İçeriğe Yönlendir

Latitude - Arka Amortisörlere Ayar


Alphan Salt

Recommended Posts

Alphan Salt

Merhabalar.Renault Latitude araçta farkettiğim bir sıkıntıyı paylaşmak istiyorum.Farklı lastik denedim ama araç şehiri göbeklerde dönerken ve 90 derecelik dönüşlerde arkayı kaydırıyor (Connectle hiç sıkıntı olmadan impetus revolarla).Tabi onun dışında otobanda giderken de arkanın havalanıp konması hissi var 100 km üstünde.Önler bir sağa bir sola basıyor sanki yolda.

 

Diğer sitelerde okuğum kadarıyla arka lastiklere takımlara bir ayar yapılıyormuş , kullacılar sorunun bittiğinden bahsediyor.

Yol tutuşta çok daha iyi olduğunu yazmışlar.

Bu nasıl bir ayar yardımcı olabilirmisiniz ?

Diğer Latitude kullanıcıları bu konuda bilgi verirse sevinirim , ayar yaptıran abilerimden yorum bekliyorum.Saygılar...

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Merhabalar.Renault Latitude araçta farkettiğim bir sıkıntıyı paylaşmak istiyorum.Farklı lastik denedim ama araç şehiri göbeklerde dönerken ve 90 derecelik dönüşlerde arkayı kaydırıyor (Connectle hiç sıkıntı olmadan impetus revolarla).Tabi onun dışında otobanda giderken de arkanın havalanıp konması hissi var 100 km üstünde.Önler bir sağa bir sola basıyor sanki yolda.

 

Diğer sitelerde okuğum kadarıyla arka lastiklere takımlara bir ayar yapılıyormuş , kullacılar sorunun bittiğinden bahsediyor.

Yol tutuşta çok daha iyi olduğunu yazmışlar.

Bu nasıl bir ayar yardımcı olabilirmisiniz ?

Diğer Latitude kullanıcıları bu konuda bilgi verirse sevinirim , ayar yaptıran abilerimden yorum bekliyorum.Saygılar...

Latitude için arkadan da rot ayarı yapılıyor sanırım. Bu konuda çok fazla şikayet var ama biraz da bilgi eksikliğinden gibi gözlemledim okurken. Rot-Balansçılar bilirler muhtemelen. Yanlız aracın yol tutuşu konusunda genel bir beklenti altı durum sözkonusu cüssesine göre. Bence yolda kaymaz ama aracın direksiyon sistemi sanırım hassas ve biraz da koltuklardaki yanal tutuşların zayif olması sürücüyü sabit pozisyonda tutmadığından korku yaratıyor. 

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Forumda LAtitude sahibi olduğunu pek sanmıyorum. D sınıf bir araçta, özellikle 90-100 km gibi düşük sayılabilecek hızlarda bu durumun oluşması şaşırtıcı. Eğer farklı lastiklerde de aynı olayı devam ettiriyorsa o bahsedilen ayarları yaptıranları kendi forumlarından falan bulup sorun. Yada bir yetkili servise giderek durumu izah edin. Belki başlarına gelmiş ve sorunu çözmüşlerdir.

Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Kasa ve segment olarak bir sözüm yok ama 90-100 km hızlarda bu dedikleriniz yapması düşündürücü..İnşallah biran önce çözersiniz probleminizi..

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Latitude gövde salınımı sınıfındaki en fazla olan araçlardan biri.D sınıfı düşünüldüğü kadar iyi yol tutmaz zaten.Kasa büyüdüğü için virajlarda kasanın burulmasıda artıyor rijitlik azalmaya başlıyor.D sınıfı daha çok konfor odaklı kullanılan, geniş makam ve aile araçlarıdır.

Latitude konfor odaklı süspansiyon sistemine sahip yol tutuş 2. plana atılmış.Başka araçlarla karşılaştırma yaparken sizi yanıltabilir.

Yol tutuşu arttıran modellerdede konfor azalıyor ve nerdeyse yoldaki tüm çukurları hissediyorsunuz.Burda önemli olan ihtiyacınıza uygun aracı seçmektir.Ben aracın süspansiyon sistemine müdahale etmemenizi öneririm tabi fabrikasyon bir hata yok ise.

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Cevaplayan ilgilenen forumdan herkese çok teşekkür ediyorum.Sevgiler saygılar....

 

Önceden ön arka yaptığım kışlık lastiklerle şehiriçi durum pek değişmemişti.Bugün yazlık takım energy saverları taktık.Lastikçi arka lastikleri beğenmedi ki haklıymış.

 

Önlerde 205 55 16 Continental Ts 850 Arkalarda 205 55 16 Joyroad Rx 808 (Çin Malı)

 

Şuan üstündekiler 205 60 16 Orjinal Ebadı Energy Saver

 

Arkanın kayması göbeklerde , dönüşlerde çok şükür kalmadı.Kısa mesafede 120 üstü hızlara çıktığımda sağa sola basma olayı da kalmadı.

 

Sıkıntım büyük oranda lastik yüzündenmiş.Şunu anladım ki kış lastiği sadece karda işe yarıyor , ıslak zeminde yazlıktan kötü.

 

Servise uğradığım zaman bu arka amortisör ayarını yinede soracağım.

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Latitude için arkadan da rot ayarı yapılıyor sanırım. Bu konuda çok fazla şikayet var ama biraz da bilgi eksikliğinden gibi gözlemledim okurken. Rot-Balansçılar bilirler muhtemelen. Yanlız aracın yol tutuşu konusunda genel bir beklenti altı durum sözkonusu cüssesine göre. Bence yolda kaymaz ama aracın direksiyon sistemi sanırım hassas ve biraz da koltuklardaki yanal tutuşların zayif olması sürücüyü sabit pozisyonda tutmadığından korku yaratıyor. 

Saygılarımla.

Aynen dediğin gibi abi araç fazla yumuşak diyebilirim bu da arka basmıyor hissi yaratsa da çok şükür gayet iyi.Tabi karşılaştırdığım araç Connect olduğu içinde olabilir.Onda da virajda makas zıplatınca kayıp tekrar konardı asfalta.Saygılar.

 

Arkaları ayarlayıp açarlarsa lastik içten yer mi ?

Latitude gövde salınımı sınıfındaki en fazla olan araçlardan biri.D sınıfı düşünüldüğü kadar iyi yol tutmaz zaten.Kasa büyüdüğü için virajlarda kasanın burulmasıda artıyor rijitlik azalmaya başlıyor.D sınıfı daha çok konfor odaklı kullanılan, geniş makam ve aile araçlarıdır.

Latitude konfor odaklı süspansiyon sistemine sahip yol tutuş 2. plana atılmış.Başka araçlarla karşılaştırma yaparken sizi yanıltabilir.

Yol tutuşu arttıran modellerdede konfor azalıyor ve nerdeyse yoldaki tüm çukurları hissediyorsunuz.Burda önemli olan ihtiyacınıza uygun aracı seçmektir.Ben aracın süspansiyon sistemine müdahale etmemenizi öneririm tabi fabrikasyon bir hata yok ise.

2010 Focus kullandığımda araç yola çok güzel oturuyordu fakat süspansiyonu sertti.İki özellik bir arada olmuyormuş abi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...