İçeriğe Yönlendir

C Max 1 - 1.6 Otomatik TDCI Yakıt Tüketimi


Burak Karadeniz

Recommended Posts

Mehmet Taner Kadak

Uzun Yol hız 120km/h- 160km/h arası 6.5lt/100km gidiyor. Hız verdiğim aralıktan pek dışarı çıkmadan.

Şehir içi göreceli. Şehrine göre değişiyor. İstanbulda 7.2lt/100km manisada 7.8lt/100km aydında 6.8lt/100km Balıkesir 6.5lt/100km Hangisi size uyar bilmem :nazar::D

Yorum bağlantısı
Ersoy Koskuoğlu
(düzenlendi)

10 gün sonra 1 sene olacak hayırlısı ile C-Max'im. Bu süre zarfında şehir içi %90 6lt şehir dışı 4,5lt olarak kayıtlara geçmiştir.İstisna olarak tam yüklü şekilde veya biraz hızlı kullanarak şehir içi ve dışı +0,5lt oldu.Tıkırtıları dışında 1 sene içinde çok memnun kaldığımı söyleyebilirim.

tarihinde Ersoy Koskuo?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Serkan Toker

Siz sağolun.Euro dizel kullanıyorsanız belki ondan fazla yakıyordur.Bizde 2004 trend C-max var.6,5 - 7,0 lt.arsı yakıyor.Normal mazot kullanıyoruz.Bir deneyin diyeceğim ama klavyem varmıyor.Güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
(düzenlendi)

Fevzi bey aracı ilk aldığımız günden beri normal mazot kullanıyoruz.Sadece kış mevsiminde aşırı soğuk günler de donmaması için eurodizel kullandık.Sesinde bariz bir değişiklik yok.Gücü daha fazla diyebilirim normal mazotla.Servis hiçbir şekilde anlayıpta kullanmayın demedi.Araba 103.000 km. de.Bende Fiesta da genellikle euro kullandım ama normal mazotta kullandım.Normal mazot hem ucuz hem daha fazla yol yapıyor.Benim araba da 102.000km de.

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Avantajı düşük kükürt oranı ve akıcılık.Yeni nesil dizel motorlar için üreticiler eurodizel dediğimiz motorini öneriyorlar.Ancak bir kaç yıl önce eurodizel yoktu ve dizel araçlar vardı.Tamam çevreci bir ürün (diğerine göre) ve motorda kurum birikmesine neden olmuyormuş ama fiyat farkı gerçekten fazla.Diğer arkadaşlarda görüş bildirirler mutlaka ama bence şart değil.Gerçi ben bu konularda biraz aykırıyımdır.Mesela trafik lambalarını da gereksiz bulurum.Mazotu Shell ve Total tercih ediyorum.Shell istasyonu Bilkent ve Ahmetler.Kendi istasyonları Shell in.Total de Tandoğan De gole caddesindeki istasyon.Size tavsiye ederim ancak bir zararı olur diye endişe ediyorum.Siz yinede üreticinin tavsiyesine uyup euro kullanmaya devam edin.Karar sizin.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hakan Aydoğan
(düzenlendi)

selam arkadaşlar

biraz geç olmuş ama bende cevap vereyim dedim. normal dizel ile euro dizel arasındaki tek fark emisyon(kükürt ) değerleri değil. setan sayılarıda farklı. (setan dizel yakıtının daha kolay yanmasını sağlayan bir Hidrojen ve karbon bileşiği). tabi setanın 45-56 aralığında olması gerekir yakıtta. BP ultimate 56 setan sayılı. ve setanı en yüksek yakıt. o yüzden diğer markalarınkine göre daha az yol yapar ama performans fazladır. bende shell den euro dizel alıyorum yakıtı. bp ye göre performans fark ediyor daha düşük. ama gidilen mesafe artıyor. 100 ytl yani 30 litre yakıtla 600 km den fazla yol yapıyorum şehiriçinde. ama agresf kullanmadan. agresif kullanırsam 500 km falan. bu da 5-6 litre arası demek şehir içinde. hatta 4,88e falan geliyor.

