İçeriğe Yönlendir

Ford Connect Motoru


cevher boz
Çözüme git Ahmet Nalbantoğlu tarafından,

Recommended Posts

cevher boz

Arkadaşlar öncelikle Selamün aleyküm. Benim sorum bende 2012 90 lık var. Sorum şu. Bu arabalarda 1.8 motor var ancak beygir 90 veya 110. Tork desen 220 veya 280 ve de aracın 0-100 hızlanması yaklaşık 12,13,14 saniye. Sorum benim gördüğüm 1.5 veya 1.6 araçlarda bile tork ve beygir daha yüksek tabi hızlanmasıda daha iyi. Peki ford neden bu araçlara 1.8 koymuş ama beygiri ve torku düşük yapmış. Ee o zaman 1.8 yerine koysaydı bi 1.4 gene aynı tork ve beygir, en azından yakıt düşük olurdu. Yani araç uzun yolda bile 5. Vites 3000 devir 125 kmh gidiyo bu değer çok az araba uzun yolda 1.3 motor lar gibi bağırıyor. Acaba neden 1.8 motoru koymuşlar. 1.4 den yada 1.5 ten farkı nedir?????

Yorum bağlantısı
Oğuz Doğru

Cevap Eski teknoloji.

 

Elindeki motor seçeneğini eritti önce sonra yeni araçlarında 1.5 120 hp 300 nm tork var connect in.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Ahmet Nalbantoğlu

Bu motor Focus 1'lerde de bulunan eski tip Ford 1.8 DI ( 75 bg ) motorun Turbo/intercooler eklenmiş halidir. Eski teknolojidir. Dezavantajları, PSA grubuyla ortak olan 1.6 TDCi ve yeni tasarlanan 1.5 TDCi kıyasla daha fazla yakıt tüketimi ve birim hacimden elde edilen gücün düşüklüğüdür. Avantajları ise daha uzun ömürlü ve dayanıklı olmasıdır. Bu yüzden Ford, hafif ticari grubunda bu motoru kullanmayı uygun buldu. Ancak yeni kasalarda artık bu motorun güncel teknolojiye ve Euro emisyonlarına ayak uyduramaması nedeniyle yeni tasarlanan 1.5 TDCi motora geçildi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Barış Özer
(düzenlendi)

Common rail teknolojisi kullanılıyor bu motorlarda o kadar da eski sayılmaz. Ayrıca connect glx'lerde kullanılan 110 HP lk 1.8 motor Focus 1'de kullanılan 1.8 TDCİ ( 115 HP ) motorla aynı değil mi?

tarihinde Barış Özer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
cevher boz

Bu motor Focus 1'lerde de bulunan eski tip Ford 1.8 DI ( 75 bg ) motorun Turbo/intercooler eklenmiş halidir. Eski teknolojidir. Dezavantajları, PSA grubuyla ortak olan 1.6 TDCi ve yeni tasarlanan 1.5 TDCi kıyasla daha fazla yakıt tüketimi ve birim hacimden elde edilen gücün düşüklüğüdür. Avantajları ise daha uzun ömürlü ve dayanıklı olmasıdır. Bu yüzden Ford, hafif ticari grubunda bu motoru kullanmayı uygun buldu. Ancak yeni kasalarda artık bu motorun güncel teknolojiye ve Euro emisyonlarına ayak uyduramaması nedeniyle yeni tasarlanan 1.5 TDCi motora geçildi.

Berim hacimdeki gücün az olmasının nedeni nedir? Yani o gücü neden yüksek yapamamışlar..
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kamyonet özelikli bir tasarım. ağırlığı 1500 kg lar civarı zaten tasarım yük altında sorunsuz yol almak ve bnu yaparken de mümkün olan en az yakıtı tüktmek. Beygir almak gibi bir derdi yoktur hiçbir üreticinin. mühim olan 200bin-400bin km sonra bile yüzbinlerce aracın hala yollarda olabilmesi .

beygir, üretim planlamada yok hükmünde diyebiliriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
cevher boz

kamyonet özelikli bir tasarım. ağırlığı 1500 kg lar civarı zaten tasarım yük altında sorunsuz yol almak ve bnu yaparken de mümkün olan en az yakıtı tüktmek. Beygir almak gibi bir derdi yoktur hiçbir üreticinin. mühim olan 200bin-400bin km sonra bile yüzbinlerce aracın hala yollarda olabilmesi .

beygir, üretim planlamada yok hükmünde diyebiliriz.

Şimdi daha iyi anladım neden daha büyük motorun kullanıldığını.

Cevaplarınız için çok sağolun...

Yorum bağlantısı
Murat Kırçal

Arkadaşlar öncelikle Selamün aleyküm. Benim sorum bende 2012 90 lık var. Sorum şu. Bu arabalarda 1.8 motor var ancak beygir 90 veya 110. Tork desen 220 veya 280 ve de aracın 0-100 hızlanması yaklaşık 12,13,14 saniye. Sorum benim gördüğüm 1.5 veya 1.6 araçlarda bile tork ve beygir daha yüksek tabi hızlanmasıda daha iyi. Peki ford neden bu araçlara 1.8 koymuş ama beygiri ve torku düşük yapmış. Ee o zaman 1.8 yerine koysaydı bi 1.4 gene aynı tork ve beygir, en azından yakıt düşük olurdu. Yani araç uzun yolda bile 5. Vites 3000 devir 125 kmh gidiyo bu değer çok az araba uzun yolda 1.3 motor lar gibi bağırıyor. Acaba neden 1.8 motoru koymuşlar. 1.4 den yada 1.5 ten farkı nedir?????

