ümit türüt

Renault Da Planlı Eskitme Yazılımı Mı Var?

Recommended Posts

ümit türüt

Bu konuyu kendi yaşadığım olay hakkında bilgilendirme amacıyla açmış bulunuyorum.Umarım faydası olur.

 

2015 Kasım ayında 2008 model 107.000 km de Renault Laguna 2.0 dci Privilege bir araç satın aldım.Tercih sebebim güçlü dizel otomatik vites ve trigeri zincirli makine,aynı zamanda fiyatına oranla aksesuar anlamında en zengin seçenek olmasıydı. Otomobilin yaşına göre düşük km.de olması da ayrı bir tercih sebebiydi.

 

Aracı satın aldığımda servis zamanına 2500 km vardı,aldıktan bir hafta sonra göstergede "enjeksiyonu kontrol ettiriniz" gibi turuncu bir ikaz yandı,ancak motor arıza lambası yanmadı.

Bu ikaza rağmen,arabanın ilk çalışması,gidişi,tüketimi normal,duman atma gibi bir problemi de yoktu.

Bilgisayara bağladık,yıllardır benim de işim otomobil olduğu için arıza kodlarını çıkardım.

2 adet majör arıza kodu görünüyordu, biri "ısıtma buji röle arızası" diğeri de "termoplunger" arızası.

 

Bilmeyenler için; termoplunger, aracın altında yer alan,içinden soğutma sıvısı geçen,elektrikli bir ani ısıtıcı. Soğuk havalarda motorun operasyon ısısına daha kısa sürede laşması ve kaloriferin daha çabuk ısınmasını sağlıyor temelde.

 

Hem röleyi hem de termoplunger ı,hem de ısıtma bujilerinin 4 ünüde sökerek fonksiyonlarını dışarda kontrol ettik,herşey normaldi.Elektrik bağlantı soketlerini temizleyerek paslanmayı geciktiren spreyler sıkarak yerine taktık,arıza kodlarını da sildik.

Şunu da belirteyim,kodların hiçbiri kalıcı kodlar değillerdi.

Bu operasyondan sonra araç 1 ay kadar hiç bu ikazı vermedi ta ki servis zamanına 1500 km kalana kadar. Wifi ile çalışan elm327 cihazı edindim,telefonuma da ücretli olan EOBD facile adlı aplikasyonu indirdim. Arıza çıktıkça siliyorum. Haftada bir yanan ikaz,aracın servis süresi yaklaştıkça günde 1-2 hatta 3 kez yanmaya başladı.

 

Sonunda servis süresi geldi ve "aracı servise götürünüz" gibi bir ikaz daha çıktı.

Sonuç; Otomobilin arkadaşıma ait ilk operasyonu yaptığımız yerde yağını,tüm filtrelerini değiştirip,diğer yerleri de kontrol ettikten sonra,taramıca servis göstergesi sıfırlanıp 10 bin km ye geldi ( bu modellerde servis periyodları 10 bin km) ,elm327 ile kodları bir kez daha sildim.

O gün bu gün üzerinden aylar geçmesine rağmen o lanet ikaz bir kez bile yanmadı,otomobilde herşey sorunsuz çalışıyor.

 

Birkaç yabancı forumda okuduğum "planlı eskitme" için firmaların araç yazılımlarına ayrı bir yazılım ekleyerek gereksiz servis ve parça maliyeti çıkardıklarından özellikle şüpheleniyorum artık.  Aracın normal periyodik bakımındaki yağ filtre balata vs.gibi sarf malzemelerinin üzerine ekstra pahalı parçalar ve işçilik eklemek üzerine bir düzen kurulmuş olabileceği gibi bir varsayım var ve dünyada binlerce kişi bundan şüphelenip forumlarda tartışıyorlar. Bunu akıllı telefonlardaki update işlemine benzetebiliriz.Yeni update lerin eski telefonları bloke ederek kullanılmaz hale getirmesi ve yeni cihaz almak zorunda bırakılmak gibi...

 

Düşünsenize,otomobilden hiç anlamayan birinin bu ikazla servise gittiğini, enjektör arızası yazıyor sonuçta; 4 adet enjektör,4 adet ısıtma bujisi,1 ısıtma rölesi,1 termoplunger değişimi + işçilik + periyodik bakım ve sarf malzemeleri...belki 500-600 liraya çıkacak iş  6-7 bin lira masrafla sonlanacak...sonuçta servis göstergesini sıfırlayınca sönecek ikaz için binlerce lira masraf.

 

  • Beğen 17

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İbrahim Arslan

Mümkün, yapabilirler.