tarihinde Hakan Aydo?an tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gürkan Orta

Herkese merhaba,

Araç C-max 1.6 115 HP Ghia. Son 5 aydır arabamı kısa mesafe kullanıyorum. Önceden günde git-gel 60 km yapardım köprü trafiğinde ve şehir içi normal trafikte karma 8-9 lt yakıyordu. Şu an sabah 5 akşam 5 km toplam 10 km yapıyorum. Ortalama 10.5 lt yakıyor. Sizce normal mi?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bence gayet normal.5 km.çok kısa bir mesafe.Motor ısınana kadar haliyle tüketim fazla olacaktır.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Serhat Süngü

bu aralar benim aracımda daha fazla yakmaya basladı.. ortalamam 8.6 iken artık 9.6 oldu sebebini anlamıyorum. yaz aylarının etkisi olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yakıt tüketimini artıran en önemli 2 şey; Kirlenmiş hava filtresi, Yıpranmış buji...

Tabi bunlar dışında en az 20 çeşit sebep bulunabilir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Süngü

hava filtreside bujide 5000km önce değişti yağda aynı sürede değişti.. o günden beri hiç bir değişiklik olmadı yakıtta yol bilgisayarı 9.4- 9.6 seviyelerinde.. nedenini bulamıyorum

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hayati Aydın

Merhaba arkadaşlar benim c-max ımda henüz 1.5 aylık şehir dışı 5.2 yi gördüm İstanbul-Aydın yaklaşık 1000 km yapar diyordu yol bilgisayarı,İstanbula geldim şu anda 5.9 yakıyor yol bilgisayarı 700 km gidebileceğini söylüyor.Yakıtı herzaman Opet ten alıyorum.

Yorum bağlantısı
Etem Şenkurt

ben bir depoyla kahramanmaraştan ankaraya kadar gidiyorum ve ankarada 50 km kadar gezip dönüşte yakıt alıyorum. döndüğümde de yakıt kalmış oluyo depoda

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
serkan bey bu konu çok ilgimi çekti şimdi eurodizeli biz boşuna mı fark verip alıyoruz. mesela yorodizelin setan sayısı normal dizelden düşük mü ayrıca bu yorodizel motoru temizliyor sanırım. yani sizin yorodizel kullanın diye tavsiye edilen araca normal dizel kullanmanız tamamen deneme yanılmaya mı dayanıyor yoksa iyi bir motor ustası "abi boşver yuro dizeli mazot aynı mazot içeriği değişik sadece" dedi demi normal kullanıyorsunuz. ayrıca bildiğim kadarıyla normal dizel kullanıyorsanız partikül filtersiydi ya da mazot filtresi adı eğer o yoksa araçta motor ömrü çok düşüyor bildiğim kadarıyla

ama şuna katılıyorum mesela benim c maxten önce connect 1.7 90 beygir vardı ilk dizel aracımdı biraz saflığımda biraz da sürekli mazot aldığım yerin salaklığından bana yuro dizel yerine bir yıl boyunca normal dizel satmışlar ben bunu farkettiğimde tekrar yuro dizele döndüm motor sesi azaldı motor kışın daha çabuk çalıştı ama bu sefer sizinde dediğini,z gibi yakıt sarfiyatı arttı.

Bu eurodizel ilk çıktığında total pompalarından yeşil rengi görünüyordu ve ayırt edilebiliyordu.Şimdi belli değil.Bana usta tavsiye etmedi normal kullan diye ama euro kullan diyede arabayı satanlar harici kimse özellikle tavsiye etmedi.

Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ
Merhaba arkadaşlar benim c-max ımda henüz 1.5 aylık şehir dışı 5.2 yi gördüm İstanbul-Aydın yaklaşık 1000 km yapar diyordu yol bilgisayarı,İstanbula geldim şu anda 5.9 yakıyor yol bilgisayarı 700 km gidebileceğini söylüyor.Yakıtı herzaman Opet ten alıyorum.

istanbulda 5.9 çok iyi bi değer...normaldir hem şiçi hem şdışı...

klima yada sıkışık trafik, belki de ağır yükleme değerleri değiştirmiştir...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Fatih Ertaş
Fevzi bey aracı ilk aldığımız günden beri normal mazot kullanıyoruz.Sadece kış mevsiminde aşırı soğuk günler de donmaması için eurodizel kullandık.Sesinde bariz bir değişiklik yok.Gücü daha fazla diyebilirim normal mazotla.Servis hiçbir şekilde anlayıpta kullanmayın demedi.Araba 103.000 km. de.Bende Fiesta da genellikle euro kullandım ama normal mazotta kullandım.Normal mazot hem ucuz hem daha fazla yol yapıyor.Benim araba da 102.000km de.

Ben şunu söyleyebilirim ki Ben total dan excellium eurodiesel kullanıyorum hatay a giderken bir shell den yakıt almak zorunda kaldım bırakın normal dizel i euro dizeller arasında bile fark olabiliyor. Bence Bir depo totalden excellium eurodiesel alın ondan sonrada farklı bir firmadan düz dizel alın aradaki fark ı anlarsınız özellikle araç yokuş çıkarken büyük oranda güç kaybı ve rezonans gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Orhan Ünsal

arkadaşlar benim araç lpg li. belki o sebepten size ölçüt olmayacak ama son fiyatlarla birlikte (ankara 1,39ytl) 150 ykr altına indi neredeyse:)

Yorum bağlantısı
Etem Şenkurt
(düzenlendi)

ben yakıtımı kahramanmaraşta alıyorum. ankaraya kadar da doldurmuyorum. üstelik ankarada şehir içinde de geziyorum. kahramanmaraş - ankara 666 km. yakıt aldığım yerden. şehir içini siz düşünün artık. otobanda 130 la bazen xxxx oluyo sonra geri yavaşlıyorum. diğerlerinde ise 90 la gidiyorum. cruise control çok az yaktırıyor.

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
S
Yorum bağlantısı
Guest Serdar Din

arkadaşlar ben bu normal dizel kullanma konusunda bir uyarı yapmak istiyorum. kullanmayın. yeni nesil dizel motorlarımızın sıkıştırma oranları 18:1 yani motorumuzun içine alınan havanın basıncını 18 kat arttırıyor. bu oran yaklaşık olarak normal dizel motorlarda da bu şekilde. ancak bizim yeni nesil dizel motorlarımız sıkıstıracakları havayı direk atmosferden değil, hava girişlerindeki turbolardan alıyorlar. bu turbolar normal atmosfer basıncını iki kat arttırarak motora veriyorlar. bu hava motor içinde 18 kat daha sıkıştırılarak atmosfer basıncının 36 katına sıkıştırılıyor. işte bu yüksek basınçlı ortama yanması için normal motorin gönderirseniz normal motorindeki fazla kükürt önce yanarak sülfür gazlarına, sonra da bu yüksek basınçtan dolayı sıvılaşarak az bir miktar sülfürik asit türevlerine dönüşüyor bu asit motorumuzun silindirlerini aşındırıyor. normal dizel motorlarda bu kadar yüksek basınç oluşmadığı için sülfürik asit de oluşmuyor. yani eski dizel motorlar için normal motorinin bir zararı yok ama bizim motorlarımız için çok zararlı arkadaşlar. aradaki 10 kuruşluk fark için silindirlerin iç yüzeyini sülfürik asit ile karşılaştırmayın derim ben.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ahmet Küçük

benim sehir içi 7,5 l altına hiç inmiyor.bu çok değil mi.c-max tdci 2005

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...