İçeriğe Yönlendir

B5.5 Passat 1.9 TDI


Mustafa Arıkan

Recommended Posts

Mustafa Arıkan
Emre Şimşek yazdı:

Benim bulaşık makinesinin tahliye motoru da çok güçsüz, zorlanınca hata veriyor. Onu da bu şekilde tamir edebilir miyiz mesela?

Onun üzerinde bi kondansatör olması lazım, o arızalıdır. Samsung bulaşık makinesinde başıma gelmişti. Forumda konusu da mevcuttu.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Geçmiş olsun iki sorunu da hallettin sanırım ki 🙂

Ha pardon fren hidrolik kabini unuttum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Metin Akbal yazdı:

Geçmiş olsun iki sorunu da hallettin sanırım ki 🙂

Ha pardon fren hidrolik kabini unuttum.

Kabın sıfırını bulamadım, çıkma ayarladık bir tane bakalım yarın haber gelecek.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Arıkan yazdı:

Çözüldü. Klima fanının kömürleri bitmiş. Babam kömürler değişir dükkanda var dedi. :) Kömürleri (fırçaları) yeniledim, geri topladım. Arka burcu yağsız kalmış ses yapıyordu yağladım düzeldi. 
 

Sıfır maliyet ile hallettim :) 

 

 

9B924B29-34F7-4643-A56E-F38D0278F2A0.jpeg

53DDA8FA-921F-4558-A242-53B21263C5BA.jpeg

 

Baban sağolsun :)

 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Baban sağolsun :)

 

Beni en az 1000 liradan kurtardı 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Fren Hidrolik Deposu Değişimi

 

Fren hidrolik deposu köşesinden çatlamış, nette baktığımda genel olarak görünen bir sorunmuş.

Kabın sıfırını aradım ancak ülke içinde malesef bulamadık. (Ebay ve Aliexpresste mevcut.)

Bir de yetkilide var ama fiyat uçuk. (2000 civarı)

Ustama sordum çıkma bul, yan sanayi alma dedi.

Sorduk soruşturduk Sivas'ta bir çıkmacıda bulduk. Sensörü olan ama kapağı olmayan çatlaksız depoya 300TL verdim. 

Elime geçtiğinde şu haldeydi;

52348535127_d0037365f6_z.jpg

 

Biraz temizlikten sonra işe yarar hale geldi;

52349737053_be77e50f46_z.jpg

 

Değişim videosu;

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Koray Demir yazdı:

Temizliği ne ile yaptınız (porçöz?)rengi bayağı açılmış.

Dış kısmını sarı güç ile temizledim ancak iç kısmındaki siyah kalıntıları çözmek için sulandırarak mavi güç kullandım. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Arıkan

Dizellerde EGT sensörü yok. 
Talep gelince FISGauges modülüme EGT sensör giriş ekledim. 1100 derece K tipi termokupl kullanıyorum. 
E9E8813D-DFF1-4388-B243-6FBF8DD839D2.jpeg.28089a2b059b51e60cf52e89f1f9f779.jpeg

 

Modülün güncel hali böyle artık;

CAC36F5B-D904-4CBA-A45E-49C226037B27.jpeg.bef099234306a04a50c3b7a91c5a0154.jpeg

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Engin Deniz
Mustafa Arıkan yazdı:

293k

 

9E007B72-C683-4491-AC31-412663A0E9DF.jpeg.05080f0e21cb5824a8b99da7f307ec1c.jpeg

Şu fotoğrafdan bile aracın nasıl bakımlı olduğu anlaşılıyor maşallah 🧿🧿

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Engin Deniz yazdı:

Şu fotoğrafdan bile aracın nasıl bakımlı olduğu anlaşılıyor maşallah 🧿🧿

Teşekkür ederim elimden geldiğince ilgileniyorum.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Masallah. Sanziman ne durumda? Orjinal hali mi yoksa revizyon modifiye yapildi mi? Birde göstergedeki tüketim uzun dönem mi?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Erdem Doğan yazdı:

Masallah. Sanziman ne durumda? Orjinal hali mi yoksa revizyon modifiye yapildi mi? Birde göstergedeki tüketim uzun dönem mi?

Soğuk motor daha yeni hareket etmiştim. Sokak aralarından caddeye yeni çıkmıştım. Uzun dönem tüketimi o an 6.5lt idi. 82.000km ortalamam 6.9lt.

Şanzıman 242k’da revizyon gördü. Ama hidrolik beyin ve balataları değişmedi halen orijinal. Tork konvertör sorunu yaşamıştım, revizyonu yapıldı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Arıkan

- Kışlık lastikleri taktım.

- Yıkattım.

- Mazot aldım. 
(Ortalama tüketim 6.77lt/100km)

 

39FA24CA-F969-4A82-8021-13F50919A33E.jpeg.3831801c500389c62655788f9c829b38.jpeg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mustafa Arıkan

Hayırlı olur inşallah, girdik bir yola Allah utandırmasın.

 

52637270564_62cfb5c1e5_c_d.jpg

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Arıkan

Buraya içinde aluminyum çapakları olan bir yağ bırakıyorum.

Hikayesi şu an yarım, tamamlandığında anlatacağım. 
 

0D2A45D3-CFE3-4066-B810-6BA8284D5E63.jpeg.203190e923d1cfe6deb204b71781db37.jpeg

  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Arıkan yazdı:

Soğuk motor daha yeni hareket etmiştim. Sokak aralarından caddeye yeni çıkmıştım. Uzun dönem tüketimi o an 6.5lt idi. 82.000km ortalamam 6.9lt.

Şanzıman 242k’da revizyon gördü. Ama hidrolik beyin ve balataları değişmedi halen orijinal. Tork konvertör sorunu yaşamıştım, revizyonu yapıldı. 

tork konvertörü tamiri doğru düzgün yapılabliyormu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Doğan Arşiray yazdı:

tork konvertörü tamiri doğru düzgün yapılabliyormu?

Sıfırı bulunmuyor, tamire muhtacız. Balansı güzel yapılırsa sorun olmaz gibi. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Mustafa Arıkan yazdı:

Buraya içinde aluminyum çapakları olan bir yağ bırakıyorum.

Hikayesi şu an yarım, tamamlandığında anlatacağım. 
 

0D2A45D3-CFE3-4066-B810-6BA8284D5E63.jpeg.203190e923d1cfe6deb204b71781db37.jpeg

1 hafta sonunda hikayemiz tamamlamdı. 
Fotoda gördüğünüz yağ, şanzıman yağı ve içinde aluminyum çapakları mevcut. 
Olaydan bir gün önce araç ilk harekette titremeye başladı. Bir tuhaflık olduğu belliydi.

Ertesi gün ilk iş ustama gitmek oldu.

Dükkanın önüne kadar sorunsuz geldim ama dükkanın önünde araç bir daha hareket etmedi. Geri gidiyor ama ileri gitmiyordu.

Yağı boşaltıp numune aldık ve incelediğimizde içinde aluminyum çapakları gördük malesef. Bir yerler dağılmıştı.

Söküp görelim dedik ve şanzımanı indirip içini dağıttık;

Sonuç, taslardan birinde kırık var. İleri kavramayı yapan kısımmış.

E45B7FB5-43EA-4445-B1CB-8E3CCA95843C.jpeg.7e4e05afbdec32db68fb0f1713529813.jpeg

 

2B0B12DF-0FCC-427A-BBFD-94D4AD46602A.jpeg.9b52bb95395c706017125582d4ce0fc2.jpeg

 

Tam revizyon olmasına karar verdim. Herşeyin eksiksiz yapılması için ustamla teyitleştik. 3-4 günlük bekleyiş başladı ancak araya deprem girince 3 gün ertelemek zorunda kaldık.

Velhasıl dün itibari ile araç tamamlandı, testlerini yaptık. Ve teslim aldım.

Bu aşamada;

- Tork konvertör (revizyon)

- Pompa

- Balatalar

- Sekmanlar

- Bilyalı Tas

- Prizdirek Tası

- Prizdirek disk takımı

- Conta Takımı

- Diferansiyel yağı

- Şanzıman Yağı ve filtresi

- Karter

- Civatalar

- ve ıvız zıvır bir çok parça değişti.


Kafam rahat olacak şekilde yapılmasına özen gösterdim. Bazı parçalarda riske girmek istemedik. Tork konvertör 4 yıl önce yapılmıştı ve sorun yok gibiydi ama aluminyum talaşından zarar görmüş olma ihtimalinden dolayı revizyonlu başka tork konvertör ile değişti.

Hidrolik beyin konusunda ustama çok ısrar ettim, revizyonu veya değişimi konusunda. Şanzımanı toplayıp bakmanın daha faydalı olacağını söyledi. Toplandıktan sonra testlerde herhangi bir sorun görmedik. Takılmadan önce güzelce temizliği yapılmıştı sadece.

Karter de daha önce değişmişti. Ancak bir köşesinde hata tespit ettik. O da değişti. 
Tüm parçalar orijinal ZF alındı. Yan sanayiye hiç girmedik. (Fiyatları çok uçuk malesef ZF’nin)

2 gündür kullanıyorum şimdilik iyiyiz. 
Tabi en merak edilen kısım maliyeti;

55.000₺ ödedim.

(Fiyatın 1/5’i işçilik, kalanı parça maliyeti)

 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şanzımanı yeni yaptırmamış mıydın sen Mustafa 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Şanzımanı yeni yaptırmamış mıydın sen Mustafa 

4 yıl olmuş abi. O zaman tam revizyon olmamıştı. Tork konvertör yapılmıştı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...