İçeriğe Yönlendir

Sony Z2 Çözülemeyen Problem..


Semih Usluer

Recommended Posts

Semih Usluer

Merhaba

Sony z2 telefonumun ekran sararması ve kulaklık girişi çalışmaması şikayetiyle 30 Mart ta teleservise gönderdim ekran ve kasayı değişip (arka kapak hariç) kulaklık girişinide değiştirip gönderdiler. Kargodan aldıktan hemen sonra farkettim ki arka kapak üst köşe kasaya oturmamış elimle bastırınca oturuyor 5dk ya geri çıkıyor sonuçta su geçirmeyen telefon. Hemen geri kargoladım. Arka kapağıda değişim yapılıp gönderdiler. Telefonu teslim aldım aynı yer gene oturmamış! Sinirlendim Xperia müşteri hizmetlerini aradım durumu bildirdim kayıt açtılar ve servise tekrar göndermemi söylediler. Bu arada sesin karşı tarafa çok az gittiğini farkettim onuda yazıp tekrar gönderdim. Mikrofonu da değiştirip gönderdiler ama kapak hala oturmamıştı!!! Teleservisin müşteri memnuniyeti kısmına şikayet açtım 10 gündür inceliyorlar ses yok (telefonla hiçbir şekilde ulaşamıyorum kendilerine) Xperia müşteri hizmetlerine tekrar kayıt açtım incelemeye aldılar sorunlu yerin fotoğraflarını istediler bugün gönderdim. Sikayet var sitesinde servis hakkında şikayet açtım bugün.

Fikirlerinize ve tecrübelerinize ihtiyacım var. Ne yapmalıyım garanti 31 temmuzda bitiyor.

Fotoları yüklüyorum kıyaslama açısından 2 tanesinde elimle bastırıp kasaya oturttuğum fotoğraf var..435d4fe1993838178132192222e84b58.jpg

ef399a7e501afd368940a1d604d36ac4.jpg

651a58a35dc8757ee8bc86b577ca45bf.jpg

33a6bdea20a9063e3bc2324da8b5df1e.jpg

fcfaf2e4854530650dc925305f25a552.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

İlk iki foto bastırıp kasaya oturttuklarım diğer 3 ü açık olanlar..

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Yanlış hatırlamıyorsam aynı hatadan 4 defa gidince iade hakkınız oluyordu. Garanti bitmeden hakem heyetine başvurup ücret iadesi alın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Tuketici Hakem Heyetine basvurun, para iadesi isteyin. Ben daha yeni Samsung klima iade ettim, duvarda actiklari delikleri bile heyet karariyla kapatmak zorunda kaldilar. Bazen ugrasmak gerekiyor

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Buyuk ihtimal kasayi toplarken ya kasa tirnagini kiriliyolar yada anakartta bosluk yapiyor sikinti orada

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Yanlış hatırlamıyorsam aynı hatadan 4 defa gidince iade hakkınız oluyordu. Garanti bitmeden hakem heyetine başvurup ücret iadesi alın.

Servis rapor kağıdına saçma sapan şeyler yazıp göndermiş bilerek mi yapıyorlar anlamadım. Kasası değişmiş heryeri jelatinli telefona çizikler ezikler mevcut yazmışlar. En son gönderdiğimin raporunda sadece batarya kapağı kapanmaması yazmışlardı..

Buyuk ihtimal kasayi toplarken ya kasa tirnagini kiriliyolar yada anakartta bosluk yapiyor sikinti orada

Fabrikasyon kasası varken de batarya için arka kapağı değişmişlerdi ozaman hiç sıkıntı yoktu kasa değişiminden sonra yapamadılar birtürlü. Bende takılan orjinal kasada bir hata olduğunu düşünüyorum. Özel silikonuyla yapıştırıp kapatıyorlar atıyorsa geri bi kasma var kasada..
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Servis rapor kağıdına saçma sapan şeyler yazıp göndermiş bilerek mi yapıyorlar anlamadım. Kasası değişmiş heryeri jelatinli telefona çizikler ezikler mevcut yazmışlar. En son gönderdiğimin raporunda sadece batarya kapağı kapanmaması yazmışlardı..

Önemli olan şikayet de yazanlar. Siz bir heyete başvuru yapın. Gerisi çorap söküğü gibi gelir. Artık uzun sürmüyor sonuçlanması.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Tuketici Hakem Heyetine basvurun, para iadesi isteyin. Ben daha yeni Samsung klima iade ettim, duvarda actiklari delikleri bile heyet karariyla kapatmak zorunda kaldilar. Bazen ugrasmak gerekiyor

Sony tr den gelecek cevaba göre bende hakem heyetine gitmeyi düşünüyorum.

Ücret talebini servisten mi yoksa Sony tr ye yapacağım..?

Yorum bağlantısı

Bildiğim kadarıyla arka kapak yapıştırma ve ısıyla yapıştırıyorlar. Ama hiç bir zaman eskisi gibi olmuyor. İşte bu yüzden LG ve Apple bu konuda bence çok başarılı. Cihazın sorunu fazlaysa değişim yapıyorlar...

Yorum bağlantısı
Yusuf Aycibin

Tavsiyem ki yaptım da :) sonuç itibari ile garantisi de bitti cihazın çünkü z2 ilerin çıkalı 2 yıldan fazla oldu kapağı hafif açın yada komple söküp şeffaf silikonla ince bir çizgi şeklinde kapağa sürüp yapıştırın bida ha hiç açılmaz moralinizde bozmaz :) ben denedim ve faydalıda oldu ama sonrada sökmek gerektiğinde tamirci biraz kulak çınlatabilir :)


Sony tr den gelecek cevaba göre bende hakem heyetine gitmeyi düşünüyorum.
Ücret talebini servisten mi yoksa Sony tr ye yapacağım..?

Normalde Servisten yapılıyor ücret iadesi bu durumlarda bazı bazen aldığınız mağaza aracı oluyor size ve hakem heyeti ücret iadesini onaylarsa o zaman aldığınız mağazaya gidip siz öncede paranızı alabilirsiniz onlar servisten alırla tabi bunu her mağazada yapmaya bilir o da ayrı bi durum önceden sormanız gerekebilir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Gültekin1

Bende z2 ile türlü heyecanlar suya düşürmeler vs yaşadığım için biliyorum. Cam yapıştırma sıcak hava ile sökülüp takılıyor zaten. Umarım tez zamanda güzel cevaplar alırsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

o kapak sıfır telefonda dahi kendiliğinden atıyor. Ben z2 ilk aldığımda kendiğinden atıyor sallanıyordu. kullandıkça bu sorun ortdan kalktı. Karşı tarafa ses gitmemesi ve kulaklık girişindeki arıza kronik. ayrıca arka kapağı açınca su geçirmez özelliği düzen tutmuyor. Ama saf android deneymini bu telefonda yaşıyorsunuz. Ne kasıyor, ne donuyor nede takılıyor. Herşeye rağmen sony candır.

Yorum bağlantısı
Semih Usluer

o kapak sıfır telefonda dahi kendiliğinden atıyor. Ben z2 ilk aldığımda kendiğinden atıyor sallanıyordu. kullandıkça bu sorun ortdan kalktı. Karşı tarafa ses gitmemesi ve kulaklık girişindeki arıza kronik. ayrıca arka kapağı açınca su geçirmez özelliği düzen tutmuyor. Ama saf android deneymini bu telefonda yaşıyorsunuz. Ne kasıyor, ne donuyor nede takılıyor. Herşeye rağmen sony candır.

Mahmut bey iki seneye yakındır kapağında hiç öyle bir sorun olmadı hatta 6 aylıkken o kapağı değişmişlerdi gene sorun olmamıştı nisanda kasa komple değişince bir türlü düzen tutmadı.

