İçeriğe Yönlendir

Transit Courier - Sürüş Devri


Sabahattin Görgülü

Recommended Posts

Sabahattin Görgülü

Selamün Aleyküm,

Courier araçlarda özellikle yokuş yukarı vites artışında gaza  geç tepki veriyor. Bundan dolayı biraz devir yüksek kullanarak vites artışını yapıyorum. Daha önceki focus marka aracımda 2,500  devirden sonra vites artışı yaparken, bu aracımda 3000 devirden sonra yapıyorum. Bu kullanım ileriki zamanlarda turboya zarar verir mi? Sürüşün konforlu olabilmesi için hangi devirler arası kullanmam gerek. (Tabi ki mazot tüketimi gözönünde bulundurulması şartıyla.) 

Yorum bağlantısı

İlave olarak;

 

Benzinli yada dizel motorlar her dönme devrinde aynı gücü üretemezler. Motor teknik verilerinde; falanca devirdeki max. tork değeri ile falanca devirdeki max. gücü gibi değerler bulunur. Benim bildiğim de ; max. tork devrinde, en az yakıtla, en fazla iş yapılıyor. Zaten bu devirde de turbo devrede oluyor. Sizin aracınız 1600 cc. 95 BG. Teknik verilerinde max. tork değeri olan 215 Nm.'yi 1750-2500 d/d. aralığında üretiyormuş. O halde, ekonomik sürüş devriniz 1750-2500 d/d. arasıdır diye kabul edilebilir. Yokuş yukarı vites yükseltme durumlarında ise, yükselttiğiniz üst vitese geçtiğinizde motor devriniz yine max. tork üretilen motor devrinden aşağı olmaması gerekir. Turbo konusunda ise üstatlar açıklamışlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...