İçeriğe Yönlendir

Tigra - Frenlerim Evlere Şenlik


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Arkadaşlar dün alanyadan işim nedeni ile antalyaya gidip geldim.Aracım opel tigra 1.4 önler disk arkalar kampana,araçda abs var lastikler yeni michellin enerji save.Mehmet abinin michell hakkındaki düşünceleri gerçekten haklı.Sahtekar bir firma olduğuna dair şüphemde yok artık.Bu lastiklerin çok iyi olduğunu düşünerek almıştım.Bu lastikleri almanın zannedersem büyük bir yanılgı ve hata olduğunu kavramam geç oldu.Yeni olduğu için sökemiyorumda,bu lastiklerlede güvenlik yok gibi birşey.Yağmursuz normal havada bile absler devamlı devrede.For scorpiomu 5 sene kullandım toplamda 5 kere abs devreye girmiştir.Mükemmel bir fren sistemine sahip arabadan sonra opel bana hiç güven vermiyor.Sıkıntı lastiklerdende olabilir araçdanda artık bilemiyorum.

 

Dün Alanyada hava güneşli idi.Manavgata girince yağmur başladı.Trafik çok yoğun değildi.Hızım 100-110 arası seyrediyorum.Kendi şeridim boş soldan devam ediyorum.Yağmur hızlandı araçlar yavaşlamaya başladı.Keza bende öyle.90 km hıza kadar düştüm.Hemen yanımdan bir abla beni hızlıca geçti.Geldiğini görmedim zaten,görsem yol verirdim zaten bende sol şeridde araç solluyorum.Abla beni geçince önüne bir araç çıktı.Frene abandı benim önüme doğru kıvrılmaya başladı.Yağmur var zannedersem onunda firenleri aracı yavaşlatmaya yetmedi.Abla benim şeridime kadar girdi.Bunun öncesi abla frene basınca bende anladım ablaya toslayacağım.Frenlere asıldım ama frenlerde kimse yok.Abs çalışıyor araç kızaklamıyor ama hızımda düşmüyor.Bu arada ablanın arabaya yandan giriyorum.Kendimi çarpışmaya hazırladım.Araç kontrolüm dışına çıkmasın diye direksiyorunu sıkı sıkı tutuyorum bu arada sola manevra yapıyorum.ablada öndekine çarpmayım diye sola kaçıyor.Sağa kaçsa emniyet şeridi boş ordan geçer.Heralde virajı hızlı dönmenin verdiği heyecan ve birazda tecrübesizlik ablayı heyecanlandırdı.Sonra ablanın çarpacağı kişi durumumu farketti anlamadım hızlandı,ablada hızlandı ben hala firen yapıyorum.ALLAH dan arkamdan gelen yok herkes sağ şeritte.Sonra ben ablayı geçtim.Abla direksiyona öyle bir yapışmışki,ben nasıl korktum ise benden çok korktuğu kesin.Birşey demedim geçtim gittim.Dönüşde benim abla ile yaşadığım olayın olduğu yere yakın yerde bir tur minübüsü devrilmişti.Onlar benim kadar şanslı değilmiş.

 

Haberin linki

http://www.milliyet.com.tr/manavgat-ta-tur-minibusu-devrildi--gundem-2532855/

 

5GMjyz.jpg

lbvAgl.jpg

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
(düzenlendi)

Öncelikle geçmiş olsun, ama bence abs gerçekten görevini yapmış frene asılmışsınız lastikler kilitlememiş ve kaçma fırsatı bulmuşsunuz. He başka marka lastik olsa abs devreye girmeden yavaşlardım diyorsanız yağmurda sert frende ona bişey diyemem.

tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özgen Acar

geçmiş olsun lastiklerin üretim tarihine baktınız mı ?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Michelin ustelik Energy Saver. Siz o lastigi acilen cope atin diyecem de bu abarti olur. Arac vazifesini yapmis. Lastik vazifesinden uzak kafasina gore takilmis. Gecmis olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Aquaplaning (suda kızaklama) direnci biraz düşük bir lastik, ama çok aşırı yağmurda hiç bir lastik tutunamaz, hızı iyice azaltmak lazım.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Metin beyin haklılık payı var lastikler iyi değil.Kuru havadada performansı belli ıslakda ne olsun.Ben brisgestonun yaz yaslikleri ile verdiği performansa bayılmıştım.Potenza harkulade güzel bir lastikdi.Ford scorpioya almıştım.Bunada alayım diyorum ama çok pahalı.Kampanya olursa ilk fırsatta İNŞALLAH.

