Zekeriya Kahraman 23 Mayıs 2015 Paylaş 23 Mayıs 2015 Arkadaşlar önsöz,e gerek görmüyorum zaman içinde dilimin döndüğünce anlatmaya çalışırım . Konuya katılımcılara şimdiden tesekkür eder forum daki ustalırımızdan yine gördüğü hatalı parça konusunda fikir ve düşüncelerine belirtirse sevinirim önceki aracta olduğu gibi sökerken yine yanımda kimse yok ellerim yağlı olduğu için söküldükten sonra resim cekebiliyorum ... Başlıyoruz... . .zeki . . . . . . . . . . 8 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Mayıs 2015 Paylaş 23 Mayıs 2015 Öncelikle geçmiş olsun. Talihiniz arabalar konusunda bir türlü gülmedi. Belki de artık marka değişmenin zamanı gelmiştir? Subapların pistonlarda bu kadar iz yapması normal mi peki? Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın 23 Mayıs 2015 Paylaş 23 Mayıs 2015 Abi diğer aracina yaptıklarını da tamamlanana hergün açıp baktım diyebilirim. Geçmiş olsun bu aracınizda ne oldu? 1 Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 23 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 23 Mayıs 2015 Öncelikle geçmiş olsun. Talihiniz arabalar konusunda bir türlü gülmedi. Belki de artık marka değişmenin zamanı gelmiştir? Subapların pistonlarda bu kadar iz yapması normal mi peki? Saolun sani bey evet haklısınız elantra ya 2 sefer bilya deiştirdim sanayide ya bi tane usta var dedim o da elantra,dan soğuttu ne kadar zahmet etsem de gözüme gelmiyor çok az bir farkla tır altına girmekten kurtuldum neyse onu sattım bunu aldım buda yatak vuruyor . pistonlar için heralde elantradaki gibi treger kopartırmışlar sibab izleri var normal deil tabi şuda var aracın vuruntu hariç hız almasında bir sıkıntı yoktu benim görüşüm eğer kollarda piston ile silindir arasında büyük bir sıntı yoksa kullanıla bilir çünkü orası üst ölü naktası sırf iz yaptı diye değiştiren ustalar ne düşünür bilmiyorum elantra,daki pistonlarda böyleydi sibab kırmaması için diye biliyorum Abi diğer aracina yaptıklarını da tamamlanana hergün açıp baktım diyebilirim. Geçmiş olsun bu aracınizda ne oldu? Yatak vuruyor Ahmet Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ 23 Mayıs 2015 Paylaş 23 Mayıs 2015 Abi geçmiş olsun. Bu motoru eve çıkaracak mısın? 1 Yorum bağlantısı
Emre Demir 23 Mayıs 2015 Paylaş 23 Mayıs 2015 Yakın bir yer olsa çırak olurdum kolay gelsin 1 Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 24 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2015 Abi geçmiş olsun. Bu motoru eve çıkaracak mısın? bu sefer toplama arac yanında olacak Yakın bir yer olsa çırak olurdum kolay gelsin sen çok gülüyon çırak olarak almazdım arac gazlımıydı Full sıralı sistem lpg liydi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Mayıs 2015 Paylaş 24 Mayıs 2015 pistona iz yapan yok piston tepesi bu şekilde oyuk imal edilmiş. 2 Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 24 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2015 pistona iz yapan yok piston tepesi bu şekilde oyuk imal edilmiş. Çağlar abi elantra,da aynıydı triğer koptuğunda subablar pistona zarar vermemesi için diye biliyorum temizledikten sonra tekrar resim eklerim abi birde bu kadar kurum bağlamasına sebeb ne olabilir Yorum bağlantısı
Nuğman Dereci 25 Mayıs 2015 Paylaş 25 Mayıs 2015 geçmiş olsun. dermansız dert vermesin mevlam 1 Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 25 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 25 Mayıs 2015 geçmiş olsun. dermansız dert vermesin mevlam Amin inşallah nuğman bey Yorum bağlantısı
Mehmet YILMAZER 26 Mayıs 2015 Paylaş 26 Mayıs 2015 İlgiyle takipteyim. Bu arada bir sonata uzmanı olarak 2004 kasaları önerir misiniz? 1 Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 26 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 26 Mayıs 2015 İlgiyle takipteyim. Bu arada bir sonata uzmanı olarak 2004 kasaları önerir misiniz? Estahfurullah mehmet abi sonata uzmanı deilim bende ilk defa sonata aldım 20 yaşında bir arac için yeni cıkan aracların bazılarına tas cıkarır özellikli bir arac . 2004 sonata hakkında benimde fazla bilgim yok ama senin için biraz araştırdım umarım bilgi doyurucu olur - - - - - Hyundai Sonata 2.0 Detaylar Hedef maksimum rahatlık Sonata Koreli üretici Hyundai'nin orta üst sınıftaki temsilcisi olarak dikkat çekiyor. İlk kez 1988 yılında tanıtılan modelin ikinci nesli 1998 yılında yollara çıktı. Diğer uzak doğulu üreticiler gibi ürün gamını kısa süreler içinde güncelleyen Hyundai, Sonata modelini son olarak 2001 yılında kapsamlı bir makyaja tabi tuttu. Sonata Türkiye'ye 2.0 litre 133 HP ve 2.7 litre 178 HP'lik iki motor seçeneğiyle ithal ediliyor. Otomatik şanzıman 2.7 litrelik versiyonda standart donanımda yer alırken, 2 litrelik versiyonda opsiyon olarak tercih edilebiliyor. Mercedes'i anımsatıyor Otomobilin ön tasarımında kullanılan iç içe geçmiş farlar Mercedes modellerini anımsatıyor. Ancak bunun haricindeki detaylar kendine özgü. Kromaj çerçeveli radyatör ızgarası dikkat çekici. Spor otomobilleri hatırlatan küçük sis farlarıysa tamponun altına yerleştirilmiş. Yan tasarımdan kimliğini vurgulayan aracın arka kısmı Amerikan otomobillerini çağrıştıracak kadar estetik. Büyük stop grubunun üstü kırmızı tasarlanırken, gerilambası aşağıya doğru uzunlamasına bulunuyor. Sonata marka tarafından orta üst sınıf olarak lanse edilmesine karşın 4747mm'lik boyuyla sınıfında yer alan BMW 5 Serisi (4841 mm) ve Mercedes E Serisi'nden (4818 mm) kısa. Ancak otomobil biralt sınıftaki rakiplerinden de uzun. Orta sınıfın en büyük modeli Ford Mondeo (4731 mm) bile Sonata'nın gerisinde kalıyor. Yaşlandığı hissediliyor Sonata'nın iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi yüksek. Ayrıca gözümüze hiç bir işçilik kusuru çarpmadı. Ancak orta konsoldaki kontroller otomobilin yaşını hissettiriyor. Sonata'nın yenilenme zamanı artık gelmiş. Orta konsolun en üstüne havalandırma ızgaraları ve dijital saat konumlandırılmış. Daha aşağıda sırasıyla müzik sistemi ve dijital klima kumandaları bulunuyor. Küllük ve çakmaksa en aşağıya yerleştirilmiş. Müzik sisteminin direksiyon üzerinde değiştirilemiyor olması bir eksiklik olarak gözümüze çarpıyor. Otomobilin deri kaplı koltuklarının sertliği ideal. Uzun yolculuklarda bile sürücüsünü yormuyor. Sonata'nın 430 litrelik bagaj hacmi hayli geniş. Nefesi yetmiyor Sonata'nın kalbinde 2 litrelik bir motor görev yapıyor. Dört silindirli motor 6000 d/d'de 133 HP güç, 4600 d/d'deyse 184 Nm tork üretiyor. Kağıt üzerinde düşük kalan bu değerler otomobili kullanmaya başladığınızda da kendisini gösteriyor. 0'dan 100 km/s hıza ulaşmak için harcadığımız süre 12.5 saniye. Ancak bu noktada motorun beğenimizi kazanan bir noktasını belirtmemiz gerekiyor. Hoş bir homurtuyla devirlenen motor titreşimsizliğiyle dikkat çekiyor. Bu da otomobilin hız için değil konfor için yaratıldığını düşündürüyor. Motorun gücü SantaFe modelindende tanıdığımız H-Matic ismindeki otomatik şanzımanla tekerleklere iletiliyor. Manuel kullanım özelliği bulunan şanzıman ani hızlanmalarda hızlı vites düşürmesiyle dikkat çekiyor. Testimiz süresince 100 km'de ortalama 10.5 litre kurşunsuz benzin tüketen araç, performansına göre biraz müsrif. 65 litrelik deposuyla Sonata'nın menzili 619 km. Kullanımı keyif veriyor Sonata geçen yıllara karşın hala kullanıcısını tatmin ediyor. Sunduğu konfor pek çok Avrupalı modelde bile bulunmuyor. Sonata Amerika pazarı için tasarlandığı için performanstan çok konfora önem verilmiş. Yumuşak süspansiyonları yoldan gelen darbeleri başarıyla emiyor. Ancak kısa darbeler az da olsa iç mekanda hissediliyor. Yumuşak süspansiyon sistemi neticesinde araç eğimli zeminlerde fazlasıyla salınıma girebiliyor. Elektronik sistemler otomobilin yere sağlam basmasını sağlıyor. Yumuşak karakterli hidrolik direksiyon Sonata'nın kullanımını zevkli kılan bir diğer unsur. Otomobilin park sensörü gibi donanımlara sahip olmaması dezavantaj. Büyük boyutları park manevralarında heyecanlı anlar yaşatabiliyor. 100 km/s hızla giderken yaptığımız ani frende Sonata'yı 40 metrede durdurduk. - 1 Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 26 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 26 Mayıs 2015 Silindir üst kapağın söküldükten sonraki manifolt tarafı Manifolt tarafı subabların icten görüntüsü ve subab lastikleri Subab iticisi (silindir piston) Sonata manifolt ve vakum yerleri 4 Yorum bağlantısı
