İçeriğe Yönlendir

Passat - 1.4 TSI Triger Zincir Uzamasi ve Konumlandirici Konusu


Halit Bebek

Recommended Posts

Halit Bebek

Merhaba,

 

Bir suredir sabah ilk çalıştırmada uzun suren gürültülü calisma ve sogukken gazda duyulan zincir sesi sebebiyle triger zinciri degistirmeye karar verdik.

 

Arac 150 bin km de. 1.4 tsi dsg passat variant 122 bg.

 

Konumlandirici icin hata kaydi yoktu ama sokmeden anlasilamayacakti. Neyseki konumlandirici m saglamdi.

 

Velhasili zincir degisti ve motor performansi artti, vites gecisleri daha kararli hale geldi, sessiz bir calisma elde ettik.

 

Islem zahmetli ve uzun suren bir islem.

 

Konuyla ilgili bir de video hazirladim.

 

e7e7ceb0a9d0515bdb3d72318d320881.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben bulsam öyle ustayı. Arabanın her yerini değiştirrim. :)

Güle güle kullan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Celal Aydın

2010 1.4 tsi 122 hp aracımızda da soğuk motor ilk çalıştırmada zincir sesi duyuyoruz.

20 santigrat derece üzerinde çoğu zaman dizel gibi çalışıyor zincir sesinden, 30 saniye kadar sürüyor, harekete geçince susuyor 😄

Üç beş çalıştırmada bir yapıyor bunu.

 

20 derecenin altında ise saat gibi sessiz çalışıyor.

O uzun süren ilk çalıştırma yüksek rölantide çıkan turbo uğultusuna hastayım 😁

Kime sorsam, Yetkili Servis Ustası da dahil, “gittiği yere kadar” diyor.

Kayış olsa tutuşurdum lakin zincir insana güven vermiyorda değil. 

200.000 lere kadar idare ederse, sorun çıkmasa da değiştirmeyi düşünüyorum Zincir setini.

Şu an 140.000 civarında aracımız. 

 

Saygılarımla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
8 saat önce, Celal Aydın yazdı:

2010 1.4 tsi 122 hp aracımızda da soğuk motor ilk çalıştırmada zincir sesi duyuyoruz.

20 santigrat derece üzerinde çoğu zaman dizel gibi çalışıyor zincir sesinden, 30 saniye kadar sürüyor, harekete geçince susuyor 😄

Üç beş çalıştırmada bir yapıyor bunu.

 

20 derecenin altında ise saat gibi sessiz çalışıyor.

O uzun süren ilk çalıştırma yüksek rölantide çıkan turbo uğultusuna hastayım 😁

Kime sorsam, Yetkili Servis Ustası da dahil, “gittiği yere kadar” diyor.

Kayış olsa tutuşurdum lakin zincir insana güven vermiyorda değil. 

200.000 lere kadar idare ederse, sorun çıkmasa da değiştirmeyi düşünüyorum Zincir setini.

Şu an 140.000 civarında aracımız. 

 

Saygılarımla.

 

Enteresan, genelde soğukta yapar zincir sesini, sesin kaynağı başka olmasın?

 

Kitapçıkta zincir için verilen aralık neydi hatırlamıyorum ama 8 yaş ve 140.000 km bence değişim için yeterli. Ben en son TSI'ımı 125 binde sattım, satılmasa değiştirecektim, alan arkadaşa da değiştirmesini tavsiye ettim. Binecekseniz ve imkan varsa değiştirin bence.

 

Güncel maliyeti ne kadarmış zincir setinin?

 

 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Enteresan, genelde soğukta yapar zincir sesini, sesin kaynağı başka olmasın?
 
Kitapçıkta zincir için verilen aralık neydi hatırlamıyorum ama 8 yaş ve 140.000 km bence değişim için yeterli. Ben en son TSI'ımı 125 binde sattım, satılmasa değiştirecektim, alan arkadaşa da değiştirmesini tavsiye ettim. Binecekseniz ve imkan varsa değiştirin bence.
 
Güncel maliyeti ne kadarmış zincir setinin?
 