Elektronik sanayii malzemelerinde sıkça karşılaştıgımız bir durum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Aydın

Firmalar argeyi; nasıl aracı daha sorunsuz hale getiririz diye değil de garanti bitiminden sonra yavaş yavaş nasıl servise getiririz diye hesap yapıyorlar abi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Nalbantoğlu

Yazılımsal planlı eskitme konusunu bilemiyorum. Anlattığınıza göre gerçekten komplo teorinize uygun bir olay akışı var ortada :) Ancak şöyle bir durum var, almış olduğunuz araç bu tarz elektronik sıkıntıları ile bilinen bir araç. Yani ben bu yaşadığınız durumları Laguna'nın bu durumuna bağlamak istedim. Böyle bir yazılım tespit edilse, arızalı olmayan parçayı sırf bakım yaklaştı diye arızal gösteren herhalde VW skandalı gibi bir skandal olurdu.

 

Onun haricinde aracınız gerçekten çok konforlu ve keyifli bir araç. Bu yaşanan sıkıntıları sizden başka biri yaşasa serviste çok kalın cinsten faturalara maruz kalmıştı. Ancak siz güzelce çözümünü de bulmuşsunuz, ne mutlu size. Bence şu dakikadan itibaren kafayı fazla takmadan keyifle binin aracınıza. :good1:

 

Bu arada İbrahim Bey'e katılıyorum. Elektronik sanayiinde üretim sürecinde ürünler özellikle hem maliyet hem yenisinin satılması gibi kaygılarla belirli bir ömre sahip şekilde üretiliyor. Bu gizli bir durum da değil. Ancak yazılımla sağlamı bozuk şeklinde gösterme değil de, ürünün ömrünü belirli seviyede tutarak. Fiziksel yani.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ömer Türkşanlı

İhtimal dahilinde çok mantıklı... Bilinçli kullanıcı olmak şart.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Karadağ

Yaparlar....

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ayhan Onaran

Vw olaylarını gördükten sonra bence her şey yapılmış olabilir.. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

mazot filtresi de dğeişti mi bakımda?

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Reno dahilinde İlk kez duyuyorum. Dci motorda hiç yapmadı mevzusu olan olaylar.

Geçici arıza; servis zamanı geliyor. Kardeşim bak yine uyarıyorum git onuda halletsinler demiş olması muhtemel.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Renault'ta böyle bir şey olduğunu sanmıyorum. Bazı arızalar, CLIP cihazı ile bağlanılmadığı sürece beyinden silinmiyor Renault'larda. Aküyü sök tak yapsanız dahi CLIP ile silinmezse karşılaşabiliyorsunuz aynı arıza ile.

Hatırlatmak isterim ki, sinyal ampülü patladığında dahi arıza kaydeden bir beyin var Renault'larda. Her şey oradan kontrol ediliyor artık.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

frensız arabayı anca yürütyor . bir de o yazılımı becerebileceğini sanmam.. yanar valla naylon :D

  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

frensız arabayı anca yürütyor . bir de o yazılımı becerebileceğini sanmam.. yanar valla naylon :D

Bize ne yanarsa acente yanar
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
ümit türüt

mazot filtresi de dğeişti mi bakımda?

Değişti. özellikle purflux marka taktırmaya özen gösteriyoruz mazot filtresinde. Bir dönem dci makine Bosch filtrelerde şişme sıkıntısı çıktığını biliyoruz.  

Mesajı paylaş


Mesajın linki
ümit türüt

Reno dahilinde İlk kez duyuyorum. Dci motorda hiç yapmadı mevzusu olan olaylar.

Geçici arıza; servis zamanı geliyor. Kardeşim bak yine uyarıyorum git onuda halletsinler demiş olması muhtemel.

Isıtma buji rölesi ve termoplunger arızası olsaydı,soğukta sabahları geç çalışma ve kaloriferde geç ısıtma olması gerekiyordu.Kaldı ki her iki parçanın da sökerek dışarıda elektrik bağlayarak yaptığımız fonksiyon testlerinde çalışmalarında sıkıntı olmadığı görüldü.

 

Bunlara ek olarak ne bendeki elm327 de ne de renault un orijinal diagnostik cihazında şu an bir tane bile kalıcı arıza mevcut değil.

 

Benim bunca yıllık tecrübeme dayalı mantığım şu şekilde işler; Arızalı olan parça arızalıysa arızalıdır ve değişinceye kadar o kodu sonsuza dek atması gerekir, Servis süresi gelmiş,geçmiş,sıfırlanmış farketmez.

 

İngitere,fransa ve ispanyada buna benzer sıkıntılar yaşayan,parçaları değiştirdikten sonra aynı arızayı tekrar kodlayan ancak servis göstergesi sıfırlandıktan sonra bir daha vermeyen vakalar var.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

arıza mesajları direkt parçaya işaret etmyebilir . en yoğun örneği egzos sensörü mesela.. hatalı yanma veya ateşleme var ise hego arızası verir. değişince arıza gider ancak parça gıcır gıcır olduğu için. bir süre sonra yine yanar gibi...

 

büyük ihtimal kirli veya su dolmuş mazot filtresi kaynaklı bir arıza olabilir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
ümit türüt

arıza mesajları direkt parçaya işaret etmyebilir . en yoğun örneği egzos sensörü mesela.. hatalı yanma veya ateşleme var ise hego arızası verir. değişince arıza gider ancak parça gıcır gıcır olduğu için. bir süre sonra yine yanar gibi...

 

büyük ihtimal kirli veya su dolmuş mazot filtresi kaynaklı bir arıza olabilir.

Mazot filtresi sondalı tip ve içinde su varsa başka bir kodla uyarıyor. Bahsettiğim sorunun bununla ilgili olduğunu düşünmüyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

 

8 veya 10 derece altında kalorifer thermo ısıtıcılar aktif değil. Kızdırma bujileri ise 1 saniyeden az devrede. Hatta kızdırma bujileri daha çok araç çalışırken devrede. Emisyonu düşürmek için

Mesajı paylaş


Mesajın linki
ümit türüt

8 veya 10 derece altında kalorifer thermo ısıtıcılar aktif değil. Kızdırma bujileri ise 1 saniyeden az devrede. Hatta kızdırma bujileri daha çok araç çalışırken devrede. Emisyonu düşürmek için

Servet hocam bir yanlışlık olmasın. Yıllar önce araç çalışırken devreye giren ısıtma bujisi sebebiyle piston eriten bir Megane 2 1.5 dci olayına şahit olmuştuk. Arabaya komple motor yapılmıştı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Sürekli devrede kalma hali değil. Yanma odası ısı verimi düşük olduğu zamanlarda çalışıyorlar değişken sürede

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

pistonu enjektörün hatalı püskürtmesi eritmiş olabilir mi? kızdırma bujisi pğiston eriyene kadar buhar olmalı?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
ümit türüt

pistonu enjektörün hatalı püskürtmesi eritmiş olabilir mi? kızdırma bujisi pğiston eriyene kadar buhar olmalı?

piston aluminyum ısıtma bujisi çelik...hangisi önce erir?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

ısıtma bujsiinni içindeki tel? test edeyim derken elinde eriten çoktu ilk çıktıpğında

Mesajı paylaş


Mesajın linki
ümit türüt

8 veya 10 derece altında kalorifer thermo ısıtıcılar aktif değil. Kızdırma bujileri ise 1 saniyeden az devrede. Hatta kızdırma bujileri daha çok araç çalışırken devrede. Emisyonu düşürmek için

Isıtma bujisinin araç çalışırken,özellikle de piezzo electric enjektör kullanan akıllı ve ileri sistemlerde devrede olduğuna dair bir bilgiyi her ne lisanda olursa olsun paylaşırsanız sevinirim.

Bunun imkan dahilinde olduğuna dair bugüne kadar hiçbir teknik makale okumadım,operasyon sıcaklığı,dizel makinelerde yağ ve su sıcaklığının en üst noktada olduğu bir durumda ,silindir içinde ekstra aşırı ısının emisyon kontrolüne katkısına dair de bilgi edinmedim.

Kompresyon ve yanma sırasında ısıtma bujisinin kısa süreli çalışmasının sonuçlarını ise gözlerimle gördüm.

Benim bu güne kadar gördüğüm  (1970 li model Mercedes araçlardan tutun bugünkü modern sistemlere kadar) ısıtma bujisi çalışması kadrandaki ışığa direkt bağlıdır,çalıştı mı ışık yanar,devreden çıkınca ışık söner. Hatta bazı araçların el kitabında sürüş sırasında ısıtma bujisi uyarısı yandığında aracın derhal stop edilmesi söylenir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Bir Adet ölçü aleti yeterli devreye girip çıktığını anlamak için.

Bilhassa dci motorlar, lamba söndüğü halde bir kaç saniye daha ( dış ortam ısısı ) devam eder göreve. Ve hatta dci 65-70 serilerinde yaklaşık 20 saniye bu süre. Araç çalıştığı vakit.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Ersel Çevik

 

Benzer bir sıkıntıyı ben de lagunam da yaşadım. Bir akşam iş çıkışı mazotu fulledim 1,5 km kadar gittikten sonra Enjeksiyon sistemini Kontrol ettiriniz diye bir yazı çıktı. Bu arada full olan depo göstergem 3 çeyrek depoyu gösteriyordu. Servise gittim kapanmıştı. Aracı tekrar çalıştırdığımda uyarı kaybplmuştu. ertesi gün servise gittim clip e bağlandı Rölanti ayar klapesi arızası verdi. Araca yeni yazılım yüklenip kalbrasyon yapıldı. 150 km sonra tekrar mazot aldım yine aynı uyarıyı verdi ve gösterge düzeldi. Tekrar servise gittim yine aynı arıza vardı parça serviste 2000 tl dendi. Parçayı dışarıdan temin edip taktırdım 650 tl ye maloldu.

Mesajı paylaş


Mesajın linki