İçeriğe Yönlendir

C Max 1 - Diesel Termostat Problemi ve Çözümü


Mehmet Sezgin

Recommended Posts

Mehmet Sezgin

merhaba arkadaşlar 

aracımda uzun süredir geç ısınma sorunu vardı

yaklaşık 1 yıl önce termostatı değiştirdim

soğuklarda çok uzun bir süreli kullanma imkanım olmadığı için tam olarak kontrol etme şansım olmadı

geçtiğimiz günler artık iyice bıktım bu sorundan -17 derecelerde uzun yolda giderken doğru düzgün ısınamadım

neyse havaların ısınması ile termostatı tekrar değiştireyim dedim

bu defa kendim yaptım yaklaşık 1 saatimi aldı tüm işlemler

değiştirme işlemine başlamadan önce motorun soğuk olmasına dikkat edin ciddi yaralanmalara sebep olabilir

yedek su deposunun kapağını açın

öncelikle hava filtresi ve turbo hortumu sökülecek

mazot filtre hortumlarını sökmeden bağlantı vidalarını sökerek biraz yukarı alıyoruz

termostat üzerindeki hortumları söküyoruz bu esnada yaklaşık 2 litre civarı antifirizli su akacaktır isterseniz aracın altına bir kap koyarak bunları toplayın süzdürüp tekrar koyun tercih size kalmış

kalan miktarı komple antifiriz ilavesi yapın

sonra termostatın 4 adet bağlantı vidasını 8 mm lokma ile söküp yavaşca yerinde alıyoruz

2rYzzN.jpg

 

sökülen termostatı incelediğim zaman fiziki bir anormallik gözlemledim

resimde sağdaki eski soldaki yeni termostat. yeni termostat 1.6 peugeot/citroen orjinal termostat(motorlar aynı olduğu için fark etmiyor) fordun kendi orjinalıini piyasada bulamadım

eski termostatın resimde kırmızı işaretli olan kısmı yerinden çıkmış vaziyette idi ya takarken bu şekilde idi veya aç/kapa çalışırken bu konuma geldi buna dikkat etmek lazım.konrol ettiğimiz bariz bir şekilde kaçırma olduğunu gördük aracın geç ısınması gayet normalmiş.

yerinden çıkmış olan kısmı oturtup kontrol ettik herhangibir kaçırma yoktu ama yeni malzeme almış olduk bu vesile ile yeni yenidir dedik değiştirdik.

Ja7bmq.jpg

M0PAqQ.jpg

 

bu da yeni termostat

qbmOoW.jpg

 

yeni taktığımız termostatın mavi contalı kısmına sıvı conta sürüp o şekilde montajını yaptık

tüm hortumları yerine takıp yedek su deposunu doldurup aracı çalıştırıyoruz

yedek su deposunun kapağı açık kalsın.fan çalışınca termostat açar ve yedek su deposundan bir miktar daha su motor içerisine gider yedek su deposundaki su seviyesini tamamlayıp termostatın etrafında kaçak olmadığından emin olduktan sonra hava filtresi ve turbo hortumunu yerine takıp 5-10 km aracı sürüp tekrar kontrol edin. birkaç gün yedek su deposunu ve aracın altını su kaçağı olmadığından emin olmak için kontrol edin. hepsi bu kadar

 

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Sinan Kaya

Geçmiş olsun ayrıntılı resim ve anlatım için teşekkürler geçen sene bende söktüm ama değişim yapmadım.

Aslında bende bi yerleri sökerken resim çekip eklemek istiyorum ama her seferinde bi aksilik çıkıp kaliyor.

Ayrıca  bizim ustalar da kronik bir arıza bir iki sefer üst üste gelince hemen kronik oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Kaya
(düzenlendi)
2 saat önce, Metin Taşcı yazdı:

bu sorun için gittigim de, lifteki aracında su kacırma sorunundan termostat değişimi yapılıyordu, o zaman şans işi :)

Tabi kı de ortalama dört beş araç aldım bu zamana kadar ilk aldığım ve şimdiki ford du ikisine harcadığım parayı hiç birine harcamadim. .tabi ilk araba heyacani da var Di ama ford yedek parça biraz pahalı ve yine diyorum bir de sans isi

tarihinde Sinan Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
İsmet Keçik

Arkadaşlar yeni konu açmak istemedim.. 2004 c-max tdci de benimde geç ısınma sorunum var. Yolda giderken düşmeye başlıyor hiç daha ortaya geldiğini hatırlamıyorum fakat sıcak hava üflemede sıkıntı yok 20 km gitsemde sürekli 60 ibaresinin biraz üstünde kalıyor. Termostat dediler.. Değişmesi mesele değil fakat hangi marka alayım? 130 tl ye de var 250 tl ye de

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...