İçeriğe Yönlendir

Jetta - Turbo Yağlaması


Yücel Gezgin

Recommended Posts

Yücel Gezgin

Arkadaşlar merhaba,vw jetta 1.2 tsi bmt aracımı sizlerinde tavsiyesiyle almıştım.Aracı teslim alırken görevli arkadaş böyle bir şey söylemedi.(turbo yağlama) Çok düşündüm ama böyle bir şey söylemediğine eminim :)

 

Şimdi mevzu şu, benim araç 2000 km oldu,hiç bir şekilde turbosunu yağlamadım :tongue: yani aracı direk stop ettirdim.Bu yağlama olayını daha bugün bir müşterimden duydum,şaşırdım.Haberim yok dedim,müşterim aracı hemen stop etme filan bir şeyler dedi  tam anlayamadım.

 

Aracı aldığım bayiyi aradım,neden böyle bir bilginin verilmediğini sordum,onlarda çok önemli değil dediler,euro 6 motorlarda araç durduktan sonra beklemenin gerekmediğini söylediler.İkna olmadım birde sizlere sormak istedim,ne dersiniz arkadaşlar böyle bir şey gerçekten varmı?Aracı bu zamana kadar (2000) km hemen stop ediyordum,bunun turboya ne gibi zararı olmuştur?Sizlerin tavsiyelerini öğrenmek istiyorum.Şimdiden teşekkür ederim.İşiniz rast gitsin.                                                                                                                                                                                                                     

 

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Çok uzun yol yapip turbo çok isitilmadikça yaglamaya gerek olacagini sanmiyorum. Bende 1.2 tsi kullaniyorum dün tatilden geldim uzun yolda mola verdik haliyle stop etmeden önce 1 dakika bekledim çünkü biraz hizli geldim yağ sıcaklığı 109 dereceye kadar çıktı, kısa mesafelerde turbonun aşırı yüksek devirlere çıkmadığı durumlarda hiç bir zararı olmaz

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

start stoplu arabalar / dur-kalk trafikte durup durup marş yaparken birşey oluyor mu?

Beklemeye gerek yok mu diyorsunuz? 5-10 saniye en azından.

Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir

Benim cmax 2004 kitapçıkta normal rölanti devrine düşünce kapatılabileceği yazıyor.

Uzun yol yukardaki mesajda da yazdığı gibi motor sıcaklığından dolayı biraz bekleyip kapatmak daha makul oluyor.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Şehiriçi kullanimlarda aşırı yuksek devirlere çıkmadıkça turboyu kızartmadıkça beklemeye gerek yok , uzun yol icin aynı şey gecerli değil tabikide , örneğin 200km yol yaptiktan sonra trafik ışıklarına denk geldim ve daha ışıklara yaklaşırken start stop devre dışı bıraktım,

Yorum bağlantısı

ben dikkat ediyordum start stop zaten yoktu bende. ama start stop olan arabalarda bu işe ayıca bir sistem kurulmuştur yoksa tüm mantalite bozulur 500 km yoldan gelen araba kırmızı ışıkta direk stop ediyor hiçbir start stoplu arabanın turbosu 100 bin yapmazdı böyle olsaydı. emin olun turbolu aracı stop etmeden beklemek gerektiğini 10 kişiden 9 u bilmiyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin

Arkadaşlar merhaba,vw jetta 1.2 tsi bmt aracımı sizlerinde tavsiyesiyle almıştım.Aracı teslim alırken görevli arkadaş böyle bir şey söylemedi.(turbo yağlama) Çok düşündüm ama böyle bir şey söylemediğine eminim :)

 

Şimdi mevzu şu, benim araç 2000 km oldu,hiç bir şekilde turbosunu yağlamadım :tongue: yani aracı direk stop ettirdim.Bu yağlama olayını daha bugün bir müşterimden duydum,şaşırdım.Haberim yok dedim,müşterim aracı hemen stop etme filan bir şeyler dedi  tam anlayamadım.

 

Aracı aldığım bayiyi aradım,neden böyle bir bilginin verilmediğini sordum,onlarda çok önemli değil dediler,euro 6 motorlarda araç durduktan sonra beklemenin gerekmediğini söylediler.İkna olmadım birde sizlere sormak istedim,ne dersiniz arkadaşlar böyle bir şey gerçekten varmı?Aracı bu zamana kadar (2000) km hemen stop ediyordum,bunun turboya ne gibi zararı olmuştur?Sizlerin tavsiyelerini öğrenmek istiyorum.Şimdiden teşekkür ederim.İşiniz rast gitsin.                                                                                                                                                                                                                     

turboyu sizin yağlamanıza gerek yok

araç çalıştığı andan itibaren turbo düşük devirde çalışıyor ve yağlaması da sürekli motor bloğundan gelen yağlama borusu/hortumu vasıtası ile sizin ek bir işlem yapmanıza gerek kalmadan yağlanır.

araç motor gücüne göre yüksek devirlerde turbonun wastegate denen hareketli kısmı devreye girer ve işte o zaman daha farklı bir güç hissedersiniz.

dikkat etmeniz gerekirken aracı stop ederken gaz vererek stop etmeyiniz zira turbo yatağına yük binip yatak bozulabilir akabinde contalarından yağ kaçırıp hem yağınız eksilir hem ekzostan siyah duman atar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...