İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Motordan Gelen Ses Hk. (Tamirci Yatak Sesi Olabilir Diyor)


Serdar Özmen

Recommended Posts

Serdar Özmen

Merhabalar;

2000 model hb focus ghia m var. Satılığa çıkarmıştım, alacak kişi tamircisine gösterdiğinde motordan motor sesi haricinde bir ses geldiği, yatak sesi olabileceği söylendi.
Farklı bir tamirciye götürdü orada da ses geldiği yorumu yapıldı fakat '' kapalı kutu açılmadan anlaşılmaz denildi''. Aracı kullanabilirsin 2-3 sene bir şey olmayabilir dendi fakat motor sağlam sayılmaz dedi. Tamirinin ise 4-5 bin TL tutacağı belirtildi. Rapor olarak kağıda; Duman atma yok, subaplar yanık, yatak sesi var diye yazmış. O ses önceden de vardı götürdüğüm bir tamirci sesin sebebinin ince yağ kullanımından kaynaklı olduğunu söylemişti 200000 km geçen araçlarda kalın yağ kullan dedi ve araca 10/60 yağ koyduk. ses büyük ölçüde kesilmişti. Diğer tamircilerin bu yorumu (yatak sesi) yapması üzerine kendi tamircime götürdüm ve durumu aktardım. Farklı yorumlar yaparak diğer tamircilerin yanıldığını söyledi bahsettiği şeyleri hatırlamıyorum çünkü o an sinirim tavan yapmıştı. Buradan yazdıklarımla yorum yapmanız haliyle zor olacaktır fakat konuyla ilgili bir fikriniz, öneriniz var mıdır? Ya da işinin ehli bir usta-tamirci var mı? 25000 TL lik bir araç ve tamiri için istenen 5000 TL söz konusu o yüzden işini bilen ve dürüst birine ihtiyacım var. 
Bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim.
Saygılarımla...
İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Erol Güven

İstanbul'da olsaydınız iyi bir usta önere bilirdik fakat Ankara'da  bulunan arkadaşlar size yardımcı olabilirler. 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Sen baya kalin yag koymussun  zamanla piston ve subap yataklari asinmis olmasi muhtemel aradaki bosluklari ince yag iyi doldurmaz.  10w40  yag kullanman yeterlidir ayni sorunu bende yasadim hatta motorun sesi dizel gibiydi önceden.  Ayrica piston ve subap yuzuklerini kalinlastirip onaran katki maddeleri var onunla beraber bir dene derim.  5bin lira verecek olduktan sonra yapilamayacak tamir yok ama sen ucuz işlerle sonuca ulasmaya calis

Yorum bağlantısı
Enes Ayan

Ankara'da Öner Oto var Tuncay Usta baya iyidir formdan birçok kişi tanır , isterseniz ona bir gösterin. Probleminizi uygun bir şekilde çözecektir.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Kaç km de olursa olsun 5w30 harici yağ kullanmayın. Tamir için öngörülen fiyat oldukça yüksek öner oto Tuncay usta sorununuza yardımcı olacaktır forumdan geldiğinizi söylemeniz yeterli.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
11 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Kaç km de olursa olsun 5w30 harici yağ kullanmayın. Tamir için öngörülen fiyat oldukça yüksek öner oto Tuncay usta sorununuza yardımcı olacaktır forumdan geldiğinizi söylemeniz yeterli.

Asinmis motorda 5w30 kimse onermiyor  ford her zaman 5w30 desede zamanla asinan her araba kalin ister.  Mesela 5w30 attigimda 1 ayda min cizgisine geliyor ama 10w40  3 ay cekmiyor  ve sürtünmeyide azaltiyor   benimki 230binde ve asinmis motor ne yaparsan yap 5w30 gitmiyor  gerek verdigi ses gerek yag kacirmasi gerek yakit tasarrufu gerek hareketli parcalarin dayanmasi icin kalin yag sart mecburen

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Üretici böyle bir kriter belirlemiş mi ki belli zamana kadar farklı yağa geçilsin.
Sorunu çözmek yerine kalın yağ koy diye ötelemeyi öneren ustaya usta demem kaçarım müşteriyi uyutuyordur. Düzgün bakımlı ford 230 kmlerde ömrünün baharındadır henüz.
Evvela eksilmenin nedenine odaklanmak gerek yağ kalınlaştırmak yerine.

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Yağ kalınlaştırarak sorun sadece halının altına supurulur. Yağ yakıyor ise ya yaktığı kadar yağ tamamlanır ya da motor yapılır.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
45 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Üretici böyle bir kriter belirlemiş mi ki belli zamana kadar farklı yağa geçilsin.
Sorunu çözmek yerine kalın yağ koy diye ötelemeyi öneren ustaya usta demem kaçarım müşteriyi uyutuyordur. Düzgün bakımlı ford 230 kmlerde ömrünün baharındadır henüz.
Evvela eksilmenin nedenine odaklanmak gerek yağ kalınlaştırmak yerine.

Ford hic bir zaman 5w30 disindaki bir yagi koyun demez zaten bu bilindik birseydir 230bin bile olsa devamli servisten cikmayan arabaya 5w30 konulur eywallah ama yipranmis motor nolursa olsun kalin yag ister  motorun daha verimli calistigini farkedersin zaten  ben keyfimden 10w40 atmiyorum   5w30 castrol en kralini attim performans ve verim alamadim malesef  mecburen bosalttirip 10w40a dondum  ve yakitta da sestede hissedilir iyilesme var  ben kendi sahsima konusuyorum kime gitsen bakimsiz araba icin kimse ince yag önermez varsa ustalar buyursun onlarinda bu konuda fikirlerini duymak isterim

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bazı araçların kullanım kılavuzlarını okudum, genelde değişik tipte yağlar öneriyorlar, 5w30 dan 10w 40 kadar bir çok yağ tipi önermişler , iklim şartlarına göre kullanın, yakıt ekonomiisi için 5w30 kullanın vs yazıyor mesela. Ford larda böyle değil, 5w 30 ford ..913c kullanın yazmışlar. Fordlar daha fazla yağ seçiyor diye düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
3 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Bazı araçların kullanım kılavuzlarını okudum, genelde değişik tipte yağlar öneriyorlar, 5w30 dan 10w 40 kadar bir çok yağ tipi önermişler , iklim şartlarına göre kullanın, yakıt ekonomiisi için 5w30 kullanın vs yazıyor mesela. Ford larda böyle değil, 5w 30 ford ..913c kullanın yazmışlar. Fordlar daha fazla yağ seçiyor diye düşünüyorum. 

Fordun zeteclerde önerdigi yag her zaman 5w30 dogrudur.  Iklim sartlarinda soguktaki akiskanligi ve sicaktaki dayanikliligina göre viskozite degiskenlik gösterebilir.  Fakat benim kece problemlerim var diye 10w40 kullanmak zorunda kaliyorum  ortalama 3 aydir uzerinde  valvoline durablend var.   su anda sukur azaltma var ama cok cok az  performans ilk aldigim gunden hic farki yok.  Ben sayet rahatsizda deilim  5w30dan daha verimli calisiyor tabi  bunu herkese onermem ginede motorunu seven orjinal degerinde kullansin.   Ben cok ta aldiris etmiyorum esasen  sonucta bu memlekette araba almak kadar ucuz birsey yok, motoru indirsen kimse burda tamire gitmiyor belirli yaşlardaki araçlara,  cope verip parasini aliyorsun.   Ben bu bendeki arabayi 6ay kadar kullaniyorum 1500e aldim  fakat olaki motor indirsem masraf en az iscilik dahil 1000i gecer.  Fakat turkiyedeki arkadaslar gercekten deger verip severek kullaniyorlar  ayrica isten anlayan garajci ustalar cok  alternatif  cok. Dolayisiyla her konuda fikir sahibi olmak cok kolay.  Biz mecburen şu tanidik diyerekten hep bir yere gidip danisiyoruz ve ne derse eywallah demek zorunda kalıyoruz 

