İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Su Eksiltme


Gazi Aktaş

Recommended Posts

Gazi Aktaş
(düzenlendi)

Merhabalar. 2007 1.4 Tdi fiestam var. Aracimin ağır bakımlarını gecen ay yaptırdım. Su deposu eski olduğu için değiştirdim. Ancak depoyu değiştirdikten sonra antifirizi kapaklardan ve soğutucudan atmaya başladı. Soğutucusunuda yenisiyle değiştirdim. Ama sorun halen devam etti. Sogutucuda sızıntı yok ama kapaktan atmaya devam ediyordu. Ustam antifirizi fazla eklediysen fazlasını atiyodur dedi. 2.3 gün kullandım sorun devam etti. Şimdi aracimda su kalmiyor kullandığım zaman. Ara ara beyaz duman atmaya başladı. Araci calistirinca devir dayima giden hortum çok sert. 1 defa hararet yapti seyir halindeyken. Galiba conta yandı. Sizden ricam beni biraz daha bilgilendirmeniz. Conta sıkıntı değil de motor kapağında catlak varsa, motor kapağını nasil bulabilirim. Bildiginiz yerler varsa mesajlarınızı bekliyorum. Teşekkür ederim şimdiden.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

su deposu neden değişti? kapak olarak eskisi mi takıldı? duman için enjektörlere bakıldı mı? motor neden çatlasın?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gazi Aktaş

Su deposu cok eskimisti degistirmek istedim. Kapak yeni aldığım deponun kapağı takıldı. Ama en son gittigimde ustaya deponun catlak olduğunu gördüm. Tekrar yenisiyle değiştirdi. Enjektörlere bakilmadi. Ama arac calisirken su deposundaki suyu havayla beraber yukarı basiyor. Bide devir dayıma giden hortum cok sert. Belirtiler conta diyor ama kapaktada catlak olabilir dedi 2 ihtimalli bi sıkıntı. Kapağı acmadan kesin bisey söylemiyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Sahin

Conta yakınca ara ara değil herzaman beyaz duman atması gerekmez mi ?

Yorum bağlantısı
Cemil Akyol

motor soğukken genleşme kapagını aç ve aracını çalıştır, su fokurduyo gaz verdiğinde su taşıyosa suya kopmrasör basıyor demektir 800 e yürür adam gibi olsun dersen 4000 e hallolur diye dürüşüyorum.  motor sıcakken yapma 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Conta yandı denen bir sonuçtur.. Bir şekilde motor ısısı aşırı artarsa üst kapak yamulur conta hava ile temas eder ve yanar. Su yağ kompresyon birbirine karışır.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

kisin basinda bende antifriz eklemesi yaptirdim yukarida gazi bey in yazdiklarini okuduktan sonra merak edip 3000-4000 devire araci yukselttigimde benim aracimda da ayni kopurme olayi mevcut.. hatta bayagi kopuruyor.. hararet yaptirma vb. olay olmadi aracimda.. bu kopurme olayindan conta yakma olayindan suphelenmeye gerek varmidir acaba? hararet ibresi genelde en ust taraftaki centige varmadan sabitleniyor.. ??

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Arif Aykın

Hortlatalım konuyu? Malum ramazan bayramında aracım kalorifer hortumu patlayıp değişimi yapıldı. Daha önceden de su eksiltme mevcuttu ama herhangi bi hararet sorunu vs yoktu. Daha çok lpg sonrası oldu gibi. Kalorifer hortumu değişim sonrası depo dolduruldu 2 gün kullandıktan sonra doğal olarak eksildi ve tekrar doldurdum. Bugün kontrol ettiğimde tekrardan min seviye çizgisine indiğini gördüm. Değişen hortumu ve dönüş kalorifer hortumunu kontrol ettim problem Yok tanktan radyatör giden ve çıkanı kontrol edemedim. Bu sorun neden kaynaklı olabilir. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
2 saat önce, Arif Aykın yazdı:

Hortlatalım konuyu? Malum ramazan bayramında aracım kalorifer hortumu patlayıp değişimi yapıldı. Daha önceden de su eksiltme mevcuttu ama herhangi bi hararet sorunu vs yoktu. Daha çok lpg sonrası oldu gibi. Kalorifer hortumu değişim sonrası depo dolduruldu 2 gün kullandıktan sonra doğal olarak eksildi ve tekrar doldurdum. Bugün kontrol ettiğimde tekrardan min seviye çizgisine indiğini gördüm. Değişen hortumu ve dönüş kalorifer hortumunu kontrol ettim problem Yok tanktan radyatör giden ve çıkanı kontrol edemedim. Bu sorun neden kaynaklı olabilir. 

Yedek depoda çatlak vs. olabilir.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Onun kontrolünü yaptıracağım zaten ağustos ayında yıllık bakımı var başka baktırmam gereken varmıdır 

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Erol Okcu

iyi günler arkadaşlar

 

Aracımda bir kaç gündür altında yerde kara leke görüyordum  ama benim aracıma ait olacağını düşünmedim hiç sonra başka bir yere park ettim  ertesi gün aynı lekeyi görünce  kaputu açtım ve malesef motor suyu eksilmiş antifiriz suyu deponun dibine kadar inmiş bu. Ne kadar kullandım bu şekilde  pek bilmiyorum ama geçen hafta sonu kütahya-eskişehir arası gidip geldim  sıcakken kaçırıyor sanırım soğuk olduğu zaman kaçırma duruyor. kaputun karşısında durunca sol kısıma düşüyor kaçırma yani klima vb kayışlarının olduğu kısımda çünkü o kısmın altı ıslak sorun büyük mü dür ? bu şekilde kullandım bir zarar çıkarır mı bazı arkadaşlar conta yanar vs dediler bir de siz ustalara sorayım dedim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Su eksiltmesi küçümsenecek bir problem değil, bu şekilde kullanmayın acil olarak kontrolü ve tamiri şart. Yedek depo çatlağı genelde karşılaşılan bir problem ama araç başında detaylı kontrol daha iyi olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erol Okcu
5 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı:

Su eksiltmesi küçümsenecek bir problem değil, bu şekilde kullanmayın acil olarak kontrolü ve tamiri şart. Yedek depo çatlağı genelde karşılaşılan bir problem ama araç başında detaylı kontrol daha iyi olacaktır.

teşekkür ederim sızıntı depo da değil hortumlarda suyu tamamlayıp sanayi ye kadar gitsem bir problem olmaz sanırım ?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
14 dakika önce, Erol Okcu yazdı:

teşekkür ederim sızıntı depo da değil hortumlarda suyu tamamlayıp sanayi ye kadar gitsem bir problem olmaz sanırım ?

Açıkçası sızıntı çok değilse problem olmayabilir ama bunun kararını siz verirseniz daha iyi olur. Çekici ile giderek riski azaltabilirsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Ben problemi mi buldum T bağlantıdan kaynaklıymış bu bağlantıyı tornacıda sıfırdan T aparat yaptırdım ve kendim bağladım çok şükür hiç bir problem Yok. Depodan sonra aşağıda boru hattı var. 3 e ayrılır o ayrılan bölgeyi elle kontrol edin su gelecek mi elinize. Belli eder kendini. Eğer damlama şeklindeyse depoyu fulleyin o şekilde gidin ama hortum yırdıksa damlama değilde su resmen akıyorsa gitmeyin çekici ile aracınızı getirin yada ustayı arabaya getirin. Geçmiş olsun

14 dakika önce, Erol Okcu yazdı:

teşekkür ederim sızıntı depo da değil hortumlarda suyu tamamlayıp sanayi ye kadar gitsem bir problem olmaz sanırım ?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erol Okcu
5 dakika önce, Arif Aykın yazdı:

Ben problemi mi buldum T bağlantıdan kaynaklıymış bu bağlantıyı tornacıda sıfırdan T aparat yaptırdım ve kendim bağladım çok şükür hiç bir problem Yok. Depodan sonra aşağıda boru hattı var. 3 e ayrılır o ayrılan bölgeyi elle kontrol edin su gelecek mi elinize. Belli eder kendini. Eğer damlama şeklindeyse depoyu fulleyin o şekilde gidin ama hortum yırdıksa damlama değilde su resmen akıyorsa gitmeyin çekici ile aracınızı getirin yada ustayı arabaya getirin. Geçmiş olsun

 

Sanırım damlama şeklinde çünkü su deposunda su kalıyor aşırı olsa idi su kalmazdı neyse ki hepsi gitmemiş yoksa sıkıntı büyür dü ve sizin de belirttiğiniz noktalar da oluyor gözle görmek zor krikoya alınması lazım  o zaman daha net görülür .  Su doldurup sanayi ye kadar gidebilirim o zaman .

8 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı:

Açıkçası sızıntı çok değilse problem olmayabilir ama bunun kararını siz verirseniz daha iyi olur. Çekici ile giderek riski azaltabilirsiniz.

çok sızıntı değil öyle olsa depo da su kalmazdı sanırım borularda radyatörlerde su var ve depo da 2 su bardağı kadar kalmış su ekleyip gideyim sanayi ye bakalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erol Okcu
3 saat önce, Serkan Toker yazdı:

Devirdaim bozuktur büyük ihtimalle.

Bilgilendirme için teşekkür ederim:good1: . Peki neden bu kanıya vardınız tariflemeler bu yönde mi fikir  vermenize sebep oldu ? şimdi devir daim işin içine girerse baya sökülüp açılacak motor  hazır açmışken triger setini de değiştireyim o zaman tırsmaya başladım :D  

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Bir saat önce, Erol Okcu yazdı:

Bilgilendirme için teşekkür ederim:good1: . Peki neden bu kanıya vardınız tariflemeler bu yönde mi fikir  vermenize sebep oldu ? şimdi devir daim işin içine girerse baya sökülüp açılacak motor  hazır açmışken triger setini de değiştireyim o zaman tırsmaya başladım :D  

 

Bozuk değilse bile bozulacak.. :) Çalışırken su kaçırıyor gibi anladım, eğer su eksiltme varsa ve az miktarda ise usta zaten hortumları kontrol ederek görecektir. Eğer gözle kontrolde bulunamazsa ve bakım geçmişi iyi bilinmiyorsa devirdaim değiştirmek ilerisi içinde faydalı olur diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erol Okcu
Şimdi, Serkan Toker yazdı:

 

Bozuk değilse bile bozulacak.. :) Çalışırken su kaçırıyor gibi anladım, eğer su eksiltme varsa ve az miktarda ise usta zaten hortumları kontrol ederek görecektir. Eğer gözle kontrolde bulunamazsa ve bakım geçmişi iyi bilinmiyorsa devirdaim değiştirmek ilerisi içinde faydalı olur diye düşünüyorum.

Bende düşündüm karar verdim madem ki devirdaim değişme ihtimali yüksek zaten motoru açacaklar çoğu yerini triger i de değiştireyim dedim kendimce bakımları 75 binde yapıldı şuanda aracım 121 bin de değişme zamanı gelmiş olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erol Okcu
20 saat önce, Serkan Toker yazdı:

Devirdaim bozuktur büyük ihtimalle.

bir soru daha devirdaim bozuksa hareket halinde iken daha çok kaçırması gerekmiyor mu ? su ekledim kullandım hiç eksilme yok . park halinde belli bir zaman sonra kaçırma başlıyor ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...