Fatih Sarıkaya 3 Ekim 2017 Paylaş 3 Ekim 2017 (düzenlendi) Bizim bu önden çekişli araçlardada defransiyel varmı?Eğer varsa bu defransiyeldeki ayna mahrudi büyültülüp küçültülebilirmi?Eğer öyle bir imkan olursa,büyütünce tork fazlalaşır hp azalır,küçültünce tork azalır hp fazlalaşır.Yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar. 3 Ekim 2017 tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Ekim 2017 Paylaş 3 Ekim 2017 Mantık doğru. Ayna diş sayısı azaltılır, mahrudi sayısı artar ise hız artar tork düşer. Bir iki diş sayısı kafidir. Bende 85 yılında benzinli Ford transit vardı. Babam dizel motor taktırdı ve ayna mahrudi ile oynadı. Hız yine yüksek olsun diye. Önden çekiş araçlarda hali hazırda varsa olur. Yoksa yapılması gerekir ama maliyeti bir kaç bin TL'yi bulur Tork düşüp beygir gücü yükselmez teker'de. Motor ile oynamadığı sürece 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 3 Ekim 2017 Yazar Paylaş 3 Ekim 2017 2 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Mantık doğru. Ayna diş sayısı azaltılır, mahrudi sayısı artar ise hız artar tork düşer. Bir iki diş sayısı kafidir. Bende 85 yılında benzinli Ford transit vardı. Babam dizel motor taktırdı ve ayna mahrudi ile oynadı. Hız yine yüksek olsun diye. Önden çekiş araçlarda hali hazırda varsa olur. Yoksa yapılması gerekir ama maliyeti bir kaç bin TL'yi bulur Tork düşüp beygir gücü yükselmez teker'de. Motor ile oynamadığı sürece Ozaman tork düşer beygir gücü yükselir dendiğinde hız yükselir demek istemişlerdir.Doğru,dişli ile oynayıp olmayan beygir üretilmez.Peki dişli büyüdüğünde tork yükselir hızdan feragat edilir dolayısı ile halihazırdaki beygir gücüde elden gitmişmi olur? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Ekim 2017 Paylaş 3 Ekim 2017 Toplam hız artmaz. Motorun gücü yetmez. Ancak tüm vites devir oranları değiştiği için araç yük altında olmadığı sürece sakin gider. Motor benzinli ise zaten yapılmaz. Olan güç kaybolur Araç nedir? Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 3 Ekim 2017 Yazar Paylaş 3 Ekim 2017 10 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Toplam hız artmaz. Motorun gücü yetmez. Ancak tüm vites devir oranları değiştiği için araç yük altında olmadığı sürece sakin gider. Motor benzinli ise zaten yapılmaz. Olan güç kaybolur Araç nedir? 1.4 opel tigra benzinli.120 ile giderken son vitesde yüksek devir çeviriyor.Hal böyle olunca daha çok yakıt tüketiyor.Mesela son vitesde 2.5 devirde en azından 110km hızla gitmek istiyorum ama benim araçda mümkün değil.Keşke 6 vites olsaymış,o zaman böyle bir sorun olmazdı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Ekim 2017 Paylaş 3 Ekim 2017 59 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı: Bizim bu önden çekişli araçlardada defransiyel varmı? Var, şanzımanın içinde.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Ekim 2017 Paylaş 3 Ekim 2017 Mahruti değil de şanzıman içinde son vites dişlisi ya da ana dişli gibi uygun bir dişli değişebilir. bkz: http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=628892 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Ekim 2017 Paylaş 3 Ekim 2017 Hocam daha karışık olmaz mı, bende düşündüm ama 4.vitesten 5'e geçiş orantısız olur diye dile getirmedim 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Ekim 2017 Paylaş 3 Ekim 2017 açıp bakmadım. 5. vitesi değiştirirsen geçme zorlaşır ya da geçmeyebilir. Ama ondan sona bir dişli daha olması lazım sanki ana şafta alırken. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Ekim 2017 Paylaş 3 Ekim 2017 54 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı: 1.4 opel tigra benzinli.120 ile giderken son vitesde yüksek devir çeviriyor.Hal böyle olunca daha çok yakıt tüketiyor.Mesela son vitesde 2.5 devirde en azından 110km hızla gitmek istiyorum ama benim araçda mümkün değil.Keşke 6 vites olsaymış,o zaman böyle bir sorun olmazdı. Tork düşük olduğu için en küçük rampada vites düşürmek gerekir bu sefer, mühendis ideal bir oran belirlemiştir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Ekim 2017 Paylaş 3 Ekim 2017 en sağdaki alt üst ikili karşılıklı değişsen olmaz mı? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Ekim 2017 Paylaş 3 Ekim 2017 Bizim fordda 7 36 yerine 9 37 mi ne taktırmıştı babam Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Ekim 2017 Paylaş 4 Ekim 2017 11 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: Mahruti değil de şanzıman içinde son vites dişlisi ya da ana dişli gibi uygun bir dişli değişebilir. bkz: http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=628892 Evet.. son dişli var.. focuslarda 4,06 idi yanılmıyorsam.. Onunla aynamak gerek. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 4 Ekim 2017 Yazar Paylaş 4 Ekim 2017 11 saat önce, Evren Erakçora yazdı: Tork düşük olduğu için en küçük rampada vites düşürmek gerekir bu sefer, mühendis ideal bir oran belirlemiştir. Evet ideal bir oran belirlenmiştir mutlaka.Aracın ivmelenmesi göz önüne alınarak bu oranları belirlemişler.3 diş küşültmenin torku çok düşüreceğini zannetmiyorum.Dik rampayı 4 ile çıkıyorken 3 ile çıkarım.Aşşağı yukarı bin devir kazancım olur gibi. Motorda arka dişli 40 idi ben 3 diş küçüğü ile yani 37 dişli ile değiştirdim.Rahat bin devir kazancım oldu.Motorda bu işlem çok kolay yapılabiliyor.Mevzu bahis araç olunca,olurmu olmazmı fikrim yok. 4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Evet.. son dişli var.. focuslarda 4,06 idi yanılmıyorsam.. Onunla aynamak gerek. Bu işi defransiyelcimi yapar yoksa araç tamircisimi.Şanzımanın bakım onarımını araç tamircisi yapıyor.Bu işlerede o mu bakar? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Ekim 2017 Paylaş 4 Ekim 2017 12 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı: Bu işi defransiyelcimi yapar yoksa araç tamircisimi.Şanzımanın bakım onarımını araç tamircisi yapıyor.Bu işlerede o mu bakar? Tamirci işi.. Ama kafa kırık olmalı.. Normal tamirciler, olmaz kardeşim der. Yorum bağlantısı
Recommended Posts