İçeriğe Yönlendir

Genleşme Kabı Su Sızdırması (Taunus)


İbrahim Halil Geloğlu

Recommended Posts

İbrahim Halil Geloğlu

Aracım ısınınca genleşme kabından su sızdırıyor. Çok aşırı derede değil, hatta su eklemek için radyatörü açtığımda su bile eksilmemiş. Su sızdırdığını nereden anladın diye sorabilirsiniz? Genleşme kabının dışı baya kirli, su sızdığı yerler temiz görünüyor.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Kaçırıyorsa kılcal çatlak açılır veya yenileri oluşur aniden çatlar veya kabın değişimi şart.

Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Yanlış anlattım özür dilerim. Genleşme kabının kapağında sızıyor. Kapağın ortasında delik var, delikten hortum radyatöre gidiyor.

Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Radyatörden basınçlı su aşırımı geliyor, yoksa araç benim bilgim dışında su kaynatıyor. kapak orjinalı gibi duruyor. Yani anormal bir durum var gibi.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Anormal bir durum yok gayet normal.

O kap hararet sonrası radyatör kapağından sağa sola su fışkırmaması için, kapalı devre olmadığı için dışarı akması normal yani.

Yorum bağlantısı

Genleşme kabını genelde yedek soğutma sıvısı kabı gibi düşünür ve olması gerektiğinden fazla doldururuz. Araç ısınıp sıvı genleşince de bu fazlalık bulduğu delikten boşalır. Aracınız tamamen soğukken genleşme kabını minimum çizgisine kadar boşaltın. Fan açana kadar ısındığında da tekrar bakın. Bu durumda max. çizgisi civarında olmalı. Yine fazla ve su taşırıyorsa bu kötü bir haber.

Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Anormal bir durum yok gayet normal.

O kap hararet sonrası radyatör kapağından sağa sola su fışkırmaması için, kapalı devre olmadığı için dışarı akması normal yani.

Su fışkırması normal ise, genleşme kabı olmamalıydı bence, direk dışarı hortum verirlerdi mühendisler.

Genleşme kabını genelde yedek soğutma sıvısı kabı gibi düşünür ve olması gerektiğinden fazla doldururuz. Araç ısınıp sıvı genleşince de bu fazlalık bulduğu delikten boşalır. Aracınız tamamen soğukken genleşme kabını minimum çizgisine kadar boşaltın. Fan açana kadar ısındığında da tekrar bakın. Bu durumda max. çizgisi civarında olmalı. Yine fazla ve su taşırıyorsa bu kötü bir haber.

Abi sabah suyu minimuma kadar çektim inşallah deneyip buradan durumu paylaşacağım. Eğer yine taşarsa kötü haber conta deme mükremin abi :shok:.  Buralar masraf yapacak durumum yok.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Su fışkırması normal ise, genleşme kabı olmamalıydı bence, direk dışarı hortum verirlerdi mühendisler.

 

 

Suyun fışkırmasına normal demedim.

Hararet yükselirse veya kapak arızası nedeniyle genleşme kabına giden su kaptan dışarı akarsa normal dedim. Çünkü radyatör sonrası kapalı devre değil.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Kapaktan su sızıyor demişsiniz..Bu durumda kapak arızalı..Eğer kapaktan araç ısındığı zaman basınçlı buhar çıkıyor deseydiniz bu normal kabul edilebilirdi.Ancak bu da ekstra durumlarda olurdu..Yani her kullanımda değil..

Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Benim bu araçtaki genleşme kabının amacı radyatör suyu eksildiğinde suyu çekmek, radyatör suyu fazla oldugunda suyu bu genleşme kabınamı bırakmak mı oluyor. Eğer sorun kapak ise hallederim basit bir olay, benim korkum hareret göstergesi normalde iken motorun hareret yapması. Mükremin abi suyu minumuma çek dedi, bende öyle yaptım. Henüz aracı denemedim. İşin enteresan tarafı su eklemek için radyatörü açtıgımda eksilme yok, acaba Ayhan abinin dediği gibi sadece buhar mu çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
(düzenlendi)

Kapaktan su sızıyor demişsiniz..Bu durumda kapak arızalı..Eğer kapaktan araç ısındığı zaman basınçlı buhar çıkıyor deseydiniz bu normal kabul edilebilirdi.Ancak bu da ekstra durumlarda olurdu..Yani her kullanımda değil..

 

Araba taunus genleşme kabı ve kapağı biraz faklı ( cam suyu haznesi gibi basit bir şey)

Ekleme yapayım, aslında genleşme kabı değil de taşırma kabı

tarihinde Nihat Palolu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Suyun fışkırmasına normal demedim.

Hararet yükselirse veya kapak arızası nedeniyle genleşme kabına giden su kaptan dışarı akarsa normal dedim. Çünkü radyatör sonrası kapalı devre değil.

Yeni çözdüm abi radyatör sonrası kapalı devre ise benim genleşme kabı kapağı ile hortum arasında biraz boşluk var su ve hava sızmayacak şekilde yapmam gerekiyor değil mi?

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Yeni çözdüm abi radyatör sonrası kapalı devre ise benim genleşme kabı kapağı ile hortum arasında biraz boşluk var su ve hava sızmayacak şekilde yapmam gerekiyor değil mi?

 

Kızma ama yazdıklarımı yanlış okuyorsun. Radyatör sonrası kapalı devre değil, açık

Hiç birşey yapmana gerek yok, uyduruk bir sistem zaten

 

O kabın görevi, hararet anında ısınan suyu alıyor, soğuyunca geri gönderiyor.

