İçeriğe Yönlendir

Yeti Deneyimlerim


Kerem Kurluva

Recommended Posts

Kerem Kurluva

 

Herkese merhaba,

 

Üye olduğumdan bu yana, bol okumalı, az yazmalı bir takip süreci içinde, bu ortamdaki değerli paylaşımları izliyorum.

 

Sonunda, aracım hakkında bir başlık açıp, onu ve kendimi tanıtırsam, buradaki paylaşım ortamına bir şekilde katkıda bulunurum diye düşünerek, yazıyorum. Yanlış bir yer seçtiysem, affola.

 

Hantallığı dışında, beni hemen hiç üzmeyen ve 11 sene boyunca kaprislerime boyun eğen emektar Cmax’ imi yenileme düşüncesi, son bir senedir aklımdaydı. Aracımın ilerleyen yaşı ile birlikte, ortaya çıkması muhtemel ağır bakımlar ve son on senede olagelen teknolojik değişimlere uzak kalmama düşüncesi, değişim rüzgarlarını estirdi.  

 

Sorunsuz beraberliğimiz nedeniyle, yeni araba arayışlarına başladığımda, Cmax’ imin yeni model kardeşleri ile yola devam edip etmeme konusunda, biraz bocaladım. Buna rağmen, son kertede, MPV genleri taşıyan, ama yükseltilmiş ve bozuk yol direnci daha fazla olan bir araçla yenileme yapmak düşüncesi hakim oldu.

 

Fiyat performans değerlendirmelerimde, baştan beri Skoda Yeti hep ön sıralardaydı, Trend olan, yumurta formlu “crossover” tasarımlarından ayrı konumlanmış, kendine özgü kübik yapısı ve iç hacim esnekliği ile, amaçlarıma daha çok hizmet edeceğini bana düşündürterek, bir adım daha öne çıktı ve ben de onu seçtim.  

 

Emektarımla 2016 senesinin bir Temmuz sabahında vedalaştığımızda, yeni aracım için bekleme sayacı da çalışmaya başlamıştı. Cam tavan saplantımın maliyeti olarak geçen, yaklaşık, bir aylık ilave beklemeden sonra, yeni aracıma kavuştum.

 

1.4 TSI motor ve DSG şanzımana sahip olan Skoda Yeti aracım, (İthalatçısının standart olarak getirdiği iki farklı donanım seviyesi içinden) Ambition adı verilen donanımı taşıyor. Standart ambition donanıma ilave olarak, BT, hız sabitleyici, otomatik far ve cam tavanı mevcut.

 

Bu girişgahdan sonra sadede gelecek olursam, önce tanıtım diyerek, aracımın fotograflarını, sonra hakkında derleyebildiğim deneyim ve yorumlarımı ve son olarak da, donanım ve aksesuar alanlarında kendimce yaptığım girişimleri, siz değerli üyelerin bilgilerine sunuyorum.

 

Fotograflar, geçtiğimiz Eylül ayında, araç iki aylık ilen çekildiler. Geçen süre zarfında, kaza, bela ve fazlaca da km yapmadan, 4000 i devirdik.

 

Yukarıda linklenmiş dökümanları, başlık daha derli toplu olur düşüncesiyle, forum dışına yerleştirdim. Herhangi bir uygunsuzluk görülürse, buraya aktarmak tabii ki mümkündür.

 

Bu başlık, değinmeyi unuttuğum, yada bahsedilmesini istediğiniz konularla ilgili, görüş, soru ve önerilerinize her daim açıktır.

  • Beğen 16
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

C Max kullanıcısı olarak benimde çok ilgimi çeken araç, tipini herkes beğenmez ama bence çok güzel. Güle güle kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Eski kasanın önündeki fardan bağımsız iki yuvarlak fardan sonra son tasarım cidden çok dikkat çekici. Eski aracın Nissan Juke den hiçbir farkı yoktu nerdeyse. Bu ise ciddi anlamdan başarılı. Köşeli ve hatları keskin olan araçları, oval hatlı araçlara göre daha çok beğenirim (Mercedes BMW hariç :D). Benimde yakın zamana kadar takibimde olan bir araçtı hatta bir ara 12 ay 12 bin lira sıfır faiz kampanyası vardı aklımdan çok geçti ama kısmet olmadı. 1.6 TDI motor ilk etapta geldi sonra getirmediler.

 

Benim bu araçta 1.4 TSI dan ziyade 1.2 TSI+DSG kombinasyonu.

 

Kazasız belasız binin.

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

İnceleme yazınız çok profesyonel olmuş. Güle güle kullanın. :nazar:

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

Ne güzel bir yazı olmuş. Oldukça profesyonel ve sürükleyici. Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Merhaba Kerem Bey.. 

Konunun yeri uygun, sıkıntı yok. 