Mehmet YILMAZER 27 Mayıs 2015 Paylaş 27 Mayıs 2015 Teşekkürler. Tanıtım sayfaları genelde reklam olabiliyor. Kullanıcı yorumları benimçün önemli. Neyse güzel konuyu bölmeyelim.takibe devam... 1 Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 27 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2015 iticiler ve lifler 2 günde 4 defa gazyağından gecirdim içinde eski yağ ve kalıntılardan ayrıldı igne ucuyla gözenekler acıldı 1 Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 30 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2015 Motor honlama nedir nasıl yapılır Kapak taşlama 2 Yorum bağlantısı
soner akar 31 Mayıs 2015 Paylaş 31 Mayıs 2015 Kolay gelsin abi bu ne zaman biter ? örnek insansınız. 1 Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 31 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 31 Mayıs 2015 Kolay gelsin abi bu ne zaman biter ? örnek insansınız. Tesekkür ederim .Bu gidişle 1 ayı gececek havalar yağmurlu gidiyor Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 2 Haziran 2015 Yazar Paylaş 2 Haziran 2015 Termostat takılmamış içi boştu eksoz sibabların 2 sinden kacırma var buda piston üstü ve subablar cevresimde asırı kurumlasmaya sebeb olmuş klıma ve su radyatörü temizlendi 5 Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 7 Haziran 2015 Yazar Paylaş 7 Haziran 2015 imgur.com sitesine giremiyorum sitemi çöktü tüm yüklediğim resimler görünmüyor Yorum bağlantısı
Misafir 7 Haziran 2015 Paylaş 7 Haziran 2015 (düzenlendi) Pc'inde sorun vardır ben rahatlıkla girebiliyorum. Subab,sibap mı ne ise kafaları sanırım biraz daha temizlik gerektiriyor.Şu an pırıl pırıl olmuştur galiba. Fakat kafama takın bu zımparalama işleminde illaki bir aşınmışlık olacak.Bunu nasıl telefi edeceksin ve dogru bir işlemmi? Talaşları bu kısımlardan çok iyi şeklide temzilemekte ayrıca bir sorun.Bunda neden dağıtmadan temizleme işlemi yaptın yada sonra dağıtıp topladın mı? Yeni piston ve subab,sibap ne ise bunların yeni serisi çok mu pahalıya geliyor?Önceki yaptığın masrafı buna yapsan cidden çok dah keyif alarak kullancağın bir dolu aracın olur. Rabbim kolaylık versin.Motora meraklı,şu öyle olmaz böyle olur iyisini yapmam lazım kullanamam gibi düşünceler ile bu tip sorunlara maalesef bende çok yaşadığım için seni iyi anlıyorum. 7 Haziran 2015 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 7 Haziran 2015 Yazar Paylaş 7 Haziran 2015 Pc'inde sorun vardır ben rahatlıkla girebiliyorum. Subab,sibap mı ne ise kafaları sanırım biraz daha temizlik gerektiriyor.Şu an pırıl pırıl olmuştur galiba. Fakat kafama takın bu zımparalama işleminde illaki bir aşınmışlık olacak.Bunu nasıl telefi edeceksin ve dogru bir işlemmi? Talaşları bu kısımlardan çok iyi şeklide temzilemekte ayrıca bir sorun.Bunda neden dağıtmadan temizleme işlemi yaptın yada sonra dağıtıp topladın mı? Yeni piston ve subab,sibap ne ise bunların yeni serisi çok mu pahalıya geliyor?Önceki yaptığın masrafı buna yapsan cidden çok dah keyif alarak kullancağın bir dolu aracın olur. Rabbim kolaylık versin.Motora meraklı,şu öyle olmaz böyle olur iyisini yapmam lazım kullanamam gibi düşünceler ile bu tip sorunlara maalesef bende çok yaşadığım için seni iyi anlıyorum. Oktay hocam subab,ların kafalarını gaz yağıyla yumuşatıp biraz öyle temizledim subablar yeniymiş zaten liste yapıldı , - 1 : piston std 2 : sekman 050 3 : yağ pompası 4 : devirdeim pompası 5 : triger seti dayco 6 : ana kol yatak 7 : baskı balata 8 : balans ön yatakları (arka balans iptal edilmiş) 9 : takımı conta 10 : tapalar şimdilik liste bu 1.600 tl tuttu kapakcı ise silindirler temizlenip yağ kanalları yapılacak üst kapak subab lastikleri takılacak subabları alıştırılacak ve kapak taşlanacak 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts