İçeriğe Yönlendir

Kuga - 2.0 Tdci Araç Hakkında Bilgi


Murat Öngür

Recommended Posts

Mustafa Yanar
Alişan YILMAZ yazdı:

Güncel --> Webasto, ecomode gibi ayarları da açtım araba harika oldu :)

vebasto var mıydı donanım olarak 

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Alişan YILMAZ
Mustafa Yanar yazdı:

vebasto var mıydı donanım olarak 

Donanım olarak ön göğüsün içinde yer alıyormuş söktürmedim o yüzden var mı bilgim yoktu ama zamanlayıcıyı v.s açtığımda çalışıyor.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Hüseyin ERTUĞRUL

2020 kasım ayında arızalanan kuga AWD modülü Almanya’dan “sağlam” denilerek iade edilmişti. Parçayı taktık, sonuç yok, arıza devam ediyor. Demek ki Almanlar da artık adam gibi iş yapmıyorlar. Aracın elektrik projesini temin ederek tesisat kontrolü yapıldı, o da sağlam. Garip bir ikilem yaşıyorum, elektronikçiler tesisat arızalı, tesisatçılar AWD modülü arızalı diyorlar. Stres katsayım zirveye çıkmış durumda. Ankara’daki en popüler oto elektronikçiler hikâyeyi duyunca “bu iş bizi aşar, aracı kabul edemeyiz” deyip baştan savıyorlar. Bir gün başka bir vesile ile İvedik Org. Sanayisinde fabrikaların arasında genç bir elektronikçiye konuyu özetledim. Usta bana zaman sıkıntısı olmaksızın bu iş ile uğraşabileceğini, belki parçayı tamir edebileceğini söyledi. Tamam dedim, parçayı söküp verdim. Yerine malum kendi yaptığım geçici kapağı yine taktık. Parçanın yenisi Türkiye’de sadece sipariş üzerine yetkili servise geliyor, Ocak fiyatıyla 24 bin TL. Çıkmacılarda hiç yok, Almanya’da sadece yetkili serviste satılıyor 1050 Euro. Yani ben kugada tam olarak duvara toslamıştım. Bizim usta önüne çöp olarak konular elektronik kart (beyin) üzerinde ufaktan uğraşmaya başladı, iki kez deneme amaçlı taktı sonuç alamadı. Her seferinde kart üzerinde daha derinlemesine kontrol-çalışma ve deneme yapmaya başladı. Aradan 2,5 ay geçti, benim araç hala 4 x 2 halinde yürüyor, fakat ben durmuyorum Türkiye turlarına devam ediyorum. En son denemede iş tamam, parçayı onarmayı başarmış, ölü parçaya tekrar hayat vermiş bizim usta. Bu iş olmaz beklentilerim bir anda tersine döndü. Otoda bilgisayarlı kontrol ünitesi takılı halde arazide deneme sürüşüne çıktık. Yol yok artık, tarlalarda, yol harici arazide kullanıyoruz arabayı. Sonuç müspet, 4 x 4 sorunsuz çalışıyor. Hayretler içindeyim, ustaya nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum. Bir yıllık AWD kâbusum bitmiş durumda. Maliyet nedir? Türkiye’deki parça fiyatının 1/20, Almanya’daki parça fiyatının 1/10 oranında bir rakam. Memnun kaldım.

Türk gibi düşünmek, Türk gibi çalışmak, Türk gibi yaşamak bu olsa gerek. Teknoloji satıyoruz diyerek bizleri sömürgeleştirmek isteyenlere bu şekilde cevaplar verebilmeliyiz bence. Herkese sağlıklı, kazasız, sorunsuz günler dilerim.

 

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Ustanin eline emegine saglik. Size de geçmiş olsun sıkıntılı süreç geçmiş artik keyfini çıkarın. Kazasiz belasız iyi gunlerde kullanmanız dileğiyle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Budur, afferim o ustaya, sizede geçmiş olsun, şimdi bu konuyu duyurmak lazım, böyle sorun yaşayanlar o arakadaş sayesinde rahatlasın :)

 

Bu arada demekki servis arızayı doğru teşhis etmiş, onlarada aferim ama Ford Tr ye fırça var, avrupada parça parça satılan şeyler bizde neden komple satılıyorda bizi öpüyorsunuz...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Var böyle cevherler. Doğru yönlendirme olsa bizden iyisi olmaz dünyada da işte…

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
2020 kasım ayında arızalanan kuga AWD modülü Almanya’dan “sağlam” denilerek iade edilmişti. Parçayı taktık, sonuç yok, arıza devam ediyor. Demek ki Almanlar da artık adam gibi iş yapmıyorlar. Aracın elektrik projesini temin ederek tesisat kontrolü yapıldı, o da sağlam. Garip bir ikilem yaşıyorum, elektronikçiler tesisat arızalı, tesisatçılar AWD modülü arızalı diyorlar. Stres katsayım zirveye çıkmış durumda. Ankara’daki en popüler oto elektronikçiler hikâyeyi duyunca “bu iş bizi aşar, aracı kabul edemeyiz” deyip baştan savıyorlar. Bir gün başka bir vesile ile İvedik Org. Sanayisinde fabrikaların arasında genç bir elektronikçiye konuyu özetledim. Usta bana zaman sıkıntısı olmaksızın bu iş ile uğraşabileceğini, belki parçayı tamir edebileceğini söyledi. Tamam dedim, parçayı söküp verdim. Yerine malum kendi yaptığım geçici kapağı yine taktık. Parçanın yenisi Türkiye’de sadece sipariş üzerine yetkili servise geliyor, Ocak fiyatıyla 24 bin TL. Çıkmacılarda hiç yok, Almanya’da sadece yetkili serviste satılıyor 1050 Euro. Yani ben kugada tam olarak duvara toslamıştım. Bizim usta önüne çöp olarak konular elektronik kart (beyin) üzerinde ufaktan uğraşmaya başladı, iki kez deneme amaçlı taktı sonuç alamadı. Her seferinde kart üzerinde daha derinlemesine kontrol-çalışma ve deneme yapmaya başladı. Aradan 2,5 ay geçti, benim araç hala 4 x 2 halinde yürüyor, fakat ben durmuyorum Türkiye turlarına devam ediyorum. En son denemede iş tamam, parçayı onarmayı başarmış, ölü parçaya tekrar hayat vermiş bizim usta. Bu iş olmaz beklentilerim bir anda tersine döndü. Otoda bilgisayarlı kontrol ünitesi takılı halde arazide deneme sürüşüne çıktık. Yol yok artık, tarlalarda, yol harici arazide kullanıyoruz arabayı. Sonuç müspet, 4 x 4 sorunsuz çalışıyor. Hayretler içindeyim, ustaya nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum. Bir yıllık AWD kâbusum bitmiş durumda. Maliyet nedir? Türkiye’deki parça fiyatının 1/20, Almanya’daki parça fiyatının 1/10 oranında bir rakam. Memnun kaldım.
Türk gibi düşünmek, Türk gibi çalışmak, Türk gibi yaşamak bu olsa gerek. Teknoloji satıyoruz diyerek bizleri sömürgeleştirmek isteyenlere bu şekilde cevaplar verebilmeliyiz bence. Herkese sağlıklı, kazasız, sorunsuz günler dilerim.
 

Çözümü facebook gruplarina da yazin abi sizin gibiler direk ustayi bulsun milli servet sonucta para disari çıkamasın
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Hüseyin ERTUĞRUL yazdı:

2020 kasım ayında arızalanan kuga AWD modülü Almanya’dan “sağlam” denilerek iade edilmişti. Parçayı taktık, sonuç yok, arıza devam ediyor. Demek ki Almanlar da artık adam gibi iş yapmıyorlar. Aracın elektrik projesini temin ederek tesisat kontrolü yapıldı, o da sağlam. Garip bir ikilem yaşıyorum, elektronikçiler tesisat arızalı, tesisatçılar AWD modülü arızalı diyorlar. Stres katsayım zirveye çıkmış durumda. Ankara’daki en popüler oto elektronikçiler hikâyeyi duyunca “bu iş bizi aşar, aracı kabul edemeyiz” deyip baştan savıyorlar. Bir gün başka bir vesile ile İvedik Org. Sanayisinde fabrikaların arasında genç bir elektronikçiye konuyu özetledim. Usta bana zaman sıkıntısı olmaksızın bu iş ile uğraşabileceğini, belki parçayı tamir edebileceğini söyledi. Tamam dedim, parçayı söküp verdim. Yerine malum kendi yaptığım geçici kapağı yine taktık. Parçanın yenisi Türkiye’de sadece sipariş üzerine yetkili servise geliyor, Ocak fiyatıyla 24 bin TL. Çıkmacılarda hiç yok, Almanya’da sadece yetkili serviste satılıyor 1050 Euro. Yani ben kugada tam olarak duvara toslamıştım. Bizim usta önüne çöp olarak konular elektronik kart (beyin) üzerinde ufaktan uğraşmaya başladı, iki kez deneme amaçlı taktı sonuç alamadı. Her seferinde kart üzerinde daha derinlemesine kontrol-çalışma ve deneme yapmaya başladı. Aradan 2,5 ay geçti, benim araç hala 4 x 2 halinde yürüyor, fakat ben durmuyorum Türkiye turlarına devam ediyorum. En son denemede iş tamam, parçayı onarmayı başarmış, ölü parçaya tekrar hayat vermiş bizim usta. Bu iş olmaz beklentilerim bir anda tersine döndü. Otoda bilgisayarlı kontrol ünitesi takılı halde arazide deneme sürüşüne çıktık. Yol yok artık, tarlalarda, yol harici arazide kullanıyoruz arabayı. Sonuç müspet, 4 x 4 sorunsuz çalışıyor. Hayretler içindeyim, ustaya nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum. Bir yıllık AWD kâbusum bitmiş durumda. Maliyet nedir? Türkiye’deki parça fiyatının 1/20, Almanya’daki parça fiyatının 1/10 oranında bir rakam. Memnun kaldım.

Türk gibi düşünmek, Türk gibi çalışmak, Türk gibi yaşamak bu olsa gerek. Teknoloji satıyoruz diyerek bizleri sömürgeleştirmek isteyenlere bu şekilde cevaplar verebilmeliyiz bence. Herkese sağlıklı, kazasız, sorunsuz günler dilerim.

 

 

Ustanın reklamını heeyerde yapın ki hatta burada da paylaşın ihtiyacı olan olmayan iyi değerlerimizi bilsin 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Turhan Onat yazdı:

2013 ve yukarısı  MK2  benzinli Kugalar tam otomatik şanzumandır arkadaşlar. 2014 sonundan itibaren 1,6 motor 1,5 ile yer değiltirmiştir.  Halen benzinli modellerde aynı şanuzuman kullanılmakta olup Dizel makinalat ( FWD ) power shift şanzumana sahiptir. Sormak istediğiniz bir konu olursa severek yanıt verebilirim Selamlar.

Awd olarak nasıl sorun vs çok oluyir mu birde 2013 sonrası 1.6-1.5 farketmeksizin tam otomatik mi arka koltuklar yatınca nasıl duz bir alan elde ediliyor mu kronik sorunları mevcut mu son olarak donanım olarak titanyum mu en dolusu 

Yorum bağlantısı
Turhan Onat
Erman Uzun yazdı:

Awd olarak nasıl sorun vs çok oluyir mu birde 2013 sonrası 1.6-1.5 farketmeksizin tam otomatik mi arka koltuklar yatınca nasıl duz bir alan elde ediliyor mu kronik sorunları mevcut mu son olarak donanım olarak titanyum mu en dolusu 

 

Kuga araçlardaki AWD sistemi yine hafif arazi koşulları için piyasadaki diğer araçlar içerisinde en sorunsuz çalışanlarından biridir. Arazi işleri sizde bilirsiniz doğru lastikle, kullanım şekli ve araç özellikleri ile birleşince etkilidir.

Koltuklar yatırıldığında maalesef tam bir düz yüzey oluşmuyor. Ama kesinlikle kabul edilebilir bir düzlem oluşmakta.

En üst donanım selective dir. Tabi Fordun işleri hep para ile olduğundan  tekno paket, konfor paketi vs diye ek donanımlar alınmadan full+full olunmuyor. Ama cam tavanlı bir titanium her zaman en optimal özellikleri sunar  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Turhan Onat yazdı:

 

Kuga araçlardaki AWD sistemi yine hafif arazi koşulları için piyasadaki diğer araçlar içerisinde en sorunsuz çalışanlarından biridir. Arazi işleri sizde bilirsiniz doğru lastikle, kullanım şekli ve araç özellikleri ile birleşince etkilidir.

