, taşıtlarını eskisi gibi kullanmaya devam edebilirler. Bununla birlikte, en son teknolojiye sahip bir modele sahip olmak isteyen yeni araç alıcılarının Euro 6’ya geçişin farkında olması önemli.

Bu tarihlerden önce Euro6’ya uygun olmayan araçlar satın alanlar için ise herhangi bir düzenleme söz konusu değil. O araçlar aynı şekilde kullanılmaya devam edilebilir. Bu uygulama yalnızca yeni satılacak araçlar için geçerli.

Alıntıdır.

http://www.yenimodelarabalar.com/euro-6-motor-nedir-1659.html

tarihinde Onur Bulut tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

euro6 motor = hava kirliği bahanesi ile, tonla sistemi ekleyip bunlardan ek gelir kapısı açan sistemli motor demektir  :D  kısaca hikaye...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Hakan Soydan

PEUGEOT i-Cockpit® direksiyon başında harika bir deneyim olanağı sunuyor. Kompakt direksiyon simidi sayesinde daha küçük kol açıklığı ve daha alçağa uzanan ellerle, daha güvenli ve keskin bir sürüş imkanı sunuyor. Dikkati ve konsantrasyonu oldukça açık tutuyor.

Daha dinamik bir karaktere sahip olan GT Line versiyonları Adamite detayların ön plana çıkartıldığı daha koyu bir atmosfer sunuyor. Allure versiyonunda sunulan modern “Urbanoïd” açık mavi döşeme teknik gelişmişlik seviyesine vurgu yapıyor.

Peugeot, yeni 2008’i 1.2 PureTech ve 1.5 BlueHDi ünitelerle satacak. Standart modellerde benzinli PureTech motor 110 ve 130 bg güç sunarken GT paketinde aynı ünitenin gücü 155 bg olacak.
Dizelde ise dört silindirli turbo dizel ünite 100 ve 130 bg güç çıkışlarıyla satılacak. Tıpkı yeni 208’de olduğu gibi, 2008 de EV versiyonuyla beraber tanıtıldı. e-2008 adı modelin detayları için sizi şuraya alalım.

Grip Control sistemi konsolun orta bölümündeki düğme ile kumanda edilen ve 5 farklı sürüş modu belirtilen yol şartlarına göre tercih edilebiliyor.

EURO6 normlarındaki yeni BlueHDi dizel motor ise 100hp güç üretiyor. Adblue teknolojisi ile NOx (Azot Oksit) gaz salınımını %90 oranında azaltan motor, düz ve ETG6 otomatik şanzımanla birlikte 3,5L/100km yakıt tüketimiyle fark yaratıyor.

Donanımlarını incelediğimizde ise direksiyon asistanı, adaptif hız sabitleyici, kör nokta uyarı sistemi, şerit takip sistemi ve acil durum fren asistanı özelliklerini görüyoruz.

 

Örnek alıntı https://www.yeniarabafiyati.com/yeni-peugeot-2008-suv-yerini-aldi/

 

Euro6 motorlar artık yaygın olarak üretimde...

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim Aytende Euro6 motor. Hatta bu euro 6 şeysi yüzünden buharlaşan motor yağını emme manifoduna verip yakar. Hatta arabanın bilgilerinde 15000 km 500ml Oil Consumption verisi bile veriyorlar.  Ama bu el kitabında yazmıyor. Sık sık sıkışık trafiğe giricekseniz 10 binde bir yağ değişin diyerek üstü kapalı belirtiyorlar. Çünkü yağ yakıyor demek insanda itici bir durum yaratıyor. 

Benim arabam yağ yakıyor 15000 kmde 500 miligram desem kim alırki :) 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

Benim Aytende Euro6 motor. Hatta bu euro 6 şeysi yüzünden buharlaşan motor yağını emme manifoduna verip yakar. Hatta arabanın bilgilerinde 15000 km 500ml Oil Consumption verisi bile veriyorlar.  Ama bu el kitabında yazmıyor. Sık sık sıkışık trafiğe giricekseniz 10 binde bir yağ değişin diyerek üstü kapalı belirtiyorlar. Çünkü yağ yakıyor demek insanda itici bir durum yaratıyor. 

Benim arabam yağ yakıyor 15000 kmde 500 miligram desem kim alırki :) 

İ10 un euro 6 olduguna eminmisiniz?

Kaynak alabilirmiyiz?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

İ10 un euro 6 olduguna eminmisiniz?

Kaynak alabilirmiyiz?

 

Hyundai i10 wlpt emisyon sınavına çoktan girdi, verimlilik sınıflamasında D bile aldı . 

Hyundai i10 1.0 manual modelin emisyon puanı Euro6 D dir :)

 

NLGyzP.png

 

1p791D.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Hangi yildan itibaren Gecerli? sizin arac ta  Ayni motoru mu kullaniliyor? 

 

Kia motoru 2011 yılında geliştirildi. Hyundai 2013 yılında kullanmaya başladı. Tamamen aynı motor, aynı katalizör, aynı gövde . Sadece makyajla tamponlar değişti. 

Hatta bu puanı alana model 1,0 benzinli olan. 

Lpgli olan modelin Emisyon puanı Euro6 C :) 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben kendimi Euro 6 için hesaplattım. Hypermil yapan i10 1.0 euro kaç çıkıyor diye. 

Bu siteye Spritmonitör verilerimi girdim. 

https://www.pkw-label.de/mediathek/tools/pkw-label-erstellen

Spritmonitörde arabamın yakılan yakıt üzerinden karbondioksit salınımı gibi bilgileri ni yukardaki siteye girdim. Fabrika verilerinide girdim. 

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/762370.html

 

Hyundai i10 1.0 kullanan Ali Darbaz Euro6 B sertifikası alıyor :) 

 

Orzny3.jpg

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
ibrahim Tiryaki

Euro 5 ve Euro 6 motorların subaplarının daha hassas olduğunu belirtiyorlar bu doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

euro4 3.0 crd ile beni ilgilendirmeyen hadise. dpf siz buyuk dizel candir.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Dogan Arsiray yazdı:

dpf siz

dps siz ufak dizelde candır :D  bendede yok dpf

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Euro 5 te 150 000 km ayarsız bu değerleri koruması gerekiyordu euro 6 da 180 000

ibrahim Tiryaki yazdı:

Euro 5 ve Euro 6 motorların subaplarının daha hassas olduğunu belirtiyorlar bu doğru mudur?

Hafif alaşım doğrudur

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...