Biraz önce servisten mesaj geldi

"Değerli Müşterimiz,

Bildiriminize istinaden cihazınız detaylı incelenmek üzere takibe alınmıştır.

Konu hakkında gerekli kontrollerin sağlanarak giderilebilmesi için cihazınızı detaylı arıza bilgisi ve talepleriniz ile servis noktamıza ulaştırmanızı rica ederiz.

Saygılarımızla,"

Tekrar göndersem mi karar veremedim..

Yorum bağlantısı

Sony tr den gelecek cevaba göre bende hakem heyetine gitmeyi düşünüyorum.

Ücret talebini servisten mi yoksa Sony tr ye yapacağım..?

Faturayi kim kestiyse heyetteki muhattabiniz odur
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

İki gün önce teleservisten telefonumun detaylı olarak incelenmesi için detaylı şikayetlerimi de yazarak servise göndermemi söyleyen bir mail attılar. Bende serviste bir kapak için (3 defa) tamir haklarını yeterince kullandıklarını benimde bir kapak için yeterince bekleyip zaman kaybettiğimi yazarak cevapladım. Bir gün sonra tekrar aynı mail geldi.

Bugün Xperia türkiyeden aradılar gönderdiğim fotoğrafların ve kayıtların incelenmesi neticesinde Sony Türkiye tarafından ( servis değil) cihazınızın değişimi onaylandı. Kutu aksesuar ve fatura ile birlikte benim belirttiğim servise göndermemi rica ettiler. Kendileri servise bildirim yapacaklarmış. Kutuya Sony tarafından değişim onaylandı yazabilirsiniz dedi...

[emoji6] [emoji6]

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Semih Usluer

Merhaba arkadaşlar en son 16 haziranda üstteki yazıyı paylaşmışım sizlere. Bunun üzerine devam eden saçmalıklar sinsilesinden bahsedeceğim sizlere. Bahsettiğim gibi değişim onayı almış telefonu teleservise gönderdim ve bana tamir ettik diye iki hafta sonra geri gönderdiler hiç bir değişiklik yoktu.. Sony müşteri hizmetlerini aradım özür dilediler servis bilgilendirmeyi geç almış tekrar gönderin dediler gönderdim! Servisin eline ulaştığı gün herhangibir probleme rastlanmadı deyip aynı gün tarafıma geri gönderdiler!! ( bunlar değişim onayı alan telefonun başına geliyor) yanlış anlaşılmasın.. Sony müşteri hizmetlerini arıyorum bayada bağırıp kötü sözler söylüyorum. Müşteri hizmetleri özür diliyor ve şaşkınlığını dile getiriyor.. Öyleki bü süreçte benimle konuşan diğer müşteri temsilcilerinin de yanında ve onlarında hayretle dinlediğini üst birimin onayladığı bişeyi servisin nasıl gerçelleştirmediğini söyleyip özürler diliyorlar ve o anda teleservisten mail geliyor biz gene unuttuk Değişimi başlatmayı acil servise göndersin diye. Yani adamlar bence bilinçli olarak yapabilecekleri bütün çamurları geciktirme şanslarını deniyorlar...! Üçüncü defa değişim için servise gönderiyorum ( bu sefer yetkili bir kişi ismi dikkatine) veaynı gün süreç başlıyor. Yasal süre olan 20 iş gününün 20. Günü kargo çıkıyor ve 24 ağustos itibariyle sıfır telefonum elime ulaşıyor yani karardan 67 gün sonra!! Servis maceramın başlamasınıda sayarsak (30 mart) yaklaşık 5 aydır eski bir telefon kullanıyorum.. (forumda epeydir olmamamın nedenide budur)

Yıllardır sony kullanıcısı olarak hep memnun kaldım ama bu teleservis yüzünden birdaha asla sony diyorum!! Sony alacak arkadaşlara birkez daha düşünmelerini tavsiye ediyorum

Saygılarımla..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Merhaba arkadaşlar en son 16 haziranda üstteki yazıyı paylaşmışım sizlere. Bunun üzerine devam eden saçmalıklar sinsilesinden bahsedeceğim sizlere. Bahsettiğim gibi değişim onayı almış telefonu teleservise gönderdim ve bana tamir ettik diye iki hafta sonra geri gönderdiler hiç bir değişiklik yoktu.. Sony müşteri hizmetlerini aradım özür dilediler servis bilgilendirmeyi geç almış tekrar gönderin dediler gönderdim! Servisin eline ulaştığı gün herhangibir probleme rastlanmadı deyip aynı gün tarafıma geri gönderdiler!! ( bunlar değişim onayı alan telefonun başına geliyor) yanlış anlaşılmasın.. Sony müşteri hizmetlerini arıyorum bayada bağırıp kötü sözler söylüyorum. Müşteri hizmetleri özür diliyor ve şaşkınlığını dile getiriyor.. Öyleki bü süreçte benimle konuşan diğer müşteri temsilcilerinin de yanında ve onlarında hayretle dinlediğini üst birimin onayladığı bişeyi servisin nasıl gerçelleştirmediğini söyleyip özürler diliyorlar ve o anda teleservisten mail geliyor biz gene unuttuk Değişimi başlatmayı acil servise göndersin diye. Yani adamlar bence bilinçli olarak yapabilecekleri bütün çamurları geciktirme şanslarını deniyorlar...! Üçüncü defa değişim için servise gönderiyorum ( bu sefer yetkili bir kişi ismi dikkatine) veaynı gün süreç başlıyor. Yasal süre olan 20 iş gününün 20. Günü kargo çıkıyor ve 24 ağustos itibariyle sıfır telefonum elime ulaşıyor yani karardan 67 gün sonra!! Servis maceramın başlamasınıda sayarsak (30 mart) yaklaşık 5 aydır eski bir telefon kullanıyorum.. (forumda epeydir olmamamın nedenide budur)

Yıllardır sony kullanıcısı olarak hep memnun kaldım ama bu teleservis yüzünden birdaha asla sony diyorum!! Sony alacak arkadaşlara birkez daha düşünmelerini tavsiye ediyorum

Saygılarımla..

 

Kullandığım XperiaZ telefonun arka kapak yapıştırma sorunuyla ben de epeyce uğraştım. Cam kapağa yapışık anten var. Ana kartta ise antene temas eden  iki adet yaylı pin! Bu pinler zayıf teması önlemek adına sürekli kapak üzerinde içten dışa doğru baskı uyguluyor. Yoğun kullanımda telefon ısındığı için zamanla kapağı kasaya sabitleyen çift taraflı bant tam da baskı yediği bölgeden açılmaya başlıyor. Pil değişiminde kapak zaten tamamen söküldüğü için çok iyi yapıştırılması gerekiyor.

Ben 4-5 ayrı telefoncuya bu kapağı yapıştırttım. Olmadı! Sonra forumdan bir arkadaşımızın gönderdiği özel solüsyon ve bantla yapıştırdım. Kapak kırılmadan ayrılmıyor. Tabi benim telefonun garantisi olmadığı için uğraşabiliyorum. Ama şunu öğrendim ki bu kapaklar bir kez açıldıysa servis marifetiyle aynı kalitede yapıştırılması imkansız.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Yaşadığınız sinir bozukluğu yanınıza kar kalsa dahi yepyeni bir telefona kavuşmuş olmanıza çok sevindim.  :good1::nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Yaşadığınız sinir bozukluğu yanınıza kar kalsa dahi yepyeni bir telefona kavuşmuş olmanıza çok sevindim. :good1::nazar:

Evet yeni bir telefon ve birsürü tecrübe [emoji2]
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...