İçeriğe Yönlendir

OBD Verilerinin Yorumlanması


Uğur Kaya

Recommended Posts

Uğur Kaya

elm 327 obd2 kullanırken okunan verilerin sağlamasını yapabileceğimiz dokuman bulabilirmiyiz 

birde bu cihazı kullanmak araç beynine sıkıntı verir mi 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Elm327 sadece ecude gecen bilgiyi size gosteren bir cihazdir. Yani herhangi bir obd 2 yazilimla bu degerleri gözlemleyebilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Uğur Kaya
18 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Elm327 sadece ecude gecen bilgiyi size gosteren bir cihazdir. Yani herhangi bir obd 2 yazilimla bu degerleri gözlemleyebilirsiniz. 

gözlemlemeyi yaptım hocam benim öğrenmek istediğim örneğin o2 sensör için değerler çıkıyor bunlar hangi aralıkta olursa sağlıklıdır gibi çıkan değerleri yorumlayabilmek 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben internetten bakiyorum. Mesela yuk altinda egzos manifoldu 800 1000 derece olmasi normalmiş. Benim araba 850 derecelerde. Hava emişi yakit karisim orani 14.7 olursa ekonomikmiş.. Vs.. Gidiyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersin Alan
1 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Ben internetten bakiyorum. Mesela yuk altinda egzos manifoldu 800 1000 derece olmasi normalmiş. Benim araba 850 derecelerde. Hava emişi yakit karisim orani 14.7 olursa ekonomikmiş.. Vs.. Gidiyor

Bu değerler motor tip ve hacmine göre değişmiyor mu

Yorum bağlantısı
Uğur Kaya

örnek bir kaç değer 

araç rölantide 

boğaz kelebeği pozisyonu 16,9

volts 13,6

yakıt basıncı 62,7

motor yükü 36,9

vacuum 21,4

intake 4,5

map 29,0

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Rölantide motor yükü fazla değilmi bende çıkan değerler bile bana fazla geldi.
Klima kapalı/açık
0e27a3fb8c38615de2b97cce6d565559.jpgc37da48a915ea2f5dcd49000acb42172.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bana normal geldi.. 

Benim arabaya bak istersen...

Klimasiz.. 

 

bGy6XZ.png

Buda klima full acik.. 

 

y3VqOn.png

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Sizin motorlar 109 HP den güçsüz sanırım, gücün yarısı gidiyor zaten araç hareket etmeden :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
7 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Sizin motorlar 109 HP den güçsüz sanırım, gücün yarısı gidiyor zaten araç hareket etmeden :)

 

Hesaplama hatali. Motor 800 devir ceviriken motor yuku yuzde 45. Benim araba o devirde sadece 5 hp guc uretiyor. Klima 2 hp yiyor.. 3000 devirde tamamen yok oluyor klima etkisi.. Cunku klimalar devir arttikca storke değistirdiginden motordan cektigi gucde dusuyor.. 

Yorum bağlantısı
Uğur Kaya

Benim ölçümler de sıkıntı olabilir araçta tekleme var buji + kablolar değişti iki sene önce manifold da çatlak vardı yapıldı manifold a tekrar baktıracağım ve bobin değişecek ondan sonraki değerler bakalım ne olacak 

 

Bir saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Rölantide motor yükü fazla değilmi bende çıkan değerler bile bana fazla geldi.
Klima kapalı/açık
0e27a3fb8c38615de2b97cce6d565559.jpgc37da48a915ea2f5dcd49000acb42172.jpg

 

45 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Bana normal geldi.. 

Benim arabaya bak istersen...

Klimasiz.. 

 

bGy6XZ.png

Buda klima full acik.. 

 

y3VqOn.png

Birde sizde

Stft ltft değerleri kaç çıkıyor 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Aracinizin ne marka oldugunu bile bilmiyoz yalniz.. Benim arabam 3 silindirli bin motor alet. Yani yorum yapamiyorum. Yani sizinkine kiyas olmaz. 

Yorum bağlantısı
Uğur Kaya
2 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Aracinizin ne marka oldugunu bile bilmiyoz yalniz.. Benim arabam 3 silindirli bin motor alet. Yani yorum yapamiyorum. Yani sizinkine kiyas olmaz. 

profilde yazıyor hocam mondeo 2006 benzin lpg

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Gökhan DOĞAN

Hesaplanan motor yükü değeri %54.9

Hararet 80°

Stft %0

Ltft %-3.13

Emme manifold basıncı 48kPa

Emme man. Sıcaklığı 17°

Gaz kelebeği konumu %8.24

Anlık motor gücü 4.21 hp

 

Aracim 2003 fiesta 1.4 benzinli oranlar Lpg de normal midir?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...