Erkan Baydemir 17 Ocak 2006 Paylaş 17 Ocak 2006 valla tek kapı yapıpta sonuç aldım diyecek kulak yok bende... Diğer tarafıda yapayım anlarız.. Gerçi genede bagaj boş olduğu için göreceli bir fark hissedilebilir belki.. İş ön kapılarda ortaya çıkacak. Aykut, bende yanlarda köpükler vardı. Onları söktüm bugün. Stepneyi bir ara Akçay'a giderken bırakacağım onlara. Onlar ufak boyuttaki stepne gönderdiler bana. Önceden bagaj kapağının eşiğine geliyordu neredeyse. Şimdi stepneyi söktükten sonra taban halısını koydum epey bir derinlik kazanılıyor. Ufak lastik takmamayı bile düşünebilirim. Tamir spreylerinden alırım olur biter. Lastiği yarmadıkça sorun olmaz. E yararsamda ford yada Koç-Alianz'ın yol yardımını falan ararım. Sonuçta ben bu arabayı bagaj için aldım. Her litre önemli benim için. Bi rahat dur be http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/laugh.png Sana çok benziyen bir adam daha tanıyorum,hatta sende tanıyosun Ama şunuda eklemekte fayda var; Mertol,o bahsettiğin tamir setlerinden uzak durmaya çalış. Eğer mümkünse,o küçük ebattaki lastiği kullan. Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 17 Ocak 2006 Yazar Paylaş 17 Ocak 2006 Hehehe Cenkten bahsediyorsun sanırım.. Sadece ben değil diğer arkadaşlarda tanırlar.. Hani 206SW si olupta Uur misali ne varsatakan arkadaştan bahsediyoruz.. LAstik işini bisiklet lastiği ile çözdüm zaten.. Lastiklerim eskiyince şu BMWlerde default olarak gelen lastiklerden alacağım zaten... Eeheh aslında,Cenk'in yanına Maxi Hakan'ıda eklemek lazım. Mertol kastettiğin sanırım SSR lastikler,hani patlamıyan falan denilen... Ama bunun için aracında sensör olması lazım,yani hava sensörü Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 17 Ocak 2006 Yazar Paylaş 17 Ocak 2006 Takarız... Yok yahu patladığı zaman 80 km falan mesafe katedilebilen lastikler vardı ya adını unuttum şimdi.. 1 serisinde falan standart yapmışlar onları... Tamam işte SSR,RFT diye geçiyor. yalnız dediğim gibi işte,hava sensörü takılması lazım. " takarım" diyorsan,zaten problem değil B) Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 18 Ocak 2006 Paylaş 18 Ocak 2006 Bana kalırsa çok gerekli değil. Ortalama bir lastik zaten adam gibi kullanıldığında 50Bin KM. gidiyor. Çok hız yapmıyorsanız genel anlamda problemde olmaz. Büyük konuşmayayım ama ben 100 Bİn olunca zaten satarım arabayı buda demekktir iyi şartlarda bir defa lastik değişecek Değmez bence. Güvenlik açısından diyeceğim birşey yok. ama bence performans lastikleride yeterince kaliteli. Ama memleketimin yolları tabi tartışma yaratır http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/laugh.png Yorum bağlantısı
Aydan Aykac 19 Ocak 2006 Paylaş 19 Ocak 2006 Kimbilir bu lastige kaç para isterler?? Baksana herhangi bir yerde degiştirip yenisini takamazsın. Onun için yaygınlaşması çok zor. Eskiyince jantla birlikte çöpe atıp normal lastikte takılmaz ki Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 19 Ocak 2006 Yazar Paylaş 19 Ocak 2006 Bu sistem henüz ar-ge aşamasında,yanılmıyorsam henüz satışı yok. Şu anda var olan sistem ise,hepimiz bildiği gibi SSR,RFT gibi hala kullanımda var olan sistem. Tabi bu çalışma prensiplerine sahip lastiklerin avantaj ve dezavantajlarıda ayrı bir konu. Ama orj ekipmanda çıkan bu lastikler için; Araç üreticileri,farklı bir süspansiyon kullanıyor diye biliyorum ben. bunun sebebi ise,bahsi geçen konfor meselesi. tabi,bu konu henüz çok kullanımda olmadığı için,performans ile ilgili bişey söylemekte biraz erken gibi geliyor. Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 21 Ocak 2006 Yazar Paylaş 21 Ocak 2006 -1 Alinti verdigim kisimlara bakarsaniz 2002 yilindan beri bazi araclarda bu PAX sisteminin orjinal ekipman olarak verildigini görebilirsiniz. Ki ARGE de iken bu kadar ayrintiyi aciklayacaklarini pek sanmiyorum. Simdi 2 sistemi karsilastirirsak sunlar ortaya cikiyor: PAX: + PAX daha konforlu; normal yanakli lastik kullandigi icin + PAX da daha düsük yanakli yüksek performans lastikleri kullanilabiliniyor. - Lastikler ve jantlar farkli; bir patlama veya yarilma durumunda her yerde bulunmayan bir lastikle basbasasiniz. Eminim PAX tamiri, takip cikartma icinde farkli ekipman gerekiyordur. RUNFLAT: + Standart olarak kullanilan Jantlara uygun + Acil bir durumda ayni ölcüde normal bir lastik alarak sorunu cözebilirsiniz; ve kullanilacak heryerde bulunan ekipman. - Yanak tasiyici oldugu icin düsük yanakli olan yüksek performans lastikleri su en mevcut degil. - Yanak tasiyici oldugu icin konfordan caliyor. Mantik olarak PAX in daha iyi sonuc verecegini düsünüyorum. Ama pratiklik olarak su an Runflat kat kat önde. Haklısınız,Pax,Emt,Rft ve Ssr mantığından bahsetmemiştim ama ben. Ben hani yine Pax sistemini kullanan firmanın,henüz geliştirmekte olduğu sistemi kastetmiştim. Hatırlarsanız,hani perde tarzında çok parçalı lastikti. Adı şimdi aklıma gelmiyor.Ben onu kastetmiştim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Şubat 2007 Paylaş 26 Şubat 2007 (düzenlendi) şu adreste videosu var: http://www.freshcreation.nl/comments.php?id=277_0_1_0_C fikirleriniz nelerdir? Videonun sitesinde yere batırmışlar. arşivde varmış gerçi 2005 ten. Ama ben 2005 te üye değildim masumum. http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif 26 Şubat 2007 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 26 Şubat 2007 Paylaş 26 Şubat 2007 Bence araçlar şu hızlı trenlerde olduğu gibi manyetik olarak yer ile teması kesilerek ilerlemeli, ondan öte bir devrime gerek yok, en iyisi lastik olur yine de. Yorum bağlantısı
Cansel Kansu 27 Şubat 2007 Paylaş 27 Şubat 2007 @mehmet, gelsin bi bakalım neymiş ne değilmiş, gelecek vaadediyor gibi geldi bana. @ceyhun, yol tutuş ne olacak peki? arabanın 4 köşesine jet thruster koydular mı tamamdır işte... http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif yapılabilecek bütün icatlar yapılmıştır abi, ne manyetiği, ne teması.. Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 27 Şubat 2007 Paylaş 27 Şubat 2007 @mehmet, gelsin bi bakalım neymiş ne değilmiş, gelecek vaadediyor gibi geldi bana. @ceyhun, yol tutuş ne olacak peki? arabanın 4 köşesine jet thruster koydular mı tamamdır işte... http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif yapılabilecek bütün icatlar yapılmıştır abi, ne manyetiği, ne teması.. Yoldan çıkmak olmayacak ki, dolayısıyla yol tutuşa da gerek yok, şeritler manyetik, araba manyetik Yorum bağlantısı
