Oğuzhan Demir 26 Mart 2017 Yazar Paylaş 26 Mart 2017 On 25.03.2017 at 10:04, Murat Atagenç yazdı: Hatta şöyle bir saçmalıkta var. 4x2 karayolları ve emniyet için kamyonet geçiyor ama maliye vergisini panelvan grubundan alıyorlar Yeni model 3.5 tona kadar kamyonet vergisi 704x2 Yeni model 1.9 üstü panelvan vergisi 782,5x2 Ayrıca biz ticari olarak aldık, 4x4 alsaydık yine otomobil vergisi alacaktı. Bu konuda bir yanlışlık olmasın? Ek bilgi: 94 ile radar cezası yiyebiliyorsunuz Ticari 4x4 dahi kamyonet vergisi. Ticaride 4x4 ve 4x2 aynı vergi sıkıntı yok. On 25.03.2017 at 13:06, Ozan Altundal yazdı: Bazı ilanlara bakıyorum ama özellikle wildtraklarda 3.2 malum. Kamyonet diye geçenler var ve adamlar özellikle yazıyor plakadan vergiyi sorgulayın diye kamyonet vergisi çıkıyor Onlar hep ticari kayıtlı, hususi olarak alınınca iş değişiyor Hatta SRC olayı da aynı şekilde, ticari ise istiyor hususi ise istemiyor, orası güzel sıkıntı yok. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Mart 2017 Paylaş 26 Mart 2017 @Koray Yiğit, sağ şerit 80 km/h yolun tadını çıkarmak için ideal hız şerit lakin bu seferde kamyonlar söve söve geçiyor bizi 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Mart 2017 Paylaş 26 Mart 2017 1 saat önce, Koray Yiğit yazdı: Arkadaşlar konu 4x4 pick up açılmısken söyle söyleyeyim bu araçların kullanıcıları motor güçlerine ve elekronik sistemlerine güvenerek yollarda otomobil gibi kullaniyorlar. Fakat bu araçların agırlik merkezleri yüksekte oldugu için (malum ana kullanim amaclari arazide 1 ton yük ile ilerleyebilmeleri içindir) 80km/h üstüne çıkmalari gercekten tehlikeli. Ani bir savunma manevrasinda kesinlikle yüksek süratlerde otomobil gibi davranmazlar ve virajları otomobil gibi dönmezler. Lütfen özellikle dikkatli kullanın. Görsel olarak heybetli duruşu çogu kişiye hoş gelebilir ama asıl amacı bu araçların arazide sahibini limitler içerisinde yükü ile beraber ilerlemesini sağlamaktır. Otobanda ve duble yollarda en sağ şerit 80km/h benimdir kimse arkamdan sellektör yapmasın tamponuma yapışmasın. Saygılarımla Freni de unutmayalım , otomobil gibi duramazlar. 1 Yorum bağlantısı
Koray Yiğit 26 Mart 2017 Paylaş 26 Mart 2017 @Koray Yiğit, sağ şerit 80 km/h yolun tadını çıkarmak için ideal hız şerit lakin bu seferde kamyonlar söve söve geçiyor bizi [emoji4]Yok hiç söven kamyoncuya denk gelmedim, yollari açık olsun o yolların kahrını çekenlerin zaten rampada ben onları sollayıp geçiyorum.Şaka bir yana da karayolları hız limit levhaları tam bu 4x4 kamyonetler için uygun hızları veriyor.Birde taze yagmurda kasa özellikle boşken frene dokunmadan önce 3 kere düşünmek şart. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 26 Mart 2017 Yazar Paylaş 26 Mart 2017 1 saat önce, Koray Yiğit yazdı: Yok hiç söven kamyoncuya denk gelmedim, yollari açık olsun o yolların kahrını çekenlerin zaten rampada ben onları sollayıp geçiyorum. Şaka bir yana da karayolları hız limit levhaları tam bu 4x4 kamyonetler için uygun hızları veriyor. Birde taze yagmurda kasa özellikle boşken frene dokunmadan önce 3 kere düşünmek şart. Bir zamanlar tır ve kamyon kullanmış biri olarak itiraf edeyim yeri gelince sövüyoruz maalesef Ön rampa 20 ton yük araç hafiften hızını almış, önde biri tıngır mıngır gidiyor arkadan biride kaptırmış geliyor, sola çıksan vicdan razı değil, gazı bıraksan gönül affetmiyor 4 1 Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 26 Mart 2017 Paylaş 26 Mart 2017 4 saat önce, Oğuzhan Demir yazdı: Ticari 4x4 dahi kamyonet vergisi. Ticaride 4x4 ve 4x2 aynı vergi sıkıntı yok. Onlar hep ticari kayıtlı, hususi olarak alınınca iş değişiyor Hatta SRC olayı da aynı şekilde, ticari ise istiyor hususi ise istemiyor, orası güzel sıkıntı yok. Şahıs firması olarak ticari aldık. Hatta K2* belgesi de aldık. 4x2 ve ruhsat kamyonet 2017/1 vergisini panelvan sınıfından ödedik 4x4 alsaydık otomobil-arazi taşıtı sınıfından ödeyeceğimizi söylediler. Emin misiniz? 