Hasan Ekci

Cayma Hakkı(E-Ticaret Meraklılarına)

Recommended Posts

Hasan Ekci
(düzenlendi)

Bildiğiniz gibi internet üzerinden alınan ürünlerde 14 günlük cayma hakkı var. Aldığınız ürünü hiçbir sebep göstermeden 14 gün içinde tekrar satılabilir niteliği bozulmadan iade edebiliyorsunuz. Almayı düşündüğüm bir telefon var fakat cayma hakkı eğer bu telefon simkart takıldıysa yada wifiye bağlanıldıysa cayma hakkı kullanılamaz diye bir madde var. Siz telefonu sim kart takıp test edemiyorsunuz yada etkinleştirmek için wifiye girerseniz cayma hakkınız bitiyor. Bunun yasal dayanağı varmıdır? Aldığım telefonu internet kullanımı konusunda test edemeden, görüşme yapamadan iadeye nasıl karar verebilirim? Alınacak telefon iphone, nete bağlanmadan etkinleştirilmeden kullanmak mümkün değil diye biliyorum.

 

"

  • Satın alınan cep telefonuna sim kart takılması, WiFi ile network bağlantı kurulması halinde cihaz 2. el statüsüne geçmiş olacaktır. İlgili mevzuat gereği cayma hakkı kapsamında 'ürünün satılabilir özelliğinin kaybolmaması' gerekmektedir. Bu nedenle de sim kart takılan veya WiFi ile bağlantı kurulan ürünler cayma hakkı kapsamında iade alınamamaktadır. Ayıplı vs. ürün olması halinde Kliksa Müşteri Hizmetler ile irtibata geçilmelidir. Ayıplı ürün için servis raporu alınmalıdır"
tarihinde Hasan Ekci tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sadık Aksakal

Bu maddeyi n11 ve kliksa uyguluyor. Hepsiburada bimeks falan bu maddeyi uygulamıyor. Bu madde nedeniyle n11'den iade de büyük sıkıntı çektim. Aman dikkat edin.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Telefonda kutu açıldıktan sonra hiç bir şekilde iade hakkınız yoktur.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Ekci

Bu maddeyi n11 ve kliksa uyguluyor. Hepsiburada bimeks falan bu maddeyi uygulamıyor. Bu madde nedeniyle n11'den iade de büyük sıkıntı çektim. Aman dikkat edin.

 

Aslında kendi yorumları bu madde. Normalde böyle bir madde yok. Belki suistimal edilmesin diye düşünülmüştür ama wifisini test etmeden yada sim kart takıp kullanmadan nasıl fikir elde edeceğim telefon hakkında. Yakın zamana kadar böyle bir durum yoktu, kendi yorumları tamamen

Telefonda kutu açıldıktan sonra hiç bir şekilde iade hakkınız yoktur.

 

Var, daha önceden yaptım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Var, daha önceden yaptım.

Sadece arızalı çıkan ürünlerde yetkili servis onayı ile? Başka türlü bir yolu olmaması gerekiyor. Nereden yaptınız?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Ekci

Sadece arızalı çıkan ürünlerde yetkili servis onayı ile? Başka türlü bir yolu olmaması gerekiyor. Nereden yaptınız?

Alışverişinizi net üzerinden yaparsanız cayma hakkı kapsamında iade yapabilirsiniz 14 gün içinde.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Hasan bey bu dediginiz cep telefonlari icin gecerli degil iste. Daha evvel iade yaptiniz mi telefonun kutusunu actiktan sonra?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Ekci
(düzenlendi)

Hasan bey bu dediginiz cep telefonlari icin gecerli degil iste. Daha evvel iade yaptiniz mi telefonun kutusunu actiktan sonra?

Evet yaptım. Kamerayı açınca telefon kapanıyordu,  14 gün dolmadığı için cayma hakkında bahsi geçtiği nitelikte kutusuyla geri gönderdim paramı iade aldım.Servise göndersem tamirli gelecekti, paramı geri aldım

tarihinde Hasan Ekci tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Evet yaptım. Kamerayı açınca telefon kapanıyordu, 14 gün dolmadığı için cayma hakkında bahsi geçtiği nitelikte kutusuyla geri gönderdim paramı iade aldım.Servise göndersem tamirli gelecekti, paramı geri aldım

Hangi firmaydi bunu yapan? Telefonun kutudan arizali ciktiginin kanitini istemediler mi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Ekci

Hangi firmaydi bunu yapan? Telefonun kutudan arizali ciktiginin kanitini istemediler mi?

 

Sani bey, ben cayma hakkımı kullanarak iade ettim. Adı üzerinde caydım. e- ticaret kapsamında böyle bir hak var, eskiden 7 gündü 14 gün oldu şuanda. Ürünün tekrar satılabilir niteliği bozulmadan, kutusuyla tüm aksesuarlarıyla iade edebiliyorsunuz. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Efe Özer

Mantıken telefonun kutusundakı fabrıkasyın etıketı kestıgınız zaman urun zaten satılamaz hale gelıyor.Mesela aldım bır telefon etıketını kesıp actım kutuyu ve tekrar begenmedım deyıp yolladım.Gerı gonderdıgım telefonu nasıl gerı satacaklar.Benden sonra baskası alsa gelen urunun kutu etıketının acılmıs oldugunu gorse alır mı?Yada dıger ıhtımal gerı gonderılen urunlerın etıketını tekrar basıyorlar hıc acılmamıs gıbı gonderıyorlar buda sahtekarlıga gırer.Bır arıza olmadıgı surece telefonu gerı ıade almazlar.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Misafir

