İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Otomatik Şanzıman Yağı Kontrolü


Osman Ünal2

Recommended Posts

Osman Ünal2
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar 2008 model benzinli ford focus mk 2.5 otomatik vites aracımın vites kutusu yağ seviyesini kontrol etmek istiyorum. Araştırmalarım sonucunda bazı kaynaklarda araç çalışırken R konumunda bakıldığı yazarken bazı kaynaklarda da 15-20 dk kullanımın ardından P konumunda bakılması gerektiği yazıyor. Bu kontrol yöntemlerinden hangisini kullanmalıyım? Ek olarak bu araca hangi şanzıman yağı kullanılmakta. Kitapçıkta 

WSS-M2C202-b teknik özelliğinde ki yağı kullanın deniyor. İnternette de ise Castrol Transmax Dex III Multivehicle karşıma çıkıyor.

 

 

Not; Araç Cvt şanzıman değil 4 ileri vitesli model.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Mobil atf 320 olması lazım zannedersem.Şanzıman yağ seviyesi ölçme şanzımandan şanzımana farklılık gösterebilir.Fordlarda araç geri vitese alınarak bakılıyor diye biliyorum.Benim eski aracın şanzıman tipi A4LDE 5 ileri vites idi.Ben geri vitese takıp seviye kontrolü yapıyordum.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Abdussamed Acar
Osman Ünal2 yazdı:

Merhaba arkadaşlar 2008 model benzinli ford focus mk 2.5 otomatik vites aracımın vites kutusu yağ seviyesini kontrol etmek istiyorum. Araştırmalarım sonucunda bazı kaynaklarda araç çalışırken R konumunda bakıldığı yazarken bazı kaynaklarda da 15-20 dk kullanımın ardından P konumunda bakılması gerektiği yazıyor. Bu kontrol yöntemlerinden hangisini kullanmalıyım? Ek olarak bu araca hangi şanzıman yağı kullanılmakta. Kitapçıkta 

WSS-M2C202-b teknik özelliğinde ki yağı kullanın deniyor. İnternette de ise Castrol Transmax Dex III Multivehicle karşıma çıkıyor.

 

 

Not; Araç Cvt şanzıman değil 4 ileri vitesli model.

 

Çok garip ama ne kullanma kılavuzunda, ne de internetteki başka kaynaklarda özellikle Ford Focus için tam olarak ne şekilde otomatik şanzıman yağı seviyesinin kontrolünün yapılacağı bilgisi yok. Yağ sıcaklığına göre şanzıman yağ seviyesinin farklılık göstereceği ve genellikle kontrol çubuğu üzerinde yazan sıcaklık değerinde kontrol yapılması gerektiğini biliyorum. Ancak Araç P konumunda mı R konumunda mı seviye kontrolü yapılacağına ilişkin net olmayan söylemler var.

 

Cidden bu konuda güvenilir bilgiye nasıl ulaşılır, bilgisi olan var mı?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Şanzıman kodu tam olarak ne?

Mazda’nın fn4a-el ile ford 4fe27e aynı şanzımanlar. 
 

yağ kontrolü sıcak ve soğuk olarak iki şekilde yapılır. Sıcak kontrol için şanzıman yağı 15dklık sürüş ile ısıtılır. Araç düz zemine park edilir ve sırayla tüm viteslerde birkaç saniye aralıklı gezdirilip (mamuel olarak da) p konumuna alınarak yağ seviyesine bakılır. 
 

soğuk yağda da araç düz zeminde ile iken ilk çalıştırmada viteslerde geçiş yaptırılıp p’de bakılır. Yağ çubuğunun üstünde sıcak ve soğuk aralık seviyesi olması lazım. 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şanzıman kodu tam olarak ne?

Mazda’nın fn4a-el ile ford 4fe27e aynı şanzımanlar. 
 

yağ kontrolü sıcak ve soğuk olarak iki şekilde yapılır. Sıcak kontrol için şanzıman yağı 15dklık sürüş ile ısıtılır. Araç düz zemine park edilir ve sırayla tüm viteslerde birkaç saniye aralıklı gezdirilip (mamuel olarak da) p konumuna alınarak yağ seviyesine bakılır. 
 

soğuk yağda da araç düz zeminde ile iken ilk çalıştırmada viteslerde geçiş yaptırılıp p’de bakılır. Yağ çubuğunun üstünde sıcak ve soğuk aralık seviyesi olması lazım. 

Focus 1 lerde sadece tek min/max çizgisi var ortasında da 55°C yazıyor... Muhtemelen şanzımanı ısıttıktan sonra bakmamız gerekiyor... Araç stop halinde ve soğuk iken max çizgisinin çok üzerinde gözüküyor yarın tekrar birde şanzımanı ısıtıp, araç çalışırken bakayım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şanzıman kodu tam olarak ne?

Mazda’nın fn4a-el ile ford 4fe27e aynı şanzımanlar. 
 

yağ kontrolü sıcak ve soğuk olarak iki şekilde yapılır. Sıcak kontrol için şanzıman yağı 15dklık sürüş ile ısıtılır. Araç düz zemine park edilir ve sırayla tüm viteslerde birkaç saniye aralıklı gezdirilip (mamuel olarak da) p konumuna alınarak yağ seviyesine bakılır. 
 

soğuk yağda da araç düz zeminde ile iken ilk çalıştırmada viteslerde geçiş yaptırılıp p’de bakılır. Yağ çubuğunun üstünde sıcak ve soğuk aralık seviyesi olması lazım. 

Bugün kontrol ettim, aracı 15-20 km kullandım, hararet ideal seviyeye eriştiğinde düz bi zemine çektim, araç çalışır vaziyette, her vites pozisyonunda(P,R,N,D,1,2) 4-5 saniye beklettikten sonra P pozisyonuna alıp yağ çubuğuna baktığımda Max seviyesinin üzerinde olduğunu gördüm. Şöyleki şanzıman yağ kontrol çubuğu ucunda seviye kontrol çizgilerinin olduğu (min-55°C-max) sarı plastiğin en üst noktasına yakın seviyede olduğunu görüyorum. Buda max çizgisinin yaklaşık 7-8mm kadar üstünde demek oluyor. Yağ değişimini yeni yaptırdım eğer bilmediğimiz başka bir seviye kontrol şekli yoksa sanırım bir miktar fazla yağ var, ustama söyleyip bi miktar eksilttireyim. Bu arada şanzımanın çalışmasında herhangi bir problem de yok, gayet sağlıklı işliyor ve vuruntusuz vites geçişleri yapıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal2
Abdussamed Acar yazdı:

 

Çok garip ama ne kullanma kılavuzunda, ne de internetteki başka kaynaklarda özellikle Ford Focus için tam olarak ne şekilde otomatik şanzıman yağı seviyesinin kontrolünün yapılacağı bilgisi yok. Yağ sıcaklığına göre şanzıman yağ seviyesinin farklılık göstereceği ve genellikle kontrol çubuğu üzerinde yazan sıcaklık değerinde kontrol yapılması gerektiğini biliyorum. Ancak Araç P konumunda mı R konumunda mı seviye kontrolü yapılacağına ilişkin net olmayan söylemler var.

 

Cidden bu konuda güvenilir bilgiye nasıl ulaşılır, bilgisi olan var mı?

Dostum düz bir zeminde şanzıman çalışma sıcaklığına ulaşınca sırayla 5-7 sn bekleyerek tüm vitesleri dolaşır P konumunda kontrolünü sağla. En doğru yöntem bu şekilde. 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Osman Ünal2 yazdı:

Dostum düz bir zeminde şanzıman çalışma sıcaklığına ulaşınca sırayla 5-7 sn bekleyerek tüm vitesleri dolaşır P konumunda kontrolünü sağla. En doğru yöntem bu şekilde. 

Bi üst mesajda aynısını yaptığımı yazmıştım zaten Osman, buna rağmen seviye yüksek, yine de teşekkürler ,)

Yorum bağlantısı
Osman Ünal2
Abdussamed Acar yazdı:

Bi üst mesajda aynısını yaptığımı yazmıştım zaten Osman, buna rağmen seviye yüksek, yine de teşekkürler ,)

Mazda 3'de ki gibi tapa olayı olsaydı çok basit olurdu. Ama büyük enjektörle çekilebilir diye tahmin ediyorum. Kolay gelsin. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Osman Ünal2 yazdı:

Mazda 3'de ki gibi tapa olayı olsaydı çok basit olurdu. Ama büyük enjektörle çekilebilir diye tahmin ediyorum. Kolay gelsin. 

Küçük enjektörle çektim ben. Serum hortumunu salın, ufak ufak çekin. 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Abdussamed Acar
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Küçük enjektörle çektim ben. Serum hortumunu salın, ufak ufak çekin. 

 

İnce serum hortumunu saldım ucuna kadar yağı çektikten sonra küçük bir şişeyi yere koyup fizik kuralları ile yavaş yavaş şişeye akmasını sağladım... 

 

Yarım litre kadar yağı eksilttikten sonra, araç çalışır halde bütün viteslerde gezdirip P pozisyonunda ölçtüğümde tam Max. çizgisinde olduğunu gördüm. Demekki yarım litre seviye çubuğunda bir hayli yüksek gözükmesine sebep olabiliyormuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
mustafa kabak

Merhaba kontrolü nasıl yapılır nereden bakılır bende bakacağım ama nasıl nereden başlayacağım bilmiyorum yardımcı olur musunuz banada.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...