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

Tüm yorumlar için teşekkür ederim.
Öner oto dan Tuncay ustaya ulaştım. O da sesin yatak sesi olabileceğini ve kesinlikle motorun açılmasını söyledi fakat aracını bu şekilde bir kaç yıl daha sıkıntısız kullanabilirsin dedi. Maliyette dediğim gibi 4000 den aşağı çıkmazmış. yağ konusuna gelince hiç bir sıkıntı olmayacağını bu şekille kullanabileceğimi söyledi. Şu an için yaptıramayacağım kesin başka bir çözüm olabilir mi bilmiyorum?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
33 dakika önce, Serdar Özmen yazdı:

Tüm yorumlar için teşekkür ederim.
Öner oto dan Tuncay ustaya ulaştım. O da sesin yatak sesi olabileceğini ve kesinlikle motorun açılmasını söyledi fakat aracını bu şekilde bir kaç yıl daha sıkıntısız kullanabilirsin dedi. Maliyette dediğim gibi 4000 den aşağı çıkmazmış. yağ konusuna gelince hiç bir sıkıntı olmayacağını bu şekille kullanabileceğimi söyledi. Şu an için yaptıramayacağım kesin başka bir çözüm olabilir mi bilmiyorum?

Suruste cokta rahatsiz etmiyorsa  ozel katki maddeleri var  bir denemeni tavsiye ediyorim acikcasi basima gelmedi ama sureyi uzatmak adina bir cozum olabilir  yagida tazele derim ayrıca   valvoline max life var pahalidir ama 100bini gecen motorlar icin koruyucu ve yapiskan katkili surtunmeyi en aza indiren formulu var tavsiye ediyorum  ben orda hata edip durablend aldim pahalidir iyidir diyerek aldim ama sahsen max life denemedim

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen
22 dakika önce, Halil ibrahim oruc yazdı:

Suruste cokta rahatsiz etmiyorsa  ozel katki maddeleri var  bir denemeni tavsiye ediyorim acikcasi basima gelmedi ama sureyi uzatmak adina bir cozum olabilir  yagida tazele derim ayrıca   valvoline max life var pahalidir ama 100bini gecen motorlar icin koruyucu ve yapiskan katkili surtunmeyi en aza indiren formulu var tavsiye ediyorum  ben orda hata edip durablend aldim pahalidir iyidir diyerek aldim ama sahsen max life denemedim

Bu gün bende o katkı maddelerini araştırmaya başladım. Sürüşte hiç ama hiç fark edilmiyor araç çalışması performansı gayet iyi , hiç bir performans kaybı da yok. Sadece tam gazda ses fark ediliyor. Tavsiye için teşekkür ederim.

Katkı maddesi konusunda olumlu olumsuz başka tavsiye verebilecek olan, deneyen var mı acaba?

Kullananlar veya bilenler varsa yardımcı olurlarsa sevinirim.

 

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen
7 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

ana kol yüzeyi aşıınrsa rektifiye kurtarmaz dedi mi?

Hayır öyle bir şey demedi. Sadece ben fiyata şaşırınra ''bu gün bir rektifiye bile 700-800 TL dedi'' :).Sanırım bu kurtarmayacağı anlamına geliyordu Ama tuncay ustadan önce yüksel ustayı aramıştım. Zaten arkadaşlarmış ikisi. Yüksel usta nın telefondan yaptığı yorum benim tamirciminkiyle aynıydı. Yanlış hatırlıyor da olabilirim ama Yüksel Usta ''burç sesi' de olabilir, bu araçlarda kronik demişti ama ben Tuncay ustaya gittim Yüksel usta bakmadı.' Ses var evet ama ben o derece bir problem olduğunu düşünmüyorum. Çok abartılı geliyor. Fİyatı 25000 TL olan bir aracın Motor onarımı 5000 TL olmamalı.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
On Monday, January 23, 2017 at 21:46, Serdar Özmen yazdı:

Bu gün bende o katkı maddelerini araştırmaya başladım. Sürüşte hiç ama hiç fark edilmiyor araç çalışması performansı gayet iyi , hiç bir performans kaybı da yok. Sadece tam gazda ses fark ediliyor. Tavsiye için teşekkür ederim.

Katkı maddesi konusunda olumlu olumsuz başka tavsiye verebilecek olan, deneyen var mı acaba?

Kullananlar veya bilenler varsa yardımcı olurlarsa sevinirim.

 

Bu konuda cok guzel bir urun buldum  haftasonu aliyorum ismi  slick50    videolarini ve aciklamalarini okursan anlayacaksin  yeni yag ve motor degisimi istiyor.  Asinan motorlarda kullanilmasini istiyorlar.  Surtunme çekiş yakit  konusunda cok olumlu notlar almis arastirdim biraz pahali ama deger

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen
On 26.01.2017 at 11:57, Halil ibrahim oruc yazdı:

Bu konuda cok guzel bir urun buldum  haftasonu aliyorum ismi  slick50    videolarini ve aciklamalarini okursan anlayacaksin  yeni yag ve motor degisimi istiyor.  Asinan motorlarda kullanilmasini istiyorlar.  Surtunme çekiş yakit  konusunda cok olumlu notlar almis arastirdim biraz pahali ama deger

Bor power kullandım ama hiç bir şey değişmedi. Sanırım benim aracımdaki sürtünmeden kaynaklı bir ses değil. Bahsettiğiniz ürünü araştıracağım.

Sağolun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
2 saat önce, Serdar Özmen yazdı:

Bor power kullandım ama hiç bir şey değişmedi. Sanırım benim aracımdaki sürtünmeden kaynaklı bir ses değil. Bahsettiğiniz ürünü araştıracağım.

Sağolun

Arabayi dun garaja verdim  su pompası 2 kayis ust ve alt conta   krank contasi degisecek yag degisimi ile beraber 460euro anlastim fiyat iyi geldi bugun alacam insallah.  Ama adama dedim  hakiki türkiye ustasi  bu slick50 onerirmisin dedim.  Bana dedigi tubitakin adami acikladi bunlar sirf satis politikasi madem oyle yararli birseyse yaga karistirirlar satarlar  dedi.  Ama surtunmeyi azalttigi deneylerle acik ortada  o da doğru diyor fakat orjinal yagdan baska birsey kullanma diyor katki maddeleri yagin kimyasallarini etkiliyor.   Motor gerçekten asinmissa slick50 dunya çapında kanitlanmis urun  ve teflon bazli sentetik urun.  Ben ginede son bir kompresyon testinden sonra az bir oranda slick katmayi dusunuyorum  video ve aciklamalari cok tahrik etti beni

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yatakya vurma varsa bu komplresuyon testi ile çıkaz. alakasız yerlerdir. katkı ile sesi kesmek demek metaldeki oluşmuş hasarı gidermek değildir. aşınmaya ve karşıdaki pahalı parçaya zarar vrmeye başlar.. son zamanında da kitlenirse.. piston subap blok kol ana kol yatak.. hepsi parçalanır

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen
4 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

yatakya vurma varsa bu komplresuyon testi ile çıkaz. alakasız yerlerdir. katkı ile sesi kesmek demek metaldeki oluşmuş hasarı gidermek değildir. aşınmaya ve karşıdaki pahalı parçaya zarar vrmeye başlar.. son zamanında da kitlenirse.. piston subap blok kol ana kol yatak.. hepsi parçalanır

İzlediğim videolara göre pek yatak sesi gibi gelmiyor bana.
Yarın video çekip buraya ekleyeceğim, sanırım ekleniyor. Sizlerin yorum yapması daha kolay olur.
Merak ettiğim şeyler;
Neden tamirci ağzını en az 3000 tl den açıyor, yani bir motorun indirilme ücreti midir bu? Taksimetre açılışı gibi. :D 
Ben bir yerden bu arabaya motor bulsam kaç liradır ki?

Hiç birisi, açalım belki basit bir şeydir 1000 -1500 tl ile çözebiliriz demiyor. Bu da benim pek hoşuma gitmiyor. Direkt 3-4 bini kabul etmiş konumuna düşmek istemiyorum.
Onlarda sanırım bu ince hesabı yapıyorlar ya da ben yanlış düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Motoru dagitacak blok acilacak malzeme iscilik ve aracın liffte kalma suresi yuzunden 2 gunluk kazancini 1 arabaya gecirme ucreti bu olsa gerek üstelik fazlasiyla:)  wala yeni ustanın yanindan geldim.  Uzerinde fomoco kayislari vardi pompasindan tut bujisune kadar servis isciligi malzemesi var dedi  wala kayisa baktim 60bin yuvarlamis ama tas gibiydi kisacasi benden onceki araci temiz kullanmis devamli servisten cikmamis araç  cunku sisteminden servis kayitlarini cikardi ford garajci arkadasindan  icim oyle bir rahatladiki.  Yarin 4 tane  beru buji takip oyle verelim dedi.  Tam v kayisi takacakken gergi bilyasi iyi deil dedi ordanda girdi bize anlayacagin masraf cogaldi fakat usta sorun cikartmaz ama temiz olsun deyince degistir gitsin dedim, sabaha da iskembe corbasini alip yanina gidecem:) Asil benim kronik yag kacirma sorunu  üst kapagin sol onundeki sensorun oradan kaciriyormus ona ayar çekti  diger contalari bosuna taktirdik ama saglik olsun.  Bu arabalara masraf etmek gercekten zoruma gitmiyor  klasinda ve modelindeki araçlara gore hakkini veriyor.  Ama senin rakam yuksek heleki dar gelirli bir vatandas icin cok zor bir karar verilmesi durum  yapsammi yoksa boyle satsammi dersin.  Yapsanda sonucta servis isciligi olmayacak gine sorun yasarmiyim yada baska bir yerde sorun cikarmi diye dusunur insan  sonucta az bir meblağ deil.  Umarim isin ehli paragoz olmayan bir ustaya denk gelirsin. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
48 dakika önce, Serdar Özmen yazdı:

kabul etmiş konumuna

motor/şanzıman gibi kapalı kutu denen lerdeki arıza tamirinde 2 farklı tükkan yaklaşımı vardır:

1. önceki işlerden aşağı yukarı ne fatura çıkacağını bilen tükkan= yaklaşık tahmin verir. misal 100 birim diyelim. Bu kabul / ret değildir. masraf 80 de çıkabilir 120 de. misal 50 çıkmaz/ aşırı bahtsızık yoksa 150 de çıkmaz. ancak kapalı kutu .. açarsınız blokda çatlak görür usta ... 250 de çıkabilir. %1 ihtimal ama ihtimaldir.

 

2. Günü kurtaran tükkan= aslında 100 birim çıkacağını bilir ,kime sorsa 100 gibi rakam alınacağını bilir. Ağbii 30 a 50 ye biter derrrr...... Motor yerde piston masada araba kaputu açık içi boş kenarda akslar yere sarkmış ön amortisör havada iken...   ağbiiii şurası da çatlak burası da patlak 150 ye patlıyor der..

 

Motoru topla bagaja koy çekici ile alırım mı diyecek müşteri?

 

Kızgın ancak 150 tlsi alınan müşteri bir daha gelmese umrunda olmaz. O gün 150 alınmıştır hedefe ulaşılmıştır...

 

Tahmin rakamı bu şekilde düşünün

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...