İçeriğe Yönlendir

Focus III - Partikül Filtresi Tıkanıklığı


İsmail ÇETİNKAYA

Recommended Posts

İsmail ÇETİNKAYA

Hep sehir ici mi kullaniyorsunuz?

Depoya sivi koymaniza gerek yok. Otobanda yarim saat kadar 2000-3000 devirlerinde seyredin. 

Normal kullanirken de devri 1600ün altina düsürmeyin. genel olarak 1750-2000 devirde kullanin

Teşekkür ederim .Evet şehir içi kullanıyorum

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Sehir ici ve düsük devirde kullaninca kül birikmesi oluyor. Aslinda normal 1750 devir civari kullaninca tikanma olmuyor. 

Korkacak bir sey yok dedigim gibi otobana cikin yarim saat 2000-3000 devir arasinda sürün (1 vites düsük sürün)

Acilmazsa o zaman bakilir. Bir secenek de Caglar abinin dedigi gibi servise gidip arabanin oldugu yerde rejenerasyon yapmasini saglamak. Orada bilgisayara baglayip rejenerasyon islemini baslatiyorlar. Yanlis hatirlamiyorsam araba 15-20 dk kadar, durdugu yerde, devri kendi ayarlayarak calisiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

Sehir ici ve düsük devirde kullaninca kül birikmesi oluyor. Aslinda normal 1750 devir civari kullaninca tikanma olmuyor. 

Korkacak bir sey yok dedigim gibi otobana cikin yarim saat 2000-3000 devir arasinda sürün (1 vites düsük sürün)

Acilmazsa o zaman bakilir. Bir secenek de Caglar abinin dedigi gibi servise gidip arabanin oldugu yerde rejenerasyon yapmasini saglamak. Orada bilgisayara baglayip rejenerasyon islemini baslatiyorlar. Yanlis hatirlamiyorsam araba 15-20 dk kadar, durdugu yerde, devri kendi ayarlayarak calisiyor

Teşekkür ederim.İnşaallah açar.Olmazsa artık bakacağız

Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

Cevaplar için teşekkür ederim.Cumartesi günü artık çıkan sonucu yazacam neler olduğunu .Benim gibi acaba başka tıkanma sorunu yaşayan oldu mu ?Forumdaşlardan

Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

bozuk olduğu için tıkanmıyor ki?

Tıkanmasının nedeni aracın genelde düşük devirde ve şehir içinde kullanımından kaynaklı.

Türkiye'deki yakıt kalitesi de buna bir etken.

Servis kontrol eder ve genelde önce statik rejenerasyon daha sonra dinamik rejenerasyon yaparak sorunu çözer.

Servis ile ilişkileriniz iyi ise ücret ödemeyebilirsiniz.

Tavsiyem ilk önce duraklama olmadan aracı 3000 devirde kullanabileceğiniz bir yolda 50km boyunca kullanmak.

Yakıt içerisine ekleyeceğiniz hiç bir sıvı bu aracın sorununa çözüm olmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

Merhaba arkadaşlar herkese ilgisi vede cevapları için çok teşekkür ederim.Bugün yine uzun yol gittim.Devirli kullandım.Ve bilgisayara tekrar bağladık.2 program vasıtası ile kontrol edildi.Tamamen açıldı egr vede partikül tamamen temizlendi.Tekrar saolun forumdaşlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar herkese ilgisi vede cevapları için çok teşekkür ederim.Bugün yine uzun yol gittim.Devirli kullandım.Ve bilgisayara tekrar bağladık.2 program vasıtası ile kontrol edildi.Tamamen açıldı egr vede partikül tamamen temizlendi.Tekrar saolun forumdaşlar

Cok sevindim hallolmasina. Demistim size. Korkulacak birsey yok. Bundan sonra dedigim sekilde kullanmaya bakin. tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

Cok sevindim hallolmasina. Demistim size. Korkulacak birsey yok. Bundan sonra dedigim sekilde kullanmaya bakin.

Teşekkür ederim.Evet artık devirli kullanacam.Ve hafta sonları mutlaka otoban yapacam

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

devirli kullanmak değil mesele. ani hızlanmayın. yanmamış yakıtı egzosdan attırmayın yani. devirli kullanmanıza çok gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

devirli kullanmak değil mesele. ani hızlanmayın. yanmamış yakıtı egzosdan attırmayın yani. devirli kullanmanıza çok gerek yok.