 


140.000 km bence erken Selim bey.
Biraz araştırdığımda 200.000 km lerden bahsediyorlar.
Garip garip huyları var bu ilk nesil tsi motorun.
Hava 20 derecenin üzerindeyse yüksek rölantide çalışıp, bir an önce zinciri, turboyu yağlıyor, katalizörü ısıtmaya başlıyor.
Soğuk havalarda çok nadir yüksek rölantide çalışıyor.
Tabi bu zincir sesini 30 saniye civarı duyduğumuz durum nadiren oluyor, 5-10 çalışmada bir,
Sürekli yapsa bu sesi, doğru servise sürerim değişim için.
Yetkili servis ustam gereksiz gördü, erken dedi değişim için.
Ocak ayında 2.000₺ lerden bahsediyordu servis, şu an ne durumda hiç bilmiyorum, arttığından şüphem yok [emoji1]
Motor arıza ışığı yakana kadar devam diyorum
Zincirde kopma olmaz diyorlar
En fazla uzama yapar, yolda bırakmaz diyorlar
Neyseki benim Fiestam var [emoji1]
Aracı babam kullanıyor, arada bir değişiyoruz.
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
6 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

140.000 km bence erken Selim bey.
Biraz araştırdığımda 200.000 km lerden bahsediyorlar.
Garip garip huyları var bu ilk nesil tsi motorun.
Hava 20 derecenin üzerindeyse yüksek rölantide çalışıp, bir an önce zinciri, turboyu yağlıyor, katalizörü ısıtmaya başlıyor.
Soğuk havalarda çok nadir yüksek rölantide çalışıyor.
Tabi bu zincir sesini 30 saniye civarı duyduğumuz durum nadiren oluyor, 5-10 çalışmada bir,
Sürekli yapsa bu sesi, doğru servise sürerim değişim için.
Yetkili servis ustam gereksiz gördü, erken dedi değişim için.
Ocak ayında 2.000₺ lerden bahsediyordu servis, şu an ne durumda hiç bilmiyorum, arttığından şüphem yok emoji1.png
Motor arıza ışığı yakana kadar devam diyorum
Zincirde kopma olmaz diyorlar
En fazla uzama yapar, yolda bırakmaz diyorlar
Neyseki benim Fiestam var emoji1.png
Aracı babam kullanıyor, arada bir değişiyoruz.

 

 

Zincirde kopma kırılma ben de duymadım. Rölantideki ses gittikçe artıyor.

 

Ancak sıcak havalarda yüksek rölantide çalışıp soğukta normal çalışması garip geldi bana. 2008-2017 arası çok farklı çeşitlerini kullandım TSI'ın, hepsi soğukta gürültülü ve yüksek rölantide çalışıyordu 1 dakika kadar. 

 

Bakımları yetkilide mi yapılıyor? Yağ olarak ne kullanıyorsunuz?

 

Sizdeki ilk nesil değil bu arada, ilk gelenler 140'lık twincharger kompresörlü motorlardı. Emin olun sizinki ondan çok daha yumuşak huylu. :)

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Zincirde kopma kırılma ben de duymadım. Rölantideki ses gittikçe artıyor.
 
Ancak sıcak havalarda yüksek rölantide çalışıp soğukta normal çalışması garip geldi bana. 2008-2017 arası çok farklı çeşitlerini kullandım TSI'ın, hepsi soğukta gürültülü ve yüksek rölantide çalışıyordu 1 dakika kadar. 
 
Bakımları yetkilide mi yapılıyor? Yağ olarak ne kullanıyorsunuz?
 
Sizdeki ilk nesil değil bu arada, ilk gelenler 140'lık twincharger kompresörlü motorlardı. Emin olun sizinki ondan çok daha yumuşak huylu. [emoji4]


Abi ne kadar besleme, o kadar ek problemler
Sinek kadar motor, lakin kendini v6 sanıyor sesine baktığımızda [emoji1]
Vergi ve yakıt problemi olmasa v12 atmosferiğe binmek vardı.

Bu gürültülü çalışma olayı sıcak havada da oluyor, soğuk havada da.
Aslında benim kastettiğim, soğuk motor ilk çalışmada yüksek rölantide başlıyor, 30 saniye sonra normal rölanti değerine iniyor.
Bunu kışın daha az yaşıyoruz, yazın daha fazla.
Bu süreçte zincir sesi 3-5 saniyede kayboluyor, kısa sürüyor.
Nadiren, az sıklıkla zincir hırıltısının uzun sürdüğü oluyor, o da harekete geçince kesiyor.
Aslında bunlar hep işaret değişime [emoji1360][emoji4]

Evet bakımlara yetkili servise götürüyorum, 15 binde bir.
Castrol Edge Titanium 5W30 tam sentetik yağ kullanılıyor.
Son gittiğimde bujiler değişti.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...