İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Focus 2011 Stop Etme Sorunu


Murat Özvatan

Recommended Posts

Fırat Ocakdan

Şimdi de D900 arıza kodu aldım.

 

Forumun meşhur ustası Osman ustayı aradım. Anlattım neler yapıldığını. Aklıma iki seçenek geliyor dedi. Biri karter havalandırma ikincisi subap!

 

Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan

Tekrar merhaba, stop etme sorununu şimdilik çözdüm sanırım. LPG regülatöründen manifolda giden bir boru var. O boruyu regülatör tarafından gelen boruyu çıkarttık ucuna bir tıpa takıldı. Şimdilik stop etmiyor. Buna denemek için yapıldı ve tuttu. Anladığım kadarıyla stop etme manifold hava aldığüından stop ediyormuş. 

Ama hala devir dalgalanması var. Motorun çalışması hala dalgalı. Sente ayarından şüpheleniyorum. Yakıtım hala yüksek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tekrar merhaba, stop etme sorununu şimdilik çözdüm sanırım. LPG regülatöründen manifolda giden bir boru var. O boruyu regülatör tarafından gelen boruyu çıkarttık ucuna bir tıpa takıldı. Şimdilik stop etmiyor. Buna denemek için yapıldı ve tuttu. Anladığım kadarıyla stop etme manifold hava aldığüından stop ediyormuş. 

Ama hala devir dalgalanması var. Motorun çalışması hala dalgalı. Sente ayarından şüpheleniyorum. Yakıtım hala yüksek.
Regülatör diyaframı çatlamış manifolda sızdırıyor :) Manifold borusunu körleyince gaz manifolda dolmamış. Diyafram tamir takımı değişecek veya regülatör degisecek. Hangi kit takılı?
Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan
Metin Akbal yazdı:

Regülatör diyaframı çatlamış manifolda sızdırıyor :) Manifold borusunu körleyince gaz manifolda dolmamış. Diyafram tamir takımı değişecek veya regülatör degisecek. Hangi kit takılı?

BRC takılı regülatörü değiştireceğim. Stop etmiyor ama aracın durma anında rolanti düşmesi devam ediyor ve rolantide çalışırken düzenli bir düzensiz çalışması var. Biraz aracı dinleyen birisiyim malesef. Arada bir tahmini 7-8saniyede bir hafif bir titreşim var. Yarın Osman ustaya götüreceğim bakalım neler olacak. Hava alma durumu kesin. Çünkü özellikle soğukken düşük hızlarda hissediyorum hafif bir gaz verme olayı var.

Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan

(Sürekli yazma sebebim, bu konuyu okuyanlar süreç nasıl ilerlemiş görsünler. Genelde insanlar foruma çözümlerini yazmıyorlar.)

 

Son durum şu: Sabah Osman ustaya gittim baktı etti. Sübaplar gitmeye başlamış daha yolun başında dedi. Sonra başka bir yerde kompresyon ölçümü yaptık. 2. Silindir diğerlrrinden daha az basıyor bunu gördük. (1,3,4 yaklaşık 12 basıyorlar 2 9 basıyor) Sonra bir benzin katkısı attık faydalı olabileceğini düşündüm. En son olarak da LPG regülatörünü değiştirdik. Şu an stop etmiyor. Ama belli belirsiz birçok kişinn dikkatini bile çekmeyecek bir düzensiz çalışma var.

Muhtemelen önümüzdeki yaz sonu sübaplar değişecek.

Başka bir konuda 80binde sübap yaptıran biri vardı. Sanırım benimki de 80binde değişecek şu an araba 68binde.

 

Dün akşam LPGyi söktürmeye karar vermiştim ama söktürme maliyeti ortalama 2000lirayı buluyor ve artık gitmeye başlamış sübapı geriye döndüremeyeceğime göre 900liraya regülatörü değiştirip binmek daha mantıklı geldi.

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fırat Ocakdan

Evet sorunu bitirdik sanırım.

Subaplarımız değişti. Stop etme veya stop etme eğilimi ve rolanti sorunum ortadan kalktı. Yakıt ortalamam aynı koşullarda 14'ten 11.2'ye indi.

Deneyimim sonucu elde ettiğim kanı şu:

Başlangıçta gaz kelebeği ve hava ile ilgili yerler kontrol edilmeli buralarda her şey düzgünse  kompresyon ölçümleri yapılmalı ve bir anormallik tespit edilirse sübaplar değişmeli.

Lpg'ye dayanıklı tip sübaplarımız takıldı.

Toplam maliyetim:

Yağ antfriz saf su 250

Rektefiyeci 700

Sübaplar ve diğer malzemeler 1300

İşçilik 1000

Toplam 3250tl

 

Lpg ile kullanılan araçta sorun bitmiyor ben bunu anladım. Ama yine de lpg ile kullanıma devam çünkü yaklaşık %40'ın üstünde yakıttan kâr ediyorum. Arabaya yılda ortalama 15bin km biniyorum. Bugün itibariyle yaptığım hesaplamada yukarıda yaptığım maliyet yaklaşık 1yıllık lpg kârımı yedi. Ama geri kalan yıllar kâr olarak devam edecek.

 

Önemli nokta olarak da ustayı görüyorum. Ustanız mutlaka Ford konusunda tecrübeli olmalı. Aracım Focus 2011(2,5 kasa) OV benzin&lpg 68bin km'de ve nerdeyse baştan beri lpg ile çalışıyor.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Geçmiş olsun, çözümü yazmanız ayrı güzel. 3 ay bindim LPG li araca ama tövbe ettim desem yeridir :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Geçmiş olsun, çözümü yazmanız ayrı güzel. 3 ay bindim LPG li araca ama tövbe ettim desem yeridir :)

Lpg büyük dert ama yılda 7-8bin km üstü kullanılıyorsa araç hissedilir düzeyde tasarruf oluşturuyor. Benim bu yılki km 19bin. Hesaplayınca ortaya ciddi bir fark çıkıyor TL cinsinden 🙂 Arabalarımızı seviyoruz yani her şey tamamen duygusal 🤑

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...