İçeriğe Yönlendir

Dizel Araçta Şehir Içi Kullanımda Motorun Kurum Yapması


Tuna İşgören

Recommended Posts

Tuna İşgören

Sevgili abilerim kardeşlerim kafama takılan bi soru var malesefki .Forumda ve internette araştırdığım kadarıyla dizel araçlar kısa mesafe ve sürekli şehir içinde kullanımda kurum yapacağı yönünde bilgi edindim.  Ancak şöyle bir olay var  2 tane samimi olduğum sürücü kursu var arabalarıda bizim otoparkta abonmanlardı. Kullandıkları araçlar Ford fiesta , Hyundai getz , Fiat palio , Hyundai matrix, Renault clio 3  Bu araçların hepsi sıfır km olarak alındı ve sürücü adaylarına emanet edildi en eski araç 2009 model .  ve şuanda araçların en düşük olanının kmsi 195bin km. bu arabalar sürekli şehir içinde kullanılıyor sürücü adayları tarafından mundar ediliyor ve araçlarda daha hiç bir şikayet yok motorlarına anahtar değmedi enjektör ve turbolar daha hiç bakım görmedi . sadece Renault clio 253bin kmde mazot yerine benzin konulması sebebiyle motorda işlem gördü.  Şimdi Bu şehir içi gezen dizel arabanın kurum yapması falan şehir efsanesimidir ? Okuduğuma göre kurum yapması muhtemel ancak canlı örnek olarak kendi gözümle gördüğüm 5 araç şehiriçi 200bin kmleri devirdiler daha tık yok :) 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

mazotu hep ayni yerden aliyorlarsa, ben olsam o istasyonlara abone olurdum:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

tekirdağ merkezde toplasan 6-7 tane istasyon var o yüzden hepsi iyi . kötü yakıt satan anında batar nüfus belli müşteri belli :) ben hep shell vpover nitro+ dizel alıyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

carbon clean falan yaptiriyorlar mi acaba?

 

carbon clean falan yaptırmıyorlar . stajer clean yapıyor kursiyerler sanırım . gerçekten o araçları görünce bu dizel nasıl kurum yapıyor diye düşünüyorum sürekli

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

carbon clean falan yaptırmıyorlar . stajer clean yapıyor kursiyerler sanırım . gerçekten o araçları görünce bu dizel nasıl kurum yapıyor diye düşünüyorum sürekli

aslinda yakit iyi oldugu sürece 1700 alti  devirlerde birden gaza yüklenip hizlanmaya calismadikca yada sürekli 3500 devir üstü kullanmadikca kurum baglamaz bence. 

örnegin otomatik vites cmax sakin kullanimda 1500 civarinda seyrediyormus. (kullananlarin yalancisiyim) eger kurum baglasa idi bu araclar 100000 e gelmeden tikanirdi.

devirli kullanimdan benim anladigim ise yüksek devir degil sabit devir.

iyi mazotla 1500-2500 arasi sakin kullanilirsa kurum baglamaz bence.

dpf icin de arada sirada otobanda 3000 devir civari kullanilmasi gerek bence.

Yorum bağlantısı
Misafir

Aracı çok fazla düşük devirde kullanmadıkça bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum, ancak şehir içi kısa mesafe kullanımında şöyle bir sıkıntı olabileceği öğrendim, motor yakıtı tam olarak yakamadığı için mazot yağ ile karışıp yağ seviyesini yükseltebiliyor ve yapısını bozabiliyormuş bunu da serviste söylediler.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

aslinda yakit iyi oldugu sürece 1700 alti  devirlerde birden gaza yüklenip hizlanmaya calismadikca yada sürekli 3500 devir üstü kullanmadikca kurum baglamaz bence. 