Koltuklar yatırıldığında maalesef tam bir düz yüzey oluşmuyor. Ama kesinlikle kabul edilebilir bir düzlem oluşmakta.

En üst donanım selective dir. Tabi Fordun işleri hep para ile olduğundan  tekno paket, konfor paketi vs diye ek donanımlar alınmadan full+full olunmuyor. Ama cam tavanlı bir titanium her zaman en optimal özellikleri sunar  :)

1.6-1.5 benzinli olanlar tam otomatik mi 

Yorum bağlantısı
Turhan Onat
Erman Uzun yazdı:

1.6-1.5 benzinli olanlar tam otomatik mi 

evet. 6F35  şanzuman kullanılır

Yorum bağlantısı
Hüseyin ERTUĞRUL
Levent Güzelkalp yazdı:
Hüseyin ERTUĞRUL yazdı:
2020 kasım ayında arızalanan kuga AWD modülü Almanya’dan “sağlam” denilerek iade edilmişti. Parçayı taktık, sonuç yok, arıza devam ediyor. Demek ki Almanlar da artık adam gibi iş yapmıyorlar. Aracın elektrik projesini temin ederek tesisat kontrolü yapıldı, o da sağlam. Garip bir ikilem yaşıyorum, elektronikçiler tesisat arızalı, tesisatçılar AWD modülü arızalı diyorlar. Stres katsayım zirveye çıkmış durumda. Ankara’daki en popüler oto elektronikçiler hikâyeyi duyunca “bu iş bizi aşar, aracı kabul edemeyiz” deyip baştan savıyorlar. Bir gün başka bir vesile ile İvedik Org. Sanayisinde fabrikaların arasında genç bir elektronikçiye konuyu özetledim. Usta bana zaman sıkıntısı olmaksızın bu iş ile uğraşabileceğini, belki parçayı tamir edebileceğini söyledi. Tamam dedim, parçayı söküp verdim. Yerine malum kendi yaptığım geçici kapağı yine taktık. Parçanın yenisi Türkiye’de sadece sipariş üzerine yetkili servise geliyor, Ocak fiyatıyla 24 bin TL. Çıkmacılarda hiç yok, Almanya’da sadece yetkili serviste satılıyor 1050 Euro. Yani ben kugada tam olarak duvara toslamıştım. Bizim usta önüne çöp olarak konular elektronik kart (beyin) üzerinde ufaktan uğraşmaya başladı, iki kez deneme amaçlı taktı sonuç alamadı. Her seferinde kart üzerinde daha derinlemesine kontrol-çalışma ve deneme yapmaya başladı. Aradan 2,5 ay geçti, benim araç hala 4 x 2 halinde yürüyor, fakat ben durmuyorum Türkiye turlarına devam ediyorum. En son denemede iş tamam, parçayı onarmayı başarmış, ölü parçaya tekrar hayat vermiş bizim usta. Bu iş olmaz beklentilerim bir anda tersine döndü. Otoda bilgisayarlı kontrol ünitesi takılı halde arazide deneme sürüşüne çıktık. Yol yok artık, tarlalarda, yol harici arazide kullanıyoruz arabayı. Sonuç müspet, 4 x 4 sorunsuz çalışıyor. Hayretler içindeyim, ustaya nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum. Bir yıllık AWD kâbusum bitmiş durumda. Maliyet nedir? Türkiye’deki parça fiyatının 1/20, Almanya’daki parça fiyatının 1/10 oranında bir rakam. Memnun kaldım.
Türk gibi düşünmek, Türk gibi çalışmak, Türk gibi yaşamak bu olsa gerek. Teknoloji satıyoruz diyerek bizleri sömürgeleştirmek isteyenlere bu şekilde cevaplar verebilmeliyiz bence. Herkese sağlıklı, kazasız, sorunsuz günler dilerim.
 
 

Çözümü facebook gruplarina da yazin abi sizin gibiler direk ustayi bulsun milli servet sonucta para disari çıkamasın

Onarımı yapan işletme; https://www.facebook.com/search/posts/?q=oto chi̇p elektronik   İvedik Org.Sanayi 1419 cad. Ankara

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Geçmiş olsun, gözünüz aydın. Helal olsun o ustaya, sizi büyük dertten kurtarmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Serdar ÇAKAR

Herkese merhaba;

 

2011 Kuga 2.0 TDCI 4x4 alma arefesindeyim. Konuları tek tek okudum ama hala kafamda bir soru. Bu araç tork konvertörlü mü ? Islak çift kavrama mı ? Bunu dışardan bakınca anlayabilir miyiz? Yada herhangi bir yerde şanzıman kodu olan bir etiket var mı? Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Görkem Küçükyılmaz
Serdar ÇAKAR yazdı:

Herkese merhaba;

 

2011 Kuga 2.0 TDCI 4x4 alma arefesindeyim. Konuları tek tek okudum ama hala kafamda bir soru. Bu araç tork konvertörlü mü ? Islak çift kavrama mı ? Bunu dışardan bakınca anlayabilir miyiz? Yada herhangi bir yerde şanzıman kodu olan bir etiket var mı? Şimdiden teşekkürler.

Hocam aldınız mı ? Son durum nedir bende ilgileniyorum bu araçlarla

Yorum bağlantısı
Serdar ÇAKAR
Görkem Küçükyılmaz yazdı:

Hocam aldınız mı ? Son durum nedir bende ilgileniyorum bu araçlarla

Merhaba evet yaklaşık 3 hafta önce aracı satın aldım. Araçta 6DCT450 kodlu GETRAG üretimi ıslak/yağlı çift kavrama şanzıman varmış. Şu an için günlük kullanımda bir sıkıntı görünmüyor.

Sadece şöyle bir durum tespit ettim. Sürüş sırasında mesela 5 viteste giderken otomatik konumdan manuel konuma aldığımda ekranda 5 görülüyor. Vitesi bir kademe düşürdüğümde direkt 2nci vitese düşürüyor. Tekrar vites yükseltme veya düşürme yaptığımda sırayla değişiyor.

Şanzımanın yazılımı ve alıştırma dedikleri bir uygulama ile düzeleceğini tahmin ediyorum. Henüz bir servise veya ustaya gösteremedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Küçükyılmaz
Serdar ÇAKAR yazdı:

Merhaba evet yaklaşık 3 hafta önce aracı satın aldım. Araçta 6DCT450 kodlu GETRAG üretimi ıslak/yağlı çift kavrama şanzıman varmış. Şu an için günlük kullanımda bir sıkıntı görünmüyor.

Sadece şöyle bir durum tespit ettim. Sürüş sırasında mesela 5 viteste giderken otomatik konumdan manuel konuma aldığımda ekranda 5 görülüyor. Vitesi bir kademe düşürdüğümde direkt 2nci vitese düşürüyor. Tekrar vites yükseltme veya düşürme yaptığımda sırayla değişiyor.

Şanzımanın yazılımı ve alıştırma dedikleri bir uygulama ile düzeleceğini tahmin ediyorum. Henüz bir servise veya ustaya gösteremedim.

umarım yazılımla kolayca çözülür, can sıkıcı bir durum tabi, teşekkür ederim bilgiler için. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Serdar ÇAKAR yazdı:

Sürüş sırasında mesela 5 viteste giderken otomatik konumdan manuel konuma aldığımda ekranda 5 görülüyor. Vitesi bir kademe düşürdüğümde direkt 2nci vitese düşürüyor. Tekrar vites yükseltme veya düşürme yaptığımda sırayla değişiyor.

Şanzımanın yazılımı ve alıştırma dedikleri bir uygulama ile düzeleceğini tahmin ediyorum. Henüz bir servise veya ustaya gösteremedim.

Şöyle mi? 5. vites 100 km/h ile gidiyorsunuz, manuele aldınız ve bir vites küçülttünüz. Normalde 4. vitese geçmesi gerekirken, 2. vitese geçiyor. Bu geçiş ekranda mı oluyor yoksa, şanzımanda mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Şanzımana öğretme yapın, akü söküldü veya yazılım vs işlemi olduysa mutlaka yapın, şanzıman adına öğrenme veya adaptasyon kelimesi ekleyerek googleda aratın.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...