İçeriğe Yönlendir

2. El Piyasa Yüksek Muhabbeti


Fatih Aydın

Recommended Posts

Fatih Aydın

Merhabalar;

Herkese iyi bayramlar.

Ne zamandır forumda konu açmıyordum.

 

Diğer otomobil forumlarında çokça karşılaştığım bir konu bu.

Burada da bazen muhabbeti oluyor.

 

Bilindiği üzere son 3-4 yıldır 2.el piyasası her daim yükselişte. Kışın dahi aynı istikrarı koruyor.

En büyük etken sıfır araçlara gelen sürekli zamlar. Bir malın sıfırının fiyatı yükselirken 2.elinin yerinde sayacağını bekleyemeyiz.

 

Asıl değinmek istediğim bazı piyasa araçları var ki hakettiğinin üzerinde satılıyor. Mesela focus, civic, corolla vb.

2.el fiyatları el yakyor. 15 yaşında olanlar bile 20.000 Tlnin üzerinde alınıp satılıyor.

 

Bazen konularda görüyorum insanlar bu konuda çok dertli. Bu konuda 2.el fiyatları savunmuyorum sakın yanlış anlaşılmasın tam tersine Avrupada çoktan hurda olmuş yada 1.000 dolara satılan araçlar burada 20 bin lira.

 

Mesele şu; 99 model civic o parayı etmez yada 99 focus o parayı etmez onun yerine şunu alırım genellikle tutulmayan 3-4 yaş daha genç bir araç söylenir. 

Evet bu araçlar yüksek fiyata gidiyor ama aynı fiyattanda alıcı buluyor. Paraya sıkıştığında yada araç değiştirmek istediğinde beklemiyorsun hemen nakite çeviriyorsun ve zarar edilmiyor genellikle.

 

O zaman bu konuyu neden bu kadar dert ediyoruz?

 

Tutulmayan araç daha zor. Ne parçası bulunuyor-bulunsada pahalı oluyor- ne de alıcısı çıkıyor.

 

Sizin düşünceleriniz nelerdir?

Saygılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

Arabasını satmak isteyen bir kişi ilanlara bakıyor.  aynı özellklerde aynı model araç 50bin tl koyulmuş.

 

"Benimkinin neyi eksik 52bin TL yazayım".. diyor.Ötekiside bunu görüp 53bin tl  yapıyor vs. derken dahada yükseliyor fiyatlar :) 

 

"saksı düştü tavana,ön kaputa kedi kafa attı,üstüne yaslandım kaput yamuldu,başka ağır kazası yok vs." diyerek kazalı aracı ederinden fazla koyuncada.işler karışıyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

Piyasa bu, bazen yükselir, bazen düşer.

Şikayet edilecek bir şey olmamalı. Belki araç almanız gerektiği anda yüksek olması, kişisel bir talihsizlik olarak değerlendirilebilir.

"Peki neden dert ediyoruz?" diye sormuşsunuz.

Sebep bence; saydığınız değer kaybetmeyen araçlardan almak istiyoruz, çünkü o arabanın gözümüzde edeceği esas değeri kadar paramız var. Ama istenilen paralar maalesef daha fazla. Onun için dert ediyoruz.

 

Örneğin, temiz bir focus 1 bence 20 bin eder, benim de 20 bin liram var. Ama 25bin istedikleri için alamıyorum, haliyle dert ediniyorum :D

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Piyasa bu, bazen yükselir, bazen düşer.

Şikayet edilecek bir şey olmamalı. Belki araç almanız gerektiği anda yüksek olması, kişisel bir talihsizlik olarak değerlendirilebilir.

"Peki neden dert ediyoruz?" diye sormuşsunuz.

Sebep bence; saydığınız değer kaybetmeyen araçlardan almak istiyoruz, çünkü o arabanın gözümüzde edeceği esas değeri kadar paramız var. Ama istenilen paralar maalesef daha fazla. Onun için dert ediyoruz.

 

Örneğin, temiz bir focus 1 bence 20 bin eder, benim de 20 bin liram var. Ama 25bin istedikleri için alamıyorum, haliyle dert ediniyorum :D

Arkadaşım güzel açıklamışsın.

Bence fazla kafaya takmamak gerek çünkü pahalıya alıp pahalıya satıyorsun -abartmamak kaydıyla-.

