İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Dizel Otomatik Şanzıman (Jatco 5F31J)


Özkan Avcı

Recommended Posts

Özkan Avcı
(düzenlendi)

Araç 118 km/h hızından sonra direksiyonda titreme başlıyor. Babam kullanırken fark etti. Hemen ardından bende test ettim ve direksiyon fark edilir derecede titriyordu. Daha önce kullanırken böyle birşey yaşamadım dedi babam. Sert çukurları bırakın, ben babam ve abim çukurlara girmemek için çok özen gösteriyoruz. Acaba başka bir sorun mu var? Forumda bu olayı yaşayanlar varsa önerilerini/önerilierinizi almak isterim.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sonra kesiliyor mu belli bir sürati aşınca? Titreme sırasında ayağa vuran bir titreşim de var mı?

Yorum bağlantısı
Özkan Avcı
(düzenlendi)

Ben 120'de bıraktım fakat babam 170-180 ile gittiğinde bile sorunun devam ettiğini söyledi. Ayağa herhangi bir titreşim gelmediğini söyledi.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İlk aklıma maalesef aks gelir, bunu elemek için çok iyi bir rot/balansçıda baktırmalı, özelikle öncelikle dinamik balans makinasında. Önce lastik sökülür balanas ayarı yapılır, sonra takılır ve dinamik balans yapılır, burada belli olur aksta sıkıntı olup olmadığı.

Yorum bağlantısı
Özkan Avcı

Sorun aks'da olsa aks parçalanır ve araba yürüyemez hale gelmez mi? Dinamik Balans Makinesinde yaptırmamız lazım dediğiniz gibi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aks ta sorun varsa dediğimiz minör bir salınım ile başlar, etrafı koparmaz ama kısa zamanda çoğalır, daha düşük süratte de hissediler hale gelir. Lastik sorunları genelde 80-90 km/h te hissedilmeye başlar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aks ise... gazı kesince genelde kaybolur...

Bir de aks'ın belli bir hızı olmaz.. Yüksek torku bulduğu an titrer..

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Balansa aktırın. Bende de 110-120 arasında diresiyoda titreme vardı.Balans yaptırdım geçti.Balansa bir baktırın derim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Aks ise... gazı kesince genelde kaybolur...

Bir de aks'ın belli bir hızı olmaz.. Yüksek torku bulduğu an titrer..

ŞAnzıman manuel ise, otomatik ise devam edebiliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Erduru

Rot kolu..Benim eski aracımda da aynı dediğiniz gibi bir sorun vardı 110-120 den sonra direksiyon titremeye başlıyordu, rot kolundanmış, değiştirdim geçti..

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Haziran başında arka akslar dahil rot balans ayarı yeni yapılmıştı ve jantlar düzeltilmişti. Aksın bu km.lerde darbe dışında deforme olma olasığı düşüktür. Balanstır inşaallah ama sorunun cevabı rot-balansçıda. Selamlar

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Haziran başında arka akslar dahil rot balans ayarı yeni yapılmıştı ve jantlar düzeltilmişti. Aksın bu km.lerde darbe dışında deforme olma olasığı düşüktür. Balanstır inşaallah ama sorunun cevabı rot-balansçıda. Selamlar

Taktıkları kurşun düşerse balans bozulur.İnşallah Balanstır. En fazla 20 tl biter.Ama bende 110-120 arasında titriyordu. Sonra kesiyordu.İnşallah seninki de balans ayarı ile çözülür.

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Taktıkları kurşun düşerse balans bozulur.İnşallah Balanstır. En fazla 20 tl biter.Ama bende 110-120 arasında titriyordu. Sonra kesiyordu.İnşallah seninki de balans ayarı ile çözülür.

Balans işçiliği çok basit görünmekle birlikte farklı yerlerde yıl içinde birkaç kez yaptırdığımı bilirim. Tabi ki kalitesiz işçilik ile balans yaptırma sayısı doğru orantılı. Kullanılan yollar ile direk korelasyon olduğu da kesin dersek, yeterince değişken var sanırım. Sanki balans ayarı ile düzelir gibi geliyor bana da.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Ben kullanırken genelde 100 km/h ile gittiğim için farketmedim ama, Ayhan abinin biz almadan önce bakım yaptırdığını bildiğim için aklıma gelen tek şey kurşunun düşmüş olabileceği. İnşaallah ondandır.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Alp

Balans var. 55-60 ve katlarında yapar. 55-60 sonra 110-120 sonra 170-180. Kaliteli yerde balans yaptırın. Geçmezse lastiği janttan ayırıp içini temizlesinler. Yine geçmezse balansı lastik makinesinde değil, lastik aracın üzerinde takılı iken eski yontemle finish balans makinasıyla yapsınlar.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Cumartesi Karamürsel'deyim inşaAllah götürecez rot-balans'a, bakalım ne olacak.

Yorum bağlantısı
Özkan Avcı

Öncelikle cevap veremediğim için kusuruma bakmayın. 1 haftadır doğru dürüst internete giremedim.

Araçta sağa veya sola çekme yok. 120 ile giderken titreme arabanın her yerinde hissedilir hale geliyor. Daha fazla hız demek titreşimin daha da hissedilmesine neden oluyor. Abim gelince Rot-Balans ayarını yaptırmak gerekiyor + arka bir stok lambası alacağız. Bir tanesi geçmiş durumda. Fazla belli olmasada ne olur ne olmaz. Bundan bile ceza kesebilirler :D

Yorum bağlantısı
Özkan Avcı

Sorunu balans yaptırarak çözdük. Şimdi gayet sağlam oldu. Titreme yok ama yoldan kaynaklanan titremeler var tabiki. Onun önemi yok zaten. Birde Arka-Ön lastik değişimi yaptık. Yani arkalar öne, önler arkaya...

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Levent Mutluer

herkese merhabalar

forumda ilk defa yazıyorum yaklaşık 3 ay önce üye olmuştum, aynı tarihlerde 2006 tdci tiptronic 136.000 km de bir mondeo aldım.

sorun olup olmadığına da emin değilim aslında ama yardımlarınızı bekliyorum, dikkate alıp cevaplayan herkese şimdiden teşekkürler.

yokuş aşağı inerken ayağımı gazdan çekince aracın devri örneğin 2000 civarında hızımda 60km/s olduğunu varsayalım, bir müddet sonra sanırım araç yavaşlamasın ve yakıt tasarrufu sağlasın diye manueldeki boşa atmış gibi 8000-9000 aralığına, yani rölanti devrine düşüyor ,

ancak bunu yaparken 1200-1800 aralığında hızlıca devir değişikliği ile tekliyormuş gibi oluyor sanki vites yükseltip düşürüyor yani kararsız kalıyor, bunu 3-5 kez yaptıktan sonra rölanti devrine düşüyor.

normalde aracımın vites geçişleri çok sessiz, acaba temizletmem gereken bir sensör filan mı vardır ? bununla ilgili ne yapmam gerekir?

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

herkese merhabalar

forumda ilk defa yazıyorum yaklaşık 3 ay önce üye olmuştum, aynı tarihlerde 2006 tdci tiptronic 136.000 km de bir mondeo aldım.

sorun olup olmadığına da emin değilim aslında ama yardımlarınızı bekliyorum, dikkate alıp cevaplayan herkese şimdiden teşekkürler.

yokuş aşağı inerken ayağımı gazdan çekince aracın devri örneğin 2000 civarında hızımda 60km/s olduğunu varsayalım, bir müddet sonra sanırım araç yavaşlamasın ve yakıt tasarrufu sağlasın diye  manueldeki boşa atmış gibi 8000-9000 aralığına, yani rölanti devrine düşüyor ,

ancak bunu yaparken 1200-1800 aralığında hızlıca devir değişikliği ile tekliyormuş gibi oluyor sanki vites yükseltip düşürüyor yani kararsız kalıyor,  bunu 3-5 kez yaptıktan sonra rölanti devrine düşüyor.

normalde aracımın vites geçişleri çok sessiz, acaba temizletmem gereken bir sensör filan mı vardır ? bununla ilgili ne yapmam gerekir?

800 - 900 olsa gerek...

Bir problem gözükmüyor. araç rapma aşağı inerken kendini motor frenine alıyor. bunu yaparken de tekleme demeyelimde yığılma yapabiliyor. normaldir. bu konu zaten kitapçıkta da belirtilmiş.

normal zamanlarda vites geçişleriniz problemsiz ise bunu dert etmeyin....

Sorun yok. Bunu yapar. Frene basmanız durumunda frene sert veya yavaş basmanıza göre bile değişik tepkiler geliştirir.

Hatta gaza basış şiddetinize göre bile vites ayarlamasını yapar vites düşürür devir artırır yeniden vites büyülütür vs.

capon güzel yapıyor ....

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Babamın mondeoda da, rampa aşağı inerken gazdan çekerseniz rolantiye yakın bir değere düşüyor, ama frene basıp çektiniz diyelim vites küçültüp devirli bir şekilde iniyor, tekrar hafif gaza basarsanız yine vitesi büyütüyor, özetle problem yok akıllı makinedir vesselam.

Yorum bağlantısı

Yokuş aşağı hızlanmaması için güncel şanzumanların tepkisini veriyor araç. Klasik otomatikte ise tam tersi araç hızlanır, fren ile hızı kontrol etmek zorunda kalırsınız. Fren ile kontrol etmenin balataya zararının yanında özellikle kış aylarında tehlikeli etkileri vardır. Sizin aracınızın şanzumanı bu konuda daha akıllı dizayn edilmiş. Yanlız siz yine de arkadaşların uyarılarını dikkate alın. Şanzumanı kararsız bırakmamak ve konforu bozmamak için fren ile hafif destek vermek daha iyi olacak gibi.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Sıkıntı yok korkmayın....işini yapıyor...Ama şuna dikkat edin. yüksek hızlarda rampa aşağı inerken gazdan çekip frene dokunduğunuzda 4 e düşer motor devir saati 4000 lere vurur...Gerek olmadığını düşünüyorsanız manuel 5 e çekin...rahatlar...

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Sıkıntı yok korkmayın....işini yapıyor...Ama şuna dikkat edin. yüksek hızlarda rampa aşağı inerken gazdan çekip frene dokunduğunuzda 4 e düşer motor devir saati 4000 lere vurur...Gerek olmadığını düşünüyorsanız manuel 5 e çekin...rahatlar...

Hocam o durumda hafif gaza basıp çekince de vitesi tekrar yükseltip devam ediyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...