Abi connectin motoru 1.3 multijet , 1.5 dci , .1,9 dizeller gibi bir motor değil kaputu açıp bakıyorsun karşına traktör motoru gibi birşey çıkıyor. Ama sana şunu söyleyebilirim. Connectin motoru sağlam sıkıntısız motordur. Şu anda kullandığım aracım 2005 model 90 ps 232000 kilometrede çok şükür ne turbo nede enjektör sorun çıkardı.Yağ ve suyuna filtrelere zamanında bakıldımı sıkıntı yok yola devam.

Yorum bağlantısı
cevher boz

Abi connectin motoru 1.3 multijet , 1.5 dci , .1,9 dizeller gibi bir motor değil kaputu açıp bakıyorsun karşına traktör motoru gibi birşey çıkıyor. Ama sana şunu söyleyebilirim. Connectin motoru sağlam sıkıntısız motordur. Şu anda kullandığım aracım 2005 model 90 ps 232000 kilometrede çok şükür ne turbo nede enjektör sorun çıkardı.Yağ ve suyuna filtrelere zamanında bakıldımı sıkıntı yok yola devam.

Aynn öyle kardeşim. Benim önceden 1.5 kangoo vardı. Aga kaputu bi açıyordum küçücük motordu. Connect te bi açıyorum dediğin gibi traktör motoru çıkıyor karşımıza. Böyle hırıl hırıl rölantide bile acayip sesi olan motor çıkıyor... :D
Yorum bağlantısı
Murat Kırçal
(düzenlendi)

Aynn öyle kardeşim. Benim önceden 1.5 kangoo vardı. Aga kaputu bi açıyordum küçücük motordu. Connect te bi açıyorum dediğin gibi traktör motoru çıkıyor karşımıza. Böyle hırıl hırıl rölantide bile acayip sesi olan motor çıkıyor... :D

Abi yanlız connectin motoru ısındımı çok güzel ve sessiz çalışıyor.Tabiki tdci olanlar :bravo:  :bravo:  :bravo:

Abi kango nasıldı.. ? Geçenlerde bir müşterim 2008 kangosunu biraz fazla sıkıştırmış aracın turbo kesmiş üstüne turbo türbüni eksantirik milne kaçmış motor duman oldu. 7000 liradan sesi geldi..

tarihinde Murat Kırçal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
cevher boz

Abi yanlız connectin motoru ısındımı çok güzel ve sessiz çalışıyor.Tabiki tdci olanlar :bravo::bravo::bravo:

Abi kango nasıldı.. ? Geçenlerde bir müşterim 2008 kangosunu biraz fazla sıkıştırmış aracın turbo kesmiş üstüne turbo türbüni eksantirik milne kaçmış motor duman oldu. 7000 liradan sesi geldi..

Araç 1.5 dci 2004 model kangoo idi. 2010 yılında 2 el aldım daha sonra 2012 de satıp sıfır 90 ps connect aldım. Kangoo yu satmamın nedeni 14000 tl ye almıştım,7000 tl masraf yaptım. Araç temizdi ancak başımdan geçen olay sonucu 7000 tl masraf çıkardı. Olay Şu;

Aracımı kardeşim almıştı ailesiy le memlekete gidiyordu. Biraz acemi idi o yüzden arabayı bizim başka bi akraba kullandı. Süren kişi genç idi niğde ye gidiyorlardı. Ankara yakınlarında aşırı zorlama sonucu motorda arıza çıktı tam hatırlamıyorum arızayı. Zaten araba en düşük beygirli versiyondu 120 yi geçmeyeceksin o araçla. Ee arabayı ankarada yaptırmış kardeşim yaklaşık 1200 tl fiyat vermiş. Daha sonra memleketten dönerken şansa bak yine aynı yerde yine aşırı zorlama sonucu yine motorda arıza çıkıyor ve aracı istanbuldaki ikitelli sanayideki amcaoğlumun dükkanına çektiriyoruz. Araç orda 3 gün yatıyor. Daha sonra sorunlar ortaya çıkıyorr. Ankarada aracı yapan usta eksik yada yanlış yapma sonucu büyük masraflar oluştu ve motoru komple değiştirdik. İşte böyle bana büyük masraflar açtı vende sattım, araç çok temizdi ama renault işte 1.5 motor düşük beygir gitmiyordu araç. 2012 de connect aldım çokta memnunum

Connect Gibisi Yok...

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Gökhan Çardak

merhaba

 

2005 connect euro kaç motor bilgi verirmisiniz yada şöyle sorayım adblue kullanılırmı?

Yorum bağlantısı
Murat Kırçal
(düzenlendi)
Gökhan Çardak yazdı:

merhaba

 

2005 connect euro kaç motor bilgi verirmisiniz yada şöyle sorayım adblue kullanılırmı?

2005 model connectin motoru euro : 0  ad blue kullanamazsın. 1.8 dizel motora turbo takmışlar . Common raille güçlendirmişler,  piyasaya sürmüşler. Ama Düzgün bakılsın 1 000 000 km yol yapar.

tarihinde Murat Kırçal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...