Teşekkür ederim.Dikkat edecem dediklerinize

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Devirden kasit aracin maksimum tork devri. Yani 1750. 1600 altina gerekmedikce dusmeyin. 2500 ustune pek cikmayin. Ustunde bosuna yakit harcarsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

devirli kullanmak değil mesele. ani hızlanmayın. yanmamış yakıtı egzosdan attırmayın yani. devirli kullanmanıza çok gerek yok.

Rejenerasyon a yardımcı olunuyor
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Rejenerasyon a yardımcı olunuyor

devamlı da rejen yapacak diye öyle kullanılmaz ki?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

devirli kullanmak değil mesele. ani hızlanmayın. yanmamış yakıtı egzosdan attırmayın yani. devirli kullanmanıza çok gerek yok.

Hocam, o şekil kullanım ile Tanerin kuga 2 sefer dpf yi haşat etti. En son Çağların adamı temizledi. Yarım saatte pırıl pırıl olması gereken dpf 3 saatte temizlendi.

Cx3, bol şikayet var dpf yakıtı yükseltiyor, çok sık rejeransyon yapıyor diye. Ben ve eşim devirli kullanırız. Yakıt tüketimimiz aynı sakin kullananlar ile ve rejeransyon sıklığı 600-800 kmleri geçiyor. Devir arada iyidir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

Kısa mesafe kullanıyorsunuz galiba? 

Evet kısa mesafe

Devirden kasit aracin maksimum tork devri. Yani 1750. 1600 altina gerekmedikce dusmeyin. 2500 ustune pek cikmayin. Ustunde bosuna yakit harcarsiniz.

Teşekkür ederim artık çok dikkat ediyorum

Rejenerasyon a yardımcı olunuyor

Teşekkür ederim.

Hocam, o şekil kullanım ile Tanerin kuga 2 sefer dpf yi haşat etti. En son Çağların adamı temizledi. Yarım saatte pırıl pırıl olması gereken dpf 3 saatte temizlendi.

Cx3, bol şikayet var dpf yakıtı yükseltiyor, çok sık rejeransyon yapıyor diye. Ben ve eşim devirli kullanırız. Yakıt tüketimimiz aynı sakin kullananlar ile ve rejeransyon sıklığı 600-800 kmleri geçiyor. Devir arada iyidir :)

:)

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Murat Atagenç

Konuyu hortlatıyorum ama 😊

2.2 TDCI otomatik Ranger şuan 97bin küsürlerde km. Bir süredir şehir içi kullanıyorum. Bu hafta iki kez stop etmeden farkettim araç rolantisi 1000 civarıydı. Yolda rejenerasyon başlatma fordlarda nasıl oluyor acaba?

2500-3000 devir aralığında sabit sürüşe başlasam programı başlatır mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Atagenç yazdı:

2500-3000 devir aralığında sabit sürüşe başlasam programı başlatır mı?

rejenerasyonda ki en sık kafa karışıklığı bu devir meselesi, dpf ihtiyaç duyduğu her an rejenerasyona başlar, başlamış ise o sırada biraz yüksek devirle gitmek temizliğie yardımcı olur,

yüksek devirle gidilmez ise rejenarayon başlamaz diye bir şey yok yani fark orada bu devir meselesinde. temizlik ihtiyacı yok ise, 5000 devirde de gidilse birşey başlamaz.

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Yani illa aracın canı ne zaman isterse o zaman ona uymamız gerek. Bu da her zaman mümkün olmuyor.

 

4:50de, 2 dakika 2500devir sabit gaz gidince rejenerasyona başladığını söylüyor usta (vag grup için)

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

der, diyebilir, bağlayıcı bir tarafı yok başkası çıkar, 2650 devirde başlar da diyebilir, bitmezler.

vesile ile başlaması da sorunsuz bitirmesini gerektirmez

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
(düzenlendi)

Egeada rejenerasyon yaparken uyarı çıkıyordu, lineada uyarı yok, anlık tüketimden fark ediyorum yaptığını. Genellikle uzun yola çıktığımda 20 dk falan yol yaptıktan sonra anlık tüketim 4-5 arası olması gereken yerde 8 lere çıkıyor, ordan anlıyorum temizliğe başladığını. Yol müsaitse temizlik başladığında biraz daha yükleniyorum araca.

tarihinde Fatih Mehmet Uslu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...