özellikle gitti gidiyor bu konuda çok yardımcı oluyor.

telefonu bilmem ama arkadaş akvaryum motoru aldı.

bir kaç gün kullanıp cayma hakkı ile iade etti.

satıcı almamaya çok direndi ama gg zorla aldırdı adama.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

bir ticaret düzeninde cayma hakkını kullanan müşterilerin ORANI belli bir yüzde dilimi tutar. tüccar, fiyatı belirlerken bu oranı hesaba katar. iade alınan ürünler sıfır gibi satılmaz. fabrikaya iade edllir sözleşme gereği orada düzenenmiş olmalıdır. Çünkü teknolojik ürünlerde fiziksel ürünün maliyeti çok düşüktür. asıl maliyet içindeki arge çalışmasıdır. bu durumda fabrika yenisini vererek problemi tamirden çok daha kolaya çözer.

 

yani 2000 tl lik bir ayfonun donanım maliyeti 300 lira ise. (diğeri yazılım ve arge, yani kar değil yine de)

 

300 liralık tamir yapmak yerine telefonu değiştirirsin.

 

 

cayma hakkı isteyene de %1 oranında tutuyorsa hiç sorgusuz değiştirir, fiyatlara da %1 zam yaparak bunu kompanse edersin. Böylece müşterilerin gönlü rahat olur çok daha fazla senin ürünü alırlar.

 

En ufak olayda ürünü müşteriye çakmak isteyen firmalar eninde sonunda kaybeder.


Müşteri cayıyorsa mazoşist değil herhalde bir sıkıtısı var. bunu çözmek firmanın borcudur.


Ben geçende IKEA da açık büfelerde kola bardağında önce kola içip sonra kahve dolduranları eleştirmiştim burda bazı arkadaşlar bırak ya hocam onlar zaten çok kazanıyor demişti. 

 

kazın ayağı öyle değil. bu oran belli miktarı aşarsa adam kola fiyatını ona göre belirler. kahvenin kalitesi de bozulur. nitekim makinelerin ayarları ile oynadılar ve kahveyi sulandırdılar. ilk geldikleri gibi koyu kahve içilmiyor. normal kahve içebilmek için iki tane üst üste expresso almak gerekiyor.

 

yani bu sistemlerin düzgün çalışması için sistemi kötüye kullanan çağdışı yobaz, "açık büfedeki rus turist" pozisyonunda kişilerin oranının belirli seviyenin altında olması lazım. 

 

Amerikadaki fast food larda ketçap açıkta durur. izmir ikea'da ketçabı açıkta durmaz hale getirdiler. çünkü millet eve götürmeye başlamış. istanbulda peçeteleri tabla alma bölümünden kaldırdılar. aşırı alınıyor diye. yani efendi kullanırsan herşeyi çalıştırırsın. yobazlık edersen bindiğin dalı kesersin.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Sani bey, ben cayma hakkımı kullanarak iade ettim. Adı üzerinde caydım. e- ticaret kapsamında böyle bir hak var, eskiden 7 gündü 14 gün oldu şuanda. Ürünün tekrar satılabilir niteliği bozulmadan, kutusuyla tüm aksesuarlarıyla iade edebiliyorsunuz.

Iyide hasan bey, telefonun kutusu acildiktan sonra ikinci ele dusuyor. Satilabilirligi kalmiyor. Anlatmak istediğim bu. Telefonda bu is imkansiz. Sizden hata ile geri almislardir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mesut Eyibil

Iyide hasan bey, telefonun kutusu acildiktan sonra ikinci ele dusuyor. Satilabilirligi kalmiyor. Anlatmak istediğim bu. Telefonda bu is imkansiz. Sizden hata ile geri almislardir.

ben çok olmadı note 3 alıp 10 gün normal kullanıp ön jiletinini atıp kullanıp iade ettim hb den hiçbir sorun sıkıntı çıkarmadılar,zaten mantıken telefonu kullanmadan bir sıkıntısı olup olmadığını nasıl anlayacağız,bazen oluyor cihaz ilk gün arıza çıkarmasa 2.gün çıkarıyor.Bu nedenle teknosa da dahil kullandıktan sonra iade alıyor,çağrı merkezlerini arayıp sormuştum,sadece gidip görüp mağzadan alım yaptığınız cihazı aide edemiyorsunuz okadar.Bizzat yaşadığımdan biliyorum,kendim tecrübe ettim.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Vasfi Gişten

Hepsiburada iade konusunda çok iyi bu güne kadar hiç sıkıntı çıkarmadılar.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serhat Çerçi

Hepsiburada üzerinden daha önce birkaç kere kutusunu yırtarak açtigim ve sarj olmadığını farkettigim bluetooth kulaklik iade ettim, hiç problem yaşamadım. Telefon iadesinde de tek istenen tüm aparatlar, kutusu ve fiziksel zarar görmemiş olması. Bu sebeple bu ürünleri güvenilir sitelerden netten almak daha avantajlı geliyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Hepsiburada ama bazen iadeli ürün satabiliyor haberiniz olsun. Telefonda değil ama daha ufak şeylerde iade edilmiş ürün gelebiliyor. Sonuçta tedarikçi ile çalışıyorlar. tedarikçi yeniden paketliyor bantlıyor gönderiyor.

 

Ben hepsiburada olsam iadeli ürünlerin (garantili kontrollu) satıldığı bir paralel (!) dükkan yaparım aynı site altında. hepsiburada-outlet   gibi... Bu aynı zamanda diğer kısma olan güveni artırır.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki