İçeriğe Yönlendir

Opel Tigra B 1.4 TT 2006 İncelemesi


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Aracımızın adı tam olarak tigra b twintop olarak geçmektedir.Aracımız önden çekişli,manuel 5 vitesli,1.4 benzinli motora sahip olup 16valf 90 hp ve 125 nm torkludur.Bu modelin 4 ve 2 kişilik olmak üzere dizel ve benzinli seçenekleri mevcuttur.Aracımızın üstü kapalı olduğunda coupe üstü açıldığında cabriodur.Şu anda elimizde bulunan modeli 2 kişilik lasman rengi olan mavi renktedir.Aracımız  0-100 km hıza 12.4 saniyede ulaşmakta olup maksimum hızı 180 km dir.90 beygire 5600 devirde 125nm torka 4000 devirde ulaşabilmektedir.Aracımız 45 litrelik yakıt deposuna sahip olup şehir içi 8.1 lt  şehirler arası 5 lt yakıt tüketmektedir.Bu veriler fabrika verisi olup daha az yaktırmak pekala mümkündür.Aracımızın uzunluğu 3921mm dir ağırlığı ise 1250 kg dır.Fren sistemi arkalar kampana önler disklerden oluşmakda olan aracımıza abs fren sistemi ve direksiyon kutusu entegre edilmiştir.Aracın fabrika çıkışı 17" aliminyum alaşımlı çelik janlarla geldiği gibi isteğe göre 15" 16 " jantlar takılabilmektedir.Direksiyon tarafı,yolcu tarafı,sol koltuk sol taraf ve sağ koltuk sağtaraf olmak üzere araçda 4 adet hava yastığı mevcuttur.Aracın donanımında hız sabitleyici vardır ve sinyal koluna monte edilmiş olup 30 km hız ile giderken bile aktif edilebilmektedir.Hız sabitleyicinin sinyal kolunda olması,direksiyona montaj edilenlerden daha ergonomikdir.Bu vesile ile pratik olarak gözümüzü yoldan ayırmadan devreye alıp,devreden çıkarıp,her bir defa düğmesine bastığımızda otomatik olarak 5 km hızlandırır ve hızı isteğe göre 5 km düşürür.Aracın km bilgi ekranının haricinde teyibin üsttarafında geniş bilgi ekranı vardır.Bu ekranda yapılan yol,yakılan yakıt mola süreleri gibi kullanıcının ihtiyaç duyması halinde kullanabileceği güzel bir bilgi ekranı vardır.Aracın belirlenmiş bir kronik arızası yoktur.

 

Aracın bagaj hacmi üst tavan açıldığında 250litre üsttavan kapalı olduğunda 440 litredir.Aracın bagajı;bagaj düğmesine 1-3 sn arası basık tutulması ile hidrolik sistem tarafından açılır.Kapanacağı vakit bagaj açma düğmesine bagaj kapananakadar basık tutulur.Dörtlü flaşör ikaz lambaları yanınca bib sesi duyulur ve düğmeden elimizi çekebiliriz.Aracın üst tavanı açılacağı zaman iç mekandaki tavan kilitleme mandalları açılır.Bu esnada el fireni çekik olmalı ve kontak açık olmalıdır.Şöför cam düğmelerinin bulunduğu tarafdaki tavan açma düğmesine hidrolik sistemin tavanı açma işini bitirenekadar basık tutarız bib sesini duyduğumuzda düğmeden elimizi çekeriz.Bu esnada otomatik olarak camlarımız yarıya kadar açılır.Tavan açma işlemi bitince camlarımız tekrar eski konumuna gelir.Tavanı kapatacağımız zamanda aynı işlemin tersini yapıyoruz.

 

Aracın iç mekanında koltuk arka tarafında market alışverişleri ve pazar alışverişleri için geniş bir alan bulunmaktadır.Aracın direksiyonu ayarlanabilir olduğu gibi koltukları alçaltılıp yükseltilebilir.

 

 

Beğenmediğim yönleri: Araç 1.4 motor olup yeterli performansa sahip değil.Yan aynalarda kör nokta oluşuyor bu vesile ile sollamalarda dikkatli olmak lazım.Birisi sinsice arkanızda ölü bölgede olabiliyor ve kesinlikle fark edemiyorsunuz.Başkada beğenmediğim bir yönü yok.Severek kullanıyoruz.

 

Videolu anlatmak isterdim ama vakit yok.Eğer birdahaki sefere sadece videolu yarışma olursa elimdeki mevcut aracı videolu anlatmak isterim.

 

Benden bukadar,yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerim.

