İçeriğe Yönlendir

B-Max - 1.0 Ecoboost Kaç Beygir?


Utku oğuz

Recommended Posts

Ahmet Nalbantoğlu

tork gücü?

 

Daha iyi kavranması açısından şuraya bir göz atmanızı tavsiye ederim, Türk otomobil sahiplerinin hepsinde olan tork-beygir-turbo kafa karışıklığını giderecek şekilde bir anlatım mevcut, benim burda üstünkörü yazmamdan daha faydalı olacaktır: 

 

TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER

http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Onları biliyoruz da,

otomatik araçlar neden o zaman 2000 devri görmeden vites büyütür, motora zararlı ise?

maks torku 1500 devirde veren araçta ,2000 devir altında kullanım neden zararlıdır? 

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu
(düzenlendi)

Onları biliyoruz da,

otomatik araçlar neden o zaman 2000 devri görmeden vites büyütür, motora zararlı ise?

maks torku 1500 devirde veren araçta ,2000 devir altında kullanım neden zararlıdır? 

Otomatik beyni bizler kadar zeki olmadığından ve biraz da bizim pedal stratejimize ihtiyaç duyduğundan. Özellikle DSG eğer bilinçli pedal stratejisi uygulanmazsa 40km/h de vites atıp arabayı 1000 devire düşürüyor. Bunu da engellemek birazcık pedal stratejisi uygulayarak sürücüye kalıyor. :)

 

İkinci sorunuzun cevabı ise, dediğinize tamamen yanlış demedim zaten, kısmen yanlış, yani her halükarda 2000 devirin altında olun demek yanlış. Veya 2000'in üstüne çıkmak gereksizdir sözü de eğer vites yükseltmede vitesin 1600 gibi düşmesi için 2100-2200'e çıkması gerekiyorsa çıkacak o da ondan kısmen yanlış. Yani kısacası farklı transmisyonlar ve motor grafikleri durumu söz konusu iken hepsini dair basit genellemeler yerine işin mantığını anlatarak neyin neden doğru, neden yanlış olduğunu anlatmaya çalıştım soru soran arkadaşa.

tarihinde Ahmet Nalbantoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bende de 1.2 tsi 90 hp polo var 5. viteste 60 ile giderken 1400 çeviriyor. Zaten 1400 devirde maksimum torku verdiği için herhangi bir sorun olmaz. Sizin aracınızda o hzılarda maksimum torku veriyor. Motor teknolojileri çok değişti artık yıllar geçtikçe bazı şeyler değişecek

 

talep varsa motordan o zaman vites düşmelidir.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

O yazılımı yapanlar yeterince zekidir merak etmeyin :) sadece dsg de değil klasik otomatiklerde bile genelde çok erken vites değiştirir, bakımla bu araçlar 400-500 bin kmleri rahat görüyor. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Bu arada eklemek istiyorum, bu otomatik vites konusunda da hem en konforlusu, hem en verimlisi, hem de en sağlıklısı CVT (sürekli değişken) şanzımanlardır. Herkes tarafından beğenilecek birşey değil ama tadına bırakan da bir daha sabit vites oranlarına sahip araçlardan hiçbirşey anlayamıyor. (örneğin ben) :)


O yazılımı yapanlar yeterince zekidir merak etmeyin :) sadece dsg de değil klasik otomatiklerde bile genelde çok erken vites değiştirir, bakımla bu araçlar 400-500 bin kmleri rahat görüyor. 

Klasik otomatiklerde tork konvertörü var. Şanzıman yağ basıncıyla çalışmakta, gaza asıldığınız zaman basıncı yükseltmek için devir yükselir, direkt aktarılmaz. Onu gözden kaçırmayın.

 

Sizi ikna edemedim. Ancak ben grafiklerle ve sayılarla konuşuyorum. Anlatması benden, seçim sizden. Gönlünüze hangisi siniyorsa o şekilde kullanın. :)

 

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

verimli değillerdir fazla yakarlar, verim konusunda dsg muadilleri iyi. 


grafik tork grafiği, düşük devirde ecoboostun ne kadar iyi olduğunu gösteriyor,

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu
(düzenlendi)

verimli değillerdir fazla yakarlar, verim konusunda dsg muadilleri iyi.

Bu konuda da yanılıyorsunuz. CVT verilen gaz miktarı ve devire göre her an en uygun transmisyon oranını ayarladığı için en verimli şanzımandır.