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Mart 2017 Paylaş 26 Mart 2017 Yok hiç söven kamyoncuya denk gelmedim, yollari açık olsun o yolların kahrını çekenlerin zaten rampada ben onları sollayıp geçiyorum.Şaka bir yana da karayolları hız limit levhaları tam bu 4x4 kamyonetler için uygun hızları veriyor.Birde taze yagmurda kasa özellikle boşken frene dokunmadan önce 3 kere düşünmek şart. Isparta, üniversite caddesinde olan elim kazayı hatırlayın. Pikap artizlik yapayım derken bir cana mal olmuştu. Evet kontrol daha zordur Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 26 Mart 2017 Yazar Paylaş 26 Mart 2017 42 dakika önce, Murat Atagenç yazdı: Şahıs firması olarak ticari aldık. Hatta K2* belgesi de aldık. 4x2 ve ruhsat kamyonet 2017/1 vergisini panelvan sınıfından ödedik 4x4 alsaydık otomobil-arazi taşıtı sınıfından ödeyeceğimizi söylediler. Emin misiniz? En neti ben yarın bizim muhasebeden vergi miktarlarını sorayım. K2 bizde de mevcut. 3 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Evet kontrol daha zordur İlk geldiği 205 lastik ile 200-300kg yük olsa bile devirli sürüşlerde arkayı zapt etmek gerekten zor ama bir o kadar keyifliydi. Şimdi 245 lastik var artık kendi kafasına göre kopmasa da isteyince yan yan gidiyor. Araca alışıp ona göre kullanmak lazım. 1 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 26 Mart 2017 Paylaş 26 Mart 2017 bu konuyla tam olarak ilgili olmasa da vergiyle ilgili bir sıkıntım daha var hazır içimizi döküyor iken bunu da dile getiriyim, KDV; kdv de gelir vergisi gibi kademeli olmalı, kazanca göre ayarlanmalı, yıl boyunca ödediğim kdv ler, belirlenmiş yıllık gelirlere göre hesap edildikten sonra, düşük gelirlilere ya da orta gruba limitin altında ise kademeli olarak geri iade edilmeli, kısacası vergi sistemi komple revize edilmeli bilmem kaç sene önce ki şartlarla günümüz şartları bir değil. Türkiye gelirini vergiden sağlıyor bu işler oturduğum yerden öyle olsun böyle olsun dememle olmaz, bazı kdv ler %8 e indiğin de bile çok sarsıldı bütçe tamam dengeli olması lazım gelir-gider ama bu vergi sistemi küçük esnafı bitiriyor, dolayısıyla gelirin büyük kısmı kayıt dışı oluyor, dengeli olarak bu çözülse iyi olur, inşaAllah en kısa zamanda düzelir diyeyim.. şikayet/dilek kutusuna yazar gibi oldum, idare edin... :=) 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Mart 2017 Paylaş 27 Mart 2017 Kamyonlerin MTV'leri ile ilgili 3 durum söz konusu 1- Oturma yeri tek sıradır. Net ağırlık+istiap haddi toplamına göre vergi öder. Kamyonet kategorisindedir. 2- Oturma yeri iki sıradır, yarı veya tamamen kapalıdır. silindir hacmine göre vergi öder. Panelvan kategorisindedir. 3- Kasa boyu dingil aralığından kısadır. 4x4''tür otomobil olarak vergi öder. (Bu kısım için kaynak bulamadım ama bildiğim kadarıyla böyle bir tanımlaması vardı) 1 Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 27 Mart 2017 Paylaş 27 Mart 2017 On 25.03.2017 at 13:06, Ozan Altundal yazdı: Bazı ilanlara bakıyorum ama özellikle wildtraklarda 3.2 malum. Kamyonet diye geçenler var ve adamlar özellikle yazıyor plakadan vergiyi sorgulayın diye kamyonet vergisi çıkıyor Ben de kim biniyor bu araçlara diyorum, neredeyse araç bedelinin %10u her yıl ödenen MTV bedeli. Sonrasında faiziyle almasınlar geri? Yorum bağlantısı
Ali Gök 27 Mart 2017 Paylaş 27 Mart 2017 (düzenlendi) iş için kullanacak olanları ayırt edebilecek bir sistem gelmezse bundan başka çözümü yok . örneğin eniştemde 4*4 hilux var. adam balık avına gitmek için aldı tamamen zevk aracı olarak kullanıyor şimdi bu adam nie az vergi ödesinki zevk işi para ile olur ama dağda sürüsü olan bir adam 4*4 ü mecburen alıyorsa ona göre bir kolaylık üretmek lazım o adamada 2500 motor araba vergisi ödetmek yada ne ise motor hacmi.. ayıp oluyor biraz hatta arıcı olan dayım var . arıları 1000 metrenin üzerinde oraya gitmek için transit pikap yada broadway kullanıyor onlarda gitmiyor yanına kadar. 