İçeriğe Yönlendir

Bravo - Kurtarın Beni Şu Çekmeden


Mustafa Burak Gök

Recommended Posts

Mustafa Burak Gök

Herkese merhaba Ben Mustafa Yaşım 28 Ankaradayım yeni üye oldum forumunuza,

Aracım 2011 Tjet Bravo namı değer aygır oluyor kendileri,

Aracımı aldığımdan beri çekme ve hatta bazen gezinme sorunum var 3 rot balansçı gezdim ıhıhh sonuç aynı.

Önce olayı özetleyeyim;

Aracı aldığımda sağ ön tarafta adam bisiklete çarptım dedi pek inanmadım ama çamurlıukta hafif düzeltme vardı sanki başka birşey varmış gibiydi, Sağ ön teker içe basmıştı 5mm onu yaptırdım rotçular şasede sorun yok dedi çözüm için belki bir yol gösterebilir size:S

 

Sorunlarımı açıklayayım belki çözüm bulunur,

1 - Sert kalkışta araç direksiyondan bağımsız gibi sağa çekiyor ama bayağı çekiyor, hatta 2 viteste bile sert gazda sağa gidiyoruz 

2 - Normal yolda direksiyonu düz tutunca araç sağa gidiyor hafif sol yapıyorum bu sefer de sola doğru gidiyoruz

3 - Ani frenlemede araç sanki kayıyor özellikle arka taraf bağımsızlığını ilan ediyor gibi

4 - Boşa atıp ne halin varsa gör diyorum bazen bu seferde ya sağa ya sola ya düz gidiyor çok bağımsız bir arabam var:)

 

Sorun için yapılanlar

1 - Alt tablalar gidik dediler değiştim ama değişen yok, başka bir sorun görünmüyor dedi 3 rot çu da ön düzen için

2 - Lastikler ön arka, sağ sol yapıldı değişen yok

3 - Amartisörleri kontrol ettirdim bişey görünmüyor bu şekilde söküp bakalım dediler bende elletmedim ama ön amartisör takozları gidik ona eminim.

4 - Lastiklerim 2015 Michelin primacy 3 dişleri vs iyi durumda 800 1000 lira verip de ondan mı diye denemeye korkuyorum sonuç değişmez diye

 

Benim aklıma gelenler,

 

1 - Sağ ön amartisör yamuk olabilir,

2 - Burç nedir çok bilmem ama bazıları bunun araçta gezinme yapabileceğini söylüyor özellikle arka burçlar için

3 - Denemesi en korkunç olacak olan lastikler, Emin olsam direk değişirim ama bide boşa almak korkutuyor beni az para değil sonuçta

4 - Birde ön yayların içine eski sahibi takoz koymuş aracı yükseltmek için sanırım biraz önü yere yakın malum acaba bunun zararı olur mu?

 

Siz değerli ustaların yorumlarını bekliyorum...

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Aklınıza gelip yazdığınız 4 maddeyi ucuzdan pahalıya doğru olacak şekilde uygulayın derim.

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Mustafa Bey merhabalar...

Aynı araçtan eşim için alıp 2-3 yıl kullanmışlığım var. Benim fikrimi söyliyeyim doğrudur değildir bilemem.

İlk kalkış ve 2. viteste ani hızlanmalardaki sağa sola çekiş aynen mevcuttu. Daha önceki insignia aracımda bile mevcuttu. ÖZellikle turbo aşırı beslemeli motorlarda direksiyon yapısı ilk kalkışta torka karşılık gelemeyip tekerlekleri sağa sola attırabiliyor. Bir de aracınızda CİTY fonksiyonu mevcut yumuşak direksiyon için ve 50 km ye kadar da aktıf, bu durumda en ufak bir sarsıntı sağa sola çekme ile sonuçlanacaktır. Ben hep öyle kullanmış ve önemsememiştim.

Aracın ön düzenini epey bir kontrol ettirip elden geçirmişsiniz, major bir problem olsa illaki belli olurdu diye düşünüyorum. Aracınızda bariz bir tarafa çekme yok anladığım kadarı ile zira öyle olsa direksiyonu kırdığınız yönde gitmeye devam etmeyip arızanın olduğu tarafa tekrar yönlenirdi. 

Bravo seri bir araç ve ön kısmı hafif ben hep ona bağlamıştım bu tarz şeyleri. Bence kontrolleri yapıldı ve size tehlikeli bir sıkıntı yaşatmıyacağını düşünüyorsanız ( Sapmaların ne kadar olduğunu kastediyorum) bu şekilde binin derim. Zira benzer şeyleri çok duydum. 

Bravo forum mevcut eğer üye değilseniz oraya takılın bir sürü kişi ile istişare imkanınız olacaktır. 

Benim severek kullandığım bir araçtı. Özellikle LPG uyumu mükemmel ötesi diyebilirim. Hal böyle olunca yakıt dizele ihtiyaç bırakmıyordu. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Gök
3 dakika önce, Cem Dilmen yazdı:

Mustafa Bey merhabalar...

Aynı araçtan eşim için alıp 2-3 yıl kullanmışlığım var. Benim fikrimi söyliyeyim doğrudur değildir bilemem.

İlk kalkış ve 2. viteste ani hızlanmalardaki sağa sola çekiş aynen mevcuttu. Daha önceki insignia aracımda bile mevcuttu. ÖZellikle turbo aşırı beslemeli motorlarda direksiyon yapısı ilk kalkışta torka karşılık gelemeyip tekerlekleri sağa sola attırabiliyor. Bir de aracınızda CİTY fonksiyonu mevcut yumuşak direksiyon için ve 50 km ye kadar da aktıf, bu durumda en ufak bir sarsıntı sağa sola çekme ile sonuçlanacaktır. Ben hep öyle kullanmış ve önemsememiştim.

Aracın ön düzenini epey bir kontrol ettirip elden geçirmişsiniz, major bir problem olsa illaki belli olurdu diye düşünüyorum. Aracınızda bariz bir tarafa çekme yok anladığım kadarı ile zira öyle olsa direksiyonu kırdığınız yönde gitmeye devam etmeyip arızanın olduğu tarafa tekrar yönlenirdi. 

Bravo seri bir araç ve ön kısmı hafif ben hep ona bağlamıştım bu tarz şeyleri. Bence kontrolleri yapıldı ve size tehlikeli bir sıkıntı yaşatmıyacağını düşünüyorsanız ( Sapmaların ne kadar olduğunu kastediyorum) bu şekilde binin derim. Zira benzer şeyleri çok duydum. 

Bravo forum mevcut eğer üye değilseniz oraya takılın bir sürü kişi ile istişare imkanınız olacaktır. 

Benim severek kullandığım bir araçtı. Özellikle LPG uyumu mükemmel ötesi diyebilirim. Hal böyle olunca yakıt dizele ihtiyaç bırakmıyordu. 

Merhabalar  Cem bey,

Araç çok seri evet ama kalkışta sadece sağa çekiyor hiç sola çekmedi ve normal giderken sürekli sağa çekiyor bu yüzden bi sorun olduğunu düşünüyorum ben

Bravo foruma üyeyim ama çok aktif değilim orda, Araca gelince gerçekten dizel hikaye yanında LPG ile hem az yakıyor hemde dizeller TJET e gelemiyor o konuda hiç sıkıntımız yok maşallah, aşırı hızı pek sevmem ama çok zorlamadan 230 gördü ilk aldığımda denedim sonrasında gerek yok boşver demeye başladım biraz fazla hızlı oluyor :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1 saat önce, Mustafa Burak Gök yazdı:

1 - Sağ ön amartisör yamuk olabilir,

2 - Burç nedir çok bilmem ama bazıları bunun araçta gezinme yapabileceğini söylüyor özellikle arka burçlar için

3 - Denemesi en korkunç olacak olan lastikler, Emin olsam direk değişirim ama bide boşa almak korkutuyor beni az para değil sonuçta

4 - Birde ön yayların içine eski sahibi takoz koymuş aracı yükseltmek için sanırım biraz önü yere yakın malum acaba bunun zararı olur mu?

 

 

1- Evet olabilir.. sökmeden anlaşılmaz.. 

2- Alt traversi şasiye bağlayan parçalar.. Yırtılıp kopmuşsa dengeyi bozar ama ses de yapar.. 

3- Şimdilik lastiğe girmeyin lastik ötesi gibi duruyor.. 

4- Takozları söktürün, tüm dengeyi alt üst eder... 

 

Sıralama

1- Takoz

2- Amortisör

3- Burçlar

4- Fren ayarlarınıza mutlaka baktırın.. 

5- Hoşgeldiniz :)

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Burak Gök
12 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

1- Evet olabilir.. sökmeden anlaşılmaz.. 

2- Alt traversi şasiye bağlayan parçalar.. Yırtılıp kopmuşsa dengeyi bozar ama ses de yapar.. 

3- Şimdilik lastiğe girmeyin lastik ötesi gibi duruyor.. 

4- Takozları söktürün, tüm dengeyi alt üst eder... 

 

Sıralama

1- Takoz

2- Amortisör

3- Burçlar

4- Fren ayarlarınıza mutlaka baktırın.. 

5- Hoşgeldiniz :)

 

 

 

 

Dedikleriniz gibi o şekilde yaptıracam sıralamaya göre:)

Fren testi bosch servisinde yaptırdım frenler normal çıktı ancak sağ taraf sola göre biraz daha zayıf çıktı ön diskler ve balatalar orjinal ve yeni arkalar da iyi diye değişmedik. 

Burçlar nasıl bir ses yapar peki?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...