 

Basitçe grafikle süsleyelim;

 

cvt.png

grafik tork grafiği, düşük devirde ecoboostun ne kadar iyi olduğunu gösteriyor,

 

Evren hocam bende tersini söylemiyorum zaten, inatlaşmayın rica ediyorum :)

tarihinde Ahmet Nalbantoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

9 kademe dsg ve dizel motordan daha verimlisini düşünemiyorum.  :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

9 kademe dsg ve dizel motordan daha verimlisini düşünemiyorum.  :)

Neredeyse sayısız kademesi bulunan bir cvt şanzıman ve dizel motor olabilir mesela :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ahmet bey konvertör kaybı meselesi var. CVT lerin çoğunda yağlı klasik konvertör akuple vardır.

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Ahmet bey konvertör kaybı meselesi var. CVT lerin çoğunda yağlı klasik konvertör akuple vardır.

 

Bir tork konvertörlü klasik şanzıman kadar değil. Japon üreticilerin CVT şanzımanları hem tüketim hem hızlanma olarak gerçekten çok iyi değerler sunuyorlar. Açıkçası çift kavramalı şanzımanlardan çok daha başarılı buluyorum. Hele hele Nissan'ın yeni XTRONIC'i mükemmel. Özellikle hızlanmada ne kadar verimli çalıştığı çok güzel anlatılmış;

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Bu arada japon üreticiler derken bazıları, hepsi değil. Hantal CVT leri hariç tutuyorum.

Yorum bağlantısı
Utku oğuz

Kısmen yanlış olmuş. Çok düşük devirde kullanmak vuruntuya sebep olur. Sürekli 2000 altı kullanmak doğru değil.

 

Önce grafiği vereyim:

 

Eco_Sport_Eco_Boost_Torque_Curve.jpg

 

Grafiğe bakarsak;

 

- Ecoboost motorun en kuvvetli olduğu devirler derken Torktan bahsediyorsak 1500 den sonra turbodan dolayı maksimum torkunu 4500 devire kadar sabit şekilde veriyor. Yani 1500-4500 arası devirler verimli devirleri. 1400-1500 altı, motorun kendini toparlayamadığı devir.

 

- En kuvvetli olduğu deviri beygir açısından soruyorsak,  denklemi şu şekilde : [ Beygir = Tork x Devir / 5252 ] Buna bakarak ta en kuvvetli anının 5900-6000 devir olduğunu söyleriz.

 

Kullanım açısından 1500 devir ile 4500 arası dengeli şekilde kullanılırsa ideal kullanım yakalanmış olur. Vites oranlarını bilmiyorum ama örneğin 2100-2200'de vites yükselttiğinizde devir 1600 e düşüyorsa uygun kullanım tam bu şekilde. 1500'ün biraz üstüne düşecek vites değiştirdiğinizde. Yani 1500 -------------- 4500 arası devir bandının orta noktalarının biraz aşağısında olacak şekilde. Bu şekilde şehiriçi kullanım yakıt/performans açısından en verimlisi olacaktır.

 

Saygılar.

Çok teşekkür ederim..Yeterince açıklayıcı oldu...

Yorum bağlantısı
Utku oğuz

aracı 1 aydır kullanıyorum ve hala devir-hız-vites kombinasyonunu oturtamadım...Bunun en büyük sebebi anlık şehir içi tüketimi düşük tutmaya çalışmam...1 hafta boyunca devamlı 2000 devirin altında yada maximum 2000 devir ile kullandım aracı ve şehir içi yakıt ortalamam 7.2 ye kadar düştü...fakat hep baygın bir motor ve sık sık vuruntu ile...Araç kesinlikle 2000 devirin aşağısını sevmiyor...1.0 motor kasislerde yavaşladığın anda 1. vites istiyor veya kontrollü yavaşlamalarda 3. vitesten 2 ye geçmeye mecbur bırakıyor....İnat edilirse hep vuruntu ve toparlamak için gaz pedalına fazla yüklenme sonucu yakıt artışı...Vites küçültüp motoru rahatlattığın anda ise artan yakıt değerleri baş gösteriyor...Sizi sürekli vitesle oynamaya iten 1.0 motor  haliyle aracın değişken ivmesi sonucu şehir içinde bir anda 9 litre ve üstünü görebiliyor...Görsün sorun yok da, Şehir içinde çok daha stabil kullanılabilen motor ve şanzıman seçenekleri varken neden bu motor sorusu devamlı akılda takılı kalıyor...

 

Yakıt konusunda şundan eminim; bu motor az yakan değil, az yakma potansiyeli  olan bir motor...bu potansiyele erişmek için ise daha doğru motor-şanzıman uyumu, ya da bir parça daha yüksek tork değeri gerekiyor...Benim kanaatim 1.0 ecoboost motorun 170nm değil de 195 nm gibi bir değeri olsa bu alt devir karmaşası son bulacak...

 

Kısacası araç düşük devirde rahat edemiyor, Rahat edecek minimum devir artışında ise hemen fazla yakmaya başlıyor...

Yorum bağlantısı

Bende focua 1.0 var. Ş içi değerler hiç 7.5lt üstüne çıkmadı. Hatta şuan aracımda kn filtre sprint booster ve yazılım var. 149hp ve 250nm tork aldım. Aracı hiçte düşük devirde kullanmıyorum. Ankara da iseniz birgün test edebilirsiniz. 1.0 düşük viteslerdeki cansızlığının ilacı kn filtre dir tavsiye ederim. Bu arada bujileri değiştirin faydasını görürsünüz

Yorum bağlantısı
Utku oğuz

Bende focua 1.0 var. Ş içi değerler hiç 7.5lt üstüne çıkmadı. Hatta şuan aracımda kn filtre sprint booster ve yazılım var. 149hp ve 250nm tork aldım. Aracı hiçte düşük devirde kullanmıyorum. Ankara da iseniz birgün test edebilirsiniz. 1.0 düşük viteslerdeki cansızlığının ilacı kn filtre dir tavsiye ederim. Bu arada bujileri değiştirin faydasını görürsünüz

Bujiler 45 bin bakımında daha 1 hafta önce değişti...

 

kn filtre alt devirlerdeki cansızlığa fark edilir şekilde etki ediyor mu gerçekten ?

 

Sprint booster ne kadar sağlıklı ? Gaz pedalının tepkisini değiştiriyor bildiğim kadarı ile fakat aracın yazılımı, motor-yakıt ilişkisi bakımından ya da farklı bir arızaya sebep olur mu ? Bir de yakıt sarfiyatını yukarı çekmez mi ?

 

Yazılım konusuna hem sıcak bakmıyorum hem de fiyatlar yeteri kadar yüksek geliyor bana...

Yorum bağlantısı

Bujiler 45 bin bakımında daha 1 hafta önce değişti...

kn filtre alt devirlerdeki cansızlığa fark edilir şekilde etki ediyor mu gerçekten ?

Sprint booster ne kadar sağlıklı ? Gaz pedalının tepkisini değiştiriyor bildiğim kadarı ile fakat aracın yazılımı, motor-yakıt ilişkisi bakımından ya da farklı bir arızaya sebep olur mu ? Bir de yakıt sarfiyatını yukarı çekmez mi ?

Yazılım konusuna hem sıcak bakmıyorum hem de fiyatlar yeteri kadar yüksek geliyor bana...

1 yıldır kn ve sprint booster var bende. Herhangibir arızaya neden olmadı. Yakıta etkisi çok fazla olmuyor. Bende 0.2lt kadar anca oldu. Alt devirler gerçekten düşük viteste gerçekten canlanıyor
Yorum bağlantısı
Utku oğuz

1 yıldır kn ve sprint booster var bende. Herhangibir arızaya neden olmadı. Yakıta etkisi çok fazla olmuyor. Bende 0.2lt kadar anca oldu. Alt devirler gerçekten düşük viteste gerçekten canlanıyor

sprint booster bayaa bi ilgimi çekiyor aslında...Alt devirlerdeki istek ve tepki hızı büyük oranda yaşadığım problemi çözebilir...Kaça ve nereden aldınız acaba ? bana önerebileceğiniz bir yer var mıdır ?

Yorum bağlantısı

sprint booster bayaa bi ilgimi çekiyor aslında...Alt devirlerdeki istek ve tepki hızı büyük oranda yaşadığım problemi çözebilir...Kaça ve nereden aldınız acaba ? bana önerebileceğiniz bir yer var mıdır ?

Yaşadığınız şehirde bayisi varsa gidip alabilirsiniz montajıda yaparlar. Tahminen 700tl civarında sanırsam.
Yorum bağlantısı
Utku oğuz

Yaşadığınız şehirde bayisi varsa gidip alabilirsiniz montajıda yaparlar. Tahminen 700tl civarında sanırsam.

teşekkürler tekrar...

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Yiğit Çalıcıoğlu
On 01.05.2016 at 14:55, Ahmet Nalbantoğlu yazdı:

Ruhsatta kilowatt cinsinden yazar.

 

1 kilowatt = 1,35962 pferdestarke (Alm: Beygir gücü)

 

yani aracınız 88 kw ise (88 x 1,35962) = 119,6 ps (beygir) yapıyor.  :good1:

 

 

abi ben kesin olarak bilmiyorum fakat google da mesela 97kilowatt ı ps e çevirince 131.88 yapıyor.  yine 97kilowatt ı hp olarak çevirince 130.07 yapıyor.  hp ve ps nin katsayıları birbirine çok yakın olmakla beraber biraz farklı galiba. yani 1kw = 1.341 hp denk geliyor. zannedersem 1kw = 1.360 ps denk geliyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...