 

Teknik özellikleri:

 

Modifikasyonu:  (Motor)1.4i 16V ECOTEC (90 Hp) Kapı2

Güç: 90 bg /5600 dev/dak

Maksimum sürat: 180 km/saat

Hızlanma:  0 - 100 km/saat12.4 saniye

Yakıt deposu hacmi: 45 Lt

Kasa tipi: Coupe - Cabriolet

Koltuk: 2

Uzunluk: 3921 mm.

Genişlik: 1685 mm.

Yükseklik: 1364 mm.

Dingil Mesafesi: 2491 mm.

Ön tekerlek izi: 1429 mm.

Arka tekerlek izi: 1420 mm.

Bagaj hacmi en az: 250 Lt

Bagaj hacmi en fazla: 440 Lt

Motor pozisyonu: Ön, enine

Motor hacmi: 1364 cm3

Tork: 125 Nm /4000 dev/dak

Yakıt Sistemi: Çok noktalı enjeksiyon

Valf yapısı: DOHC

Silindir pozisyonu: Inline

Silindir Adedi: 4

Silindir çapı: 73.4 mm.

Silindir içi vuruş: 80.6 mm.

Sıkıştırma oranı: 10.5

Silindir başına düşen valf: 4

Yakıt Tipi: Benzin

Çekiş: Ön

Vites sayısı : (Manuel şanzıman)5

Ön süspansiyon: Küçültülmüş gergi

Arka süspansiyon: Helezon yay

Ön frenler: Hava soğutmalı diskler

Arka frenler: Disk

ABS: Evet

Direksiyon tipi: Direksiyon kutusu

Şehir içi yakıt tüketimi: 8.1 Lt/100 km

Şehir dışı yakıt tüketimi: 5 Lt/100 km

Ortalama yakıt tüketimi: 6.1 Lt/100 km

Ağırlık: 1235 Kg

Maksimum ağırlık: 1450 Kg

Lastik boyutu: 185/60 R15

Jant Boyutu6: J x 15

 

Araç resimleri:

 

LORY7a.jpg

rJNmBV.jpg

7y1VEP.jpg

g9Y4zZ.jpg

ZOzAgk.jpg

o6NYP7.jpg

lbN02E.jpg

 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
23 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Rengine bayıldım..

Güle güle kullan.  

Teşekür ederim.ALLAH razı olsun.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
32 dakika önce, Serkan Aktay yazdı:

Sıfır gibi duruyor. :nazar:

Nazarboncukları var,resimlerde görülmüyor :) 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Meshur Tigra buymus demekki renk cok hos kazasiz belasiz :) Dusuncem jantlara acilen el atmaniz.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

Meshur Tigra buymus demekki renk cok hos kazasiz belasiz :) Dusuncem jantlara acilen el atmaniz.

Teşekürler.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
3 saat önce, Sertaç Karginer yazdı:

Hayırlı olsun çok güzel maşallahemoji4.png

teşekür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
7 dakika önce, Emre Usta yazdı:

Ateş ediyor Allah kaza bela vermesin

Amin,cümlemize.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
H.Cenk Bayrakçı

Çok güzel bir araç. Tigra deyince aklıma hep eski modeli geliyor. Bu süpermiş...:bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
  • 1 yıl sonra...
Ali Darbaz

Bu araba çok güzelmiş. Lastiklerin ölçüsü nedir. orjinal jant değil sanırım. Orjinal lastik ölçüsü 185 55 r15 görünüor el kitabında. 

 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Bu araba çok güzelmiş. Lastiklerin ölçüsü nedir. orjinal jant değil sanırım. Orjinal lastik ölçüsü 185 55 r15 görünüor el kitabında. 

 

Bu aracı satın aldığımda üzerinde 17 inç orjinal opel jantı vardı.Diğer tigra modellerinede baktım aynı jantları kullanıyordu.Ben aracı hantal yapar düşüncesi ile o jantları söküp 15 inç çakma jant taktım.Tabii o zamanalar jantlar hakkında pek bilgim olmadığı için hepsi aynıdır sanıyordum.Meğerse büyük hata etmişim,kulağıma küpe oldu.Lakin değişen hiçbirşey olmadı.Sanki araç 17 lik şantlarda daha iyi gidiyordu.Beni bu düşünceye iten neden ise şu; aracı aldık Alanya'ya dönerken araç bana çok performanslı gelmişti.O zamanlar heryerde eds radar yoktu 160 km hızlara çok rahat çıktığımı hatırlıyorum yada kendimi  rüyamda ambarda görüyorum.Bir gün bulursam 17 inç orjinal opel jantı takacağım.Ne varsa orjinalde var.Bundan sonra seri üretime sadık kalan tayfadanım.

 

Not: Aracın sol kapı üzerinde 3 çeşit jant takılabileceği fabrika etiketi var.

Ali Darbaz yazdı:

Motor güç eğrisini buldum. 

 

curve1.jpg

Ben bu çizelgeden birşey anlamadım :( 

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...