Ali Cihangiroğlu 24 Ağustos 2017 Paylaş 24 Ağustos 2017 (düzenlendi) O kapak yerinden normalde hayatta çıkmaz, zaten aşırı basınç için içinde siyah bir kısım vardır, fazla basınçta orada tahliye eder kapağın yanlarından atar suyu, sizde basınçtan kapak atıyorsa ya o parça arızalı olabilir, ama atma sebebi kapağın dişlerinde yada genleşme kabına takıldığı yerdeki dişlerde değilse kapakta değildir, aşırı ısı ve basınçta çalışır o sistem, kapağı attıracak basınç ki o kapak çok zor atar, conta kaçağından olabilir, kapak atmasa bir yeri patlatır motoru yakarsın haberin bile olmaz, ona göre, dikkatli incele, kapak atıracak basınç varsa motorda sorun var... 24 Ağustos 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 24 Ağustos 2017 Paylaş 24 Ağustos 2017 Zaten 3. Mesajda soruna mutakip genlesme kabi ve kapagi degistigi soylenmis yetkili serviste,dolayisi ile orjinal olmalari da kacinilmaz.Ama defa kez orjinal kapak degisimi tavsiye edilmeye devam edilmis,hatta hizini alamayip olmayan radyator kapagi bile degistirilmesi onerilmis.[emoji16]Benim durumdan anladigim,Basinc bir sekilde ziyadesiyle artiyor ve kapak gorevini yapip tahliye ediyor.Basincin neden arttigini arastirma da fayda goruyorum.Soru cevap olarak gitmekte fayda var.Arac fan aciyor mu.Hararet nominal seviyeye ulastiginda radyator hortumlari isiniyormu.Sogutma sivisi havasi saglikli bir sekilde alindi mi?Bu sorularin cevaplarina gore ilerler isek daha saglikli sonuc aliriz kanimca. 1 Yorum bağlantısı
Özgür Altuntaş 61 24 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 24 Ağustos 2017 Fanda sıkıntı yok ama hava alındı mı bilmiyorum.inanın giresundaki ford yetkili servisin sadece adı yetkili servis.soğutma sıvısının havası nasıl alınmalı.giresunda usta bulmak zor.kendim yapabilir miyim Basınç noktasında size katılıyorum.arabayı zorladıktan sonra kontağı kapatıp kaputu açınca aynı zamanda motor suyu kapağından hava kaçırma sesi dakikalarca geliyor.ama benim giresunumun ustalarına bir türlü derdimi anlatamıyorum.sizce conta yakma böyle belirti verir mi Kapak atmıyor.yanlardan su veriyor ali bey Yorum bağlantısı
Özgür Altuntaş 61 24 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 24 Ağustos 2017 Sızan suyun sağa sola saçılmasından basınçlı olduğu da belli Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 Yazdıklarınızdan anladığım sizin sorununuz conta. Araç bir şekilde hararet yapmış. Önceki postlarda tavsiye edilen ürünü kullanıp bir bakın sonucuna. Negatif çıkarsa zaten sorun bellidir. Birde contadansa sorun, soğutma suyu boruları şişer. İçinde gerekitğinden fazla basınç olacağından. Bunu da bir kontrol edin araç çalışırken. Yorum bağlantısı
Özgür Altuntaş 61 25 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2017 Demin ustadan geldim yarın ölçümü yapacak ama söylediği bazı şeyler moralimi bozdu.eğer conta veya silindir kapağıysa bunlar değiştikten sonra motora baskı yapacak.bunlarda motorun yap yakması vb.motorun alt bölüm sorunlarını getirebilir.bu sefer de oralara inmek gerekebilir diyor.arkadaşlar bu dedikleri dopru mu sizce Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Ağustos 2017 Paylaş 25 Ağustos 2017 (düzenlendi) Eğer basit conta kaçağıysa sıkıntı olmaz, conta değişimi kurtarır, ama başka şeyler varsa o zaman bilemeyiz, usta haklı olabilir, iyi bakmak lazım.... Mesela geçenlerde benim Ranger ın genleşme kabında su atmış hemde yağlı simsiyah, ahanda conta dedim, anında bakıma tabii, sudaki yağ bir acaip geldi, yağ gibi değil sanki, jölemsi değişik birşey, dedim ya conta yada blok içndeki yağ soğutucu delik, karterdeki yağ temiz ama, su içeri giremiyor, düşündük ettik ama yağımsı peltemsi şey kafaya takıldı, sanki yağ gibi değil.... Sonuçta ne çıktı, motorun üst sol tarafında dev gibi EGR soğutucu sistemi var, bu parça delinmiş, egzost gazını basınçla suya veriyor, oda yallah radyatöre, inceleme sonucu sağı solu sökmeden bulduk arızayı, dikkatle incelemden hemen motora dalmamak lazım anlayacağınız... işte bu alçak parça işi bozmuş, tabii egr yi körledik ve rahatladık 25 Ağustos 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgür Altuntaş 61 25 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2017 Bakalım yarın test sonucuna.olmazsa ilk önce bir radyatör değişimi deneyip sonra motora yönlenmwyi düşünüyorum Yorum bağlantısı
Özgür Altuntaş 61 26 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2017 Ali bey dediğiniz testi yaptırdım.hiçbir sorun çıkmadı.herhangi bir kaçak görünmüyor.bu ne anlama gelir Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Ağustos 2017 Paylaş 26 Ağustos 2017 (düzenlendi) O zaman motordan kurtardın, şimdi kapağa geldik sanırım, öncelikle motor tam sıcakken ve çalışırken genleşme kabına gelen ince siyah geri dönüş hortumuna bak, akış nasıl, normalde azar azar rolantideyken su gelmesi lazım, akış yoksa termostada bakmak gerek, akış varsa o zaman en kolaydan başlayalım, kapak ve genleşme kabı orjinal olmayabilir, yada hatalı olabilir, normalde o kapağın basınçtan atması neredeyse imkansızdır, atmaz o kapak, ondan önce kapağın içindeki parça basıncı salar, oda olmadı kaba bağlı hortumlar atabilir, bir yeri patlatır mutlaka, koca dişleri olan o kapak normalde atmaz, sen önce akışa bak, anormallik varmı kontrol et, su ısısına bak, kapağı açıp basıncı salıp termometreyle bile bakarsın, baktın sorun yok o zaman kap ve kapağa odaklan.... 26 Ağustos 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgür Altuntaş 61 26 Ağustos 2017 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2017 Kapak atma yapmıyor zaten.yanlardan veriyor.su kutusunu pazartesi tekrar değiltirecekler garantiden.bakalım inşallah hallolur.peki termostat arızası böyle bir şey yapabilir mi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Ağustos 2017 Paylaş 26 Ağustos 2017 (düzenlendi) Hakikaten, en başta kapaktan su atıyor diye yazmışsın zaten, aklımda kapak atıyor kalmış, bende bunun üzerine yazıyorum, hay Allah Öyleyse kapak ve genleşme sağlam, suyu atıyorsa hararet ibresi belkide arızalı, test modundan su ısısına bak, pek sanmam bozulacağını ama yinede bak, motor tam sıcakken genleşme kabına gelen ince hortumdan su kaba azar azar akıyormu ona bak, akış yoksa (motor sıcak termostad açık durumda) ya termostadın açmıyor hararet yapıyor yada devirdaim su basmıyor, ilk aklıma gelen bunlar... önce şuna bak, motor soğukken genleşme kabına gelen ince siyah hortumu çıkar, mandalına bas çek çıkacaktır, takıldığı yer varya onun içine bak, kap yeni olabilir fakat bazen böyle kalıp hatası yüzünden sıkıntılar oluyor, delik açıkmı kontrol et. 26 Ağustos 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Eylül 2017 Paylaş 5 Eylül 2017 On 24.08.2017 at 15:16, Özgür Altuntaş 61 yazdı: arkadaşlar 2009 ford fusion dizel arabam var. Konuyu fusion bölümüne taşıdım.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts