İçeriğe Yönlendir

Maddi Manevi Ağır Bakım (155B)


Ahmet İhsan Akşen

Recommended Posts

Serdar Yılmaz2
turbo komplesi ya çalışır ya çalışmaz, güçte %bilmem kaç kayıp yapmaz, ya patlar ya sağlamdır ortası olmaz. o rakama yazık günah ve arızanız da %99 değpşmez (güüç kaybı vs.)

Teşekkürler.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 09.09.2017 at 09:03, Serdar Yılmaz2 yazdı:

Benim sorunlarıma yakın diyerek sorunumu buraya yazayım. Daha önce forumda da yazmıştım motor arızası ile ilgili. Daha sonra sadece aracı ara ara kullanmak zorunda kaldım ve dün itibariyle Diyarbakır Ford yetkili servisine bıraktım hem periyodik bakım hem de sorunlar için. Netice ne yazık ki aşağıdaki parçaların değişimi olarak görüldü. Konuyla ilgili fikir almak istiyorum.
Sorunlar;
1. Motor arıza ışığı.
2. Rolantide titreme
5b94209a72ee6cdc4e64001b1d0c1d68.jpg1d6a0e4f1fccace6c9fe12fb430d27e2.jpg

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Bu ne yaa

751+kdv olan ne borusuymuş.. 

1000 liradan fazla da işçilik yazmışlar.. 

1 amortisör mü 582 lira.. + kdv

Triger kayışı 873 liramışymış... +kdv

Turbo piyasada 750 lira değil mi.. 4159+kdv yazmışlar.. 

Motor temizleme sistemi dedikleri 15 liralık sıvı olması lazım.. 127 lira + kdv 

253 lira olan yakıt filtresi mi ki.. +kdv

 

Hayretler içindeyim.. Kaskosunun neden pahalı olduğunu soran arkadaşlarım.. Cevap bu resimde.. 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serdar Yılmaz2
 
Bu ne yaa
751+kdv olan ne borusuymuş.. 
1000 liradan fazla da işçilik yazmışlar.. 
1 amortisör mü 582 lira.. + kdv
Triger kayışı 873 liramışymış... +kdv
Turbo piyasada 750 lira değil mi.. 4159+kdv yazmışlar.. 
Motor temizleme sistemi dedikleri 15 liralık sıvı olması lazım.. 127 lira + kdv 
253 lira olan yakıt filtresi mi ki.. +kdv
 
Hayretler içindeyim.. Kaskosunun neden pahalı olduğunu soran arkadaşlarım.. Cevap bu resimde.. 
 
 

Mevcut malzemelerin güncel fiyat listesini bulabileceğim sizin de kullanmış olduğunuz bir site var mı? İlk arabam ilk servis deneyimim. Biraz acı olsa da.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
6 dakika önce, Serdar Yılmaz2 yazdı:


Mevcut malzemelerin güncel fiyat listesini bulabileceğim sizin de kullanmış olduğunuz bir site var mı? İlk arabam ilk servis deneyimim. Biraz acı olsa da.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Bu listedeki parçaları herhangi bir parçacıdan sorun.. Eminim en az 1/4 çıkacak.. Bazı parçalar 1/10 bile çıkabilir.. 

Turbo kesin bozuk mu.. nesi var.. Onarıma gönderin.. 

 

Yorum bağlantısı
Serdar Yılmaz2

Bildiğim kadarıyla sorun yoktu. Çekiş normaldi. Ufleme yoktu fakat servisten ciktiktan sonra motor kismindan tislama sesi gelmeye başladı. Yarin diger servise giderek ikinci bir fiyat alacağım. Onlarda benzer fiyat cikartirlarsa ozel servisten başka çıkar yol gözükmüyor. Korkum diğer illere giderken aracın daha fazla zarar görebileceği korkusu. Burada usta sıkıntısı mevcut. Cevre illere geçmek zorunda kalacağım. En yakın Elazığ gözüküyor.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Gösterge sıkıntı çıkarmadı lehim yaptığımdan beri, inşallah uzun ömürlü olur.
Şimdi başka bir sıkıntı var yeni konu açmak istemedim, yönetim isterse ayırıp yeni konu yapabilir.

Geçen bakımda mazot filtresi değişti, ses ondan mı bilmiyorum ama o taraftan geliyor, birde sanki egzoz kokusu geliyor kaputu açınca. Sorun ne olabilir, yanım motor koruyu kapağı söküp bakacağım tekrar fırsat bulursam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Fikri olan yok mu? Bir arkadaş (burnu kadraja giren :)) egzoz manifoltu olabilir dedi.

Bu arada başlık yanlış mı olmuş K yi B olarak kendileri mı değiştirdi :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
20 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

birde sanki egzoz kokusu geliyor

üstteki plastik kapağı kaldırıp enjektör diplerine bakmalı, pul? kaçıtıyor olabilir

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
üstteki plastik kapağı kaldırıp enjektör diplerine bakmalı, pul? kaçıtıyor olabilir
Cevap için teşekkürler, durum aynen buymuş.


Şimdi bu enjektör dibinde siyah sert kurum vardı yaz başı farketmistim ama ses yoktu. Konu başında yazdığım gibi Bostancı sanayide ustaya sordum "önceden kaçırmış kesmiş" demişti, şimdi yeniden başladı demekki.
Nereyi önerirsiniz yaptırmak için, YouTube yorumlarında 400 liraya yaptılar falan diyorlar, o kadar edecek ne var bilemedim.
Sökmüşken enjektörleri elden geçirmek gereksiz bir harcama mı olur, yakıt 7 litrelerde ortalama hız 30 olan son depoda.

Birde motor takozunu gösterdiğimde sıkıntı yok demişlerdi ama oda salmış yağı. Ustanın para kazanasi yoktu sanırım...



Orjinal için link atabilir misiniz, orjanal yazıp çok farklı fiyatlar var güvenemedim.
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Motor kulağı kesin değişecek. Enjektörler de sökülmüşken 155k da güzel bi temizleme işlemi fena olmaz sanki.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen

Enjektör için kartal mekanik Ford servisini aradım, çıkarsa 50 lira, kurumdan çıkmazsa pompaci gelir 100 lirada o alır dedi.
Sökmüşken durumuna bakıp gerekirse hepsini söküp bakım yaptırsam dedim, çalışan şeyi bozarsin gerek yok dedi [emoji19]

Isıtma bujisi gibi değiştirecek usta bulamadık. Neyse ses kesildi tekrar tıkandı sanırım, bu içeriden kurum geldiği anlamına mı gelir bilmiyorum ama bir süre dokunmayacsgim, yakacak usta da yok zaten...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Isıtma bujisini değiştirecek usta mı bulamadınız? Tam anlamadım ama, bunu yapamayacak yoktur, yapmak istemeyen vardır.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Gerek yok bozuk olsa belli olur, çalışan şeyi elleme diyip nazikçe değiştirmem ben diyorlar Sani bey :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Gerek yok bozuk olsa belli olur, çalışan şeyi elleme diyip nazikçe değiştirmem ben diyorlar Sani bey [emoji4]
Bir no name e uğrayın derim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Bildiğim kadarıyla sorun yoktu. Çekiş normaldi. Ufleme yoktu fakat servisten ciktiktan sonra motor kismindan tislama sesi gelmeye başladı. Yarin diger servise giderek ikinci bir fiyat alacağım. Onlarda benzer fiyat cikartirlarsa ozel servisten başka çıkar yol gözükmüyor. Korkum diğer illere giderken aracın daha fazla zarar görebileceği korkusu. Burada usta sıkıntısı mevcut. Cevre illere geçmek zorunda kalacağım. En yakın Elazığ gözüküyor.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


O tıslama 100 liralık bir hortum. Turbo hava emiş hortumu yüksek ihtimal. Fazla sıkıldığında fırt diye boğazdan yırtılıyor. Benimkine pejonun hortumunu kesip yaptı usta. Taş gibi oldu.

İhsan hocam bence de iyi bir yere gidin siz.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Yılmaz2
O tıslama 100 liralık bir hortum. Turbo hava emiş hortumu yüksek ihtimal. Fazla sıkıldığında fırt diye boğazdan yırtılıyor. Benimkine pejonun hortumunu kesip yaptı usta. Taş gibi oldu.

İhsan hocam bence de iyi bir yere gidin siz.

Teşekkür ederim. Diğer serviste bir takım arızaları 1900 liraya hallettim. Uzun bir hikayem oldu [emoji4] Müsait bir zamanda buraya yazmaya çalışacağım.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Bu konu sömestr tatiline kaldı, enjektör pulu Kartal mekanik serviste halloldu şükür, gerisi açılıyeti olmayan aracı yatiracak şeyler, okul varken yapamayacağım.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ahmet İhsan Akşen
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

Merhaba abilerim, 3 sene önce aldığımda 102 binde triger, geçen sene 135 binde fren hidroliği ve ön fren balatası değişti, 140 binde de periyodik bakım yapıldı (mazot filtresi değişmedi değişecek bu bakımda) . Şimdi senesi geldi ama başka şikayetlerimde var size danışmak istedim.

 

1. Yüksek hızda direksiyon titriyor, fren yapınca bariz titriyor.

2. Rolentide araç sallanıyor, Klimayı açınca masaj yapıyor. Stop edince seni üstünden atıyor.

3. Baskı balata hiç değişmedi (önceki sahibi değişse kağıtları olurdu sanırım, ampül değişim kağıdı bile var) çok nadir devir hız senkronu kayıyor gibi geliyor, bu yaz 5 kişi klima açık olunca kalkışta stop etti birkaç defa, el freni çekilip kalkma testi yapınca stop ediyor ama değişim zamanı geldimi anlamadım.

4. Ön cam çatlakti yürümeye başladı kasko anlaşmalı yeremi yaptırmalı fark verip yetkili servise mi?

5. Bir sıkıntı yok aslında ama ısıtma bujilerini de değiştirmek istiyorum.

 

Esas sorun şu, bu şikayetlerin hepsini nerede yaptırmalı İstanbul'da. Geçen bakımı İzmir de özel serviste yaptırdım pişman oldum yanlış yağ mevzusu midemi bulandırdı, Krank kasnağı ve termostat değişti yan sanayi aklım onlarda hep. Yetkili serviste epey yüklü bir fatura çıkacak biliyorum ama değer mi sizce. Yada orjinal parçalari alıp sanayiye mı gitmeli (motor takozlari falan değişecek büyük ihtimal).

 

2 yıl sonra güncelleyeyim konuyu :) km 184 bin.

1. O zaman disk değişmişti yine yamuldu bu sefer torna yapıldı. Katil sert, 3 sene 50 bin km de yarısı duran KALE balatalar sanırım.

2. Motor takozu değişti azalmıştı ama stop titremsi duruyor (volan)

3. Hala değişmedi, parçalar alındı beklmede.

4. Sıkıntılı bir şekilde değişti (lastiği unutulmuş sökülüp tekrar takılmıştı)

5. 2 ay önce değişti dördü,  3 tanesi bozuktu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Disk yamulma olayı çok oluyor sanırım Ford’da. Bunun belli bir sebebi olması lazım. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Focus 2 de çok olmuyor aslında. 7 sene 135 bin km orjinal disk ve balata sıkıntı yok. Kale balata takıyorum 1 sene sonra 154 binde disk yamuluyor (iyice aşınmış torna  yapılacak yer yok demişlerdi), değişim Meyle disk ile yaptım. 2 sene 30 bin km sonra yeni disk de titremeye başladı. Katil Kale balata gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Bende aynı sıkıntıyı yaşıyorum kale balata ile Corsa aracımda. 10 bin km oldu disk torna ve kale ön balata değiştireli, titreme başladı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...