örnegin otomatik vites cmax sakin kullanimda 1500 civarinda seyrediyormus. (kullananlarin yalancisiyim) eger kurum baglasa idi bu araclar 100000 e gelmeden tikanirdi.

devirli kullanimdan benim anladigim ise yüksek devir degil sabit devir.

iyi mazotla 1500-2500 arasi sakin kullanilirsa kurum baglamaz bence.

dpf icin de arada sirada otobanda 3000 devir civari kullanilmasi gerek bence.

 

 

Zaten benim söylediğim araçlarda dpf filtresi yok sürücü adayları biliyorsunuz hep yavaş gider . tabi hocalarda aracı boğdurtmuyor 50 km süratte 5. yada 6. vites götürmüyor burda. tabi arada 5 e takıyorlardır illaki

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fiat serviste rutin olarak cc yapılıyor bakımlarda. motorda şikayet problem izafidir. mesela emmi ye araba götrüdüm sökmediği yeri kalmadı :D. kurum oluşacak fosil yakıtın kaderi o . fizik kanunu

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

fiat serviste rutin olarak cc yapılıyor bakımlarda. motorda şikayet problem izafidir. mesela emmi ye araba götrüdüm sökmediği yeri kalmadı :D. kurum oluşacak fosil yakıtın kaderi o . fizik kanunu

 

çağlar abi tamam fiat yapıyor peki diğer markalar :) onlar ne olacak. ? ilk defa direksiyon başına geçip araca her türlü zulmü yapan kursiyerlerin kullandığı dizel araçlara bir şey olmuyorsa bizim kullandığımız dizel araçlara sanırım 500bin km birşey olmaz :)

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

fiat serviste rutin olarak cc yapılıyor bakımlarda. motorda şikayet problem izafidir. mesela emmi ye araba götrüdüm sökmediği yeri kalmadı :D. kurum oluşacak fosil yakıtın kaderi o . fizik kanunu

Kurum illaki olusacak da hangi sartlarda daha cok olusuyor Caglar abi? Bildiklerimiz yanlis mi?

mesela dizel araba 1200 devirde kullanilirsa daha mi cok kurum olur, yoksa 1200 de hizlanmadigi icin gaza yüklendigimiz zaman mi olusur?

sürekli hizlanip yavaslamak mi daha cok kurum yapar yoksa sabit hiz da gitmek mi? gibi...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

çağlar abi tamam fiat yapıyor peki diğer markalar :) onlar ne olacak. ? ilk defa direksiyon başına geçip araca her türlü zulmü yapan kursiyerlerin kullandığı dizel araçlara bir şey olmuyorsa bizim kullandığımız dizel araçlara sanırım 500bin km birşey olmaz :)

fiat para kırıyor, 15-20 binde zaten gereksiz bu, açıklaması bu kardeş... cc yi çok abartmayın kısaca....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sabit hızda sıcak motorda en az olur. burdan geriye doğru durmadan dur kalk yapanda daha fazla. araçlarda birşey yok derken. kurumu fazla olmuş içi yapış yapış emme borulu motor da çalışır ama fazla mı yakıyor soğukta marş sorunu var mı ara hızlnma ne durumda bilemmeyiz. en önemlisi o kadar arabauya bunca km dir ne tamiratlar yapılmış o hususutan ne kadar eminiz?


fiat para kırıyor, 15-20 binde zaten gereksiz bu, açıklaması bu kardeş... cc yi çok abartmayın kısaca....

ruhsatına belge paylaşırım ? yayınlayamam ama :seytan::f1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
(düzenlendi)

fiat para kırıyor, 15-20 binde zaten gereksiz bu, açıklaması bu kardeş... cc yi çok abartmayın kısaca....

 

50binde bir yapıyorlardı galiba. Kaç bin kmde bir yapmak lazım acaba ?

 

eski dci loganı 360binde sattık 300binde mazot pompasının bazı elemanlarını keyfe keder değiştirdik. Başka masraf yapmadık.

Şuanki 2012 linea 220binde rutin bakım dışında hiçbir şeyi değişmedi.

 

Sanırsam olay iyi mazot ve rutin bakımları kaçırmamakta. 

tarihinde Ahmet Taşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...