İçeriğe Yönlendir

Nissan Micra 1.2 80 hp 2004 inceleme


Serkan Özer

Recommended Posts

Serkan Özer

Nissan micra 2004 tekna  paket 

 

mJoMly.jpg

 

Motor hacmi  1.2 4 silindir 16v  80 hp benzinli

maksimum tork  110 nm/

 

7yDaXY.jpg

 

Yağmur sensörü

Abs

Dijital klima çift yönlü

Park sensörü

Anahtarsız giriş ve anahtarsız çalıştırma

4 adet hava yastığı sürücü ve yolcu

Motorda Hondalardaki gibi vtec sistemi mevcut çok yüksek devirlerde değil 3 bin devirlerde devreye giriyor 3. Vitese kadar çekiş gücünü hissettiriyor motor hacmine göre iyi bir performans var.

Uzun yolda Yokuşlarda çok fazla yığılma veya vitesi 2 ye 3 düşürme gibi bir durum olmuyor (yüklü yüksüz lastik basınçlarına dikkat ediyorsanız)

Otomatik kararan dikiz aynası kararma ben göremedim başkalarının aracına da bindim serviste var diyor ama kararmıyor

Yakıt tüketimi     şehir içi 7.4  şehir dışı 5.1

Hızlanma  0 – 100 km  13.6 sn  kendi yaptığım veri 0 – 100 km hızlanma 10.7 sn

Fabrika azamı hız 167 km/saat kötü örnek olmaması için yazmıyorum servis testlerinde ve kendi testlerimdeki hızı

Birilerinin yanından hızlı geçtiğinde gaza gelip peşinden geliyorlar 

Aracın 2. Sahibiydim 133 binde aldım 157 binde sattım

40 litre benzinle şehir içi 450 km ile 500 km arası şehir içi 9 lt/100 km – 9.5 lt 100 verileri ni yakalıyordum bu durum yol durumu hava şartları trafik durumuna göre değişiyor.

Kullanımdaki devir aralığı şehir içi 2 bin devir de vites değiştirme dik yokuşlar hariçtir

Kış aylarında 400 ve 450 km arası şehir içi

40 litre 850 km 4.7 lt/100km  99 k hızı geçmemek şartıyla  110 – 120 arası 750 ile 800 km  5.7 lt/100km arası yine yol durumu ve hava şartlarına göre değişken

Araçta olması gereken lastik ebatları 175 65 r15 takılı olan 185 60 r15 teneke jant

Orjinal yayla duruşu

POD1YQ.jpg

 

 

Spor yayla duruşu

DyDYM6.jpg

 konig orijinal çelik jant takıldı ve red aegle 3.5 cm spor yay takılı idi

yüklü yüksüz lastik basınçlarına kadar dikkat ediyordum

4 * 100 bijon aralıklarına sahip

Orijinal yaylarda badala girildiğinde ses çok fazla geliyor ve virajları savurmuyor ama güvensizlik hissi veriyor heran atacakmış gibi

Yol seslerini fazla alıyor özellikle bagaj kısmından arka davlumbazlardan yağmurlu havalarda su sesini arka bagaj kapağından  üst köşelerden 100 km hızdan sonra rüzgar sesi geliyor

Spor yay takıldıktan sonra direksiyonda sertleşme oldu bana göre iyi hissiyatı artırıyor

Bagaj kısmı idare eder çok küçük de değil büyükte değil şoför ve arka oturum kısmı çok geniş olmasa da darda değil tavan yüksek olduğu için uzun boylu biriside binse tavana değmiyor

Teyp track çalıyor direksiyondan kumanda edilebiliyor

Koltuk rahatlığı koltuklar sert veya çok yumuşak değil rahatsız etmiyor

Sürücü yan koltuğunda oturma kısmında bir göz daha var o bölümün olması güzel bana göre

Ön camlar düğmeli arka camlar manuel  

Arka koltukların ileri geri hareket ederek bagaj hacmi yükseltilebiliyor

Klima hemen soğutma yapıyor klima açıldığında motor hacminden dolayı çok fazla olmasa da çekişte düşme oluyor düz yolda pek fark ettirmiyor ama yokuşlarda fazla fark ettiriyor

Küçük olduğundan dolayı park sorunu yaşamadım hiç gözümün kestiği her yere giriyordum en sevdiğim yanı buydu

Lpg hiç takılmamış benden önce bende taktırmadım takıldıktan sonra 20 bin 30 bin km sonunda subapları erittiği ve hava akış debimetresini hataya düşürüyor zaten hiçbir aracıma lpg taktırmadım

Beğendiğim kısmı anahtarsız giriş ve çalıştırma

Parça olarak sürekli serviste taktırdım parça maliyetleri çok yüksek değildi belki eski model olduğundan dolayıdır bakımları dışarıda 180 tl civarındaydı serviste 230 tl ye yaptırıyordum

Araçta renoult  ile ortak üretime geçildikten sonra takozlar clio 3 ünki ile aynı Z rotlar Hyundai accentlerle aynı

Ön üst kulelerin arka taraflarında boşluklar var o bölümlerden hareket halinde lastiklerdeki sular sıçrıyor ben öne davlumbaz içlerine yalıtım yapmıştım motor kirlenmeside kesilmişti fazla olmasa da lastik sesi azalmıştı

 Sürekli olarak serviste yapıldığı için kayseri de kam mili sensörü bozulmuştu sürekli olarak serviste bakımları yapıldığı için müşteri memnuniyeti olarak sensörü ücretsiz olarak değiştirmişti servis sadece çekici parası verildi

İç döşeme de bej renkli olan modellerde ön konsolda lekeler kalıyor çıkartamıyorsun kapı kollarında da aynı durum söz konusu açık renk oldğundan dolayı iç döşemelerde kirlenmeyi daha çok belli ediyor

 

DyDY3o.jpg

 

Bagaj kapağı kısmında tıkır tıkır sesler geliyor lastikleri değiştirsenizde farketmiyor bunun içinde normal kabortacıda kilit bölümü çok hafif içeri itelettiğinizde seslerin hepsi gidiyor en çok sesi alan bölüm orası zaten

 

vJP6br.jpg

 

Direksiyon aşağı yukarı ayarlanabiliyor

Diğer bi eksiğide motor hararet göstergesi yerine mavi ve kırmızı lamba konulması soğuktan mavi lamba ısındığında sönüyor hararet kritik sıcaklığa geldiğinde ise kırmızı lamba yanıyor

Ön konsol bölümü 2 parça üst kısım sekmalarla tutturulmuş ama ses yapmıyor elektriksel arızada konsol arkasındaki devrelere rahatlıkla ulaşılabiliyor

Ön cam direklerin konumlamaları güzel yapılmış dönüşlerde görüş açısını engellemiyor

Araçta arka stop lambalarından biri söndüğünde motorda belli devir aralıklarında çekiş düşüyor

Arka stop lamlarının hepsi söndüğünde 2 bin devir sütüne ve 50 km hızın üstüne çıkamıyorsun

Kumanda pili bitmeye yakın olduğunda kilitlemek istendiğinde uyarı sesi veriyor arka arkaya 5 defa uyarı veriyor 20 sn ye kadar kumanda da veya anahtarsız giriş butonundan kilitleme yapamıyorsunuz

Pil bittiğinde şöför kapısı anahtarsız giriş düğmesinin kapağını çıkartmanız gerekiyor manuel olarak açmak için

Araç uzun yolda veya şehir içinde yormaz

Vites aralıkları mesafe olarak kısa tutulmuş 1. Vitesten 2. Vitese atarken vitesi uzatmıyorsun

Şoför aynası ısıtmalı arkam cam ile aynı çalışıyor aynalar elektrikli

 

  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Guzel inceleme. Kendi orijinal alasim jantlari var yerinizde olsam onlari takardim.

Yorum bağlantısı
Serkan Özer

orjinal jantlarından bulamadım açıkcası baktım bunlarıda .çıkma almıştım aldığım eleman da erjinal konig olduğu bilmiyordu muhtemelen 350 tl ye verdi onları bana

 

saolasın mehmet abi

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Eşimin ilk arabasından, ben çok seviyordum. Ama manuel kullanamayınca satmak zorunda kaldık. Efsane kasası bu. Hem sağlam, hem az yakar, donanaımlısı da süper olur. Bizde pek özellik yoktu. Ama yol bilgisayarı vardı. Tüketim değerleri, hatırlatmalar ve km bilgilerini görebiliyorduk.     

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Şu stop lambaları söndüğünde belli devir ve hızın üzerine çıkamama özelliği iyiymiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hanıma almak istediğim bir araç, otomatik olsun dediğimizden sağlam ve uygun araç bulamamıştık, şehir içi ve acemi bayanlar için güzel bir alternatif... 

 

bunun donanım harbiden güzelmiş :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal

:bravo:Tekna donanımı canavar.Bende hanıma aldım 3 aydır sorunsuz kullanıyor.

Anahtarsız giriş ve çalıştırma gerçekten büyük kolaylık.

Oksijen sensörünü değiştim, rot kollarını da. Muayenesini de yaptırdım.

Yine de alıcı çıkarsa satabilirim, güzel araba ama  benim A3'ten sonra :i-ih:  pek sarmadı hanımı.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tekna executive benim qashqai.
Gayet yeterli hatta dolu dolu bir donanım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter
On 03.11.2017 at 23:21, Koray Demir yazdı:

Şu stop lambaları söndüğünde belli devir ve hızın üzerine çıkamama özelliği iyiymiş.

İş bilmeyen ustalar yüzünden akrabamın arabasının kurcalanmadık yeri kalmamıştı. Şanzımana kadar indi araç... 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Serkan Özer
(düzenlendi)
1 saat önce, Tahir İlter yazdı:

İş bilmeyen ustalar yüzünden akrabamın arabasının kurcalanmadık yeri kalmamıştı. Şanzımana kadar indi araç... 

 

  Yazmayı unuttum aynı zamanda bunlarda tirger zincir olduğu için gergi paletleri aşınmaya başladığında ve gergi rulmanının üstünde zincir ve dişli yağlama deliği var ufak bir delik. Yağ değişimini geciktirdiğinde orası tıkanmaya başlıyor yağlamayı tam yapmadığında yıpranmayı ve dişli kırmasını zincir kopması zincir uzaması bundan kaynaklı paletler aşınmaya başladığında da belli aralıklarda örnek 3800 ile 4000 devir arası motor sıcaklığına göre değişiyor uzun yolda genelde 4200 ile 4300 arası yapıyor tamamen paletlerle alakalı da olabilir o durum görev yapmadığı zaman

   Zincir ve paletler bozulmaya başladığında sabah ilk çalıştırdığınız yaklaşık 1 dk boyunca tık tık vuruyor. Sadece paletler bozulmaya başladığında arabanın içinde duyulabilen 2000 devir ile 3000 devir arasında uğultu yapmaya başlıyor uğultu duyulmaya başlandığında götürmeniz iyi oluyor sadece paletler değişiyor diğer türlü zincire kadar değişiyor

tarihinde Serkan Özer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...