 

Aracınız çok hoş.. Beğendiğim kasalardan biri zaten.. Güzel günlerde kullanın.. 

 

İstanbul'da yakıt  tüketiminiz nasıl ? 

 

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Elinize sağlık. Yazı stiliniz de çok güzel. 

Gerçi Başlığa bakınca ,efsanevi yaratık"Yeti" ile  karşılamışsınız sandım.:)

Yorum bağlantısı
Recep Demirci

İncelemeniz deneyimizi aktarışınız oldukça güzel. Hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

Yorum bağlantısı
Okan Tansel

Güzel günlerde kullanın .benimde çok beğendiğim bir araç bir gün belki olur .diyerek ALLAH kaza bela vermeden kullanmanızı nasip etsin inşallah.:nazar:

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Güzel araç kazasız belasız binmek nasip etsin inşallah

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Güzel anlatım güzel araç, darısı Kodiaq ın başına diyelim şimdiden, anca kurtarır bundan sonra :)

:nazar:

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

@Hakan Gürsu @Metin Akbal @Münir Nurettin Taşova @Serkan Aktay @Mehmet Ozyurek @Haşmet Güngör @Recep Demirci @Okan Tansel @Arif Aykın @Ali Cihangiroğlu

 

Yorumlarınız ve temennileriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.

 

1 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Eski kasanın önündeki fardan bağımsız iki yuvarlak fardan sonra son tasarım cidden çok dikkat çekici. Eski aracın Nissan Juke den hiçbir farkı yoktu nerdeyse. Bu ise ciddi anlamdan başarılı. Köşeli ve hatları keskin olan araçları, oval hatlı araçlara göre daha çok beğenirim (Mercedes BMW hariç :D). Benimde yakın zamana kadar takibimde olan bir araçtı hatta bir ara 12 ay 12 bin lira sıfır faiz kampanyası vardı aklımdan çok geçti ama kısmet olmadı. 1.6 TDI motor ilk etapta geldi sonra getirmediler.

 

Benim bu araçta 1.4 TSI dan ziyade 1.2 TSI+DSG kombinasyonu.

 

Kazasız belasız binin.

 

Metin Bey, inşallah size de, gönlünüzce bir tane nasip olur. Türkiye' ye getirilen 1.2 TSI modeller, manuel şanzıman ve "active" donanımla geliyor. F/P olarak oldukça cazipler. Bunda, yıl sonunda kasanın değişecek olmasının da payı var elbet.  DSG li 1.2 TSI için , özel sipariş yapıp, 2 ay kadar beklemek gerekiyor.

 

1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Merhaba Kerem Bey.. 

Konunun yeri uygun, sıkıntı yok. 

 

Aracınız çok hoş.. Beğendiğim kasalardan biri zaten.. Güzel günlerde kullanın.. 

 

İstanbul'da yakıt  tüketiminiz nasıl ? 

 

Mehmet Bey, tüketim şartlarım, olabileceğinin en kötüsüdür belki (sürekli şehir içi, çok kısa mesafede, eğimli güzergah, dur-kalk kullanım)... Bu şartlar altında, 100 km de, 10 lt 'ye yaklaşıyorum. Evvelki gün, gece, İstanbul' da el ayak çekilmişken, 1 saat kadar şehir içi kullandım, ortalama değerim, 6.5 lt idi

 

Bir saat önce, Haşmet Güngör yazdı:

Elinize sağlık. Yazı stiliniz de çok güzel. 

Gerçi Başlığa bakınca ,efsanevi yaratık"Yeti" ile  karşılamışsınız sandım.:)

.

Haşmet Bey, başlığa sizin gibi bakınca, ben de gülümsedim :)

 

Bir saat önce, Okan Tansel yazdı:

Güzel günlerde kullanın .benimde çok beğendiğim bir araç bir gün belki olur .diyerek ALLAH kaza bela vermeden kullanmanızı nasip etsin inşallah.:nazar:

 

Okan Bey, inşallah, size de gönlünüzce bir tane nasip olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Kerem Kurluva yazdı:

Mehmet Bey, tüketim şartlarım, olabileceğinin en kötüsüdür belki (sürekli şehir içi, çok kısa mesafede, eğimli güzergah, dur-kalk kullanım)... Bu şartlar altında, 100 km de, 10 lt 'ye yaklaşıyorum. Evvelki gün, gece, İstanbul' da el ayak çekilmişken, 1 saat kadar şehir içi kullandım, ortalama değerim, 6.5 lt idi

 

 

6,5 olabildiğini bilmek güzel.

Bence çok iyi.

 

 

Yorum bağlantısı
Emre Cetin

Aracınız çok güzel duruyor kazasız belasız günlerde binin inşallah . 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

1.6TDİ+DSG kombinasyonuda benim çok sevdiğim bir ikili ve sınıfındaki en iyi F/P aracı bence

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Kerem Bey aracınızı iyi analiz edip, güzel anlatmışsınız. Güle güle kullanın. 

Dsg şanzımanın sorunsuz uzun ömürlü kullanımı için vw bahsettiğiniz detayları anahtar tesliminden önce müşterilerine uygulamalı anlatırsa yeridir bence.

Diğer yandan insanın aklına bu kadar titiz kullandıktan sonra nerede bu otomatik şanzımanın rahatlığı düşüncesi geliyor. Düz vites kullanmak gibi :)

 

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

@Mehmet Kaya @Emre Cetin 

 

Teşekkür ederim.

 

 

45 dakika önce, Enver Çatak yazdı:

Kerem Bey aracınızı iyi analiz edip, güzel anlatmışsınız. Güle güle kullanın. 

Dsg şanzımanın sorunsuz uzun ömürlü kullanımı için vw bahsettiğiniz detayları anahtar tesliminden önce müşterilerine uygulamalı anlatırsa yeridir bence.

Diğer yandan insanın aklına bu kadar titiz kullandıktan sonra nerede bu otomatik şanzımanın rahatlığı düşüncesi geliyor. Düz vites kullanmak gibi :)

 

Enver Bey, marifetin iltifata tabi olması gibi, dsg konforunu da titizliğe tabi olarak düşünebiliriz belkide :) kullanım rahatlığının sürdürülmesi için, o rahatlığın bir kısmından feragat etmek gibi..  şaka bir yana, bu konunun muhasebesini yapabileceğim bir kilometrede değil henüz aracım.. ancak, şu ana kadarki deneyimimle, eksi bakiyem yok diyebilirim. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.  

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sıkışık trafikte. Dur kalkın çok olduğu durumlarda manuel modda kullanmak yeter.
Ben seviyorum çift kavramayı.
Sorunsuz kullanın inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna

Rengi şahane :nazar:, Haydarpaşa'da ne vardı siz çekerken?

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
27 dakika önce, Gökhan Tuna yazdı:

Rengi şahane :nazar:, Haydarpaşa'da ne vardı siz çekerken?

Kurban Bayramı tatili ve devam eden restorasyon çalışmaları vardı :)

Teşekkür ederim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

:nazar:

Bu arada konunun yazilis sekli cok hosuma gitti. Uzun uzun, detayli ve en önemlisi tarafsiz incelemeniz cok ama cok güzel. Henüz herseyi okuyamadim ama vakit bulunca hepsini okuyacagim.

Allah kazasiz belasiz sürüsler nasip etsin

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kerem bey hayırlı olsun aracınız

Kedi hâlâ arabanın peşinde mi,

Arka kapıya yapışan fileleri ufaktan ısıtarak kapı yüzeyi kıvrım formuna getirebilirsiniz,

Çamurlukların uzun olmaması evet işe yaramıyor gibi görünsede yağmurlu yolculuklarda arkanızdan gelen sürücü için büyük nimet,

Tam tavan çevresinde ambians ışığı var mı, yoksa yapsanıza valla mis gibi olur [emoji4]

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
11 saat önce, Eren Gökmen yazdı:

:nazar:

Bu arada konunun yazilis sekli cok hosuma gitti. Uzun uzun, detayli ve en önemlisi tarafsiz incelemeniz cok ama cok güzel. Henüz herseyi okuyamadim ama vakit bulunca hepsini okuyacagim.

Allah kazasiz belasiz sürüsler nasip etsin

 

Eren Bey, teşekkür ederim temenniniz için.. yazıların ufak bir faydası olursa, ne mutlu..

 

11 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Kerem bey hayırlı olsun aracınız

Kedi hâlâ arabanın peşinde mi,

Arka kapıya yapışan fileleri ufaktan ısıtarak kapı yüzeyi kıvrım formuna getirebilirsiniz,

Çamurlukların uzun olmaması evet işe yaramıyor gibi görünsede yağmurlu yolculuklarda arkanızdan gelen sürücü için büyük nimet,

Tam tavan çevresinde ambians ışığı var mı, yoksa yapsanıza valla mis gibi olur emoji4.png

 

Servet Bey, mehtaplı geceler hariç, tavanda ambians aydınlatması bulunmuyor :) 

Olur mu, olursa da nasıl olur, pek tahayyül edemiyorum açıkçası, bilgisizliğime verin..

Tozlukların, başka sürücüler için önemli olabileceğini düşünmemiştim, en azından bir faydası olduğunu öğrenmiş oldum.

File cepleri söktüğüm ilk fırsatta, ısıtma yöntemini deneyeceğim.

Kaput filmimi çizen kedinin o olduğundan şüpheleniyorum, ama bir türlü suç üstü yapamadım.

Değerli tesbit, öneri ve temenniniz için çok teşekkür ederim.

 

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

güzel araba, güzel anlatım, hayırlı olsun güle güle kullanın :yes:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...