İçeriğe Yönlendir

Taunus - 2.0 Gls Yenileme :)


Burak Balci

Recommended Posts

Mustafa Yenigün

Elinize sağlık, gerçekten çok güzel şeyler yapmışşınız.

Bazı işler var ki, para verseniz kaliteli olarak alamazsınız, ne istediğinizi anlatırsınız ama bildiklerini yaparlar. O yüzden elektrik işçiliğini kendinizin ince ince işleyerek yapmanız, mükemmel olmuş.

Ben sadece direksiyondaki deri kaplamaya alışamadım, belki gerçekte çok güzel gözüküyordur. Bana sanki tamamı açık renk ya da koyu renk olsa daha iyi olur gibi geldi.

Sonraki çalışmalarınızda şimdiden sorunsuz ve zevkli bir süreç dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Balci

Elinize sağlık, gerçekten çok güzel şeyler yapmışşınız.

Bazı işler var ki, para verseniz kaliteli olarak alamazsınız, ne istediğinizi anlatırsınız ama bildiklerini yaparlar. O yüzden elektrik işçiliğini kendinizin ince ince işleyerek yapmanız, mükemmel olmuş.

Ben sadece direksiyondaki deri kaplamaya alışamadım, belki gerçekte çok güzel gözüküyordur. Bana sanki tamamı açık renk ya da koyu renk olsa daha iyi olur gibi geldi.

Sonraki çalışmalarınızda şimdiden sorunsuz ve zevkli bir süreç dilerim.

 

Teşekkür ederim :) Kendimiz yapmak en güzeli, istediğin gibi olur hem içimiz rahat olur. Direksiyon biraz özensiz oldu, zaman darlıgından dolayı. Simidi kaplamama sebebi temiz durması. Deri ile kaplarsam kirlenicekti, aşınıcaktı. Simidi maun ile kaplattırma planım var fakat maun yapıcak yer bulamadım hem bulsamda dahi simidi sokup vermemlazımda kimbilir kaç gun garajda yada adamın yerinde kalcak :) bu yuzden göbeği kapladım bitti. Koyu ahşapi metal kollu klasik cadillac, chevrolet direksiyon simidi bulabilirsem değiştirebilirim.

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Elinize sağlık çok güzel olmuş çok ince işçilik var tebrikler....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan İşli

Muazzam bir çalışma olmuş. Yat gibi arabadır taunus böyle bir yenilemenin üzerine en az on yıl daha gider bu gemi. Güle güle kullanın..[emoji4]

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Balci

Muazzam bir çalışma olmuş. Yat gibi arabadır taunus böyle bir yenilemenin üzerine en az on yıl daha gider bu gemi. Güle güle kullanın..[emoji4]

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Teşekkür ederim :) Uzun yollarda çok rahat gidiyor, süspansiyon sistemine hayranım :) evladıyelik olucak..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Vay be, güzel olmuş, arkadaşlarında üstüne basa basa dediği gibi en çok elektrik kısmını sevdim, güle güle kullan  :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Celalettin Süğürtin

Sıfırdan araba yapmışsınız. Ellerinize sağlık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek

meslek Biyomedikal olunca elden de her iş geliyor maşallah. :)  elinize sağlık, zevkle güle güle kullanın.  :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Balci

meslek Biyomedikal olunca elden de her iş geliyor maşallah. :)  elinize sağlık, zevkle güle güle kullanın.  :nazar:

Teşekkür ederim asıl mesleğim Endüstriyel Elektronik olunca her türlü işe girişiyorum :)

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Levent Puslu

Emeğinize sağlık mükemmel olmuş.

Araç sizde mi hala aktif olarak kullanılıyor mu?

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Burak Balci
(düzenlendi)

Tekrardn merhaba arkadaşlar :) Araç yaklaşık 1.5 sene garajda branda örtülü halde yattı, sebep evlilik, düğün hazırlıkları. Düğün sonrası toparlanma derken taunusa epey ara verdim. Son 2 ay yoğunlaştım. son yapılanlar şurda;

BOGZZL.jpg

 

Pinto motor sıfır sierra manifoldu, 4 adet 440cc enjektor ile destekledim. 3.5bar benzin basınçı, 62mm mustang yarış gaz kelebeği vs. Megasquirt 2 ile çalışmakta şu an. Sadece benzinde kullanıyorum ayarları oturtmak çok zor. Idle valve takılıcak ona pwm ayarı ypılıcak, kışın tek marş ile çalışır 1500devirden kademeli olarak 800devrire düşücek. Gelecek ay tartarını sıralı lpg sistemi monte edilecek :) Çıkan ses tahrik edici, güzel hızlanıyor. Egzoz manifoldu yetersiz onada el atılıcak, 52mm boru ile rahatlatılcak

tarihinde Burak Balci tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Balci yazdı:

Pinto motor sıfır sierra manifoldu, 4 adet 440cc enjektor ile destekledim. 3.5bar benzin basınçı, 62mm mustang yarış gaz kelebeği vs. Megasquirt 2 ile çalışmakta şu an. Sadece benzinde kullanıyorum ayarları oturtmak çok zor. Idle valve takılıcak ona pwm ayarı ypılıcak, kışın tek marş ile çalışır 1500devirden kademeli olarak 800devrire düşücek. Gelecek ay tartarını sıralı lpg sistemi monte edilecek :) Çıkan ses tahrik edici, güzel hızlanıyor. Egzoz manifoldu yetersiz onada el atılıcak, 52mm boru ile rahatlatılcak

duvara poster yapasım geldi :wub: manifold takılırken emme egzos portalrında işlem yapıldı mı? avansı nasıl ayarladınız? biraz gecikmeli mi ?

