İçeriğe Yönlendir

W203 C200 Kompresör Kasnak Modifiyesi


Süha Demirtaş

Recommended Posts

Süha Demirtaş

2016 Mayıs ayından bu yana bu modifiye ile kullanıyorum aracımı çok şükür en ufak bir dezavantaj ve sorun yaşamadım. Gelelim bu işlem nedir ;

 

  Kompressor yani diğer adı ile supercharger, motorun krank kasnağının dönüş özelliğinden yararlanarak kendini aktif eden sistem diyebiliriz. Kendine özel v kayışı sayesinde krank kasnağından tahrik alır ve dönmeye başlar. Bu sistemde Krank kasnağı büyük, kompressor kasnağı ise ufak olur. Kasnak dönme mantığından yola çıkarsak ilk hareketi veren kasnağı büyütmek veya kompressor kasnağını ufaltmak gerekir ki kompressor daha fazla dönsün.

  Ben sadece kompressor kasnağını orjinale göre çap ölçüsünden 17mm kadar ufalttım ve aracın orjinal tahrik kayışını değiştirmeye gerek kalmadı.Bu sayede 0.5bar olan max. basıncı 0.7bar a yükselttim tahminimce 15-20hp arası güç elde ettim. Mercedese modifiye yapan kleemann firması bu işlemi yaparken krank kasnağınıda büyütme opsitonu sunarak daha fazla güç kazandırabileceğini söylüyor. 

  Kompressor üzerinden orjinal kasnağı çıkarıp  yerine modifiyelisini takmak gerçekten uğraştırıcı ve son derece tecrübe gerektiren bir işlem olduğunu ayrıca belirtmek isterim.Bu parçayı ebay üzerinden sipariş verdim 1 hafta içinde elimde oldu.

 

  Hazır konusu açılmışken komressor çalışma mantığından kısaca bahsetmek istiyorum. Turbo sisteminin basınç üretme mantığından ters çalışıyor diyebiliriz. Aracı rölanti devirinden itibaren hızlandırmaya çalıştığınızda, devir yükseldikçe kompressorün tur sayısıda buna oranla artacağı için max. devir sayısında max. basıncı vermektedir. Bunun yanı sıra gerek duyulduğu zaman motora basınç gönderme çalışma prensibine sahip olduğundan ötürü, turbo araçlar gibi motor sürekli basınç altında değildir.

 Örneğin düz yolda 180km hız ile sabit bir şekilde gittiğimi varsayalım.Araç bunu güçlü olduğu için sağlayabildiğinden kompressor kelebeğini açıp hava yönlendirmesi yapmıyor tamamen atmosferik olarak ilerliyor. Siz ne zaman ivlenmeye ihtiyaç duyuyorsunuz gaza biraz daha fazla bastınız o zaman kelebeği açıp basınç motora basınç yönlendirip güç elde ediyor.

 

Aşağıda linkini verdiğim video kendi çekimim olup, orjinal kompressor kasnağı ile modifiyesiz iken çektiğim  devir / kompressor / afr çalışma mantığıdır. 

 Umarım detaylı bir şekilde anlatabilmişimdir, kullanıcılarının veya aklında soru işareti olanların kafasını rahatlatmışımdır ;) 

 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Süha hernekadar anlattıklarından bir şey anlamasamda 6,000 devirlerdeki benzinli motorun sesini çok özlemişim. Umarım tez zamanda bende traktörden bozma dizelimden kurtulur benzinli güzel bir makinaya geçerim :) Güzel günlerde güzel araçları sağlıkla kullanmanı dilerim senin ve tüm trafikteki insanların...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Başgan çok iyi açıklama ağzına, klavyede, parmaklarına sağlık ama ben haram beygir derim Turbo candır der kaçarım [emoji48] [emoji23] [emoji41] [emoji601]
Makinanın maşallahı var kazasız belasız

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

kaç hego var?

 

1 tane kat öncesi hego bir de kat sonrası sensör var abi. Bu arada kat tabiki iptal

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ön hego karışımı ölçer iyi çalışıyor demek. Arkadakinde yükseltme yapıldı mı kat sonrası

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Güzel paylaşım. Benim araçta kompresör ve turbo ile şarj ediliyor. Sanırım 1500 d/d kompresör sonrası turbo havayı basıyor. Arabayı boşluksuz sürekli çekişte tuttup kullanıcısına bunu hissettiriyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
On 18.01.2017 at 21:04, M.Fatih Yüce yazdı:

Süha hernekadar anlattıklarından bir şey anlamasamda 6,000 devirlerdeki benzinli motorun sesini çok özlemişim. Umarım tez zamanda bende traktörden bozma dizelimden kurtulur benzinli güzel bir makinaya geçerim :) Güzel günlerde güzel araçları sağlıkla kullanmanı dilerim senin ve tüm trafikteki insanların...

 

Fatih abi kesinlikle haklısın, benzinli ayrı bir dünya ;)

 

On 18.01.2017 at 21:10, Ömer Türkşanlı yazdı:

Başgan çok iyi açıklama ağzına, klavyede, parmaklarına sağlık ama ben haram beygir derim Turbo candır der kaçarım [emoji48] [emoji23] [emoji41] [emoji601]
Makinanın maşallahı var kazasız belasız

 

Haramlık durum yok reis, yazılım yok makinada :D

 

On 19.01.2017 at 09:27, Çağlar Bayur yazdı:

Ön hego karışımı ölçer iyi çalışıyor demek. Arkadakinde yükseltme yapıldı mı kat sonrası

 

Arkaya yanıltıcı takmıştık, ısındığı için bozuldu. Şimdi standart nasıl ise öle ;)

 

On 19.01.2017 at 14:35, Mehmet YILDZ yazdı:

düzde kapışmak isterdim :)

 

Tabiki çok iyi olur, 0-200 32sn şuanda 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

O manada demedim sen kompresör dedin ya ben Turbo derim demek istedimdi[emoji12]
Haram HP =Turbo

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Hamit inan
On 20.01.2017 at 18:46, Süha Demirtaş yazdı:

 

 

 

Tabiki çok iyi olur, 0-200 32sn şuanda 

bide sonrası var diyorsun :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
On 15.02.2017 at 13:38, Mehmet YILDZ yazdı:

bide sonrası var diyorsun :)

 

Ee bi 50-60 daha var ??

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hamit inan
On 18.02.2017 at 08:58, Süha Demirtaş yazdı:

 

Ee bi 50-60 daha var ??

Maşallah diyim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
On 20.02.2017 at 13:28, Mehmet YILDZ yazdı:

Maşallah diyim :)

 

 

sizde de durum benzer değil mi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Süha maşallah çok güzel anlatmışsın. Yıldıza ayrıca maşallah. video çekerken kamerayı sabitlersen daha güzel olur. yeleğin cebinde baya sallanmış:biggrin:.

Yorum bağlantısı
Hamit inan
On 21.02.2017 at 14:41, Süha Demirtaş yazdı:

 

 

sizde de durum benzer değil mi ?

sağını solunu düzeltmekten modifiye kısmına girmedim hocam. Zaten bana yetiyor :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Kadran neyse Mercedes onu yapar. Yapamayacağı rakamı kadraja koymaz severim bu uygulamayi. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ozan Dural
On 24.02.2017 at 19:46, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kadran neyse Mercedes onu yapar. Yapamayacağı rakamı kadraja koymaz severim bu uygulamayi. 

bütçe ile alakalı bir durum :)

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Oğuz Arslan
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Best or noting.

Mekanik güç

C 180 i ne kadar sıkıştırırsan sıkıştır,240 ı geçmez.sonuçta 1600 cc motor var.izmir otobanında dip gazla belkide yarım saat hiç ayağımı çekmeden gittim.max.238 km gördüm.c 180 ile 260 km hız imkansız. 

  https://youtu.be/DCScxFtvUZM

Yorum bağlantısı
Oğuz Arslan
Süha Demirtaş yazdı:

2016 Mayıs ayından bu yana bu modifiye ile kullanıyorum aracımı çok şükür en ufak bir dezavantaj ve sorun yaşamadım. Gelelim bu işlem nedir ;

 

  Kompressor yani diğer adı ile supercharger, motorun krank kasnağının dönüş özelliğinden yararlanarak kendini aktif eden sistem diyebiliriz. Kendine özel v kayışı sayesinde krank kasnağından tahrik alır ve dönmeye başlar. Bu sistemde Krank kasnağı büyük, kompressor kasnağı ise ufak olur. Kasnak dönme mantığından yola çıkarsak ilk hareketi veren kasnağı büyütmek veya kompressor kasnağını ufaltmak gerekir ki kompressor daha fazla dönsün.

  Ben sadece kompressor kasnağını orjinale göre çap ölçüsünden 17mm kadar ufalttım ve aracın orjinal tahrik kayışını değiştirmeye gerek kalmadı.Bu sayede 0.5bar olan max. basıncı 0.7bar a yükselttim tahminimce 15-20hp arası güç elde ettim. Mercedese modifiye yapan kleemann firması bu işlemi yaparken krank kasnağınıda büyütme opsitonu sunarak daha fazla güç kazandırabileceğini söylüyor. 

  Kompressor üzerinden orjinal kasnağı çıkarıp  yerine modifiyelisini takmak gerçekten uğraştırıcı ve son derece tecrübe gerektiren bir işlem olduğunu ayrıca belirtmek isterim.Bu parçayı ebay üzerinden sipariş verdim 1 hafta içinde elimde oldu.

 

  Hazır konusu açılmışken komressor çalışma mantığından kısaca bahsetmek istiyorum. Turbo sisteminin basınç üretme mantığından ters çalışıyor diyebiliriz. Aracı rölanti devirinden itibaren hızlandırmaya çalıştığınızda, devir yükseldikçe kompressorün tur sayısıda buna oranla artacağı için max. devir sayısında max. basıncı vermektedir. Bunun yanı sıra gerek duyulduğu zaman motora basınç gönderme çalışma prensibine sahip olduğundan ötürü, turbo araçlar gibi motor sürekli basınç altında değildir.

 Örneğin düz yolda 180km hız ile sabit bir şekilde gittiğimi varsayalım.Araç bunu güçlü olduğu için sağlayabildiğinden kompressor kelebeğini açıp hava yönlendirmesi yapmıyor tamamen atmosferik olarak ilerliyor. Siz ne zaman ivlenmeye ihtiyaç duyuyorsunuz gaza biraz daha fazla bastınız o zaman kelebeği açıp basınç motora basınç yönlendirip güç elde ediyor.

 

Aşağıda linkini verdiğim video kendi çekimim olup, orjinal kompressor kasnağı ile modifiyesiz iken çektiğim  devir / kompressor / afr çalışma mantığıdır. 

 Umarım detaylı bir şekilde anlatabilmişimdir, kullanıcılarının veya aklında soru işareti olanların kafasını rahatlatmışımdır ;) 

 

 

Hocam kime yaptırdınız ve ne kadara mal oldu acaba.bende yaptırmak istiyorum.yakıt konusu nasıl oldu bu arada.tam gazda benim arabam km de 1 tl yakıyo.yani 200 km lik otoban sonrası 200₺ benzin yaktım

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Doğan Arşiray

isletim sistemi ne oluyor? yakit karisimi icin chip tuning lazim degilmi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...