55 dakika önce, Özgen Acar yazdı:

geçmiş olsun lastiklerin üretim tarihine baktınız mı ?

2015 sonu.

Yorum bağlantısı
Önder Başböyük

Yağmurda veya kuruda en güvenli ve cabuk durma methodu vites küçültmektir. Hızlı bir şekilde freni bırakmadan 5 4 3 2 şeklinde vites küçülterek motor freni yapmak hem durma mesafesini kısaltacak hem de kilitlenmeyi önleyecektir.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
2 dakika önce, Önder Başböyük yazdı:

Yağmurda veya kuruda en güvenli ve cabuk durma methodu vites küçültmektir. Hızlı bir şekilde freni bırakmadan 5 4 3 2 şeklinde vites küçülterek motor freni yapmak hem durma mesafesini kısaltacak hem de kilitlenmeyi önleyecektir.

Doğrudur,vites küçültecek an malesef yoktu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Geçmiş olsun. Sahil yol kuru iken bile kayıyor. Yağmurda buzlu yol gibi oluyor oralar.


10 yıldır enegy saver kullanırım. 100.k civarı kullanır ve değiştiririm. Anlatılanların hiçbirini hiçbir yol koşulunda yaşamadım. Ama derim her lastik her araçta işe yaramaz diye

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Michellin kötü lastik demek haksızlık olur. Konforludur, yumuşaktır,  ancak ülkemiz yollarına uygun olmadığı tartışılıyor.   özellikle kaldırıma vurmalar da hemen balon yapıyor.Daha çok düzgün yol lastiği derler. Ülkemiz yollarında daha sert lastikler kullanılmalı diyenler epey fazla.

Arkadaşlara katılıyorum ABS görevini yapmış kitlenmeyi önleyerek aracın kontrol edilmesini sağlamış. (ABS FREN MESAFESİNİ KISALTMAZ) yağış da süratiniz uygun değilse, lastik markası fark etmeyecektir.Her araç kayar. ne demişler, "Acele etme, ecele gitme"

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek

ani frenajda bir çok kazaya sebepin nedenlerinden biri de abs den gelen o küt küt sesine karşı tecrübesizlik ve hazırlıksızlıktan kaynaklanıyor.

çoğu sürücü nedense abs nin sesinden tedirgin olup frenden ayağını çekiyor ve o kıymetli saniyleri ve mesafeleri heba ediyor. halbuki tam aksine frene sonuna dek abanmak lazım. bir de yapabiliyorsan dikiz aynalarına bakmak ve kaçabiliyorsak sağa sola kaçmaya çalışmak lazım.

geçmiş olsun...

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Geçmiş olsun. Sahil yol kuru iken bile kayıyor. Yağmurda buzlu yol gibi oluyor oralar.


10 yıldır enegy saver kullanırım. 100.k civarı kullanır ve değiştiririm. Anlatılanların hiçbirini hiçbir yol koşulunda yaşamadım. Ama derim her lastik her araçta işe yaramaz diye

 

Her lastik heryerde aynı tepkiyi vermez diyelim biz ona. Yol çok büyük etken. Islak kum taşıyan kamyondan damlayan sular buzdan beter olur, orada kayarsan lastikler kötü dersin mesela..

Lastik basıncı düşük olursa da abs gerekli gereksiz devreye girer, lastik değişiminde jant kenarlarının güzelce temizlenmesi iyi olur..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Abs nin amacı arabayı durdurmak değil kaçış için lastiklerin kilitlenmesini önlemektir. Bizim sürücü kursları Abs yi bire bir kullandırmayı sürücülere öğretse birçok kaza önlenirdi. Michelin de tek sevdiğim seri pilot sport tur

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Her lastik heryerde aynı tepkiyi vermez diyelim biz ona. Yol çok büyük etken. Islak kum taşıyan kamyondan damlayan sular buzdan beter olur, orada kayarsan lastikler kötü dersin mesela..
Lastik basıncı düşük olursa da abs gerekli gereksiz devreye girer, lastik değişiminde jant kenarlarının güzelce temizlenmesi iyi olur..
Senin f16'da iyi verimli lastik mazda da verimli olacak diye kaide yok. Araçların ağırlığı lastik ebadı çok şeyi değiştirir
Yorum bağlantısı
Koray Demir
1 saat önce, Serkan Toker yazdı:

lastik değişiminde jant kenarlarının güzelce temizlenmesi iyi olur..

Burası çok önemli her değişimde gerekiriyorsa söylerim lastikçiler yoğunluk bilgisizlik vb nedenlerle ihmal ediyor.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
51 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
2 saat önce, Serkan Toker yazdı:

 

Senin f16'da iyi verimli lastik mazda da verimli olacak diye kaide yok. Araçların ağırlığı lastik ebadı çok şeyi değiştirir

Araç sınıfına göre lastik alınır, f16 ya T sınıfı lastik alınmaz mesela.. ;) Mazda gibi orman arabası mı F16 ?

53 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Burası çok önemli her değişimde gerekiriyorsa söylerim lastikçiler yoğunluk bilgisizlik vb nedenlerle ihmal ediyor.

 

Birde lastikciler kolay takalım diye sabunlu su sürüyorlar lastiğe.. 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Eski lastıklerimle benimde başım dertteydi.

Aşırı yağmurda 70-80 km ile giderken araba yolda geziniyordu resmen. Lastikler yoldaki suyu atamadığı için bir sağa bir sola çekiyordu araç. Şuan kumho tyres ecsta spt kullanıyorum bir sorun kalmadı.
 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Lastik hava basıncı da büyük bir etken,ilk fırsatta michellerden kurtulacağım.Hanımın araçtaki nexsenler bile benimkilerden iyi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Michelin memnuniyetsizliğimi herkes bilir.. 

Buna rağmen şunu ekleyeceğim.. 

Her lastiğin tavrı farklı.. 

Örnek goodyear, soğukken yol tutumuyor ama ıslakta çok iyi. Yaşadığımız yere göre, iklim şartlarına göre testleri inceleyerek lastik almayı mantıklı buluyorum.  

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Geçmiş olsun. Sahil yol kuru iken bile kayıyor. Yağmurda buzlu yol gibi oluyor oralar.


10 yıldır enegy saver kullanırım. 100.k civarı kullanır ve değiştiririm. Anlatılanların hiçbirini hiçbir yol koşulunda yaşamadım. Ama derim her lastik her araçta işe yaramaz diye
Hay masallah 40k km deki 2.5 yillik Brisgestoneleri yol fren tutmuyor diye degistirdim.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Hay masallah 40k km deki 2.5 yillik Brisgestoneleri yol fren tutmuyor diye degistirdim.
Dişleri tamamen bitik veya bitme noktasında lastik mıcır asvaltta pek zalım tutuyor :)

Bridgestone lastik kullanmıyorum. Geçmiş tecrübem çok onunla. Hele b330. Bitmez ama 20.k sonrası beton gibi olur.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Dişleri tamamen bitik veya bitme noktasında lastik mıcır asvaltta pek zalım tutuyor [emoji4]

Bridgestone lastik kullanmıyorum. Geçmiş tecrübem çok onunla. Hele b330. Bitmez ama 20.k sonrası beton gibi olur.
Cessna dönüşü Kangoo da Energy mi var dı?
Eğer varsa hayranım o Energy lere
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...