Yorum bağlantısı
Burak Balci
Çağlar Bayur yazdı:

duvara poster yapasım geldi :wub: manifold takılırken emme egzos portalrında işlem yapıldı mı? avansı nasıl ayarladınız? biraz gecikmeli mi ?

Poster olayi icin tesekur ederim :)) henuz gorsellik asamasina gelmedim, akuyu bagaja cekicem. Elektrik sistemi tekrar gozden gecirip gizleme islemlerine baslicam. Aku tablasi vs iptal edicem ilerde headers olayi var. Akunun yeri cok yanlis ve gereksiz :)

 

7BQgQa.jpg

 

fotografta goruldugu gibi emme portlarinda freze ile enjektor yuvasi actirdim. Ilk basta bilgim yoktu direk manifoldu taktim. Yuksek devire cikamiyordu ve gazdan cektigimde silkeleniyordu. Enjektor port duvarina iseyerek damlacik olusturmus ve orjinal conta kacak yapti. Manifold tarafi goruldugu gibi enjektor yuvasi nedeniyse contanin ust kismi acikta kaldi. Bilgisayardan map basinci izleyerek anladim, bi yerlerden hava kaciriyor bu. Biraz cildirdim tabiki. Sokmeden anlasilmaz diyerek o zaman farkettim hatalarimi. Yavas yavas hatalari kapatiyorum. Avans konusuna gelirsek biraz daha artirdim ama distributor gecici. Tartarini lpgden sonra wastedsparka gecis yapcam. Distrubutor iptal olucak cok ilkel ve kayipli sistem. Wastedspark daha guclu :) bilgisayar uzerinden avans haritasi olusturcam, map basinci, tps ve motor sicakligina gore ayarlicak.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Bahadır Taşpolat

Maşallah :nazar: son gelişmelerle birlikte harika olmuş, Allah kaza bela vermesin. bu arada sormazsam rahat edemeyeceğim lpg olmayan hali ile yakıt durumu neydi acaba enjeksiyonlu haliyle

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Burak Balci
Bahadır Taşpolat yazdı:

Maşallah :nazar: son gelişmelerle birlikte harika olmuş, Allah kaza bela vermesin. bu arada sormazsam rahat edemeyeceğim lpg olmayan hali ile yakıt durumu neydi acaba enjeksiyonlu haliyle

teşekkür ederim.. 

 

2litrelik pinto motor 100kmde 8-9litre civarında yakıt tüketir. Enjeksiyon sistemi ile 8litrenin altına inmez, amaç tasaruuf değil. Sürekli ayar istememesi için, rakım değişikliklerinde performans düşmelerinden, soğuk-sıcak havalarda ayrı ayar istememsi için enjeksiyon sistemine geçtim. Rölantisi, harareti, sesi hepsi değişti. Hızlanması, torku yükseldi :) Şu an tartarini sırali lpg sistemi kuruldu, ayarlar yapılacak. Rölanti valf ayarı yapılacak vs. Son hali eklerim aklıma gelirse :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İzmir de bir tek kapı yapılmış, drift lik , onu gördünüz mü?_

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
Çağlar Bayur yazdı:

İzmir de bir tek kapı yapılmış, drift lik , onu gördünüz mü?_

Asıl bir tane pickup yapılmış. 😂😂

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Ersel Çevik yazdı:

Asıl bir tane pickup yapılmış. 😂😂

Antalya da, satıldı o

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Otoparkın yutube sayfasında restorasyon videoları var araç daha tam bitmedi ama topkapida çamurluk bastirmalarini merakla izledim usta gerçekten sanatkar

 

 

Yorum bağlantısı
Burak Balci
Çağlar Bayur yazdı:

İzmir de bir tek kapı yapılmış, drift lik , onu gördünüz mü?_

 

Görmedim fakat aydında benim yolumda ilerleyen bir taunuscu var, fakat smallblock 4.3 v8 chevy motoru ayarlamış. Dedim sakin ol, taunus kaldırmaz onu :)

Levent Güzelkalp yazdı:

Otoparkın yutube sayfasında restorasyon videoları var araç daha tam bitmedi ama topkapida çamurluk bastirmalarini merakla izledim usta gerçekten sanatkar

 

 

 

İzmirde varsa, çok işimizi görür ilerde :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Burak Balci

Merhaba arkadaşlar Şuraya yazayım :)

 

Test sürüşler ve yavaştan uzun yollara çıkmaya başladık taunusla. Çok seri kalkıyor, patinaja çok meyilli oldu. Dik yokuşta 2.viteste 2000devirdeyken gaza bastıgın an sarıyor. Sesi gür çıktıgı söylediler yanlarından geçtiğimde :) Hararet çok stabil. Yüksek devirlerde zorlanıyor çünkü 1600cc ye uygun egzoz manifoldu ve 42mm lik boru epey sıkıyor ve egzoz contaları yakıp sızdırıyor. Maddiyi toparlayıp 58mm yada 61mmlik egzoz boru ve 4-2-1 304krom malzemeli headers yaptırmak olucak. Fotografta Tartarini sıralı sistem görmektesiniz. Henuz ayar yapılmadı, bu hafta içinde ayarlamaya başlıcam. Sanden s5h14 25000btuluk sıfır kompresor aldım. İlerleyen aylarda sandene uyumlu braket çizip lazerle kestircez. Ana kasnak çiftli fakat kompresor oldukça güçlü oldugu için ona ayrı kayış çekmeye karar verdim. 4 kanallı kasnak yaptırcam, 1.grup devirdaim, 100amperlik bosch alternator ve 2.grup klima kompresoru çevircek. Yer sıkıntısı nedeniyle kendi fanını ve termiği iptal edip, radyatore daha ince az yer kaplayan fiat punto radyator fanı monte işine başlıcam.. 

 

EO08Wz.jpg

 

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...