İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Rölanti Sorunları


Engin Bilen

Recommended Posts

Engin Bilen

2004 Mondeo Ghia X sahibiyim, aracim lpg'li. Arabayi sabah calistirdigimda rolantide sorun vardi, titreme yapiyor, sonra kendi kendine 2000 devire kadar gaz veriyor, biraz motor isininca duzeliyordu ve devam ediyordum. Bazen hemen surmem gerektiginde araci bekleme yapmadan, yolda giderken kendi kendine 2000 devir gaz verince bu sefer sert fren yapmam gerekiyordu. Servise gittim rolanti motoru temizlendi ve bujilerim degisti. Uzunca bir suredir arac normal gibiydi ta ki havalar iyice soguyana kadar. Simdide motor sogukken calistirinca, gunduz yada sabah farketmez (ornegin bir yere gidiyorum 1 saat geciyor tekrar arabaya biniyorum yine oluyor) araci bekletmeden direk yola cikarsam, ne kadar gaz pedalina basarsam basayim ilk 30 sn kadar gaz yemiyor resmen arac, kendi bildigi hizda yavas gidiyor. Sonradan aciliyor 40 sn falan gecince normale donuyor. Ama beklersem bir sure 30 sn sonra devam edersem bu sorun olmuyor. Bir iki yere sordum ama tam anlamadilar ve cozemediler bu sorunu. Buji kablolarinida degistireyim mi, yoksa tamamen alakasiz bir yerden mi kaynaklaniyor sorunum? Bu konuda bilgisi olan varsa lutfen yardim etsin bana.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Carbon celan yaptırıp, tırnak aralığı kontrolü ile yeni buji takardım, büyük ihtimal ile çözülürdü.

Yorum bağlantısı
Engin Bilen
buyrun işte ben çok dolaştım engin bey cevabını bulursanız banada msj atın allah sabır versin.işin kötü tarafı sizde ankaradasınız.

Gercekten koca Ankara'da tam cozebilecek biri yokmu yoksa biz mi denk gelemiyoruz anlamadim gitti :p Bir sekilde cozecegiz insallah bu sorunu, cozersek haber veririm.

Carbon celan yaptırıp, tırnak aralığı kontrolü ile yeni buji takardım, büyük ihtimal ile çözülürdü.

Bunlar yapildi Caglar bey.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor soğuk iken, yağlı-yağsız kompresyon testi yaparak, subapların durumu teşhis edilmeli.

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör
Motor soğuk iken, yağlı-yağsız kompresyon testi yaparak, subapların durumu teşhis edilmeli.

aynı sorun aynı teşhis :nazar:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Soğuk atmosferik benzinli motorda gaz yememe sonrası düzelme sorununun çok fazla seçeneği yoktur. Emme de problem aranmalı. Veya karter havalandırmadan gelen aşırı yağ dumanı sorunu vb.

Yorum bağlantısı
Metin Serin

yahu aynı düzensiz rölanti ve hava alırken sanki bouluyomuş gibi sesler bende de var.aynı model aynı araba aynı sorun.tek lpg yok.naapcaz bi el atında kurtulalım artık!!!

Yorum bağlantısı
Yavuz Serhat Karanaz
yahu aynı düzensiz rölanti ve hava alırken sanki bouluyomuş gibi sesler bende de var.aynı model aynı araba aynı sorun.tek lpg yok.naapcaz bi el atında kurtulalım artık!!!

o boğulma benim arabadada var rolanti dengesizlilğiyle birlikte motordan luk luk luk sesi geliyor ışıkta durunca rolanti ibresi bi iniyo bi çıkıyo araba stop etcekmiş gibi oluyor ama etmiyor valla frenle zor tutuyorum öndeki arabanın üstüne çıkmamak için gazamız mübarek olsun ne deyim.

Yorum bağlantısı
Engin Bilen

Çağlar bey benim yazdigim uzerine ve sitede lpg forumunda bir arkadasin yigilma problemine karsilik carbon clean onerisinde bulundu, bugun sanayide tanidik bir opel servisindeki usta'da carbon clean yapmali ve benzin filtresi degismeli dedi, benzin filtresi zaten 2 ay once bakimda degistigi icin onu degistirmedim ama carbon clean yaptirdim (o da oyle bir denk geldi ki kucuk bir bilgisayar ag problemini cozmeleri gerekiyordu acil onu hallettim ucret odemedim ^_^ ). neyse sonrasinda 100 km kadar benzinde kullandim araci ve gidecegim yere yaklasinca lpg'ye alip parkettim. Yaklasik 2bucuk saat sonra oradan ayrilirken gece saatlerinde, motor sogumustu, araci direk calistirip hareket ettim ve yukarida yazdigim gibi olmadi. Epey sevindim, umarim duzelmistir. Yarin sabah yine deneyecegim, bakalim nasil olacak, durumu buradan tekrar paylasirim sizlerle.

Bu arada merak ettigim Yavuz bey, Metin bey sizler carbon clean yaptirdiniz mi araclariniza?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bir önceki ileti de yapıldı dediğiniz işlem sanırım Carbon clean değildi ya da başka bir marka idi. İşlem sonrası 100-150 km kadar temizlik devam eder, devirleri biraz yüksek tutarak kullanın. Umarım geçmiştir, genelde %80-90 düzelir bu işlemden sonra. Kayıp beygirler de geri dönmüştür.

Yorum bağlantısı
Metin Serin

Evet birbuçuk yılda 2 defa yaptırdım bujileri hava yakıt filtrelerini deiştirdim rölanti motoru (bypass) gaz kelebei temizlettim yok yok yok!!!

Durduğum anda 1 2 dk rölanti 900 dvr civarında çalışıp sonra normale dönüo sıcakken bile! Sonrada o tık tık vurma sesi ve hava filtresinin ordan gelen boulma sesi...

bi bilsem naapcaımı;kaç paraysa razıyım yaptırcam ama... :agla:

Yorum bağlantısı
Engin Bilen
Bir önceki ileti de yapıldı dediğiniz işlem sanırım Carbon clean değildi ya da başka bir marka idi. İşlem sonrası 100-150 km kadar temizlik devam eder, devirleri biraz yüksek tutarak kullanın. Umarım geçmiştir, genelde %80-90 düzelir bu işlemden sonra. Kayıp beygirler de geri dönmüştür.

Tam hatirlamiyorum ama ya baska marka idi yada baska islem, cunku bugun yapilirken izledim, epey ugrastilar bir makine bagladilar motora, icine temizlemek icin sanirim bir katki koydular ve arac benzinde 45 dk kadar calisti makineye bagli olarak. Bunun disinda yukarida soylediginiz buji degisimi, tirnak araliklari falan yapilmisti. Bugun dediginiz gibi biraz yuksek devirde kullandim. 100 km kadar yaptim. Yarin sabah denedikten sonra, acaba yine benzine alip biraz daha oyle mi kullanmaliyim sizce? Temizligin daha devam edecegini soylemissiniz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yapılan testlerde 100-150 km daha, deterjanın kabarttığı karbon birikintileri yüksek devirlerde yanarak gaz halinde atılıyor. Bu kimyasalın en büyük özelliği yüksek sıcaklıkta yapı değiştirmesi (coca-cola gibi gizli formül)

Motorunuzun içinde neler olduğunu görmek isterseniz aşağıdaki konunun 1. iletisindeki dosyaya bakın.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=170800

Yorum bağlantısı
Engin Bilen

Cok guzel,bilgilendirici bir dokumanmis, tesekkurler. Ben bunu gordukten sonra karar verdim depo bosalana kadar benzin ile kullanacagim, iyice bir gitsin su pislikler o ne oyle :kutlama:

Yorum bağlantısı
Engin Bilen

Bugun 2 kere deneme yaptim arabanin motoru sogukken ve sorunun ortadan kalktigini gordum ve carbon clean'in gercekten ne kadar onemli bir islem oldugunu ogrendim. Bunun gibi sorun yasayanlarin kesinlikle yaptirmasini, hatta sorun yasamadan senede 1 kere carbon clean yapilmasini artik herkese onerecegim. Bu konuda bana yardimci olan ve yonlendiren herkese tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Metin Serin

Debriyaj balatam temmuz başında deişmişti çağlar bey ama hatalı çıktı ve ancak 3 ay uuraştıktan sonra ikna edip yeniletebildim garantisinden.O zamanda söktüklerinde volant ın boşluk yapmış olduunu söylediler!!!balanssız lastik gibi yalpalıodu:(((

Bugün EGR temizlendi.Soba borusu gibi olmuş!faydası oldu ama gaz kelebeide tam kapatmıo temizlenmesine rağmen.Sanırım bide o kaçcak bize şu zamanda:(

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fltre civarından gelen sesler, bence debriyaj için sökülen yerlerin, takılma aşamasında yapılan yanlışlıktan kaynaklanıyor, bu tip örneklerle çok karşılaşırdık, ondan sormuştum.

Siz hala neden kurumlarla uğraşıyorsunuz, onu anlamadım? Bkz:İleti 17.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çok km izafidir, ama, motorda yağ yakma problemi yoksa, işlmin yapılmasında sıkıntı yok. Sıkıntı derken, yağ yakan motora yapılması gereken işlem rektifiyedir. Sadece kurum birinkintisi fazla ise, mesela aracın teklemeye varan çalışmasına kadar ilerlemiş ise, 3000-5000 km sonra tekrar yapılması, en iyi sonucun alınmasını sağlar. 100.000-150.000 deki bir motorda, bu kadar süre oluşmuş, birikmiş kurumun 30 dak lık tek işlemle tamamen çözülmesi mümkün olamayacağı için.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=170800

Yorum bağlantısı
Bahadır Yıldız

Benim aracımda da buna benzer tekleme sorunu var aylardır çözemedim. carbon clean, doğru bujiler, buji kabloları, gaz kelebeği, rolanti valfi, hego sensörü, egr, bütün işlemleri denedim.

fakat yok yok yok. Araç düzelmiyor. Soğukken motor daha çok belirgin tekleme fakat ısınınca 2000- 3000 devir arası yapıyor. Gazı köklediğimde ise fırlatıp açılıyor. Yarım gaza düşünce yine kesiklik başlıyor.

Eğer çözüme ulaşan yada bu derdin ne olduğunu bilen varsa lütfen yardımcı olsun zira ben arabadan soğumaya başladım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ara devirlerdeki tekleme sorunlarının sebebi yoğunlukla bobin - buji - kablodan kaynaklanır. Konuyu toparlamak için, daha önce de karşılaştığımız olaylardan:

1. Marka olarak Carbon clean kullanıldı mı?

2. Raslatı da olsa bazen bujiler arızalı olabiliyor

3. Tırnak aralığı çok önemli

4. Motorda daha önce işlem-tamirat-lpg montajı var mı?

Profilde ilniz yazsa keşke.

Yorum bağlantısı
Bahadır Yıldız
Ara devirlerdeki tekleme sorunlarının sebebi yoğunlukla bobin - buji - kablodan kaynaklanır. Konuyu toparlamak için, daha önce de karşılaştığımız olaylardan:

1. Marka olarak Carbon clean kullanıldı mı?

2. Raslatı da olsa bazen bujiler arızalı olabiliyor

3. Tırnak aralığı çok önemli

4. Motorda daha önce işlem-tamirat-lpg montajı var mı?

Profilde ilniz yazsa keşke.

1. carbon clean kullanıldı

2. iki kere değiştirdim.

3. doğru bujiyi kullandığıma eminim.

4. otokoç 6 ay önce yanlış yağ kullanmamdan dolayı lifterleri temizledi, tapetleri boşalttı, gaz kelebeğini temizledi, rolanti valfi, buji kabloları ve bujileri, üst kapak contasını değiştirdi, lpg hiç takılmadı 240.000 km de baskı balata dahil egzozuna kadar orjinal yanlızca ben katalizörü iptal ettirdim yerinde susturucu var. izmirde ikamet ediyorum.

Yorum bağlantısı
Yavuz Serhat Karanaz
Çağlar bey benim yazdigim uzerine ve sitede lpg forumunda bir arkadasin yigilma problemine karsilik carbon clean onerisinde bulundu, bugun sanayide tanidik bir opel servisindeki usta'da carbon clean yapmali ve benzin filtresi degismeli dedi, benzin filtresi zaten 2 ay once bakimda degistigi icin onu degistirmedim ama carbon clean yaptirdim (o da oyle bir denk geldi ki kucuk bir bilgisayar ag problemini cozmeleri gerekiyordu acil onu hallettim ucret odemedim ^_^ ). neyse sonrasinda 100 km kadar benzinde kullandim araci ve gidecegim yere yaklasinca lpg'ye alip parkettim. Yaklasik 2bucuk saat sonra oradan ayrilirken gece saatlerinde, motor sogumustu, araci direk calistirip hareket ettim ve yukarida yazdigim gibi olmadi. Epey sevindim, umarim duzelmistir. Yarin sabah yine deneyecegim, bakalim nasil olacak, durumu buradan tekrar paylasirim sizlerle.

Bu arada merak ettigim Yavuz bey, Metin bey sizler carbon clean yaptirdiniz mi araclariniza?

bu yaptığınız işlemleri yaptırdığınız yerleri söylermisiniz rica etsem.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bahadır bey, yardımcı olmak ve konuyu anlamak bakımından detay soruyorum gibi gelebilir ama konu daha çok aydınlığa kavuşuyor gibi:

Yanlış yağ demekle nasıl bir yanlışlık kast edip, motorunuzu katlettliler? Motora zeytinyağı bile koysanız, boşaltırsınız olur biter, bu yağ konusunu biraz daha açmanızı rica edeceğim, Hadi motoru açtılar, toplarken:

1. Zetec motorda, helki bu kadar km birbiri ile çalışmış, metal alışması yapmış tapet gibi parçalar sökülünce, söküldükleri yere takılmalı ki bunu gönüllü yapan teknisyene hiç rastlamadım.

2. Zeteclerde üst kapak contası değişimi dendiği an, hassas ölçüm ile, üst kapaktan bir paso kaldırılmalıdır, yoksa sizinki gibi tekler.

3. Hazır üst kapağı bu kadar mıncıklayıp işçilik almayı bilirler de, neden az birşey maliyeti olan yepyeni subap takmayı önermeyi akıl etmezler?

4. Hazır tüm emme sistemi sökülmüş iken, güzelcene ilk günki haline getirmek için temizlenmez?

Şu yanlış motor yağı hikayesi nedir acaba?

Kendi arabam gibi üzüldüm vallahi....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...