İçeriğe Yönlendir

İkincil Enjeksiyon


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

İKİNCİL ENJEKSİYON

İng: Secondary Injection

 

 

Benzinli motorlu ve dizel motorlu 4 zamanlı araçlarda sözü geçen 4 zaman aşağıdaki gibidir:

 

1- Emme

2- Sıkıştırma

3- Patlama (güç alma)

4- Egzos boşaltma

 

Normal şartlarda motorlarda yakıt 1 numaralı emme zamanında silindir içine ya da emme manifolduna enjekte edilir yahut eski sistemde karbüratörden havayla karıştırılarak püskürür.  (14:1 oranında)

 

Yeni nesil katalitik konvertörlü araçlarda katalitik konvertörün hızlı ısınması için sıkıştırma sürecinin sonunda bazen patlamanın hemen öncesinde bazen de egzos safhasında da ufak biraz daha yakıt püskürtülerek bu yakıtın egzos manifoldundan katalitiğe doğru çıkış kanalında yanarak ısıyı çabuk artırması hedeflenir. Aynı teknik, DPF kullanan araçlarda rejenerasyon sırasında da kullanılan bir tekniktir. Patlamanın hemen öncesinde zaten sıkıştırılmış karışıma sağlanan stabilizasyon ve yanma rejimi kazandırılması, emisyonları (NO) azaltmaktadır.

 

Bu nedenle yeni nesil benzinli araçların birçoğunda katalitik ısınana dek yakıt harcaması yüksek olmaktadır.

 

İkinci hava enjeksiyonu veya ikincil ayrı bir yakıt türü enjeksiyonu ise başka bir konu olup bahsi geçen çift enjeksiyon ile ilgisi bulunmamaktadır.

 

 

 

 

 

konuya atıf veren patent: https://www.google.ch/patents/US7234440?hl=de

 

 

güzel bir doküman şurada mevcut: https://issuu.com/asafavidan/docs/pps_941003_engine_management_system

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...