İçeriğe Yönlendir

Renault En Büyük Silahını Yeniden Üretiyor


Misafir

Recommended Posts

Marka son zamanlarda forumumuzda popüler olunca,bu haber kaçmaz dedim  :biggrin:

 

Megane Sedan modeli, 7 yıl aradan sonra yeniden Türkiye'de üretilmeye başlanacak. Fluence üretimi ise sona erecek.

 

8bPqz_1450071480_6429.jpg

 

Oyak Renault Bursa'da Clio Hatchback, ClioSport Tourer ve Megane Sedan üretecek

 

Oyak Renault'nun hem iç pazar hem de ihracattaki büyük silahı Megane Sedan, 7 yıl aradan sonra Bursa fabrikasına geri dönüyor. Böylece 2009'da Megane Sedan'ın yerini alan Fluence üretimi de sona eriyor. Yeni dönemde 4'üncü jenerasyon Clio hatchback, Clio Sport Tourer ile birlikte yeni Megan Sedan da Bursa'da üretilecek. Oyak Renault, 2016'dan itibaren yıllık 360 bin adetlik kapasitesinin neredeyse tamamını kullanacak. Düne kadar Oyak Renault'da da üretilen Megan hatchback modelinin yeni jenerasyonunun tek üretim merkezi ise İspanya'daki Palencia tesisi olacak.

Renault Megane Program Direktörü Nils Saclier, yeni Megane Hatchback'in Bursa fabrikasında kapasite boşluğu olmaması nedeniyle Palencia tesisinde üretileceğini açıkladı. Yeni Megane HB'in Portekiz'in Lisbon şehrindeki tanıtım toplantısında sorularımızı yanıtlayan Saclier, "Palancia yeni dönemde C sınıfı hatchback modellerimizin üretim merkezi olacak. Maalesef Bursa fabrikamız tamamen dolu, ürün yetiştiremiyor. Kendi başarımızın kurbanı olduk" dedi. 

 

519 BİN ADET ÜRETİLDİ 
Oyak Renault, Megane 2 Sedan'ı 2003 ile 2009 arasında üretti. Otomobilden 6 yılda 519 bin adet üretilirken, iç pazarda 145 bin adet satıldı. Dünyada sadece Bursa'da üretilen Megane Sedan'ın yerine halihazırda Renault'nun ülkemizde en çok sattığı model Fluence geçti. 

 

ÜRETİMDE ŞAMPİYON 
Oyak Renault, yılın 11 ayında 310 bin 481 araç üreterek, geçen yılki 257 bin 992 adetlik toplamının üzerine çıktı. Böylece 2015 sonunda yaklaşık 340 bin adetlik üretimle kendi rekorunu kıracak. Oyak Renault, Türkiye'nin de üretim şampiyonu olacak. Şirketin ihracatı ise Clio rüzgârıyla 11 ayda yüzde 3 artarak, 224 bin 445 adede yükseldi. 

 

YENİLENEN MEGANE NİSANDA GELİYOR

Yeni Megane, Megane GT ve Megane GT-Line Avrupa'da Ocak 2016'da, Türkiye'de Nisan 2016'dan itibaren satılacak. Türkiye'de Megane; Joy, Touch, Icon ve GT-Line olmak üzere 4 ekipman seviyesi ve 2 benzinli, 4 dizel olmak üzere 6 farklı motor ile pazara sunuluyor. GT versiyonu ise özel sipariş ile gelecek. Yeni Megane, otomobilin kontrol merkezi görevini gören R-Link2 sayesinde, internet bağlantı teknolojisi ile yaşattığı sürüş deneyimini 8.7 inçlik ekranı ile sunuyor. Ayrıca renkli Head Up Display de dahil olmak üzere bir dizi sürüş yardımcısı sayesinde güvenli bir seyahat sağlıyor.

 

ÜST SEGMENT TEKNOLOJİYE SAHİP
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, C hatchback segmentinin Türkiye'de büyük bir paya sahip olmadığını söyledi. Buna rağmen markaların prestijli ve önemli modellerin bu segmentte yer aldığını ifade eden Aybar, "C segmenti Türkiye'de binek otomobil pazarından yüzde 52.5, hatchback segmentinden ise yüzde 23 pay alıyor. C Hatchback tek başına ise binek otomobil pazarında yüzde 12 paya sahip. Yeni Megane dinamik, zarif tasarımı ve üst segmentten aldığı teknolojileri ile rakipleri arasında öne çıkmaya hazırlanıyor" dedi.

 

Kaynak

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy
(düzenlendi)

Görselde ki ilan sedan mı ?

 

megane sport tourer

tarihinde Serhat ipeksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Birini üretip birini bırakmak nedir? Laguna gitti yerine latitude o gitti yerine talisman. Fluence gitti megane sedan gelecek. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Akıllıca olur, megane sedan ismi bile etkilidr. Örneğin Reno Talismanı, Türkiye'de yeni Laguna diye duyursa şansı daha fazla olur bence.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Silaha bak  :D

 

Yıl 1914 idi savaaaaş daha yeni başlamıştııı, Tırtansızlar cepheye.....  :p

 

Bunumu süreceklermiş :) reno FT   tek atışta buuum olan naylon (pardon bu kalın sacmış , üretimde ender metal kullnır bu reno, onun için önmelidir)  :D

Ahanda cepheye sürerlerken  :p  abs ve çekiş kontrol varmı acep...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Az önce okuldan eve gelirken megane 2 sedan gördüm bir tane. İçimden dedim ki: sevmem renoyu ama megan sedan üretimi devam etse renoyu sevenler yine tercih ederdi :)

Eve geldim, forumu açtım ve bu konu. Keşke başka bir şey geçirseymişim aklımdan.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Nerde bunun gibisi hala yapamadılar.

 

Edit: İlk arabam

 

ZQ6yRV.jpg

tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Renault'un altın çağı  bana göre beğenmediğimiz 99.haziran ayında başlıyor. Tabiki öncesi var, R9'lar, Europa vs. saymıyorum. 99'da megane 1 faz 2 çıktı, allah var o 1.6 16V 110hp K4M motor dönemin rakiplerinden hem az yakan hemde çok kaçan bir modeldi. Frenler zayıf anlamsız bir yol tutuşu vardı.  Zira bu kasa halen tutulur ve megane 2'den fazla fiyat isteyen dengesizler mevcut olabilr. Megane 2 sedan dönemi ise, fazlaca elektronik barındırdığı ve fransız yetersiz işçiliği ile birleşince bol bol direksiyon arızaları türkiye yollarında çıt kırıldım lastik basınç sensörleri yüzünden kullanıcıların başına bela oldu. İlk selefi makyajlı 1 kasa kadar tutulmadı. Satıldı mı  ? Satıldı çünkü bizim halkımız dağda bayırda toros gördü, onların çocukları da aynı markadan devam etti.

 

Ancak artık dönem kalite yol tutuş konfor güvenlik ve ekonomi devri olunca Renault benim sıralarımda ilk 5'e ancak girebilir. :)

 

renault_megane_1_arkadan_gorunus.JPG

Yorum bağlantısı
Kazım Yılmaz

Aynı fikirdeyim.

 

Akıllıca olur, megane sedan ismi bile etkilidr. Örneğin Reno Talismanı, Türkiye'de yeni Laguna diye duyursa şansı daha fazla olur bence.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Benim için Reno çok güzel araba üretse de Ermeni Soykırımını tanıyan Fransız'dan pek alasım gelmez...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Davut Turmuş

Renault markası tam piyasa mantığını benimsemiş nabza göre şerbet[emoji3]70 lerden 99 a kadar aynı arabayı üretti dayanamadı su an station daciaları üretiyor modern Toros diyorum ben onlara[emoji3]şimdide megan üretimine geri dönmüş

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Megane 1 makjazlı kasası gerçekten zamanına göre az yakan çok kaçan oturaklı güzel bir arabaydı. e5fd5d61b6e2697e8fdfbfb93f84eb93.jpg

1 adet kısa süreliğine Megane 2 1.5 dci privilege kullandım gayet ekonomik atak ve donanımı baya iyiydi. Ben sevmiştim.

87060a83b41a5349abd73eecd9048edd.jpg

Yorum bağlantısı

Focus 2 ile Megan 2 arasında çok gitgeller yaşamıştım,aracımı almadan önce.Sonra Focus aldım ve beni hiç bir zaman pişman etmedi çok şükür,ama Meganın tekrardan gündeme gelmesine sevindim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Nerde bunun gibisi hala yapamadılar.

 

Edit: İlk arabam

 

 

Aaa hani arkadan vurunca arka koltuğun sırtlığına kadar içeri girdiğimiz araba değilmi  bu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

şahsi olarak görüşüm Ranaultun  ürettiği zamansal olarak en iyi araba reno 12 dir.. 

tabi biz o zamanlar da kuş serileri 124 ler anadollar gibi arabalar gördük ama yinede reno 12 özelikle çiftçiler kırsal kesimdekiler için bir range rover dı.. bir de mekanik olarak da sağlamdı 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Reno kangoo ile başlar trekka ile biter :)

Yanlış, bitişi bu modelle olmuştur :)

renault-safrane-3.0-02.jpg

Yorum bağlantısı

şahsi olarak görüşüm Ranaultun ürettiği zamansal olarak en iyi araba reno 12 dir..

tabi biz o zamanlar da kuş serileri 124 ler anadollar gibi arabalar gördük ama yinede reno 12 özelikle çiftçiler kırsal kesimdekiler için bir range rover dı.. bir de mekanik olarak da sağlamdı

Renault 12'nin avrupada devrimsel bir ozelligi vardi. Simdi hatirlayamadim. Biz renault'un suyunu cikarana kadar urettik, romanya dacia ile posasini cikardi. Zamanin gerisinde araci hem urettik hem de o kasar benimsedik ki askeri makam araci olarak bile kullandik. Devletin hemen her kademesinde kullanildi. Neyse konu 12, toros degil tabi.

Bana gore renaultun en buyuk sansi Turkiye'de oyak isbirligi ile satilmasi ve uretilmesidir. Belki katilmayan olabilir ama gecmis zamanlar da dusunuldugunde markaya guveni guclendiren ordu yardimlasma kurumudur biraz da.

Ben ulkede uretim yapan, istihdam yaratan bir markayi sahsen yerliden ayrit etmiyorum. Renault ncap'tan tum modelleri ile 5 yildiz aldigi donemin aracidir Megane2. Megane kullanip da memnun olmayan pek gormedim ben. Saglamlik konusunda zaaflari var ama yaygin servis, bol yedek parca ile idame edilen arac oldugunu, hala yollarda gormemiz ve ikinci el piyasasindan anlamak kolay.

Fluence ve latitude renault'un belki de maliyet dusurmek icin politikasiydi. Laguna'dan ve safrandan vazgecti bu surecte. Hatta buyuk umutlarla gelistirdigi Vel Saris'ten. Samsung isbirligi ile G.Kore'nin maliyeti dusuk ama saglam araclarini belki ar-ge ve uretim maliyetlerinden kar ederek sadece logonun gucu ile satti ve markasini vurdugu aracin nasil satisinin yukseldigini Dacia'dan sonra bir kez daha gormus oldu.

Bence bu ara donemde asil devrimi motorlari ile yapti. Motorlari Mercedes gibi bir firmada kullanmak prestijini arttirdi ve buyuk ihtimalle de karliligini. Bu Fransiz araclarinda gormeye alistigimiz devrimsel yaraticilik icin belki yine Renault'a hem cesaret verecek hem de mali kaynak.

Talisman bu cesaretin, megane da bu karliligin getirdigi rahatlikla tekrar öz modele donusun urunleri olarak bence piyasaya suruluyor.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

floresan ı kim üretti ise kör olmamaış önceden de körmüş sanırım tkenik açıdan.. motorları merso sanırım bunların?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...