Normal şartlarda radyatörde eksilen suyu tamamlamaz.

 

Sonuç olarak radyatörde su eksilme yoksa yapacağın bir şey de yok demektir, istersen o kabı susuz bırakabilirsin veya söküp atabilirsin.

Tabi radyatör kapağın sağlam ise.

Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Kızma ama yazdıklarımı yanlış okuyorsun. Radyatör sonrası kapalı devre değil, açık

Hiç birşey yapmana gerek yok, uyduruk bir sistem zaten

 

O kabın görevi, hararet anında ısınan suyu alıyor, soğuyunca geri gönderiyor.

Normal şartlarda radyatörde eksilen suyu tamamlamaz.

 

Sonuç olarak radyatörde su eksilme yoksa yapacağın bir şey de yok demektir, istersen o kabı susuz bırakabilirsin veya söküp atabilirsin.

Tabi radyatör kapağın sağlam ise.

Yanlış veya eksik anlıyor olabilirim kafam dalgın ve internet cafe çalıştırıyorum malum, çoluk çocuk işte. Bana yol gösterdiğiniz içinde teşekkür ederim. Motorun can damarı suyu ve yağı olması lazım bana göre tabi. Bundan dolayı belki ufak tefek olan bu su sorununu büyütmüş olabilirim. Yanlış anlattıysam da özür dilerim. Yanlış anladıysamda özür dilerim. Sonuç olarak su eksilme yoksa sorunda yok diyorsunuz. Ben hiç bir işlem yapmadan binmeye devam o zaman.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Bugün lpg ayarı yapıldı. Buji kablosu aldım akşam değiştireceğim. Ama bu su benim canımı sıkıyor. Suyu Minimuma indirdim acaba radyatör kapağım mı bozuk.

eYr2vjN.jpg

Yorum bağlantısı

Bugün lpg ayarı yapıldı. Buji kablosu aldım akşam değiştireceğim. Ama bu su benim canımı sıkıyor. Suyu Minimuma indirdim acaba radyatör kapağım mı bozuk.

 

 

Motor soğukken mimimum'a indirdiyseniz doğrusunu yapmışsınız. Bir de motor sıcakken (fan devreye girene kadar ısıtmak suretiyle) bakın o zaman da maksimum'da olması gerekir. Bu şekilde takip edin. Yine de akıntı veya eksilme oluyorsa tespit ve müdahale şart.

Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Motor soğukken mimimum'a indirdiyseniz doğrusunu yapmışsınız. Bir de motor sıcakken (fan devreye girene kadar ısıtmak suretiyle) bakın o zaman da maksimum'da olması gerekir. Bu şekilde takip edin. Yine de akıntı veya eksilme oluyorsa tespit ve müdahale şart.

 

Motor soğukken mimimum'a indirdiyseniz doğrusunu yapmışsınız. Bir de motor sıcakken (fan devreye girene kadar ısıtmak suretiyle) bakın o zaman da maksimum'da olması gerekir. Bu şekilde takip edin. Yine de akıntı veya eksilme oluyorsa tespit ve müdahale şart.

Mükremin abi söylediklerini akşam deneyeceğim inşallah. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
İbrahim Halil Geloğlu

Bugün aracıma 60 lık termostat takılıp tekrar denendi, sonuç yine akıtıyo son olarak radyatör şişlenip, fan termiği ve pervane değişim sonrası  su taşırma sorunum tamamen ortadan kalkmıştır.  Ayrıca beyazın sonunda gösteren hareret göstergem (kırmızıya yakın yer) şimdi tam beyazın orta kısmında duruyor. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
İbrahim Halil Geloğlu

Herkesin bayramını kutlarım. Geçen hafta aracım  yine soğutmamaya başladı galiba. Kırmıyıya yaklaşıyor hareretim.  Fan için davlumbaz yaptırmayı düşünüyorum. Davlumbaz orjinalında yok galiba.  Muadil olarak  davlumbazı bulabilirmiyim. Yoksa radtaörcümü yapıyor bu işlemi.

Yorum bağlantısı

Herkesin bayramını kutlarım. Geçen hafta aracım  yine soğutmamaya başladı galiba. Kırmıyıya yaklaşıyor hareretim.  Fan için davlumbaz yaptırmayı düşünüyorum. Davlumbaz orjinalında yok galiba.  Muadil olarak  davlumbazı bulabilirmiyim. Yoksa radtaörcümü yapıyor bu işlemi.

Ooooovvv, aracın fanı elektrikli değil de eski tip motora bağlı kayışlı sistemse, davlumbazsız olmaz! Kesinlikle hararet yapar.

Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Ooooovvv, aracın fanı elektrikli değil de eski tip motora bağlı kayışlı sistemse, davlumbazsız olmaz! Kesinlikle hararet yapar.

Aynen mükremin abi kayışlı cıvalı pervane var trigere bağlı abi hazır çapı uyacak şekilde davlumbaz bulabilirmiyim, yoksa işçili verilerek davlumbazın yapılmasımı gerekiyor.

Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Aynen mükremin abi kayışlı cıvalı pervane var trigere bağlı abi hazır çapı uyacak şekilde davlumbaz bulabilirmiyim, yoksa işçili verilerek davlumbazın yapılmasımı gerekiyor.

Davlumbaz bulamaz isem Elektrikli fana geçiş yapacağım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çinko levhadan çok rahat çalışıp yapabilirsiniz. kesmesi biçmesi basittri sağlamdır da

Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

çinko levhadan çok rahat çalışıp yapabilirsiniz. kesmesi biçmesi basittri sağlamdır da

Teşekkür ederim  yarın sonucu yazarım inaşallah.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...