4*4 ü de bu malum konulardan almaya çekiniyor . şimdi bu noktada işte çözüm bulmak devlet babaya düşüyor lakin ben diyim devlet çözüm üretirse şuan 4 bin vergi ödeyen 4*4 10 bin öder 4*2 pikaplarda 15 bin flan ödeyebilir genelde son zamanlarda üretilen çözümler cebimizden 3 4 katı para çıkarmak üzerine sonuçlanıyor 27 Mart 2017 tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 28 Mart 2017 Yazar Paylaş 28 Mart 2017 On 27.03.2017 at 11:14, Mehmet Ozyurek yazdı: Kamyonlerin MTV'leri ile ilgili 3 durum söz konusu 3- Kasa boyu dingil aralığından kısadır. 4x4''tür otomobil olarak vergi öder. (Bu kısım için kaynak bulamadım ama bildiğim kadarıyla böyle bir tanımlaması vardı) Tam detaylarını bende bilmesem de öyle bir konu var. Bu sebepten 2009 sonrası pikaplar daha uzun. Off road severler onun için 2008 ve öncesini daha çok seviyor. On 26.03.2017 at 22:46, Murat Atagenç yazdı: Şahıs firması olarak ticari aldık. Hatta K2* belgesi de aldık. 4x2 ve ruhsat kamyonet 2017/1 vergisini panelvan sınıfından ödedik 4x4 alsaydık otomobil-arazi taşıtı sınıfından ödeyeceğimizi söylediler. Emin misiniz? Evet doğru demişler, Şirkete sordum bizim araçların dönem vergisi bu yıl 1567 TL imiş. Yani bizimkiler de arazi taşıtı vergisi ödüyormuş. Yanlış bilgilendirme için özür dilerim. İlk mesajımda yazdığım mesajda 4x4 şirket araçlarının kamyonet vergisi ödediğini yazmıştım. Ancak 4x4 şirket aracıda olsa otomobil-arazi taşıtı üzerinden motor hacmine göre vergi ödeniyor. Ancak trafikte kamyonet muamelesi görüyor. Yanlış bilgilendirme için hepinizden özür diliyorum... 3 Yorum bağlantısı
Ali Gök 28 Kasım 2019 Paylaş 28 Kasım 2019 (düzenlendi) Murat Atagenç yazdı: 4x2 karayolları ve emniyet için kamyonet geçiyor ama maliye vergisini panelvan grubundan alıyorla yuh diyorum gerçektenmi ? misal 2011 4*2 l200 panelvan grubundan mı vergi ödüyor ? birde otoyolda hız limiti panelvan mı kamyonet mi ? panelvan 110 , kamyonet 95 yazıyor çizelgede 28 Kasım 2019 tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Kasım 2019 Paylaş 28 Kasım 2019 vergiler hakikaten saçma, yani şöyle araç bedeline bakarak vergi almalılar, bu arada demek pikap arkadan salıyor kontrolü zor haa bence süper yol tutuş var... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Kasım 2019 Paylaş 28 Kasım 2019 İki çeker açık kasa aracın bandrolü düşük, vergisi de öyle olmalı Yorum bağlantısı
Ali Gök 28 Kasım 2019 Paylaş 28 Kasım 2019 Servet Aydın yazdı: İki çeker açık kasa aracın bandrolü düşük, vergisi de öyle olmalı abi bandrol dediğin mtv mi ? vergi dediğin hangisi ? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Kasım 2019 Paylaş 28 Kasım 2019 Mtv düşük. Etrafta gördüğün zebelkak gibi araçların çoğu iki çeker. Altından kalkamazlar yoksa Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Kasım 2019 Paylaş 28 Kasım 2019 Ticaret için 4x4 e gerek olmadığını devlet bildiği için bu şekilde zevk için alanların biraz vergi ödemesini sağlıyor. Bence uygulama doğru. Ancak hız limiti 4x4 olunca yine aynı kalması bence doğrudur. Araç dinamikleri aynı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 28 Kasım 2019 Paylaş 28 Kasım 2019 Servet Aydın yazdı: Mtv düşük. Etrafta gördüğün zebelkak gibi araçların çoğu iki çeker. Altından kalkamazlar yoksa ÖRNEĞİN L200 4*2 Ler yukarıda panelvan olarak vergi ödüyor denmiş ben kamyonet 0-1500 kg taşıma kapasitesi grubundan ödüyordur diye tahmin ediyordum. varmı tanıdık ta doğru bilgi verecek bize kesin Mehmet Göktürk yazdı: Ticaret için 4x4 e gerek olmadığını devlet bildiği için bu şekilde zevk için alanların biraz vergi ödemesini sağlıyor. Bence uygulama doğru. Ancak hız limiti 4x4 olunca yine aynı kalması bence doğrudur. Araç dinamikleri aynı. hız yapacak adam pikap almasın . katılıyorum limitin düşük olmasına Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 29 Kasım 2019 Paylaş 29 Kasım 2019 Hız limiti 80+8 85+8.5 (93.5 ediyor ama 94 ile ceza yazıyorlar) 4x2; ruhsatta kamyonet, maliyede panelvan, hız sınırında kamyon-kamyonet 4x4 ise maliyede otomobil hız sınırında kamyonet Bu arada araçlar ticari olarak ruhsatlıysa sürücüsüne src isteniyor... 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts