İçeriğe Yönlendir

Karter


H.Cenk Bayrakçı

Recommended Posts

H.Cenk Bayrakçı

KARTER

içten yanmalı motorlarda motorun alt kısmında bulunan yağ tankıdır. Krank milini dışarıdan gelebilecek darbelere karşı korur. Yağa depoluk eder soğumasını sağlar. Boğazlı ve boğazsız olmak üzere 2 çeşittir. (Vikipedi)

Görevi:

a)       Karter motorun alt tarafını kapatarak, hareketli motor parçalarını dış etkilerden korur.

b)       4 Zamanlı motorlarda motor yağına depoluk eder.

c)       Yağı dinlendirir ve soğutur.

Yapısı: Karter genellikle küçük motorlarda 3-4 litre, orta ve büyük motorlarda 5-9 litre yağ alır. Karterde bulunan yağ motorda devrederken hem ısınır hem de bir kısım pislikleri kartere taşır. Bu pislikler karterin dibine çökerek zararsız hale gelir. Aracın hareketi sırasında karterin dış yüzeyine çarpan hava yağı soğutur.

Karter, preslenmiş çelik saclardan yapılmıştır. Araç düz bir yerde olmasa bile karterin dibinde yeterli miktarda yağ olmasını sağlayacak separatörler bulunur. Ayrıca bu separatörler aracın ani duruşlarında yağın karterin önüne toplanmasını, sıçramasını önler ve yağın her zaman pompaya ulaşmasını sağlar.Karterin motorun alt tarafında bulunması nedeniyle, hareket halinde tekerleklerden fırlayan taşlar veya karterin herhangi bir yere vurması sonucu, karterlerde bazı arızalar görülebilir. Bunlar:

a)       Şekil değişikliği

b)       Çatlaklık

c)       Ara bölmelerin (Separatör) gevşemesi

d)       Yağ boşaltma tapası ve contasının arızalı  oluşu

e)       Karter ve boğaz contalarının kaçırmasıdır. (Kaynak: Otomobilde Benzinli Motor Teknolojisi)

 

karter.jpg

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...