Ali Darbaz 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Merhaba Son 2 gündür 40 derecelere yaklaşan hava sıcaklığı sebebi ile güc kayıpları yaşamaya başladım. Özelikle klima açık ve sıkışık trafikte kalkış anında avans vurma - titreme belli oluyor. Otobanda 60 70 km hızlardan 100 110 km hızlara çıkarken anlık güç kesintileri yaşanıyor. Motor erken ateşleme sorunu yani avans vurma oluyor. Aracın motor harareti normal iken motora giren havanın, daha yola çıkmadan 62 derecelerde olduğunu gördüm. Yüksek sıcaklıktaki bu hava özelikle dur kalk trafikte çok sıkıntı yaratıyor. LPG sistemi yerine benzin ile devam ederek, avans vurmasının önüne gecebiliyorum. Otobanda sabit hızlarda 100 110 gibi süratlerde ancak giren hava sıcaklığı 50 derecelere düşebiliyor. İşte o zaman bu avans vurmasından kurtulabiliyorum. Lpg tekrar devreye alabiliyorum. Sizin arabalarınızda bu aşırı sıcak havalardan nasıl etkileniyor. Arabayı kontak açatım , içerisi hamam gibiydi, merak ettim kac derece motor sıcaklığı. OBD2 bağladım. Emme manifoldundan içeri giren hava 62 derece Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Benzer sorunlar oluyor. Sıcak hava moturun canını alıyor. Açık tip filtrelerin bu havalarda performansı olumlu yönde etkilendiğini okumuştum. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Klima kompresörü devreye girip çıkıyor olmasın Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 1 Temmuz 2017 6 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: Klima kompresörü devreye girip çıkıyor olmasın Benim kompresor sabittir. Yani manual olduugu icin otomatik acma kapama ozelligi yok.. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Şimdi, Ali Darbaz yazdı: Benim kompresor sabittir. Yani manual olduugu icin otomatik acma kapama ozelligi yok.. Siz farkında olmadan girip çıkıyordur, sürekli çalışmaması lazım. Fordlarda böyle mesela. 2 Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Benim araçta da arada devreden çıkıp giriyor. Otobüslerde de öyle belki farketmişsinizdir klima full kapasite çalışırken birden durur ve anlık olarak tekrar devreye girer. Ben genelde böyle saçma detayları farkederim. :/ Yorum bağlantısı
Serkan Toker 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 7 saat önce, Haluk Şentürk yazdı: Benzer sorunlar oluyor. Sıcak hava moturun canını alıyor. Açık tip filtrelerin bu havalarda performansı olumlu yönde etkilendiğini okumuştum. Açık hava filtreleri aksine motor odasından daha sıcak hava emmez mi ? İntercooler yoksa çaresi ya intercooler taktırmak ya da böyle kabullenmek maalesef.. 2 Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Açık hava filtreleri aksine motor odasından daha sıcak hava emmez mi ? İntercooler yoksa çaresi ya intercooler taktırmak ya da böyle kabullenmek maalesef..doğrudur. bir yerde okudum ama nerde... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Temmuz 2017 Paylaş 3 Temmuz 2017 110-110 km hızlarda dış sıcaklık 40 derece iken motora giren havanın sıcaklığının 50 derece olması normal gelmedi bana.. Ya ölçüm hatalı yada hava emiş yolları hatalı motordan sıcak hava çekiyor... Direk ön tarafa bağlantılı bir emiş yolu yok mu ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts