İçeriğe Yönlendir

Kuga - Sync (4.2") ekrandan Sync2 (8" dokunmatik) ekrana geçiş


Mustafa Yenigün

Recommended Posts

Mustafa Yenigün

Henüz çalışmamı tam olarak bitirmemiş olsam da, orta derece ilerleme kaydettiğim için sizlerle paylaşmak istedim.

 

Kuga’yı aldıktan sonra araca dair en rahatsız olduğum özelliklerden biri orta konsolda bulunan 4.2” ekranı oldu.

Selective ve Tekno paket olmasına rağmen, üzerinde bulunan Sony sistem ile birlikte bile bu 4.2” ekranla yaşamak zorundasınız.

Çünkü Ford, 2014 yılında Amerika ve Çin gibi ülkelerde Kuga’da 8” dokunmatik ekran (MFT : My Ford Touch) verirken, Avrupa bölgesine ise bu küçük ekranı vermeyi uygun görmüş.

 

Aşağıdaki resimlerde, araçlar arasındaki farkı görebilirsiniz.

 

Qvb1Oj.jpg

 

qj79OZ.jpg

 

Durum böyle olunca, orta konsolda değişiklik yapmaya karar verdim.

 

Kuga'ya özel Android sistemleri inceledim, ancak bazıları aracın Sync sistemine uyumsuzdu, bazılarında ise Sony'deki ses kalitesini yakalayabileceğime emin olamadım.

 

Sonradan ek aparat ile uygulanmış markalı Double DIN teyplerin çok da kötü gözükmediğini fark ettim.

Ancak aracın kendi sistemi ile etkileşimde olan bir çok özelliği de devre dışı kalacaktı.(SYNC, geri görüş kamerası, navigasyon vs.)

 

VP42Dq.jpg

 

En sonunda aracıma, hem orijinal ekipman kullanmak, hem de varolan tüm özellikleri kullanabilmek için 8” MFT (Sync2) sistemini takmaya karar verdim.

Türkiye’de bu parçaları bulmak pek kolay olmadığından, uygulanmış bir örneğini göremedim. Ancak İngiltere ve Rusya’da örnekleri mevcuttu.

İngiltere’de Fordownersclub.uk forumunda benzer bir çalışma yapmış olan bir arkadaşın paylaştığı belgeler benim için oldukça yol gösterici oldu.

 

Moq9AM.jpg

 

Maalesef değişim, “eski ekranı sök – yeni ekranı tak” sürecinden çok daha zorlu.

Öncelikle ekranlar arasında değişim yapabilmek için, orta konsolda ekran çevresinde bulunan tüm parçaların değişmesi gerekiyor.

 

Referans olması açısından parça listesini paylaşıyorum.

 

8” ekran ve Sync2 modülü : DJ5T-14F239-DD

Konsol içinde bulunan taşıyıcı : CJ5Z-78044F-80A

Üst kaplama : CJ5Z-78044D70-EA

Ekran çerçevesi : CJ54-18835-CE

Sony tuş paneli : CJ5T-18K811-FD

USB bağlantı paneli : BT4T-14F014-AE

USB kablo uzatma : CJ5T-14D202-BD

Sony Audio – CD Ünitesi : CJ5T-19C107-CK

 

Parçalar bu kadar çok olunca, bulunabileceği tek yer de Ebay oluyor. Ancak Ebay üzerinden farklı satıcılardan bu parçaları toplayıp tek tek Türkiye’ye göndermek altından kalkılacak iş değildi.

Ben de parça listesini Ebay Amerika’daki parça satıcılarına gönderip teklifler aldım. İşin içine gümrük ve kargo da girince, rakam uygun olmayan bir noktaya geldi.

 

Bu noktada, nasıl olduysa şansıma Almanya Ebay üzerinden bir satıcı, aradığım tüm seti satılığa çıkardı.

Aynen benim gibi bu değişikliği yapmaya karar vermiş, parçaları Amerika’dan toplamış ve ardından Android teyp kullanmaya karar vermiş.

Böyle olunca da, elinde ne var ne yoksa satmaya karar vermiş.

 

o0Bnkq.jpg

 

Yukarıdaki parçaların tamamını, ayrıca GPS anteni, navigasyon kartı, konsoldaki üfleçler ve aracın tüm kabloları gibi ekstraları ile birlikte açık arttırmada 1500TL civarı bir fiyata aldım.

Paketi Almanya’daki bir arkadaşıma gönderdim, sonrasında iş için gittiğimde kendim getirdim.

Uçak ile Türkiye’ye getireceğimi ve bagaja vereceğimi söylediğim için satıcı gerçekten mükemmel bir paket yapmış.

Tüm parçaları tek tek sarmış, köpükle desteklemiş, ek kutulara koymuş.

 

l3nBWp.jpg

 

Paketi açtıkça kutu içinden kutular çıkmaya devam etti :)

 

VP42MR.jpg

 

Arkadaşımız kendi montajını garanti almak adına, konsoldaki tüm kablo demetini de almış. Montajda bana çok gerekmese de, evde yaptığım testlerde işime çok yaradı.

 

nj1YWa.jpg

 

Tüm set şu şekilde gözüküyor.

 

vXMYpD.jpg

 

Henüz araca montajını tamamlamadım. Bu değişiklik sadece parça değişikliği değil, bazı kablo pin değişiklikleri de gerektiriyor.

Bu nedenle işe başlamadan ne yapacağınızı planlamış olmanız, araç üzerinde çalışırken sürprizlerle karşılaşmanızı engelleyecektir.

Sonraki mesajda bu çalışma için gerekli kablo diyagramları, Kuga’daki orijinal modülü nerede bulabileceğiniz gibi gerekli bilgileri paylaşacağım.

 

Bu arada yapmışken neden Sync3 takmıyorsun diye sorarsanız, maalesef Sync3'ün sadece modül ve ekranının 600 dolar seviyesinde olduğunu söyleyebilirim.

İleride bu modül ucuzlarsa, sadece ekranı ve modülü değiştirerek Sync2'den Sync3'e geçiş yapacağım.

  • Beğen 18
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Konuya diyagramlar ve teknik terimlerle devam edelim. Ford modül ve sistemleri, diyagramlarında farklı isimlerle adlandırıyor. Bu kısaltmalarla bol bol karşılaşacağınız için, hangi parçaya ait olduğunu aşağıdan görebilirsiniz.

 

APIM (Accessory Protocol Interface Module) : SYNC Modülü

GPSM (Global Positioning System Module) : GPS Modülü

ACM (Audio Control Module) : Radyo – CD Çalar

FCIM (Front Control Interface Module) : Tuş Paneli

 

Bağlantı diyagram PDF’leri için bu akşam Dropbox linki ekleyeceğim.

Araca montajı anlattığım mesajımda, hangi kabloda ve pinlerde nasıl değişiklikler yaptığımı ayrıca anlatacağım.

 

SYNC1 MODÜLÜNÜN YERİ

 

Sync2 modülü, 8” dokunmatik ekrana monte edilmiş halde gelmesine rağmen, Sync1 modülü ekrandan bağımsız olarak araçta başka bir bölgede bulunuyor. Bu modüle, torpido gözünü ve yan kapağı sökerek ulaşabilirsiniz. Değişim esnasında modülü yerinden sökmenize gerek yok, sadece modüle bağlı olan 52pinli olan kabloyu sökmeli ve SYNC2 modülüne takmak üzere orta konsol bölgesine taşımalıyız.

 

PnXE9d.jpg

 

g2mLa0.jpg

 

9gkpyZ.jpg

 

ORTA KONSOLUN SÖKÜLMESİ

 

Bol tırnaklı ve vidalı olan orta konsolun sökülmesi için, aşağıdaki resimlerden yararlanabilirsiniz.

 

qj72LZ.jpg

 

Moql7M.jpg

 

Qvbgqj.jpg

 

X9OYA5.jpg

 

bkN43m.jpg

 

d8Yqpp.jpg

 

USB BAĞLANTISI

 

Bu bağlantı, sürücü koltuğu yanındaki kolçak içinde bulunuyor.

 

5LWRJ5.jpg

 

DBnkn3.jpg

 

m4v8v4.jpg

 

EKRANIN DENENMESİ

 

Konsolu komple söküp ekranı monte ettiğimde çalışmama ihtimaline karşı, öncelikle 52pinlik kablonun diyagramını inceleyip, APIM - ACM ve FCIM modüllerini evde birbirlerine bağladım. Sistem çalışıyor, artık araca monte edebiliriz.

 

0lO23B.jpg

 

416RNG.jpg

 

Montaj muhtemelen tam bir günümü alacağından, önümüzdeki günlerde buna vakit ayıramayacağım.

Ama hedefim önümüzdeki 2 hafta içinde montajı tamamlamak diyebilirim.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

komple Land  toplarım da buna girişmezdim. Harika :nazar: bir şeyler daha olacak.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş

Ford servislerin de orijinali yok mu ki. Varsa ne kadar. Bilmiyorum ama işiniz çok zahmetli

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
komple Land  toplarım da buna girişmezdim. Harika :nazar: bir şeyler daha olacak.

Ahahahahah[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]
Koptum valla aynı ben valla, kablo elektronik işler görünce geriliyorum valla.
Ellerinize sağlık harika anlatım ve işçilik.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Zafer Bakar
(düzenlendi)

Yurek isteyen bir is kolay gelsin bittiginde Tr de tek falan diyebiliriz ?

tarihinde Zafer Bakar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

focusu görecektin bir de. acaip acaip şeyler takmıştı. toplama gibi araba idi :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
Ford servislerin de orijinali yok mu ki. Varsa ne kadar. Bilmiyorum ama işiniz çok zahmetli


Ford servislerinde maalesef orjinali yok. Parça numaralarını verdiğimde getirmeye yanaşmadılar. Getirseler de takmıyorlar. Hepsine tamam deseler bile, yetkili serviste 4000-5000 civarı bir rakam isteyeceklerini tahmin ediyorum. Zahmetli olan kısım yukarıda yazdıklarımı yapmaya kadar olan kısımdı. Bundan sonrası daha kolay olacak.

Ahahahahah[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]
Koptum valla aynı ben valla, kablo elektronik işler görünce geriliyorum valla.
Ellerinize sağlık harika anlatım ve işçilik.


Kutudan yukarıda resmi olan kablo demeti çıktığında ben de şok olmuştum :) Neyse ki bu kadar detaya girmek gerekmiyor.
Yurek isteyen bir is kolay gelsin bittiginde Tr de tek falan diyebiliriz [emoji41]


Belki yapan ama paylaşmayan olabilir :) Ama genel fikir yapılamayacağı yönündeydi. Olabileceğine inanacak kadar kaynak okuduktan sonra giriştim, umarım sonunu da görürüz :)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
focusu görecektin bir de. acaip acaip şeyler takmıştı. toplama gibi araba idi [emoji3]


Çağlar abi, sanırım dokunmatik ekran takıntım var :)

Şaka bir yana, aldıktan sonra farkettim ki, Kuga Türkiye'de üvey evlat olmuş. Hem piyasada çok yok, olan araçların sahipleri de kurcalamayacak kadar memnunlar. Ben de bu ekran değişikliğinden sonra başka birşey yapmam sanırım.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
10 dakika önce, Mustafa Yenigün yazdı:

başka birşey yapmam

hatırlatırım bak?

Yorum bağlantısı

Eski üyelerden galip abi vardı. Facebookta paylaşmıştı focusu için yaptığı sync 1 den 2 ye geçişi :) Bu kadar zahmetli olduğunu bilmiyordum.Fotoğraflarını paylaşayım.

Emeğinize sağlık şimdiden.

 

Öncesi

77RXJN.jpg

Sonrası

PnX6dO.jpg

Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu

:bravo:sizi alkışlıyorum Mustafa bey :bravo:  

çok güzel bir değişiklik olacak keyifle kullanmanızı diliyorum.

sizden aldığım pioneer mini subwooferi geri göndersem bu sete çok yakışır :biggrin:

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
14 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

hatırlatırım bak?

Tamam abi pes ettim, aklımda bir iki şey daha var :)

 

10 saat önce, Taner Kültüroğlu yazdı:

:bravo:sizi alkışlıyorum Mustafa bey :bravo:  

çok güzel bir değişiklik olacak keyifle kullanmanızı diliyorum.

sizden aldığım pioneer mini subwooferi geri göndersem bu sete çok yakışır :biggrin:

 

Teşekkürler Taner Bey :) Siz hala subwoofer'ı takmadınız mı ?

İlerleyen zamanlarda belki ben de subwoofer eklemeyi düşünebilirim, önce sistemi tam anlamıyla çalıştırabilmem gerek.

Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu
Bir saat önce, Mustafa Yenigün yazdı:

Tamam abi pes ettim, aklımda bir iki şey daha var :)

 

 

Teşekkürler Taner Bey :) Siz hala subwoofer'ı takmadınız mı ?

İlerleyen zamanlarda belki ben de subwoofer eklemeyi düşünebilirim, önce sistemi tam anlamıyla çalıştırabilmem gerek.

Özel çalışan bir öğretmen olduğum için zaman ayarlayıp bir türlü montaj yapamadım malesef ama kararlıyım yapacağım mutlaka :)

sizin bu eklentiyi görünce de acayip gaza geldim kısa zamanda gümbür gümbür geliyorum :good1::D

Yorum bağlantısı
Turhan Onat
On 09.02.2017 at 09:37, Mustafa Yenigün yazdı:

Bağlantı diyagramlarını içeren PDF ve JPEG dosyalarına, aşağıdaki Dropbox linkinden ulaşabilirsiniz.

 

https://www.dropbox.com/sh/bcwqufc23qzljsy/AAB8nSCAduaL-vkff9qCJjPfa?dl=0

 

Valla işlemleri kayıt altına alın. Biz Kugacılar çok soru sorarız daha size. Hatta ekipmanı toparlayıp ziyarete gelmek isteyen bile olur :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
On ‎10‎.‎02‎.‎2017 at 17:23, Turhan Onat yazdı:

 

Valla işlemleri kayıt altına alın. Biz Kugacılar çok soru sorarız daha size. Hatta ekipmanı toparlayıp ziyarete gelmek isteyen bile olur :)

 

 

Kugacıların başımın üstünde yeri var Turhan Bey. Zaten toplam kaç kişiyiz şurada :)

 

Yaptığım işlemi mümkün olduğunca net olarak burada anlatacağım.  En azından yapmak isteyen arkadaşlar farklı forumlarda kaybolup, bir sürü bilgiyi birleştirmek için uğraşmazlar.

Bu arada bildiğim kadarıyla Kuga ve C-Max'in orta konsolları aynı olduğundan, bu çalışma C-Max sahiplerine de ışık tutacaktır.

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Kaldığımız yerden devam edelim. Bu hafta hedefim, ilk montaj denemelerini yapmak. Akşamları hava karardıktan sonra evde olabildiğim için, karanlıkta arabanın iç ışığı ile çalışmak pek kolay olmayacak. Bu yüzden basit çalışmaları hafta içi, komple montajı ise Cumartesi günü yapmayı hedefliyorum. Montaj sonrasında ilk aşamada bazı özellikler çalışmayacak, bunları da yazılımsal olarak sonradan düzelteceğim. Peki neden çalışmayacak?

 

Aslında MFT dediğimiz Sync2 modülü tek tip olarak üretiliyor. Yani aslında tüm modüller, "teorik olarak" navigasyonu, ön ve arka park sensörlerini ya da geri görüş kamerasını destekliyor. Ancak araç üretildiğinde Ford, araçta bulunmayan donanımları Sync2 modülünde yazılımsal olarak kapatıyor. Dolaylı olarak, elinizde doğru ekipman varsa (burada basit bir yazılım ve kaliteli bir OBD bağlantı cihazından bahsediyoruz) bu durumda kapalı olan özellikleri açmak mümkün. Sonrasında, örneğin geri görüş kamerası veya navigasyon anteni gibi gerekli donanımları sisteme ekleyerek kullanmaya başlayabilirsiniz.

 

Benim senaryoma gelirsek, şu anda kullandığım araçta aşağıdaki donanımlar aktif olarak bulunuyor. (Sync1 modülü ile)

 

- Geri görüş kamerası

- Ön ve arka park sensörü

- Navigasyon

- Otomatik park sistemi

 

Eğer detaylarla uğraşamam diyorsanız, alacağınız Sync2 modelinin söküldüğü aracın da aynı özelliklere sahip olması sizi büyük bir zahmetten kurtaracaktır. Ancak hem uygun fiyatlı bir modül bulmak, hem de tüm özellikleri "açık" olarak barındırmasının aynı anda denk gelmesi pek kolay olmayacaktır. Yabancı forumlarda, genelde aracınıza taktığınız parçanın söküldüğü araca "donör araç" adı veriliyor. Biz de bu noktadan sonra bu tabiri kullanabiliriz.

 

Öncelikle işimizi kolaylaştıracak en önemli şeylerden biri, donör aracımızın VIN kodunu yani şasi numarasını bilmektir. Bu sayede Ford ETIS sisteminden sorgulama yaparak donör aracın tüm donanım seviyesini görüntüleyebilirsiniz. Karşınıza çıkan liste, size araçtan çıkan SYNC2 modülünün hangi özelliklerinin açık veya kapalı olacağına dair fikir verecektir. Hatta bu işlemi, modülü satın almadan satıcıdan VIN kodunu isteyerek yaparsanız, almadan önce elinize geçecek modül hakkında daha çok şey öğrenmiş olacaksınız.

 

https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=E76D7D6F5E800A17E36DEFA2C5CCE0DA.fcvas508

 

Ben bu kontrolü yaptığımda, aldığım SYNC2 modülünde,

 

- Geri görüş kamerası kapalı

- Ön park sensörü kapalı (Arka park sensörü açık)

- Navigasyon kapalı

- Otomatik park sistemi kapalı

 

Kısaca herşeyin kapalı olduğu ortaya çıktı :)

 

Modülü araca taktığımda, tüm kablolamayı doğru yapsam bile bu özellikleri yazılımsal olarak açmazsam yüksek ihtimalle çalışmayacaklar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

İşin yazılım detayına biraz daha girelim. SYNC2 modülünün temel ayarlarını (kapalı açık olan özellikler vs.) bulunduran kısmını "AsBuilt" olarak adlandırıyoruz. Pasif olan özellikleri aktif hale getirmek için yapılacak değişiklikleri burada yapmalıyız.

 

Aracınıza ait datayı Motorcraft'ın aşağıdaki linkine şasi numarasını girerek ulaşabilirsiniz.

 

https://www.motorcraftservice.com/AsBuilt/

 

Aşağıdaki listeye benzer ama daha uzun bir listeye ulaşacaksınız. Aynı zamanda ".ab" uzantılı AsBuilt datanızı da indirebilirsiniz.

 

za8BMY.jpg

 

Özellikleri açıp kapatmak için belli veri değerlerini değiştirmeniz yeterli olacaktır.

Değiştirilmesi gereken veri değerlerini bulmanın iki yöntemi var.

 

Birinci yöntem, yabancı forumlardan destek almak. Bu forumlarda hangi verinin ne ile değiştirilmesi gerektiği genel olarak yazılmış. Tüm özellikler için gerekli verileri bulmak mümkün mü bilmiyorum, ama navigasyon ve geri görüş kamerası konusunda sayfalar olduğunu gördüm.

 

İkinci yöntem biraz daha zor ama ben bu yöntemi tercih edeceğim. Elimde kendi aracıma ait AsBuilt datası var. Kendi aracımda tüm özellikler aktif. Bu orjinal data ile yeni aldığım modülün datalarını birbiri ile karşılaştırıp, farklı olan kısımları düzenleyerek özellikleri aktif hale getirmeyi deneyeceğim. AsBuilt dataları karşılaştırmak için çeşitli programlar mevcut.

 

Değişiklik yapılması gereken kısımları bulduktan sonra, bu değişikliği Forscan programı ve Obd kablosu ile yapacağım. AsBuilt'e müdahale etmek için Forscan programı "Extended Licence" gerektiriyor. En son baktığımda ücretli değildi, Forscan forumuna üye olmak belli bir süre için Extended Licence almanızı sağlıyor.

 

Maalesef Forscan, diğer araca bağlantı programlarının aksine ciddi anlamda OBD / ELM cihazı seçiyor, yaptığı işler daha detaylı olduğu için Çinli klon cihazlarla çalışmıyor, kısaca kaliteli bir cihaz istiyor. En azından benim elimdeki 3 OBD aparatını da uygun bulmadı. Alternatif olarak OBDLink MX Bluetooth cihazını sipariş ettim. Bu nedenle aktivasyon işlemlerini bu cihaz elime geçtikten sonra yapacağım.

 

Bazı forumlarda bu işlemlerin "FoCCCus" programı ile de yapılabildiği yazılmış. Kullanmadığım için bilmiyorum.

 

4.2" ekranı araçtan söktüğünüzde arkasında 4 farklı konnektör olduğu göreceksiniz. Hangisinin ne işe yaradığını gösteren şu şekilde bir resim mevcut.

 

pXyW2r.jpg

 

Halihazırda alttaki radyo / CD sistemine giren bir anten kablosu varken, ekran arkasındaki anten giriş ve çıkışlarının neden gerekli olduğunu henüz anlayamadım.

Sistemi araçtan sökerken, anten kablolarını tek tek sökerek ne olduklarını anlamaya çalışacağım.

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Okan Tansel

vay arkadaş bu ne beyaaaa.

 

Kardeşim kolay gelsin zor ama datlu olacak bence

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Konuyu okurken gözlerime inanamadım. Zor zahmetli ve bir o kadar keyifli bir süreç. Kolay gelsin, bittiğinde bütün uğraşlara değecek.

 

:good1:

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Dün araç üzerinde çalışmalara başladım. Kesinlikle düşündüğümden daha zor olacak :)

Neyse artık, başlamak bitirmenin yarısıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Aşağıdaki tablo, Sync2 sistemini araçta çalıştırmak için 54pinlik sokette yapılması gereken değişiklikleri gösteriyor.

Yabancı bir forumda F150 aracı için değişiklik yapmış bir arkadaş paylaşmış.

 

3vXLa0.png

 

R1akV7.png

 

Kırmızı ile işaretlediklerim boş pinler. Neyse ki, bunlarda değişikliğe gerek yok.

 

Yeşil işaretli olanlar, Sync1 ve Sync2'de aynı şekilde kullanılanlar. Bunlarda da değişikliğe gerek yok.

 

Gelelim turuncu olanlara :) Problem burada başlıyor, çünkü solda işaretli pinin, soket içinde sağda işaretli yere taşınması gerekiyor.

 

Bunun için alternatif yöntemler mevcut. Birincisi, araçta mevcut olan 54pinlik soketin kapağını söküp, pinlerin yerlerini değiştirmek. Pek kolay olacağını düşünmüyorum.

 

İkincisi, bu sokete giden kabloları kesip, ilgili pinlerle çaprazlamak. İki çözüm de, gelecekte herhangi bir nedenle Sync1'e geri dönmek isterseniz, size bayağı iş çıkaracaktır.

 

Üçüncü çözüm ise biraz zor ama en temiz olanı. Ben bu yöntemi kullanmayı düşünüyorum. Bu çözümde pinlerin yerlerini değiştirmek yerine, kendinize dönüştürücü bir ara kablo yapıyorsunuz. Bunu yapmak için, Mouser firmasından şu parçalardan gerekli olanları almanız gerekiyor.

 

https://www.mouser.com.tr/

 

APIM Male side shroud - 571-1924337-1
APIM Male side pin 1-36 piece - 571-1924340-1
APIM Male side pin 37-54 - 571-1924341-1
APIM Female side male crimp pins - 571-1924968-4
APIM Male side female crimp pins - 571-1924955-4

 

Elimde zaten donör araçtan gelen şu kablo vardı. Kabloların çıplak uçlarına 54pinlik erkek bir soket lehimleyip "tak-çıkar" bir dönüştürücü ara kablo yapacağım.

 

0lO23B.jpg

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Kolay gelsin. Zor işe başlamışsınız ama çoğunu da bitirmişsiniz.

 

Fikir vermesi için (eğer bu linki görmediyseniz): https://www.drive2.ru/l/8866039/

 

not: Ekranın arkasındaki konektörleri gösteren resmi bir zamanlar ben çizmiştim :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
12 saat önce, Murat Kavuk yazdı:

Kolay gelsin. Zor işe başlamışsınız ama çoğunu da bitirmişsiniz.

 

Fikir vermesi için (eğer bu linki görmediyseniz): https://www.drive2.ru/l/8866039/

 

not: Ekranın arkasındaki konektörleri gösteren resmi bir zamanlar ben çizmiştim :) 

 

Baştan farketmemiştim ama işin en zor kısmı sistemi gövdeye oturtmakmış. Orjinal taşıyıcı konsol içine plastik kaynak yapılmış ve bir iki tanesini sökmeme rağmen yerinden kıpırdamıyor. Sanırım göremediğim noktalarda da bağlantıları mevcut. Hedefim o taşıyıcıyı sökmek ve yerine Sync2 için olanı takmaktı, ancak mümkün olmayacak gibi gözüküyor.  Genelde bu uygulamayı yapanlar orjinal taşıyıcıyı Dremel ile traşlıyorlar. Açıkçası ben böyle bir kes-biç yapmak istemiyorum. Bu nedenle çalışmalarım biraz yavaşladı, bir çözüm bulmaya çalışacağım.

 

Linkteki sayfayı görmüştüm. Zaten ne varsa Ruslarda var. Topladığım bilgilerin çoğu Rus forumlarından bulduklarımdan oluşuyor.

 

Konnektör resmini bu modifikasyonu Focus'da yapan bir sayfadan bulduğumu hatırlıyorum. Elinize sağlık, arkadaki bağlantıların ne olduğuna dair tek resim buydu. İmzanızda aracınızın C-Max olduğu yazıyor. Siz bu uygulamayı C-Max'de mi yaptınız ? Focus'da bile yapmış olsanız, kablolama ve bağlantılar konusunda birkaç şey danışmak isterim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...