İçeriğe Yönlendir

Fluence - Egzoz Emisyonunu Kontrol Ettirin Uyarisi


Bünyamin Dedeoğlu

Recommended Posts

Bünyamin Dedeoğlu

Merhaba dizel otomatik fluence aracimi bir arkadasa emanet verdim alip sabah calistirdigimda ekranda egzoz emisyonu kontrol ettirin uyarisi aldim. Bugune kadar boyle bir sorunla hic karsilasmamistim. Surekli ayni marka ayni yerden yakit aliyorum. Simdi cevremde sordugumda bazi ihtimaller uzerine gorusler var bunlardan 1.ihtimal oksijen sensorunde ariza oldugu ve degismesi gerektigi 2.ihtimal partikul filtresinin degismesi gerektigi 3.ihtimal tikali olan enjeksiyonlar. Ancak ben arac hakkinda dip bilgi vereyim aracta herhangi bir cekis problemi siyah 3000 devri gecmeme hizlanmama sorunu yoktur her sey normal acaba bu ihtimallerden hangisi yada baska ne olabilir tecrubesini aktaran akadaslara simdiden tesekkurler

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben bu tip bir arızayı araca box uyguladığımda almıştım. Enjeksiyon o kadar uzamıştı ki, araç hata vermişti.

Renault'lar arızaları konusunda biraz ağzı sıkılar. CLIP cihazına bağlanması aracın en doğru arıza bilgisini verecektir.

Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu

Clip cihazi yetkili serviste var sanirim hocam demi

Box uygulamasi nedir hocam

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Clip cihazi yetkili serviste var sanirim hocam demi

Box uygulamasi nedir hocam

Aynen, yetkili serviste mevcut.

Box uygulaması, sensör yanıltarak aracın gücünü arttırmak. Ben sensörleri bayağı bi yanılttım, şaştılar, biz bu değerlerde sorun çıkartırız dediler, uyarıyı yaktılar :)

Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

dizel clio aracıma bir ara gebze yolu üzerindeki tp den yakıt alırdım. Bir gün Ankara ya giderken biraz tempolu gitmem gerekti. gene depoyu fulledim. Ankara gişelere 80 km kala sizin dediğiniz uyarıyı aldım.gece hava 0 dereceye yakındı. arıza ışığını da yaktı. fakat çekişte ve gidişinde bir problem yoktu. hemen Ankara da servise götürdüm. arıza bulamadılar. Hata kodunu sildiler. Ertesi gün otobanda 90 civarı hız ile korka korka İstanbul a geri döndüm. Bakım zamanı yaklaşıyordu. 20.000 BAkımına girdi araba. ekstra olarak MAzot filtresini de değiştirdik. 48.000km ye kadar kullandım.  arabayı ara sıra sıkıştırsam dahi bir daha aynı hatayı bir daha vermedi. (o olaydan sonra opet le yola devam.)

 

Merhaba dizel otomatik fluence aracimi bir arkadasa emanet verdim alip sabah calistirdigimda ekranda egzoz emisyonu kontrol ettirin uyarisi aldim. Bugune kadar boyle bir sorunla hic karsilasmamistim. Surekli ayni marka ayni yerden yakit aliyorum. Simdi cevremde sordugumda bazi ihtimaller uzerine gorusler var bunlardan 1.ihtimal oksijen sensorunde ariza oldugu ve degismesi gerektigi 2.ihtimal partikul filtresinin degismesi gerektigi 3.ihtimal tikali olan enjeksiyonlar. Ancak ben arac hakkinda dip bilgi vereyim aracta herhangi bir cekis problemi siyah 3000 devri gecmeme hizlanmama sorunu yoktur her sey normal acaba bu ihtimallerden hangisi yada baska ne olabilir tecrubesini aktaran akadaslara simdiden tesekkurler

Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu

Fluence yada renaultlarda partikul filtre sivisi varmi varsa nerede acaba

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Bünyamin Dedeoğlu

Merhaba daha öncede forumda yazmıştım 5 ay önce egzos emisyonu kontrol ettiriniz hatası almıştım cokta kafaya takmadim, Dpf temizleyici koydum birde enjektör temizleyici koydum izmirden trabzona gittim Ankara da hata kalktı, neyse dün itibariyle yeniden aynı hatayı aldım bu sefer yetkili servise gittim ben kötü senaryo olarak kendimi enjektörler değişecek diye hazırladım ancak ustanın söylediğine arıza baskı balata değişecek dedi servisin tavanı başıma indi, enjektör ler temiz sorun yok, vitesden hata aldım dedi oradan açtı hatayı debriyaj hatası vardı sildi hatayı gözünün önünde, bu durumda nasıl olurda debriyaj sistemi egzos emisyonu hatası verir, acaba gordugu hata direk bu sistemle alakalı değil miydi, ama o hatayı sildigi an egzos emisyonu kontrol ettirin uyarısı kalktı, şimdi ne yapacaz acaba degiscekmi baskı balata, birde usta şunu sordu bu hatayı depo iki diş yakıt varkenmi veriyor dedi ki nitekim öyle verdi,bunu sorma sebebi neydi o anda servisteyken 1 dış yakıt vardı, debriyaj baskı balata hatasını anlatırken hava yapmasına tork dan bahsetti lütfen gorus onerisi olan paylasabilirmi ? Debriyaj baskı balata değişmeden kurtuluş yokmu direk hata verdiğinde bu değişiyormu sanki elmalarla armutlar karışmış gibi aynı zamanda kafada karışık Teşekkürler saygılar

Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu

çok geçmiş olsun gerçekten çok sinir bozucu bir durum. Allah kolaylık versin.

bence ariza pahalı birşeyse satın aracı.

yada özel servislere de bir sorun garantiniz bittiyse.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Uyarının genel ismi eg. Emisyon dur. Arıza lambası denir. Motor lambası denir.. Sebebi emisyon parçası olmayabilir.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
ümit türüt

Her nedense üreticiler B ve C segmenti dizel araçlarına kısa süre öncesine kadar manuelden devşirilmiş kuru debriyajlı,robotize otomatik vites kutuları taktılar. 

Neredeyse her marka da bunlarla sorun yaşadı. Bir istisna olarak Ford focusta kuru debriyaj yoktu ancak,o da tork konvertörü arızasıyla milleti perişan etti.

Hatta ilk gelen vw jetta ların 7 ileri dsg leri bile çift kavrama olmasına rağmen epeyce sorun çıkardı.

 

Robotizeler iyi hoş,yakıt tasarrufu sebebiyle tork konvertörlülere göre avantajlı ama para ve zaman kaybı yaşatıp can sıktıktan,yakıttan yapılan tasarrufun kim bilir kaç mislini tamire parçaya verdikten sonra yakıt tasarrufunun bir önemi kalmıyor.

 

Ancak aynı markalar D segmenti otomobillerinde 2 litre dizel makinelerine klasik tork konvertörlü vites kutuları takıyor ve kullanıcıya sorun çıkarma oranı çok düşük.

 

İşin ilginç tarafı son yıllarda üreticilerin B ve C segmenti araçlarında bu hatalarını fark ederek, ya kuru veya ıslak debriyajlı çift kavramaya ya da geliştirilmiş tork konvertörlü vites kutularına geçmesi. Yani robotize şanzımanlar deneme tahtası vazifesi görüp uzun bir süre tüketicinin başının belası oldu.

 

Benim nacizane fikrim,ikinci el dizel otomatik alınacaksa bu "manuelden dönme" otomatiklerden uzak durulması veya 2 litre dizel-tork konvertörlü otomatiklerin tercih edilmesi yönünde.