Ucuza aldığında yine ucuza gider.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Nuri Köknar

Şu an araba alma arefesindeyim. Kendimce bir limit belirlemişim ve o fiyatlarda araç bakıyorum. Benim dertlendiğim nokta şu. 15 civarı para ile araba bakıyorum ama kafama yatan araç bulamadım henüz. Haliyle şu durum ortaya çıkıyor. Gönlünce istediğin arabayı almak istiyorsan daha fazla paran olması gerekiyor. Yani  örnek vermek gerekirse; 15 lira parası olan adamın temiz ve düzenli araba alma hakkı ortadan kalkmış oluyor. Gökhan Bey'in söylediği gibi.. Aracını her satmak isteyen hep bi tık ilerisini yazıyor. Haliyle artışın önüne geçmek imkansız oluyor. 2014 Nisan ayında 2010 model çiziksiz boyasız Skoda Fabia alıyordum. Söz kesmiştim 21.000 TL'ye. Şu an aynı araç en az 26 27 lira. Dertlenmemek elde değil :)

Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu

Bence ülkemizi avrupayla kıyas etmek yanlış. Avrupa'da toplu taşıma diye bişey var. İnsanların öncelikleri farklı. Adamlar devamlı gece dışarı içip eğlenmek için çıkıyolar. Haliyle hem park sıkıntısı çekmemek, hem de dönüşte alkollü olup araba kullanamayacakları için otomobile çok meraklı değiller. Toplu taşıma sistemleri gelişmiş, bizimkilerin aksine "insan" taşıdıklarının bilincindeler ve ona göre rahat ve geniş bir ağa hizmet eden metroları, hatları vs. var. Bizim kadar otomobile ihtiyaçları yok. Motosiklet kullanımı yaygın. Hanımı çocukları alıp, e5'in kenarında bi mangal yapıyım da fotoğrafları face'e atıyım alem görsün gibi dertleri yok. 

 

En azından şöyle bir manzara orada görülmez:

 

metrobus.jpg

 

O yüzden bizim gibi, insanların birbirlerine saygısız oldukları, toplu ulaşım anlayışı çok çok geride olan ülkelerde, otomobil lüks değil zorunlu ihtiyaçtır.  Bu yüzden ikinci el otomobiller 20 yaşında da olsa, ederinin üstünde alıcı bulur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

Yurtdışı ile kıyasa girilirse, vergiye değinmeden geçmek olmaz.

Yunanistan'a dayatılan önlem paketleri, bizde zaten yıllardır var.

Ülkemiz iflas etse, uygulayacak bir tedbirimiz de yok. Zaten tedbirliyiz :p

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
(düzenlendi)

Sıkıntı şu ki sıfır araçların fiyatı çok yüksek. Mesela sıfır fiesta Trend dizel 55binlira. Yani ben 55binliralık bir araba kullandığımı hissetmiyorum.

tarihinde Ahmet Taşkın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. psikolojik TL sınırı

2. X marka da x model alacağım dyerek aramak

ikiye ayrılır. psikolojik sınır şu an 15 bin TL civarında. yani eli yüzü düzgün arızsasız markası ne olursa olsun 15 ten aşağı yoktur. İkinci kısımda arayan zaten gnelde model yılı aralığı ile arar. Anlkık durum şu: 2015 başındaki döviz artışı rakamları yukarı pompladı bundan önceki 2013 ten gelen zamanda da yeni modeller hiç olmayan segmentler çıktı onlar zaten pompalamıştı. Sıfırda ise 60 bin TL sınır gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Dere

Yurtdışı ile kıyasa girilirse, vergiye değinmeden geçmek olmaz.

Yunanistan'a dayatılan önlem paketleri, bizde zaten yıllardır var.

Ülkemiz iflas etse, uygulayacak bir tedbirimiz de yok. Zaten tedbirliyiz :p

 

Yunanistan deyince; adamlar iflasın eşiğinde ama etin kilosu 15 liraymış, doğru mu ki? :unsure2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Ben son zamanlarda piyasanın düşüşüne hiç rastlamadım sürekli koşar adım yükseliyor, etkenlerden biri de sahibinden.com. Herkes rakamları bu site üzerinden belirliyor zaten şişmiş olan fiyatlar biraz daha şişerek devam ediyor.

 

Birde galerici olmayıp sadece al-sat yaparak geçimini sağlayan veya ek gelir elde eden kişi sayısı çok fazla, çalıştığım kurumdaki arkadaşların bir çoğu al sat yapıyor, çoğu binmeye değil para kazanmaya araba alıyor.

Yorum bağlantısı

Konudan biraz farklı ama birde boya değişen takıntısı var milletimizde. Özellikle Konya'da. Aracın bağaj kapağı orjinali ile değişmiş görsen araba perte ayrılmış sanki. Kullanıcı için bence önemli konu olmaması lazım bu durmlar. Hali ile piyasa yüksek ise değişeni boyası olan hatta pert kaydı olan araçlara da bakılabilir. Tabiki iyi bir kontrolden geçirilerek . Öyle araçlar varki tamponu düşen perte ayrılmış. E kullanıcıysan ne olmuş bi iki parça boyası var ise. Benim önceki aracımda  6 parça boya vardı. Piyasada bazı kişiler öldürdüler de öldürdüler. Gel gör ki araç beni bir defa yolda bırakmadı üzmedi.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Olayı şöyle bir örnekle anlatayım 53.000 TL kasko bedelli Focus'u 45.000'e aldım..Çünkü sıfıra yakın arabaların kasko bedelleriyle satış fiyatları arasında yaklaşık %20 fark var..Bakıyorum Focus 2.5 kasko bedeli 35.000 satış fiyatı 40.000 TL..Yani %20 daha pahalıya satılmak isteniyor..Ee aradaki 18.000 TL fark olmalıyken 5.000 TL vererek hem daha yeni hem satarken daha az zarar edebileceğim bir araç alabiliyorum..Niye kasko bedelinin üzerinde bir araba alayım ki..bana çok saçma geliyor..

 

Alana saygı duyarım ama alırken kazanmak önemli..bu kadar yüksek primli arabaları alırsanız 2 sene bindikten sonra zararınız korkunç boyutlarda olabilir yada kendiniz gibi primli satış yapabileceğiniz müşteriyi arar durursunuz :)


Konudan biraz farklı ama birde boya değişen takıntısı var milletimizde. Özellikle Konya'da. Aracın bağaj kapağı orjinali ile değişmiş görsen araba perte ayrılmış sanki. Kullanıcı için bence önemli konu olmaması lazım bu durmlar. Hali ile piyasa yüksek ise değişeni boyası olan hatta pert kaydı olan araçlara da bakılabilir. Tabiki iyi bir kontrolden geçirilerek . Öyle araçlar varki tamponu düşen perte ayrılmış. E kullanıcıysan ne olmuş bi iki parça boyası var ise. Benim önceki aracımda  6 parça boya vardı. Piyasada bazı kişiler öldürdüler de öldürdüler. Gel gör ki araç beni bir defa yolda bırakmadı üzmedi.

 

Şimdi tamponu düşen arabayı perte ayırdılarsa sigorta dolandırıcılığı yapılmış demektir..Hiçbir sigorta şirketi ağır hasar olmadan aracı perte ayırmaz..Eksperle anlaşıp şu parça değişmiş bu parça değişmiş gibi gösterip perte ayırıp 2-3 parça boyayla vs.. işi geçiştiren var ama bu resmen dolandırıcılık..Ben uzak dururum her zaman hileli işlerden..Hayır etmez diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Hüseyin Vuruşkan

Hocam konuya yanlış pencereden bakıyoruz bence. Siz diyorsunuz ki, pahalı alıyorsanız da pahalı satıyorsunuz. Neyi dert ediyoruz? Neyi mi dert ediyoruz?

 

Benim kenarda hiç işim ve ihtiyacım olmadığı 100binTL param olsa ve 50bintl civarı bütçeyle bir araba alacak olsam, 3-5 aramam alır binerim. Derim ki zaten 50bine geri satarım, neyi dert ediyorum?

 

Ama elinde parası az olan adamın önünde böyle bir imkan yok ki. Ulaşmak çok zor oluyor. Zaten pahalı olan araçları, birde krediyle şunla bunla alma yollarına gidersek, tümden içinden çıkılmaz bir durum oluyor. Satılan hiçbir focus 1 in benim gözümde 15binden fazla değeri yok. Hiçbir focus 2.5un 25binden fazla değeri yok. Ama yapacak birşey de yok. Almak zorundayız ve alıyoruz.

 

Uzun lafın kısası; Çok parayı az kaliteye vermeyi dert ediyoruz....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Honda 96-2000 ( 1.4 is 1.6ies) ek serisi icin örnek vericem

Sene 2010 2012 kimse yüzüne bakmazdi arabalarin bizde aldik 2012 de 2000model 14.500 e beyaz 0 hata 0 kusur 90 binde. 1 sene bindik 22.500e saattik tabi 2013de herkesin ilgi odagi oldu genc arabasi oldu millet beyaz 3 4 parca boyalisina 29yaziyor 98 model arabaya anlayamiyorum ah bilseler motoru haric arabanin tamami cöppp :D insanalara akil erdirmek zor yeni kasa 2004 vtec 2 ls ( daha luksü ve konforlusu) suan 35 40 arasi gidiyor fd6 2008-2011 arasi olanlar 37 45 bin arasi ben bu isi anlamadim 0 fiyatlarindan bahsetmiyorumm bile :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yunanistan deyince; adamlar iflasın eşiğinde ama etin kilosu 15 liraymış, doğru mu ki? :unsure2:

piliç eti mi

Yorum bağlantısı
Emre Demir
(düzenlendi)

Et dedin mi Kırmızı et dir abi :)

Tavuk-balık ve E.T :)

tarihinde Emre Demir 48 tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Ben kendi adıma şunu da söylemek istiyorum;

 

25.000 TL kasko bedeli olan bir araca temiz diye 35.000 TL ödeyip pert ederseniz sigorta şirketi size 22-23 gibi bir rakam öderki gerisi için size bir bardak soğuk su içmek kalır..25.000 TL'Lik arabada da 11-12.000 TL zarar ..pek mantıklı değil..

 

Mal canın yongasıdır...olayı bu açıdan da düşünmek gerekir..

Yorum bağlantısı

Islerin hepsinin dayandigi nokta cari acik. Ne zaman ki cari acik ile saadet zinciri(ucuz kredi pompalanmasi, alt gelir seviyesinin bile borclanarak hayallerine kavusabilecek cesarete eristirilmesi) cakisti, ek onlemlerin alinmasiyla piyasada hersey ters duz oldu. Kredilerde vadenin sinirlandirilmasi, kredi kartlarinda bazi urunlerde taksitin kaldirilmasi, en fazla 9 taksit ile sinirlandirilmasi, bircok kalemde otv'nin arttirilmasi ki konumuzla iliski burada basliyor. Ozellikle en cok tercih edilen motor hacmi olan 1600 hacimli araclarin da yukselen vergi dilimine dahil edilmesiyle arac fiyatlari artti. O donem sadece otv degil, uzun sure piyasada varolma mucadelesinnedeni ile sarkitilan zamlar da otomobil firmalari tarafindan zam bahanesiyle fiyatlara yansidi. Bir de Caglar Bey'in dedigi gibi otomotiv dunyasi b(+) sedanlari piyasaya cikararak ara kademe yaratti. Bildigimiz aile araci c sinifini bagaj hacimlerini d sinifinda gormeye basladik. Ya da b(+)'da. Ancak bu yeni sinifin fiyati eski c sinifina konumlandirildi. C sinifi d sinifi fiyatina kaydi. D sinifi ise 15 sene once oldugu gibi daire fiyatina yukseldi. Bu dinamik piyasada 2. Elin yukselmemesi mumkun degildi ve yukseldi. Ancak bu 15 senelik dilimde arac segmentini c sinifina yukseltmis olanlar bu durumdan cok zarar gormediler. Pahaliya satip pahaliya alacaklar. Kim zarar gordu, yaklasik 6-7 sene 10-12.000 bandinda seyreden buyuk motor hacimli eski modelli d sinifi sahipleri. Cunki araclarini satip kredi (veya nakit) denk getirip 5.000tl farkla c sinifi ama eski model arac alabileceklerini dusunurken kendi araclari gorece dusuk deger kazanip c sinifi bir hayli yukseldi. Ozellikle kredi faiz orani dusunuldugunde 9.000 ana para, 3.000 fazi dersek 12.000 tl fark kabul edilebilir psikolojik siniri gecti. Ayrica eski fiyatlara dusermi diye bekleyenler bu bekleyisin sonucunda fiyatlarin daha da artmasi ile her gecen gun zarar etmis oldular. Sifir arac alacak olanlar yapilan kampanyalarin cazibesi ve yeni aracin huşusu ile fiyat artislarini bir onceki kullanici grubu kadar dert etmiyor. Ancak su anda herkesin kredibilitesi her gecen gun biraz daha eriyor. Yani bugun sifir alanin eskide 3 senede bir arac degistirme istegi ve kaynagi olusabiliyorken bu sure artik uzuyor. Piyasada arac satisini buyuk aktoru filolar dusuldugunde, her devirde oldugu gibi luks markalarda cok kayip yok hatta artis varken diger markalarda sorunlar oldugu asikar. 20.000tl'ye aveo, kalos sifir satilirken su anda en dusuk benzinli arac 35.000 civarinda. Gelir artisi ayni oranda olsaydi bu surede sorun olmazdi ancak ozellikle nakit yerine kredi ile arac alabilen bir ulkede 20.000'e borclanmak ile 35.000'e borclanmanin faiz yuku cok farkli. Su anda ilk aracini sifir almak bu anlamda zorlastigi ama aracsiz olma fikri artik kabullenilemedigi icin talep ikinci elde yogunlasiyor. Ozellikle ilk aracini alacak bilincsiz kullanici aracin piyasasina gore degil, cebindeki para mukabilinde piyasanin ustune cikabiliyor. 2.0 motor aracin luks daire, c sinifi bir otomobilin de buyuk sehirlerde 300-500tl kira getirebilecek daire fiyatina ulastigi ulkemizde ikinci el alt limitleri de geriye dusmeyecek sekilde artti. Piyasanin dusmesi icin sifir araclarin satisini tetikleyecek bir karar alinmasi lazim. Bu karar alinir mi? Cari acigi dusurecek rezervde altin ya da petrol bulursak olabilir. Yani eski gunler geri gelmez mi? Gelmez.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bir de imaj meselesi var aynı arabaya yarı fiyatına kadar ucuza binmek münkün (teknik olarak aynı) veya %90

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Bacanak 2012 model 30 binde kazasız benzinli hb cruze almış 34e. Benim araç daha fazla ediyor. Garip bir piyasa var gerçekten :)

Yorum bağlantısı
Can Ergül
(düzenlendi)

Bi de niye durumu kabullenelim? Pahalıya alsak da pahalıya satıyoruz diye bi anlayış mı geliştirmemiz gerekiyor? Benim kazancım yerinde sayarken 3 sene önce 12 bine sattığım arabaya şimdi 18-20 istiyorlar :) İnsan düşününce keriz gibi hissediyor. Ama yine de bu fiyatlarla yapılan arz, sizin gibi kabullenmiş bi kitle tarafından büyük bi talep oluşturuyor ve dengeyi bu kadar yükseklere çıkarıyor...

 

Chrysler grand voyager,  2006-2007 model dizel araçlar 2-3 sene önce 40-50 bin lira arasında piyasası vardı. Bi akrabam ben buna 70 istiyorum dedi siteye koydu, 2 ay sonra bütün satıcılar 65-75 aralığına çektiler fiyatları, ve bizim akraba arabayı 63 bin liraya sattı :) gayet de bilinçli yaptı. Hatta şimdilerde vatandaşın biri piyasadaki tahoe ları topluyor, 30-40 aralığındaki arabaları şu anda 55-60 a bulamıyorsunuz. Elinde 15 tane falan vardı, şu anda istediği fiyattan satarak eritti ve 7 arabası kaldı :)

 

İşte bunun için ben bu fiyatları kabullenmiyorum. Elimdekini satmıyorum, yeni araba da almıyorum. Talep olmasa ( yani sizler ) fiyatlar aşağıya çekilecek az da olsa, ama milletin umrunda değil, yükselmişse yükselmiş napalım mecbur alıcaz mantığı

tarihinde Can Ergül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

avrupada kullanilan Eurotax diye bir sistem var. kullanilmis araclar deger bicen bir kurulus. gecenlerde bir saticiya 4 sene önce 10000€ ya aldigim focusu satmak istiyorum ne eder diye sordum. aracin alis fiyati 3800€ satis fiyati 5100€...

tabiki piyasada ayni durumdaki arac icin 4000 yazanda var 7500 yazanda var (ekstralar bakim gecmisi vs... durumu etkiliyor)

ama benim o zaman 2. el aldigim aracin fiyati hic bir zaman 10000€ nun üzerine cikmadi ki ayni sekilde burada da sifir araclarin fiyati yükseliyor. Avrupada 2 el fiyatinin yükseldigini ne gördüm ne duydum. Türkiyede kiyamiyoruz heralde, yukarida yazildigi gibi "benim aracimin neyi eksik, daha fazla eder " muhabbeti sanirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

15 yaşını aşmış bir araca 20 ve üzeri rakamlar vermek nedense bana ters geliyor. 


Orta - alt sınıf araçlardan bahsediyorum. Şimdi biri kalkıp Land rover, yok e200 komp. vs vs  yazmasın :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...