Cansel Kansu 27 Şubat 2007 Paylaş 27 Şubat 2007 @ceyhun; trenlerdeki sistemi biliyorum. manyetik alan treni yukarı itiyor, kendine yani aşağıya değil. dolayısıyla treni yolunda tutan bir fatura kanca sistemi var yine. arabaya ne yapacaksın? manyetik alan itecek, kim tutacak arabayı aşağıda? Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 27 Şubat 2007 Paylaş 27 Şubat 2007 Yollar ya da şeritler de çekim gücüne sahip olacak, arabayı sürekli yolda tutabilecek böylece. Tabi bu yolllar dışında inip yürüyeceksin:) Yavaş yavaş yapılmaya başlanan şerit takip sistemleri de alternatif olabilir. Yorum bağlantısı
Cansel Kansu 27 Şubat 2007 Paylaş 27 Şubat 2007 bilim kurgunun sonu yok tabi http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif peki altyapı maliyeti? peki arabayı garajına sokmak istediğinde kaaveden adam çağırıp ittirtecek misin? peki bu manyetik alanı oluşturmak için kullanacağın elektrik enerjisini, sürtünmeyi düşürerek elde ettiğin arabalardaki tüketim azalması ile karşılayabilecek misin? peki ya gerçek olursa ben senin yüzüne nasıl bakacam? Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 27 Şubat 2007 Paylaş 27 Şubat 2007 Sen hiç Jetgiller izlemedin mi Cansel, garaja ne lüzum var http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif Hayal kuruyoruz şurada, kısıt koymayalım ona da Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Şubat 2007 Paylaş 27 Şubat 2007 bence ideali hep evden çalışmak. seyahat sadece gezme amaçlı olmalı. Yorum bağlantısı
Okyay Pay 11 Şubat 2008 Paylaş 11 Şubat 2008 (düzenlendi) fazla söze gerek yok , mi 11 Şubat 2008 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Levent Eksen 11 Şubat 2008 Paylaş 11 Şubat 2008 İğrenç. toybox'tan çıkan arabalar gibi.. Yorum bağlantısı
Melih Uyar 12 Şubat 2008 Paylaş 12 Şubat 2008 abicim insanlar görsün diye yapmışlar o kesiti yoksa elbette ki adamlar o çirkin gözüken yeri lastikle kaplayacaklar Yorum bağlantısı
Okyay Pay 14 Haziran 2009 Paylaş 14 Haziran 2009 Michelin'den yepyeni bir buluş. TWEEL, havasız tekerlek, zorlu koşullara ve patlamaya karşı 100% çözüm sunuyor. Bu yeni lastiğin, içerisine hava dolan bir kısmı bulunmuyor, bunun yerine lastik ile jant arasına yerleştirilmiş esnek levhalar ile lastiğin formunu koruması sağlanmış. İlk bakışta eski at arabalarının tekerleklerini hatırlatsada, içerdiği teknoloji sayesinde onlardan yüzyıllarca ileride yer alan bu tekerleği, şimdilik zorlu koşullarda çalışan iş makinaları ve 4 çeker arazi araçları gibi, lastik patlaması riski yüksek araçlarda görebileceğiz. Aşağıda TWEEL takılmış iş makinası ve SEGWAY'in 4 tekerlekli arazi modeli görünüyor. konu ile ilgili video ; youtube izleyemeyenlere ; burada ! bence süper bir teknoloji , tamamen lastiksiz araçlara geçmeden önceki teknoloji olabilir . Yorum bağlantısı
Okyay Pay 14 Haziran 2009 Paylaş 14 Haziran 2009 http://img.worldcarfans.com/2009/1/large/n...helin-tweel.jpg NASA Lunar Rover with Michelin TWEEL Yorum bağlantısı
Murat Dere 14 Haziran 2009 Paylaş 14 Haziran 2009 süpermiş hemşerim. hemen sipariş veriyorum ben, 5 tane... Yorum bağlantısı
Okyay Pay 14 Haziran 2009 Paylaş 14 Haziran 2009 lastikler çok eskiyse , sipariş biraz gecikebilir Yorum bağlantısı
Recommended Posts