 

Bir de yağlar konusunda bir uyarı yapmak istiyorum. Meraklı,araştırmacı ya da işi otomotiv olan arkadaşlar elbette yağ konusunda çok bilinçli,ancak kullanıcıların çoğu bu yağ mevzuunu tamamen ustasının tercihlerine bırakıyor. 100 bin kilometreyi bulmamış araçların dahi,istediği kadar sıkışık trafikte kullanılsın Dpf arızası vermesi çok normal değil.

Ben bu durumun daha çok yağ seçiminden olduğunu düşünüyorum.

 

Piyasadaki yağ çeşitliliği içinde Dpf e uygun yağ sayısı çok az olduğu için özellikle Anadoluda resmi servis dışında Dpf li araca sadece vizkoziteye bakarak Dpf e uygun olmayan yağ değişimi yapmak çok görülen bir durum. Bunu İstanbulda da defalarca gözlemledim ve uyardım. hatta bir çok ustayla bu konuda tartıştığımı söyleyebilirim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Misafir

Her nedense üreticiler B ve C segmenti dizel araçlarına kısa süre öncesine kadar manuelden devşirilmiş kuru debriyajlı,robotize otomatik vites kutuları taktılar. 

Neredeyse her marka da bunlarla sorun yaşadı. Bir istisna olarak Ford focusta kuru debriyaj yoktu ancak,o da tork konvertörü arızasıyla milleti perişan etti.

Hatta ilk gelen vw jetta ların 7 ileri dsg leri bile çift kavrama olmasına rağmen epeyce sorun çıkardı.

 

Robotizeler iyi hoş,yakıt tasarrufu sebebiyle tork konvertörlülere göre avantajlı ama para ve zaman kaybı yaşatıp can sıktıktan,yakıttan yapılan tasarrufun kim bilir kaç mislini tamire parçaya verdikten sonra yakıt tasarrufunun bir önemi kalmıyor.

 

Ancak aynı markalar D segmenti otomobillerinde 2 litre dizel makinelerine klasik tork konvertörlü vites kutuları takıyor ve kullanıcıya sorun çıkarma oranı çok düşük.

 

İşin ilginç tarafı son yıllarda üreticilerin B ve C segmenti araçlarında bu hatalarını fark ederek, ya kuru veya ıslak debriyajlı çift kavramaya ya da geliştirilmiş tork konvertörlü vites kutularına geçmesi. Yani robotize şanzımanlar deneme tahtası vazifesi görüp uzun bir süre tüketicinin başının belası oldu.

 

Benim nacizane fikrim,ikinci el dizel otomatik alınacaksa bu "manuelden dönme" otomatiklerden uzak durulması veya 2 litre dizel-tork konvertörlü otomatiklerin tercih edilmesi yönünde.

 

Bir de yağlar konusunda bir uyarı yapmak istiyorum. Meraklı,araştırmacı ya da işi otomotiv olan arkadaşlar elbette yağ konusunda çok bilinçli,ancak kullanıcıların çoğu bu yağ mevzuunu tamamen ustasının tercihlerine bırakıyor. 100 bin kilometreyi bulmamış araçların dahi,istediği kadar sıkışık trafikte kullanılsın Dpf arızası vermesi çok normal değil.

Ben bu durumun daha çok yağ seçiminden olduğunu düşünüyorum.

 

Piyasadaki yağ çeşitliliği içinde Dpf e uygun yağ sayısı çok az olduğu için özellikle Anadoluda resmi servis dışında Dpf li araca sadece vizkoziteye bakarak Dpf e uygun olmayan yağ değişimi yapmak çok görülen bir durum. Bunu İstanbulda da defalarca gözlemledim ve uyardım. hatta bir çok ustayla bu konuda tartıştığımı söyleyebilirim.

Yetkili servisler koymuyor ki dışardaki ustalar koysun dpf ye uygun yağı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

 

Konunuzu birleştiridim Bünyamin bey. Aynı sorun için lütfen tek konudan ilerleyelim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...