İçeriğe Yönlendir

Corolla Tekleme Titreme Sorunu


Nuri Alemdar
Çözüme git Nuri Alemdar tarafından,

Recommended Posts

Nuri Alemdar

Merhaba arkadaşlar yaklaşık 2 haftadır aracımın benzin pompası yanıktı bu şekilde kullanıyordum

Sabahları  ilk çalıştırmada havalar soğuk olduğundan 5-6 seferde anca çalışıyordu.Dün aracımı çalıştırdım sabah ama 3 bin devire kadar tekliyerek gaz yiyor birde egzozdan da sanki pat pat gibi kesik kesik  olarak motor soğukken duman atıyor normalde atardı motor soğukken ama buşekilde atmazdı,bunların yanında çekişte düşüklülük ve titremede mevcut şuan pompayı yaptırdım sorun benzinde de devam ediyor  sorun neyden kaynaklanıyodur

Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

ateşleme sistemi derken çalışmasını kastediyosanız artık tek marşta çalışıyor.

Pompayı yaptırdıktan sonra ustaya götürmüş babam adam üst kapağın sökülmesi gerektiğini siboplardan olabilir demiş 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

ateşleme sistemi derken çalışmasını kastediyosanız artık tek marşta çalışıyor.

Pompayı yaptırdıktan sonra ustaya götürmüş babam adam üst kapağın sökülmesi gerektiğini siboplardan olabilir demiş 

Bobin, buji ve kablolar ne alemde?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

Bobin, buji ve kablolar ne alemde?

Aracım 175 binde.. 20 bin kilometredir de bizde hiç bilmiyorum .

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Önce onlar bi kontrol edilsin bakalım. Subaplara gelene kadar çok yol var. Kompresyon testi yapıldı mı mesela?

Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

Önce onlar bi kontrol edilsin bakalım. Subaplara gelene kadar çok yol var. Kompresyon testi yapıldı mı mesela?

Pek bu işlerden anlamadığımız için  yardımınız önemli  gereksiz masraf etmek istemiyorum tahmini fiyat bilginiz varmı bu dediklerinizin yapımında.

Kompresyon testi yapılmadı 

Yorum bağlantısı

Merhaba Nuri,

Araçta arıza ışığı yandı mı acaba? Eğer yandıysa arızanın ne olduğunu öğrenmen gerekli ilk olarak. Arıza ışığı yanmadıysa işler biraz daha karışıyor.

Egzozdan kesik kesik duman atması ustaların dediği gibi subap sorununa alamet gibi.  (İnşallah değildir) İlk olarak Sani nin dediği gibi araç, emme manifolsu yada farklı bir yerden kontrolsüz hava alıyor olabilir. Detaylıca kontrol edilmeli. Sonrasında problem yoksa kompresyon testi yaptırman gerekli. (Bujiler sökülüp yerine basınç saati bağlanarak sübap basınçları ölçülüyor) İnşallah sorun yoksa ilk olarak boğaz kelebeği temizlenmeli, sonrasında bujileri ve bobin/ buji kablolarının değişimi gerekli. Sorun devam ederse bir ihtimal oksijen sensörü arızalı olabilir. Değiştirilerek kontrol edilmeli. Eğer sorun çözülmediği takdirde en son kapak açılacak..  :( Kapağa kadar tahmini masraf orjinal parçalar ile 800-1.000 Tl, yan sanayi olursa 300-500 Tl arası olabilir. Toyota için parça fiyatları farklılık gösterebilir. Kapak açılacaksa masrafı tahmin etmek zor.

Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

Merhaba Nuri,

Araçta arıza ışığı yandı mı acaba? Eğer yandıysa arızanın ne olduğunu öğrenmen gerekli ilk olarak. Arıza ışığı yanmadıysa işler biraz daha karışıyor.

Egzozdan kesik kesik duman atması ustaların dediği gibi subap sorununa alamet gibi. (İnşallah değildir) İlk olarak Sani nin dediği gibi araç, emme manifolsu yada farklı bir yerden kontrolsüz hava alıyor olabilir. Detaylıca kontrol edilmeli. Sonrasında problem yoksa kompresyon testi yaptırman gerekli. (Bujiler sökülüp yerine basınç saati bağlanarak sübap basınçları ölçülüyor) İnşallah sorun yoksa ilk olarak boğaz kelebeği temizlenmeli, sonrasında bujileri ve bobin/ buji kablolarının değişimi gerekli. Sorun devam ederse bir ihtimal oksijen sensörü arızalı olabilir. Değiştirilerek kontrol edilmeli. Eğer sorun çözülmediği takdirde en son kapak açılacak.. :( Kapağa kadar tahmini masraf orjinal parçalar ile 800-1.000 Tl, yan sanayi olursa 300-500 Tl arası olabilir. Toyota için parça fiyatları farklılık gösterebilir. Kapak açılacaksa masrafı tahmin etmek zor.

Merhaba kerem abi arabada her hangi ariza ışığı yanmiyor.yarin inşallah göstericem arabayı
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Nuri Alemdar

Bobin, buji ve kablolar ne alemde?

 

Merhaba Nuri,

Araçta arıza ışığı yandı mı acaba? Eğer yandıysa arızanın ne olduğunu öğrenmen gerekli ilk olarak. Arıza ışığı yanmadıysa işler biraz daha karışıyor.

Egzozdan kesik kesik duman atması ustaların dediği gibi subap sorununa alamet gibi.  (İnşallah değildir) İlk olarak Sani nin dediği gibi araç, emme manifolsu yada farklı bir yerden kontrolsüz hava alıyor olabilir. Detaylıca kontrol edilmeli. Sonrasında problem yoksa kompresyon testi yaptırman gerekli. (Bujiler sökülüp yerine basınç saati bağlanarak sübap basınçları ölçülüyor) İnşallah sorun yoksa ilk olarak boğaz kelebeği temizlenmeli, sonrasında bujileri ve bobin/ buji kablolarının değişimi gerekli. Sorun devam ederse bir ihtimal oksijen sensörü arızalı olabilir. Değiştirilerek kontrol edilmeli. Eğer sorun çözülmediği takdirde en son kapak açılacak..  :( Kapağa kadar tahmini masraf orjinal parçalar ile 800-1.000 Tl, yan sanayi olursa 300-500 Tl arası olabilir. Toyota için parça fiyatları farklılık gösterebilir. Kapak açılacaksa masrafı tahmin etmek zor.

Dün aracımızı yaptırdık abilerim.

İlk gittmizyerde  şansımıza pompayı yaptırırken babamın bu şikayetler için gösterdiği adamda ordaydı,belliki arkadaşlardı.Aracı tanıdı ve kendisinin bu aracı kontrol ettiğini sibopların yanık olduğunu söyledi ve o kişide onayladı ve araca bakmadı direk fiyat cıkardılar 1000 tl ile 1500 tl arasında.Ordan ayrıldıktan sonra  başka özel servise gittik usta araca detaylı baktı ve bobinlerden birinin çalışmadığını söyledi hemen parçacıdan aldık 120 tl yansanayiymiş orjinali ellerinde yokmuş,taktık ve aracım normale döndü :) Hazır girişmişken bu işlere yağ,polen ve diğer filtrelerini de değiştirdik toplam 310 tl ye hallettik.

şuan tek sıkıntım aracım halen çok fazla yakıyor gaz ayarıda yaptırdım ama tüpte 30 kuruş yakıyor son hesabıma göre

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ateşleme arızasıdır.. Buji, buji kablosu ve bobin.. Bunlardan biri veya hepsi.. 


Kabloyu değişirsen bujiyi de değiştir.. 

Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

Ateşleme arızasıdır.. Buji, buji kablosu ve bobin.. Bunlardan biri veya hepsi..

Kabloyu değişirsen bujiyi de değiştir..

Bobinlerden birini değiştirdik abi sorunum çözüldü ama yakiti halen çok fazla
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bujileri de değiştir o zaman, ama havalar soğuk. Menzil kısa ise artış normal

Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

Bujileri de değiştir o zaman, ama havalar soğuk. Menzil kısa ise artış normal

Ev ile işim 10 km  genelde sabahları arabanın ısınmasını bekleyemiyorum  geç kalıyorum   :biggrin:  

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...