İçeriğe Yönlendir

99-01 Honda CRV Alma isteği ve korkularım


Hasan Ali Gürsoy

Recommended Posts

Servet Aydın
 
abariii.. burda hazine var... Honda hayat onda dicek diye bekliyorum... CRV yi de koyalım mı bi tarafa o zaman ?
Listenin başında olmalı
2011 den beri Honda crv modellerini kullandım ve hala kullanıyorum. geçmişi iyi bir makinaya denk gelirseniz sorun yaşamazsınız.  sanayi bilmezsiniz. 
Kesinlikle. Ben gibi birine denk gelmeyen crv ile arıza aynı cümle içinde kullanılmaz
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
ayar iyidir getirisi çoktur çekinmeden ısrarla ustanızdan isteyiniz
Sen ustanı değiştir. 20-25.k'da bir ayarı var. Lpg yoksa 60.k.
Ciddi maliyeti var, 100 tl
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
On 06.11.2017 at 22:15, Servet Aydın yazdı:

122 bg olanları 15 saniye, 147 bg olanları 12 saniyede 0'dan 100km/h hıza ulaşır. Bunu mutlaka deneyin. Motor hakkında çoğu bilgi çıkacaktır.

 

Tavsiyem 147 bg almanız.

 

 

147 bg i nerden anlarız abi, kavun değil ki bu koklayalım :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
147 bg i nerden anlarız abi, kavun değil ki bu koklayalım [emoji4]
Önden motor kodu görülüyor. B20Z2 yazıyor ise 147 bg, B20B yazıyorsa 128 bg
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Bir de vites kolunun ucunda düğme var 147 bg olanların.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
(düzenlendi)
Bir saat önce, Tuncay Arslan yazdı:

Bir de vites kolunun ucunda düğme var 147 bg olanların.

 

Abi sanırım 98-2002 civarı kasa 122 bg, 2003 üstü 147 bg

 

Şöyle bir bilgi buldum nette,

 

97-98 modeller 128 hp, 99-01 arası modeller ise 147 hp'dir.
Akıllı 4 çeker sistemi var. Ön tekerler patinaja düşmeden 4 çeker devreye girmiyor.
Çekiş olarak 99 ve üzeri modeller, 147 hp olduğu için daha iyi.
Ekstra olarak 99 öncesinde sis farları yok, Sport sürüş modu yok.

 

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Köksal doğru bilgi bulmuşsun yalnız kasa 2001 de son 2002 de değişiyor. 2001 ve öncesi kasa daha şirin ama 2001 den sonrakiler daha geniş ve heybetli. Önde şoförle yolcu arasında portatif sehpa var katlayınca önden arkaya arkadan öne geçebiliyorsun el freni de göğüslükte.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bir de vites kolunun ucunda düğme var 147 bg olanların.

Over drive tuşu o. Aracı 4.vitesten 3.vitese alıyor
 

Abi sanırım 98-2002 civarı kasa 122 bg, 2003 üstü 147 bg

 

Şöyle bir bilgi buldum nette,

 

97-98 modeller 128 hp, 99-01 arası modeller ise 147 hp'dir.

Akıllı 4 çeker sistemi var. Ön tekerler patinaja düşmeden 4 çeker devreye girmiyor.

Çekiş olarak 99 ve üzeri modeller, 147 hp olduğu için daha iyi.

Ekstra olarak 99 öncesinde sis farları yok, Sport sürüş modu yok.

 

99 2001 arası 2.4 olanlarda var bu arada. 2002 sonrası kasa değiştirdi ve ivtec, k20 motor kondu. 150 bg.

 

Köksal doğru bilgi bulmuşsun yalnız kasa 2001 de son 2002 de değişiyor. 2001 ve öncesi kasa daha şirin ama 2001 den sonrakiler daha geniş ve heybetli. Önde şoförle yolcu arasında portatif sehpa var katlayınca önden arkaya arkadan öne geçebiliyorsun el freni de göğüslükte.
Hepsi öyle eski kasaların
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bagajda da portatif piknik masası var 4 kişilik. Mangalda elzem

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Recep Demirci
14 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Over drive tuşu o. Aracı 4.vitesten 3.vitese alıyor 99 2001 arası 2.4 olanlarda var bu arada. 2002 sonrası kasa değiştirdi ve ivtec, k20 motor kondu. 150 bg.

 

Servet abi konuyu sulandırmak istemiyorum lakin benim focus1 de otomatik şanzıman vites kolunda da OD düğmesi var ve bir türlü anlamadım ne işe yarıyor diye birkaç kez kurcaladım sonra bıraktım kurcalamayı.Ne işe yarıyor biraz bahsedebilir misin?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
7 saat önce, Recep Demirci yazdı:

Servet abi konuyu sulandırmak istemiyorum lakin benim focus1 de otomatik şanzıman vites kolunda da OD düğmesi var ve bir türlü anlamadım ne işe yarıyor diye birkaç kez kurcaladım sonra bıraktım kurcalamayı.Ne işe yarıyor biraz bahsedebilir misin?

 

Son vitese geçişi önler.. 

* Hız yapacağın zaman kullanırsın, çünkü senin aracın maksimum hızına 3. vitesle ulaşabilir.. 

* Uzun inişlerde kullanırsın, aracın son vitese geçmesini önlersin bu sayede kompresyondan faydalanırsın.. Daha az fren kullanmanı sağlar. 

* Uzun rampa çıkışlarında bazen araç kararsız kalır sürekli 3 ve 4. vitesler arasında gezer. Bu şanzımana zarar verir.. Aracın 4. e geçmesini önlemek için kullanırsın bu sayede 3. viteste asılarak çıkarsın. 

* Kışın da yine hızlanmaması gerektiği uzun inişlerde faydasını görürsün. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Recep Demirci
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Son vitese geçişi önler.. 

* Hız yapacağın zaman kullanırsın, çünkü senin aracın maksimum hızına 3. vitesle ulaşabilir.. 

* Uzun inişlerde kullanırsın, aracın son vitese geçmesini önlersin bu sayede kompresyondan faydalanırsın.. Daha az fren kullanmanı sağlar. 

* Uzun rampa çıkışlarında bazen araç kararsız kalır sürekli 3 ve 4. vitesler arasında gezer. Bu şanzımana zarar verir.. Aracın 4. e geçmesini önlemek için kullanırsın bu sayede 3. viteste asılarak çıkarsın. 

* Kışın da yine hızlanmaması gerektiği uzun inişlerde faydasını görürsün. 

 

Peki abi belirli bir hızdan (mesela 50-60) sonramı bu tuşa basıp kullanmak gerek veya tam rampaya çıkmadan öncemi nasıl kullanmak gerek.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
27 dakika önce, Recep Demirci yazdı:

Peki abi belirli bir hızdan (mesela 50-60) sonramı bu tuşa basıp kullanmak gerek veya tam rampaya çıkmadan öncemi nasıl kullanmak gerek.

 

Bastığın an devreye girer, öncesi sonrası önemli değildir, 150 ile giderken basma yeter ;)

 

Köy yollarında kullanırdım ben yüksek devirle çıktığı için bayılma olmazdı. Nadiren kullandığım bir özellik, olması iyidir ama.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Peki abi belirli bir hızdan (mesela 50-60) sonramı bu tuşa basıp kullanmak gerek veya tam rampaya çıkmadan öncemi nasıl kullanmak gerek.
2.vites kaçta başlıyor ise o zaman aktif olur. Hıza eğime ve devire göre değişir. Deneye deneye alıştır kendini. Büyük nimettir
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Çağlar Bayur

manuel vites 1.8  integra motorlusu nu alıp güzel basmalı. efsane bir 4 çeker olur

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Cemil Oruç

aradığım birçok soruya bu konuda bende cevap buldum. Konu hortlamış madem, buradan devam edeyim. 2000 crv ile 2006 kia,hyundai sportage, tucson lar neredeyse aynı fiyata satılıyor. konfor, teknoloji, kabiliyet, yakıt, işletme yönünden hangisi daha tercih edilebilir. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

3ü kore bir Japon ile mekanik dayanımda baş edemez. Yol dışında temiz tucson bakılabilir. Cvr ise 147 bg ise ciddi keyifli olur her şartta 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemil Oruç

yani aradaki 6 7 senenin teknoloji farkının yada gelişen teknolojinin sağladığı yol tutuşu vs. nin farkını, crv mekanik kalitesi, beygir gücü ile kapatır diyorsunuz. not: cümlemin başında saydığım farazi 6 -  7 senenin getirdiğini düşündüğüm faydaların olup olmadığını da bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Koreli kuzenlerin elektronik çekiş sistemi arazide fayda sağlar ancak, crv ufak mekanik yükseltme ve uygun lastik ile açığı kapatır. Daha hafif oluşu zaten avantaj. Tl bazında yakıt tüketimi üç dizelden açık ara düşük lpg ile. 

 

Tabi ki içi daha eski görsel olarak. Talep nedir ona göre yol seçimi olmalı 

Yorum bağlantısı
Cemil Oruç

çok teşekkürler yolumu çizmem gereken bilgileri aldım. sadece arazi olarak bakmadan günlük kullanım ve uzun yol performansında da diğerlerine göre çok bir dezavantajı yok sanırım

Yorum bağlantısı
Cemil Oruç

pekibirde yine bu fiyat aralığında olan 2004 civarı freelander lar için ne söyleyebiliriz crv ile kıyaslarsak

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Freelander bambaşka kulvar. Yolda git dağda git, kalanı çamurdan bataktan çek çıkar. Ancak, eli ayağı düzgün olanlar 60.bin tl civarı. Hse alınmalı. 

 

Uzun yolda koreli kuzenleri kullanmadım. Yeni tucson denedim bir ara. Koltukları bankada sıra bekleme koltuklarından hallice idi. Beğenmedim. 

Yorum bağlantısı
Cemil Oruç

değerli yorumlarınız için çok teşekkürler Servet bey

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...