Erkan Gültekin1 16 Mayıs 2015 Paylaş 16 Mayıs 2015 Dün akşam aracımda bagaj açmaya çalıştım ama sanki üstüne 50 kilo yüklemişler gibi çok zor açıldı amortisörlerdir diye düşündüm? Bilgisi olan varmıdır. Ben değiştirebilirmiyim farklı bir problem olabilirmi.? Başına gelen yada bilen arkadaşlardan destek istiyorum.. Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 16 Mayıs 2015 Paylaş 16 Mayıs 2015 Değiştirebilirsiniz kendiniz.Yenilerini alıp eskilerinin çıktığı yere takarak kolaylıkla üstesinden gelebilirsiniz.Hatta hazır bu işlemi yapmaya karar verdiyseniz bence otomatik açılır sisteme geçin.Yayları birazdaha sertleştirip bagajı açtığınızda sonuna kadar açılır yapın. 1 Yorum bağlantısı
Erkan Gültekin1 16 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2015 Değiştirebilirsiniz kendiniz.Yenilerini alıp eskilerinin çıktığı yere takarak kolaylıkla üstesinden gelebilirsiniz.Hatta hazır bu işlemi yapmaya karar verdiyseniz bence otomatik açılır sisteme geçin.Yayları birazdaha sertleştirip bagajı açtığınızda sonuna kadar açılır yapın. Hmm bu fikir güzel oldu. Şimdi üzerindeki kodlara göre bir alım araştırıyorum. Peki kumandadan bagaj button'una bastığımda da bu sertlikte bir amortisor sayesinde otomatik açılırmı ? Yoksa çokmu fantezi oldu ? Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 16 Mayıs 2015 Paylaş 16 Mayıs 2015 20 lira idi galiba bizde focus 2 ninkini değiştirmiştik yerli üretim ile 1 Yorum bağlantısı
Serkan Kara 16 Mayıs 2015 Paylaş 16 Mayıs 2015 Gökhan Bey bu otomatik açma işinin detayını biliyormusunuz acaba ayni sorunu bende yaşadım amortisörleri değiştirdim su an rahat açılıyor ancak kendi kendine kalkmıyor nasil yapabiliriz. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 16 Mayıs 2015 Paylaş 16 Mayıs 2015 Valla ben de aslında kendime yapmadım ama bazı bagajlar ağır olduğu için daha güçlü yay mekanizması kullanıyorlar bu sayede siz o sistemi kendi aracınıza uyarlarsanız sizin bagajınız da kendi kendine açılabilir. Gibi 1 Yorum bağlantısı
Erkan Gültekin1 22 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 22 Mayıs 2015 Amortisörleri sipariş verdim ve geldiler. Arabadaki sağ amortisörün bitik olduğunu düşündüm ve söktüm el ile rahatça açılıp kapanıyor içi boşalmış. Fakat şöyle bir durum var aldığım amortisörleride elimle kapatamadım bile sizce bu normalmi? Araca takınca mı kapak ağırlığıylamı bu kapanabilir? Ürün Bu? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Mayıs 2015 Paylaş 22 Mayıs 2015 El ile açılıp kapanmaması bence normal.. Şu yüzden diyorum baza'nın amortisörünü değişmiştim oradan biliyorum. Mantık aynı neticede.. 1 Yorum bağlantısı
Emre Sirkeci 22 Mayıs 2015 Paylaş 22 Mayıs 2015 Tam açtığınızda bagaj kapagının tavana temas etmemesine dikkat edin. Farklı marka amortisör aldığımda başıma geldi, bagaj kapagının zamanla üstü çizliyor. Amortisörler kesinlikle orjinal olsun. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 22 Mayıs 2015 Paylaş 22 Mayıs 2015 Tam açtığınızda bagaj kapagının tavana temas etmemesine dikkat edin. Farklı marka amortisör aldığımda başıma geldi, bagaj kapagının zamanla üstü çizliyor. Amortisörler kesinlikle orjinal olsun.Tam açınca tavana değmemesi gerek. 1 Yorum bağlantısı
Erkan Gültekin1 22 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 22 Mayıs 2015 Montajı bu akşam yaptım gerçektende tahminimden daha basit oldu ve kapak istediğim gibi ufak bir hareketle kalktı. Zamanla biraz daha rahatlayacaktır sanırım biraz sert gibi geldi şimdilik. 25TL'ye halletmiş oldum. El ile açılıp kapanmaması bence normal.. Şu yüzden diyorum baza'nın amortisörünü değişmiştim oradan biliyorum. Mantık aynı neticede.. Aynen Ayhan abi açılmaması normal sanırım Bu akşam montaj yapıldı.. Tam açtığınızda bagaj kapagının tavana temas etmemesine dikkat edin. Farklı marka amortisör aldığımda başıma geldi, bagaj kapagının zamanla üstü çizliyor. Amortisörler kesinlikle orjinal olsun. Biraz önce montajını yaptım ama böyle bir temas durumu yok zaten tavana teğet geçerek kapak açılıyor. Demek istediğiniz focus 1 için bir uyarımıydı acaba ? Tam açınca tavana değmemesi gerek. Evet değmiyor hatta teğet geçiyor Yorum bağlantısı
Emre Sirkeci 22 Mayıs 2015 Paylaş 22 Mayıs 2015 Focus 1 için diye aldım. Açılırken teğet geçer, onda sorun çıkmaz. Kapağı tam açtığınızdaki durumdan bahsediyorum. Amortisör kapagı olması gerekenden fazla kaldırınca tavana temas oluyor. Yorum bağlantısı
Koray Demir 22 Mayıs 2015 Paylaş 22 Mayıs 2015 Focus 1 için diye aldım. Açılırken teğet geçer, onda sorun çıkmaz. Kapağı tam açtığınızdaki durumdan bahsediyorum. Amortisör kapagı olması gerekenden fazla kaldırınca tavana temas oluyor.Kapatınca nasıl tavana temas oluyor bağışlayınız anlamadım aracın tavanina mi? Önce cama değmesi gerekmiyor mu? Tavan dediğiniz arka çamurluk mu? Yorum bağlantısı
Emre Sirkeci 23 Mayıs 2015 Paylaş 23 Mayıs 2015 Kapatınca nasıl tavana temas oluyor bağışlayınız anlamadım aracın tavanina mi? Önce cama değmesi gerekmiyor mu? Tavan dediğiniz arka çamurluk mu? Hocam bagaj kapağının açıldığında, aracın üstündeki tavan sacına değmesinden bahsetmeye çalıştım. Bagaj kapağının üstündeki kısım, kapagı açtığınızda tavanın altına doğru girer. Gereğinden fazla yukarı kalkıp açılırsa tavan sacına değme yapıyor. Kapağın ne kadar yukarı açılacağını amortisör ayarladığı için benim aldığım amortisör kapağı fazla açarak tavana kadar dayadı. Hemen çıkarıp iade etmiştim. Bu arada aracın hb olduğunu düşünerek yazdım. Sedan değil anladğım kadarıyla. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 23 Mayıs 2019 Paylaş 23 Mayıs 2019 Konuyu guncelleyelim.Benim bagajda eskiye nazaran az daha nazli acilir oldu. Biraz bakindim tamiri yokmus, kimisi amortisore cekic darbesi vurmayi onermis bana biraz sakat is geldi.. Zaman icerisinde tamiri veya cin fikri gelen oldu mu yoksa degistirme yoluna mi gidelim? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Mayıs 2019 Paylaş 23 Mayıs 2019 Cin fikirle olmaz bu iş Değiştir. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Mayıs 2019 Paylaş 23 Mayıs 2019 (düzenlendi) Siz ondan önce amortisör bagajı açtığında kapağı kaldırırken son anda bir fren yapıp kapağı sona doğru yavaşça açıyormu ona bakın, fren yapmadan sona küt diye vuruyorsa yada fren yapıyor ama son anda boşalıp yine kapağı sona vuruyorsa o amortisörü değişin, aksi taktirde sona sert vuran kapak menteşeyi zorlar, zaman ya menteşe yada takılı olduğu yer esner sinir olursunuz, kapağı hızlıca açacak ama son anda fren yapıp yavaşça sonuna kadar açaçacak, küt diye sona vurmayacak kapak. Menteşenin bağlı olduğu zemin bir kez esnedimi iş biter, artık dayanıklılığı kalmaz, her vuruşta esner ve ayar kaçar, düzeltirsin yine yamulur, gıcıktır amortisör işi... 23 Mayıs 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 23 Mayıs 2019 Paylaş 23 Mayıs 2019 1 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: Siz ondan önce amortisör bagajı açtığında kapağı kaldırırken son anda bir fren yapıp kapağı sona doğru yavaşça açıyormu ona bakın, fren yapmadan sona küt diye vuruyorsa yada fren yapıyor ama son anda boşalıp yine kapağı sona vuruyorsa o amortisörü değişin, aksi taktirde sona sert vuran kapak menteşeyi zorlar, zaman ya menteşe yada takılı olduğu yer esner sinir olursunuz, kapağı hızlıca açacak ama son anda fren yapıp yavaşça sonuna kadar açaçacak, küt diye sona vurmayacak kapak. Menteşenin bağlı olduğu zemin bir kez esnedimi iş biter, artık dayanıklılığı kalmaz, her vuruşta esner ve ayar kaçar, düzeltirsin yine yamulur, gıcıktır amortisör işi... Son noktaya vuramiyor acikcasi.. Stoper ozelligi kalmamis, gucu yetene kadar kaldiriyor oda tam acma mesafesine ulasmamis oluyor yani.. 1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Cin fikirle olmaz bu iş Değiştir. Kullanim kilavuzu calisma saati olarak 3000 saat diyor.. isin sakasi belki biseyler yapariz diye dusundum.Ama durum degisime dogru gidiyor😁 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Mayıs 2019 Paylaş 23 Mayıs 2019 o zaman kaldırma NM si düşük, ama olsun sona vurmasından iyidir Yorum bağlantısı
Recommended Posts